Last.fm

De jaarrapporten zijn er. Was geleden van 2008 dat ik nog zoveel muziek had geluisterd..



Registratie ligt hier ondertussen ook plat.
p.png


pwned! :cool:
 
Veel liefde voor last.fm, die houdt al sinds 2006 mijn slechte smaak bij! Zo trots dat die permanent in mijn sig staat. 😎
https://www.last.fm/user/Sorryfreak

In 2015 spamde er nog een bekende @hate4recipe mijn shoutbox vol, intussen is die waarschijnlijk zijn wachtwoord kwijt en spamt die enkel hier nog. Geraak er maar niet vanaf...
Edit: profetische woorden wel!


Also, Nightwish gaat mijn meest beluisterde artiest van 2020 zijn. Te laat om daar nog iets aan te doen, vrees ik.
Well damn, jouw profiel is het enige met 'very high' compatibility. Al de rest hier is low of very low :unsure:

"scrobbling since 12 Jan 2006" :cool:
Ik was zelfs al mijn paswoord vergeten, ik ben daar al heel lang niet meer ingelogd. Maar had wel al enkele jaren geleden een Firefox plugin gedownload die mijn youtube playlist scrobbled. Dus die heeft altijd rustig voortgedaan :)
 
Well damn, jouw profiel is het enige met 'very high' compatibility. Al de rest hier is low of very low :unsure:
Smaak hé. :cool: Verbaast mij wel eigenlijk als ik naar jouw pagina kijk, zoveel gemeenschappelijke artiesten hebben we niet echt. Ik vermoed dat die compatibility nog gaat zakken?

134604695_140172051239131_1599797239286185686_n.jpg

Hier ook duidelijk meer muziek geluisterd dan in 2019 en ook duidelijk een corona-invloed. Wat het excuus voor april is weet ik niet, maar in mei ben ik er dan toch stevig ingevlogen.
gDlIwb2.gif
 
Die compatibility is meestal wel gebaseerd op de muziek waar je (heel) recent naar geluisterd hebt, denk ik. Ook je 'Neighbours' toont allemaal profielen met muziek waar ik de laatste 3 maanden veel naar geluisterd heb.

Duidelijk ook meer geluisterd dit jaar in totaal: 16% meer scrobbles. Verder is het ook duidelijk dat er in weekdagen veel meer gescrobbled is als vorig jaar 😄. Weekenddagen dan weer wat minder 🤔.
 

20 % minder scrobbles dan vorig jaar, opvallend :(
 

wzbpv3o.png


kTkmSID.png


RX4DOLJ.png


8exRGJM.png



fkT6VQr.png


number of scrobbles (number of artists)

1. United States - 13722 (363)
2. Canada - 11883 (60)
3. United Kingdom - 10957 (285)
4. France - 8206 (93)
5. Belgium - 2542 (39)
6. Germany - 2197 (57)
7. Australia - 1672 (35)
8. South Korea - 1603 (13)
9. Japan - 1081 (45)
10. Singapore - 960 (3)

11. Sweden - 877 (47)
12. Netherlands - 790 (60)
13. Spain - 709 (12)
14. Norway - 686 (22)
15. Iceland - 525 (10)
16. Iran - 495 (2)
17. Ireland - 413 (11)
18. Italy - 381 (20)
19. Ukraine - 342 (3)
20. Russia - 224 (17)
21. Denmark - 178 (13)
22. Hungary - 176 (4)
23. Colombia - 168 (5)
24. Brazil - 167 (7)
25. Poland - 146 (11)
 

Sinds november 2019 terug een last.fm account aangemaakt, en ondertussen toch al 45.000 scrobbles.
Heb nog een last.fm van de periode 2007-2012 tijdens mijn puberjaren, maar daar kijken we best alleen maar naar voor leedvermaak :D
Duim omhoog voor je muzieksmaak. We hebben allebei Grimes op 1.

