La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Proberen all in voor Kane?
Ik vermoed dat het idd zoiets zal worden, maar ja... 50-60 miljoen betalen voor een spits van 33 jaar die nog maar 1 jaar contract heeft, vind ik toch ook wat vervelend. Ik zou ze liever een jong talent ergens zien oppikken, dat is natuurlijk een utopie... Maar de opties die er zijn, Kane, Julian Alvarez, Keane, Lautaro Martinez... Ik word daar niet bepaald warm van.

Ik vermoed dat het idd zoiets zal worden, maar ja... 50-60 miljoen betalen voor een spits van 33 jaar die nog maar 1 jaar contract heeft, vind ik toch ook wat vervelend. Ik zou ze liever een jong talent ergens zien oppikken, dat is natuurlijk een utopie... Maar de opties die er zijn, Kane, Julian Alvarez, Keane, Lautaro Martinez... Ik word daar niet bepaald warm van.
Kane moet je toch niet meer gaan halen idd. Geweldige spits natuurlijk en eigenlijk had Real die moeten oppikken als vervanger van Benzema, maar bon. Uiteindelijk is die toch ook weer 33j en kan je binnen de kortste keren wéér opnieuw naar een topspits. Moet je niet doen imo.

Maar, Alvarez, waarom niet? Dat staat toch in de sterren geschreven dat die vroeg of laat bij Barça terechtkomt. Blinkt nu ook zeker niet wekelijks uit bij Atlético, maar met alle respect verbaast me dat ook niet met hun manier van spelen...

Kane moet je toch niet meer gaan halen idd. Geweldige spits natuurlijk en eigenlijk had Real die moeten oppikken als vervanger van Benzema, maar bon. Uiteindelijk is die toch ook weer 33j en kan je binnen de kortste keren wéér opnieuw naar een topspits. Moet je niet doen imo.

Maar, Alvarez, waarom niet? Dat staat toch in de sterren geschreven dat die vroeg of laat bij Barça terechtkomt. Blinkt nu ook zeker niet wekelijks uit bij Atlético, maar met alle respect verbaast me dat ook niet met hun manier van spelen...
Zou Griezmann 2.0 worden. 100 miljoen transferprijs en een speler die het wel OK zou doen, maar (net zoals nu bij Atleti) ferme dippen van enkele weken zou hebben... Voor dat geld moet je hem niet halen.

A Coruña heeft haar zitje voor de wereldbeker opgegeven, nadat er geen overeenkomst gevonden werd tussen de stad en de club. Best jammer, maar ook wel begrijpelijk. Het plan van de stad was blijkbaar compleet onrealistisch. Deportivo zou twee jaar niet in Riazor kunnen spelen voor de verbouwingen, en het is niet alsof er in de buurt nog een stadion ligt met een grote capaciteit. En achteraf blijven we over met een stadion dat eigenlijk gewoon te groot was geweest. Door het gigantische gezichtsverlies voor de stad, probeert de burgemeester nu wel de klap te verzachten door de hernieuwde banden met Deportivo aan te halen en te garanderen dat er wel een vernieuwd stadion komt, maar dat het een realistischer project zal zijn. In Valencia zullen ze nu wel tevreden zijn.

Sportief is het een raar seizoen. Onze sterspelers zijn nu allebei voor onbepaalde tijd out, ons spelniveau gaat al maanden achteruit, en toch hebben we gisteren de tweede plaats gepakt, die ook rechtstreekse promotie oplevert. Dat gezegd zijnde, we staan slechts 5 punten voor op de 7de, dus het kan nog alle richtingen uit. Twee weken geleden wonnen we diep in de blessuretijd, vorige week gingen we thuis kansloos onderuit tegen een staartploeg, en dit weekend wonnen we opnieuw diep in de blessuretijd. Met nog 12 speeldagen te gaan en met zoveel concurrenten kan er nog veel gebeuren. Hopelijk dat de zege van dit weekend een mentale boost geeft.

Door het slecht voetbal lijkt het voor mij niet eens alsof we meestrijden voor de promotie naar Primera, op dit moment. Je zit gewoon met het gevoel dat we volgende week die plek alweer gaan kwijt zijn. Ik hoop nog steeds dat we niet uit de play-off zone donderen. Niet dat we daar favoriet zouden zijn, maar in zo een loterij kan alles natuurlijk. Maar goed, het blijft een feit dat we na 30 van de 42 speeldagen virtueel in Primera zitten, en ook onze concurrenten laten vaak steken vallen. Je weet maar nooit.

