Lego Masters 2021

Lego masters

Dat melkmeisje was gewoon niet doenbaar, vooral omdat ze met haar hoofd voorover gebogen stond. Dan was het voorgezicht profiel van de Mona Lisa toch iets gemakkelijker.

Ik vind de opbouw van het programma toch wat raar. Wat is nu eigenlijk het nut geweest van vorige aflevering als je toch enkel maar wordt beoordeeld op het laatste werk van deze aflevering. Je krijgt dan een voordeel in de volgende opdracht, en die volgende opdracht leidt dan weer tot een voordeel in de opdracht waar je op beoordeeld wordt.
En ook het commentaar op die mozaiek van degene die het voordeel hadden was bizar: "Jullie hadden een voordeel met die foto, dus ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht". Dus omdat je een voordeel hebt verdiend in de vorige opdracht, word je eigenlijk strenger beoordeeld.

Ik vind de opbouw van het programma toch wat raar. Wat is nu eigenlijk het nut geweest van vorige aflevering als je toch enkel maar wordt beoordeeld op het laatste werk van deze aflevering. Je krijgt dan een voordeel in de volgende opdracht, en die volgende opdracht leidt dan weer tot een voordeel in de opdracht waar je op beoordeeld wordt.
En ook het commentaar op die mozaiek van degene die het voordeel hadden was bizar: "Jullie hadden een voordeel met die foto, dus ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht". Dus omdat je een voordeel hebt verdiend in de vorige opdracht, word je eigenlijk strenger beoordeeld.
Ik vond ook dat het voordeel niet meer klonk als een voordeel toen die opmerking werd gemaakt.

Helemaal mee eens. Dat voordeel lijkt steeds een nadeel te worden bij de beoordelingen.

Niveau lijkt toch beter dan vorig jaar. Dit was 1 van de weinige teams waar beide partners echt goeie bouwers waren. Mij lijkt het meestal dat 1 van de 2 veel sterker is dan hun partner(bv. Oscar, Ernesto, Marcel).

Die gast met zijn lang haar, kom nu niet direct op de naam, vind ik ook wel een kanshebber op eindwinst.

Niveau lijkt toch beter dan vorig jaar. Dit was 1 van de weinige teams waar beide partners echt goeie bouwers waren. Mij lijkt het meestal dat 1 van de 2 veel sterker is dan hun partner(bv. Oscar, Ernesto, Marcel).

Die gast met zijn lang haar, kom nu niet direct op de naam, vind ik ook wel een kanshebber op eindwinst.
Julien en die andere ?
Zijn voor mij ook wel kanshebbers, bouwen vrij sterk.

Soms ook jammer zoals gisteren dat het van “geluk” af hangt wat je moet bouwen.
Die Mona Lisa was voor alle koppels moeilijk geweest. Veel makkelijker om creatief te zijn met een boot, bloem of gans! Maar part of the game zeker?

Geluk... die mindset was te ondermaats. Probeer er toch het beste van te maken maar werkelijk alles van hun creatie was zwaar onvoldoende. Ernesto heeft wel echt kunst met Lego vermengd. Prachtig!

Nog maar net de vorige aflevering gezien.

Die torens komen allemaal los op de baseplate, dat was in Australië niet het geval. Toch wel een gemiste kans bij ons.

maar na stand 7 is dat mechanisme wel gewoon kapot.. bij 10 deed dat toch niet veel meer he.
Soms ook jammer zoals gisteren dat het van “geluk” af hangt wat je moet bouwen.
Die Mona Lisa was voor alle koppels moeilijk geweest. Veel makkelijker om creatief te zijn met een boot, bloem of gans! Maar part of the game zeker?
dat het van geluk afhangt, is deel van het spel. ik vind dat persoonlijk wel beter als dat de winnaar van een kleine proef ze zou mogen uitdelen (zoals ook wel vaker gebeurt)

en misschien was die Mona Lisa "moeilijk" (die zwaan bvb is denk ik moeilijker), wat ze er mee gedaan hebben was gewoon niet goed.
dat was gewoon 1 zwarte blok.

maar da's toch ook het idee bij bvb Bake Off? Anders zitten sommigen na 3 afleveringen al gewoon safe tot de finale omdat ze een voorsprong hebben opgebouwd met proeven die hun net iets beter liggen
terecht eigenlijk. maar alweer: wat zij afleverden deze aflevering was gewoon, in beide opdrachten, ondermaats.

