Lego Masters 2021

VTM Lego masters

Ik vond de commentaar dat het een bekend verhaal was een beetje zwak. Hun opdracht was industrie, niet sci fi. Dus vond hun insteek wel goed. Dan kan je even goed zeggen dat weerwolven ook al uitgemolken zijn. Maar door de Brick master zijn ze dan naar die banaan over gestapt en dat heeft hun de das om gedaan. Als ze daar echt een coole alien hadden gemaakt, hadden ze misschien niet afgevallen. Want vond hun gebouw met alles er rond echt wel mooi gedaan.
 
Goeie kandidaten dit jaar. Al heb ik het gevoel dat die 2 architecten wel verder hadden moeten geraken. Die hadden in latere afleveringen nog heel leuke dingen kunnen tonen.
Dat bedacht ik me ook toen ik de halve finale bekeek. Echt jammer dat ze er uit liggen door 1 minder moment, had echt niet mogen gebeuren imo.
We zitten in vergelijking met vorig seizoen echt wel met supergoede builders. En die architecten vond ik dan nog een van de betere in die groep.
 
Dat bedacht ik me ook toen ik de halve finale bekeek. Echt jammer dat ze er uit liggen door 1 minder moment, had echt niet mogen gebeuren imo.
We zitten in vergelijking met vorig seizoen echt wel met supergoede builders. En die architecten vond ik dan nog een van de betere in die groep.
Inderdaad was ik ook zware fan van! Echt wel jammer dat ze geen extra kans hebben gekregen. Ik denk dat ze anders tot in de finale geraakt waren Mijn lievelingskoppel is nu Roy en Thomas. Ze hebben al heel veel leuke dingen getoond.
 
Terechte winnaar, maar onterechte 2e imo.
Voor mij ging het, zonder twijfel, echt tussen 1 en 3.
 
Mijn top 3 was
Jan en Julien
Marcel en Bibi
Roy en Thomas

wel jammer dat de brickmasters samen 20 punten waard zijn. Als die op dezelfde stemmen, moet je al 26 van de andere stemmen scoren om te winnen. Dat maakt die andere stemmen eigenlijk overbodig

Geen afbreuk aan de winnaar he, ze waren het alledrie wel waard.
 
Jan en Julien kregen de meeste stemmen als je de 2 diamanten blokjes niet meetelde. Dat wil toch wel iets zeggen.
De skipiste was tof, en het hoofd dat kon bewegen ook. Maar ik vond de groenten 20 keer leuker.
Maar over heel het seizoen bekeken, zullen Thomas & Roy het wel het meest verdiend hebben.
En Bibi en Marcel zijn erin geslaagd een Disney-attractie perfect na te bouwen. Daarom ook wel terecht dat ze 3e zijn geëindigd.
 
dat denk ik niet, want dat van Marcel en Bibi viel dan misschien minder op, maar was wel moeilijker.
ik denk wel dat Jan en Julien geen gekregen hebben omdat er (iirc) niks van animatie in zat
 
Jan en Julien kregen de meeste stemmen als je de 2 diamanten blokjes niet meetelde. Dat wil toch wel iets zeggen.
De skipiste was tof, en het hoofd dat kon bewegen ook. Maar ik vond de groenten 20 keer leuker.
Maar over heel het seizoen bekeken, zullen Thomas & Roy het wel het meest verdiend hebben.
En Bibi en Marcel zijn erin geslaagd een Disney-attractie perfect na te bouwen. Daarom ook wel terecht dat ze 3e zijn geëindigd.
Het probleem is dat die punten gegeven worden door de "lego-doelgroep". Dat zijn vooral 10-jarige jongetjes. Die krijg je gewoon veel makkelijker enthousiast over een kasteel met ridders den over een skipiste.

Imo zouden de punten mogen gegeven worden door een panel van lego-medewerkers ofzo. Dan krijg je wel meer begrip voor moeilijke bouwtechnieken etc.
 
waarom eigenlijk niet elk gast jurylid van dit seizoen nemen?
het was gewoon een rare manier om punten te geven.
iirc was het blokje van de brickman vorig jaar 50 punten waard, maar waren er wel nog 150 "enkele" stemmen te verdienen
 
Die reus/skipiste vond ik persoonlijk toch de minste van de drie. Technisch zal dat niet evident zijn met dat bewegend hoofd en ogen, maar voor de rest leek het mij gewoon een berg gestapelde witte en grijze steentjes met wat minifigs op. Op zich was ik eigenlijk van geen enkel van de drie creaties echt onder de indruk, in vorige aflevering heb ik precies veel indrukwekkendere dingen gezien. Volgens mij was het oppervlak gewoon veel te groot, waardoor je grote, logge, niet echt gedetailleerde creaties krijgt. Heb liever iets kleiner maar dan wel volledig gedetailleerd, maar dat zal ook persoonlijke smaak zijn.
 
Het probleem is dat die punten gegeven worden door de "lego-doelgroep". Dat zijn vooral 10-jarige jongetjes. Die krijg je gewoon veel makkelijker enthousiast over een kasteel met ridders den over een skipiste.

Imo zouden de punten mogen gegeven worden door een panel van lego-medewerkers ofzo. Dan krijg je wel meer begrip voor moeilijke bouwtechnieken etc.
Ja maar ze gebruikten zowel gisteren als in eerdere proeven wel op originele wijze de onderdelen van Lego. Op zich vind ik dat wel knap. Die reus vond ik saai om naar te kijken. Brickwood was heel knap en kleurrijk maar beetje 'gemakkelijk' om er zo 1 geheel van te maken.
 
voor me toch ook de terechte winnaars. zo een berg lijkt makkelijk maar is het echt niet !
Zeker akkoord dat het niet makkelijk is. Maar waarop zal de jury oordelen? Als kijker was ik vooral bezig wat spreekt me visueel aan en qua verhaal.
 
Die reus/skipiste vond ik persoonlijk toch de minste van de drie. Technisch zal dat niet evident zijn met dat bewegend hoofd en ogen, maar voor de rest leek het mij gewoon een berg gestapelde witte en grijze steentjes met wat minifigs op. Op zich was ik eigenlijk van geen enkel van de drie creaties echt onder de indruk, in vorige aflevering heb ik precies veel indrukwekkendere dingen gezien. Volgens mij was het oppervlak gewoon veel te groot, waardoor je grote, logge, niet echt gedetailleerde creaties krijgt. Heb liever iets kleiner maar dan wel volledig gedetailleerd, maar dat zal ook persoonlijke smaak zijn.
Was ook mijn idee, Brickwood vond ik het best qua uitvoering maar was misschien inderdaad iets te "gemakkelijk" terwijl het idee van de reus gedurfder was maar dan weer minder goed uit de verf kwam.

Imo zouden de punten mogen gegeven worden door een panel van lego-medewerkers ofzo. Dan krijg je wel meer begrip voor moeilijke bouwtechnieken etc.
Mee eens. Dat ze kinderen als jury gebruiken staaft het stereotype dat lego typisch voor kinderen is terwijl alle deelnemers ironisch genoeg volwassenen zijn.
 
Terug
Bovenaan