Afgelopen weekend in Barcelona gezeten met mijn vader voor zijn verjaardag.

Espanyol - Getafe: 2 keer wordt de 1-0 afgekeurd door de VAR (nog geen herhaling gezien) en dan komt Getafe, compleet tegen het spel in op 0-1 en 0-2. Espanyol komt nog terug tot 1-2 maar niet verder. Vreselijk veel spelbederf door Getafe en een ref die dat allemaal toeliet. Qua sfeer en beleving wel heel leuk. Dat stadion kan zich als 1 man achter de ploeg zetten en dat is wel cool.

Barcelona - Rayo Vallecano: Imo gevleide overwinning van Barca. Rayo had al moeten voorkomen en op het einde missen ze ook een aantal kansen die nooit hadden gemist mogen worden. Langs de andere kant moet Raphinha ook altijd meer doen met die kans alleen op de keeper. Aanvallend best onmondig Barca terwijl je ziet dat als ze die versnelling opschakelen de tegenstander echt niet kan volgen. Laatste pass vaak heel onzuiver. Lewandovski onzichtbaar.

Savonds nog op café de eerste helft gezien van Real - Atletico en dat tempo lag best hoog. De ontlading in het café, uiteraard vol Barca supporters, bij de 0-1 was geniaal ook. Jammer genoeg had mijn pa het wel gehad bij de rust. Mens werd dan ook 70 en het waren al lange dagen geweest.

Raphinha een helft met Brazilië gespeeld terwijl hij al last had en hoppa, 6 weken geblesseerd. Tweede wedstrijd van Brazilië wordt Vinicius nu "gespaard" volgens Ancelotti...

Weet dat het waarschijnlijk dat niet is maar dit is op nog geen jaar tijd de tweede keer dat Raphinha voor enkele weken out is nadat hij met Brazilië speelt met Ancelotti als trainer, ik begin stilaan te hopen dat Barça voor van die onnozele friendly games waar geen k*t mee gemoeid is, om te weigeren dat Raphina meegaat.

Nu zijn we 1 van onze 2 belangrijkste spelers kwijt voor de periode dat álles beslist wordt voor Barça... Zeer zuur.

:rofl: :rofl: :rofl:

Wtf heeft Gonzalo Arbeloa eigenlijk misdaan? Die moet om te beginnen gewoon starten in zulke wedstrijden, maar dat die hier zelfs niet eens invalt krijg je toch niet uitgelegd?

Zowat het beste Depor dat ik in 8 jaar gezien heb, en somehow laten we het weer liggen tegen Málaga. Dan komen we eindelijk op voorsprong een kwartier voor tijd, en gaat onze keeper weer flateren op een corner een paar minuten later. Hier hadden we zeker 5 keer kunnen en moeten scoren. De grootste flater dit seizoen blijft die compleet onnodige keeperswissel in januari.

Nu heeft Almería weer de kans om over ons te wippen, maar als we dit niveau kunnen aanhouden voor de laatste 8 speeldagen, dan is die tweede plaats zeker een mogelijkheid. We hebben op zich een toegankelijkere kalender dan Almería, maar goed. Er zijn nog 4 ploegen die op maar 3 punten staan, dus er kan nog veel gebeuren.

Zonde.

Barça vanavond zonder 9 en Atleti die de halve ploeg roteert... Lijkt erop dat Atleti alles inzet op de Champions League, hopelijk kan Barça vanavond winnen, zou een zeer belangrijke stap zijn richting de titel (en broodnodig gezien het lastige parcours nog tot aan het einde).

-edit- En wederom hobbelt de bal constant, was in de bekerwedstrijd ook al... Is dit normaal voor het Atletico veld? Is toch een topclub onwaardig?

Laatst bewerkt:
Wat een niveau man, yamal ook buitenaards

Edit: die linksachter van atletico weet niemmeer waar zn kop staat

Laatst bewerkt:
Nu ook rood voor Nico Gonzalez (linksachter), je zag dat al aankomen... Had geen flauw idee hoe hij Lamine Yamal moest stoppen.

-edit- Er gaan denk ik nog rode kaarten vallen, enkele spelers zijn behoorlijk opgefokt, zelfs Olmo ferm aant afgeven op zoon Simeone toen die zich liet vallen, daarna de poppen aan het dansen en 3 spelers geel.