Wel een heel leuke opdracht. En ik vond ze eigenlijk allemaal goed.
Maar die Van Gogh was echt zeer knap gemaakt. En die boot was ook heel knap gemaakt.
Ik vind die zonnebloemen veruit de slechtste. Makkelijk om te maken, geen echt originele twist, originele werk eigenlijk niet te herkennen...

Maar ik heb het gevoel dat er nu geen slechte duo's meer tussen zitten.

Het duo dat er net uit is, was anders ook niet slecht.
Goeie selectie dit jaar.

Betere Brick Master ook.

Werken met een klassement zou veel beter zijn in een programma als dit. Drie maal iets matig maken en er eens bijna uit liggen zou je niet naar de volgende ronde mogen brengen tegen een ander team dat telkens eerste of 2de is en dan eens één keer iets slecht maakt. Bij een gelijk aantal punten kan je je dan nog altijd baseren op het laatst gemaakte project als doorslag.

Ik kijk nu niet veel van dat soort programma's, maar zag het wel al eens voorbij komen op TV. Zo bouw wedstrijden met kamers in elkaars huizen, werken die ook niet met punten waarbij de laagste over alle afleveringen er steeds af valt? Zo kan je jezelf terug in de strijd knokken of is er een duidelijk beeld van wie globaal goed of slecht presteert. Nu is het gewoon te veel RNG dat er mee gemoeid zit.

Vond het ook nogal stom dat het hebben van een voordeel hogere verwachtingen creeërt, dan is dat totaal geen voordeel meer.
maar wees nu eens eerlijk: wat zij hebben gemaakt van die portretten, was toch gewoon bij het minste van de groep? en dus wordt het feit dat ze dat voordeel hébben gewoon terecht aangehaald.

Misschien zou er bij het afvallen nog een korte opdracht moeten zijn om te bepalen wie het spel effectief moet verlaten, dat zou mogelijks kunnen voorkomen dat een heel goed team er plotseling uit licht door 1 slechte odpracht.
Dat zou het IMO nog erger maken lol.

maar wees nu eens eerlijk: wat zij hebben gemaakt van die portretten, was toch gewoon bij het minste van de groep? en dus wordt het feit dat ze dat voordeel hébben gewoon terecht aangehaald.
Ze hebben toch gewoon hetzelfde gedaan als de rest? Alleen Ernesto stak erboven uit.

Ze hebben toch gewoon hetzelfde gedaan als de rest? Alleen Ernesto stak erboven uit.
Vind ik ook, ze moesten een portret maken, hun portretten waren oké, maar niet supergoed. Net zoals zowat alle anderen.
Om dan negatiever beoordeeld te worden "omdat je foto's had", dan is uw voordeel plots een nadeel geworden.

Ben ik de enige die dat niet vind? Hij heeft zeer goed het portret nagemaakt, maar voor de rest gewoon wat bankbiljetten eraan toegevoegd. Ik vond dat nu niet meteen overlopen van creativiteit... Het portret zelf was idd ferm nagemaakt, maar de twist ontbrak wel serieus voor mij.

Ben ik de enige die dat niet vind? Hij heeft zeer goed het portret nagemaakt, maar voor de rest gewoon wat bankbiljetten eraan toegevoegd. Ik vond dat nu niet meteen overlopen van creativiteit... Het portret zelf was idd ferm nagemaakt, maar de twist ontbrak wel serieus voor mij.
Alle werken waren Lego maar Ernesto heeft Lego omgezet naar een kunstvorm.

Terug
Bovenaan