Ook Empress Of, Braids, FKA Twigs, Arca, Yaeji, I Break Horse en goede elektronische muziek. Denk dat we veel van elkaar kunnen opsteken.

Een gouden tip: ik kan me niet voorstellen dat yeule niets voor jou zal zijn. Voor mij het fenomeen van het moment.

Serotonin II (album)
Coma (EP - hiermee heb ik ze ontdekt 3 jaar geleden)
 
Duim omhoog voor je muzieksmaak. We hebben allebei Grimes op 1.

Ook Empress Of, Braids, FKA Twigs, Arca, Yaeji, I Break Horse en goede elektronische muziek. Denk dat we veel van elkaar kunnen opsteken.

Een gouden tip: ik kan me niet voorstellen dat yeule niets voor jou zal zijn. Voor mij het fenomeen van het moment.

Serotonin II (album)
Coma (EP - hiermee heb ik ze ontdekt 3 jaar geleden)
Nice, gelijkgezinde muziekzielen vinden is altijd fijn! Ik ken Yeule absoluut niet, dus bedankt voor de tip. Ga straks eens op de trein luisteren :cool:
 
Duim omhoog voor je muzieksmaak. We hebben allebei Grimes op 1.

Ook Empress Of, Braids, FKA Twigs, Arca, Yaeji, I Break Horse en goede elektronische muziek. Denk dat we veel van elkaar kunnen opsteken.

Een gouden tip: ik kan me niet voorstellen dat yeule niets voor jou zal zijn. Voor mij het fenomeen van het moment.

Serotonin II (album)
Coma (EP - hiermee heb ik ze ontdekt 3 jaar geleden)
Jij bent toch die diehard Grimes fan hé? :D

Die map met muziek per land is wel cool. 9475 artiesten over 129 landen. Opvallend veel Brazilië. :')
 
Jij bent toch die diehard Grimes fan hé? :D

Die map met muziek per land is wel cool. 9475 artiesten over 129 landen. Opvallend veel Brazilië. :')
Ja, inderdaad. Ondertussen al vijf jaar. Daarvoor weet ik niet meer goed wat het was, waarschijnlijk meer elektronisch gericht en dan vooral house en deep house gecombineerd met meer mainstream EDM + pop en ook drum & bass. De liefde voor elektronische muziek heb ik sinds augustus 2011 (toen volop drum & bass, dubstep, netsky/skrillex/pendulum tijden nog). Daarvoor was het de ultratoplijsten die ik wekelijks bekeek en Lily Allen. In die tijd had ik ook een allergie aan het woord rock. En voor 2008/2009 zelfs aan muziek in het algemeen.

Maar zie door Grimes veel gelijkaardige dingen beginnen ontdekken en vervolgens mijn horizon te verbreden (eerst dream pop, 2010's synthpop maar vervolgens via shoegaze en new wave ook veel andere muziek leren ontdekken waaronder ook bepaalde rock), steeds meer en meer goed beginnen te vinden en waarderen. Die "journey" is nog steeds bezig, maar als je ziet wat Grimes en verscheidene internetfora me hebben bijgebracht op vlak van muzieksmaak, moet ik hen wel dankbaar zijn.

Het is fascinerend hoe een muzieksmaak kan veranderen op korte tijd. Op 10 jaar alleen al. Wie weet word ik binnen 10 jaar wel een metalhead? :p.

Maar deels komt het ook wel door niet echt opgegroeid geweest te zijn met muziek. Als kind (als ik heel jong was) kon ik muziek of de radio ook niet verdragen plus een van mijn ouders heeft een trommelvliesoperatie gehad waardoor zij ook geen muziek of harde geluiden kan verdragen. Ik ben dus niet opgegroeid met Linkin Park, The Killers etc... enzovoort. Eigenlijk is muziek altijd via externe bronnen tot bij mij gekomen.
 
Terug
Bovenaan