Laatst bewerkt:
3 punten zijn binnen en een grote stap gezet voor de titel... Nu hopen dat de fysieke belasting meevalt, Marc Bernal geblesseerd, Araujo geblesseerd, Olmo en Joao Cancelo allebei met krampen, we zouden best op eigen veld winnen met 2-3 goals verschil voor de Champions League... Maar winnen moeten we, als we zouden verliezen en we moeten in Madrid met 2-3 goals winnen is het hopeloos, Simeone parkeert dan weer de bus en oogt op de counter.

Vanavond zou ideaal zijn om de ganse ploeg te laten rusten gezien de marge die er is, stiekem hoop ik wel dat dat niet gebeurt met dat ik de wedstrijd ga zien :rofl: Zou jammer zijn om een veredelde B-ploeg te zien. Soit, zo lang we maar winnen.

Rant incoming.

De positieve vibes na de topprestatie van vorige week zijn weeral verdwenen. We spelen een enorm zwakke match tegen een zeer zwakke tegenstander, maar staan wel 0-1 voor. Huesca creëert niks van gevaar, match volledig onder controle. En dan gaat de trainer weer toeslaan. Haalt hij onze twee controlerende middenvelders eraf in de 81ste en 85ste minuut, om o.a. Charlie Patiño (de flaterkoning die al maanden niet meer gespeeld heeft) erin te brengen.

In 2 minuten tijd geeft Patino twee keer de bal knullig weg om zo een doelpunt cadeau te geven aan Huesca, maar we hadden nog het geluk dat ze die kansen misten. In de blessuretijd doet hij het dan maar nóg een keer. Een ongevaarlijke voorzit legt hij compleet onnodig met de borst klaar voor een spits van Huesca, 1-1. Ei zo na geeft hij daarna nog de 2-1 weg ook. Vier - hallucinante - flaters in 10 minuten, je houdt het je niet voor mogelijk. Het moment dat hij die wissel doorvoert, zeg ik nog luidop "hoe is het mogelijk om die 3 punten nu nog in gevaar te gaan brengen met die wissels", net zoals duizenden andere Deportivo-supporters. Je hebt een match volledig onder controle, en je geeft plots je middenveld weg zonder reden. Ik kan er met mijn verstand niet bij. Wéér twee punten in de vuilbak. Hoe is het mogelijk dat die trainers zóveel betaald worden?

Deze week was er nog een interview met Fede Cartabia, onze beste speler in Segunda 7 jaar geleden, toen we de finale van de play-offs voor promotie naar Primera verloren. Heenmatch van de finale 2-0 tegen Mallorca gewonnen, terugmatch 3-0 verloren. Onze trainer had in de halve finale tegen Málaga al hetzelfde gedaan: hij zet Cartabia en Carlos Fernandez, met voorsprong onze twee beste spelers en degene die meest in vorm waren, op de bank in de terugmatch. Cartabia bevestigde nu eindelijk wat de redenering van de coach was, iets wat alle supporters altijd al gedacht hadden: "we gaan verdedigen in de eerste helft, en in de tweede helft mogen jullie erop komen om het af te maken." Dat was met héél veel chance gelukt tegen Málaga, dus deed hij het tegen Mallorca opnieuw. Gevolg: Cartabia en Fernandez mochten erop komen bij 3-0 wanneer het kalf al verdronken was. Stel je voor dat Guardiola destijds de Champions League finale in 2009 speelt en zegt "en nu zet ik Iniesta en Messi op de bank tot de 70ste minuut, dan gaat de tegenstander vermoeid zijn en maken we ze af". Cartabia zei zelf dat de spelers zodanig woest waren op de coach dat hij daardoor de dag nadien al moest vertrekken. Ik begrijp niet dat professionele coaches zulke absurde beslissingne kunnen maken. Hoeveel geld en miserie Deportivo zich had kunnen besparen de laatste 10 jaar door eens te investeren in een normale coach. Het moet niet eens een topcoach zijn, maar iemand met een minimum aan gezond verstand.

De enige silver lining is dat Racing Santander, opnieuw dankzij een onterechte rode kaart voor de tegenstander in de eerste helft, compleet onverdiend wint tegen Almeria. Daardoor klimt Depor opnieuw naar de 2de plaats met nog 7 matchen te gaan. Het probleem is dat er drie ploegen in supervorm volgen op 1 punt. Er is nog niks verloren, maar godverdomme, hopelijk wordt er achter de schermen toch eens een hartig woordje gepraat met de trainer.

Terug
Bovenaan