La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Meanwhile in de Johan Cruijff arena werd Valencia weggeblazen. Wel grappig om te zien, Barcelona dat thuisspeelt in een stadion van 6000 man 😅 Zal niet goed zijn voor de matchdayomzet amai. Ik vraag me af waar de Champions league matchen zullen gespeeld worden. In't stadion van Espanyol misschien nog de beste optie, maar da's wel dikke afgang.

Meanwhile in de Johan Cruijff arena werd Valencia weggeblazen. Wel grappig om te zien, Barcelona dat thuisspeelt in een stadion van 6000 man 😅 Zal niet goed zijn voor de matchdayomzet amai. Ik vraag me af waar de Champions league matchen zullen gespeeld worden. In't stadion van Espanyol misschien nog de beste optie, maar da's wel dikke afgang.
Zal wel gewoon Montjuïc zijn hoor, in het huidige Espanyol stadion zal er gene zijn, denk dat geen van beide ploegen daar zin in heeft :)

Het is wel zo dat je van de Uefa het ganse seizoen in hetzelfde stadion moet spelen in de CL. Dus als Barcelona begint in Montjuic dan moet het daar blijven spelen

Het is wel zo dat je van de Uefa het ganse seizoen in hetzelfde stadion moet spelen in de CL. Dus als Barcelona begint in Montjuic dan moet het daar blijven spelen
Is zo slecht misschien niet, de opleverdatum wordt telkens maar opgeschoven, dan is dat tenminste ineens een jaar dat ze "kopen" vooraleer ze weer hun deadlines elke keer moeten opschuiven.

Deportivo is intussen veelbelovend aan het nieuwe seizoen gestart. Na 6 speeldagen zijn we leider in Segunda, wat blijkbaar geleden is van 18 mei 2013.

Yeremay, Mella en Soriano bleven verrassend genoeg alledrie, met Loureiro haalden we de beste verdediger van Segunda vorig jaar binnen, Luismi en Mulattieri zijn twee uitstekende aankopen gebleken. Bij de doelman kunnen we wel wat vraagtekens plaatsen, en onze bank voor de verdediging is heel dun. Maar offensief is het een grote luxe. En de nieuwe coach maakt toch ook een veel betere indruk.

We zullen zien, maar met deze ploeg moeten we toch wel vol voor promotie gaan. Op zijn minst top 6 finishen zodat we de playoffs halen. De 4-0 tegen Huesca gisteren was het beste Depor dat ik in vele jaren heb gezien. De mentaliteit is ook beter. Ik ben al zolang gewend dat Depor bij een voorsprong meteen achterover gaat leunen en amper nog de middellijn passeert, dat het bijna surrealistisch is om ze nu meteen de tegenstander bij de keel te zien grijpen om de tweede te scoren.

Paar brainfarts van Xabi in combinatie met een Atlético dat uiteraard ineens weer weet wat voetballen in. A recipe for disaster.

Edit: Militao en Carvajal moeten blijkbaar weer tests ondergaan na hun blessures van gisteren, pfff.

Is nu toch al twee seizoenen dat Real veel topmatchen verliest ?
Dit is de eerste topwedstrijd van dit seizoen van Real, dus nogal een vreemde uitspraak. We zullen zien wat Barcelona en Liverpool geven later deze maand.

Kan alleen maar hopen dat er geleerd wordt uit deze wedstrijd.

Laatst bewerkt:
Paar brainfarts van Xabi in combinatie met een Atlético dat uiteraard ineens weer weet wat voetballen in. A recipe for disaster.

Edit: Militao en Carvajal moeten blijkbaar weer tests ondergaan na hun blessures van gisteren, pfff.

Dit is de eerste topwedstrijd van dit seizoen van Real, dus nogal een vreemde uitspraak. We zullen zien wat Barcelona en Liverpool geven later deze maand.

Ik zeg het tweede seizoen eerste match en tis weer van dat... niet verkeerd opnemen ben zelf ook voor Real al volg ik het heel weinig.

4-0 tegen Psg in de Micky Mouse cup niet vergeten.

Barça wint op het laatste moment maar jeetje... Gil Manzano toch maar weer goed geprobeerd om Barça een kloot af te trekken. De afgekeurde goal van Cubarsi kan je nog over discussiëren maar Rashford krijgt toch gewoon een slag in zijn gezicht binnen de baklijnen?! Om dan maar 4 minuten te gaan toevoegen nadat Girona er met gemak een minuut of 8 hadden afgepitst. Was ik Araujo geweest, ik had het shirt voor de voeten van de ref gegooid uit pure ontlading naar die k*tscheids toe. Geeft Flick ook vreemd genoeg gewoon 2x achtereen geel en dus rood met een wedstrijd schorsing aan z'n broek, weet iemand toevallig wie onze volgende tegenstander is?

Je ziet wel dat de ploeg volledig op is. Stuk of 7 spelers gekwetst en de andere spelers moeten 2x per week spelen, interlands spelen waar ze niet kunnen rusten, etc... Hopelijk dat het in de tweede seizoenshelft wat beter gaat met gekwetsten want zo kan je geen titels winnen.

Laatst bewerkt:
Die show van Vinicius als hij werd gewisseld... die zet ge toch enkele matchen in de tribune?
Goh, dat was inderdaad Vinicius als vanouds (deze week in Croqueta waren ze erover bezig dat hij zich volwassener gedroeg dit seizoen), maar ik kon hem echt wel begrijpen op dat moment. Was de gevaarlijkste man bij Real en ik vond dat op dat moment een heel gevaarlijke wissel van Xabi. Gelukkig voor hem trekken ze de zege over de streep, want dat was toch met vuur spelen. Nadien was er ook amper nog dreiging van Real.

Blij met de winst, maar dit had nooit nog spannend mogen worden. Zelden Barcelona zo onmachtig gezien in een Clasico op aanvallend vlak. Het is dat ze een goal cadeau kregen van Arda of het was helemaal niets geweest.

Bellingham motm voor mij.

Goh, dat was inderdaad Vinicius als vanouds (deze week in Croqueta waren ze erover bezig dat hij zich volwassener gedroeg dit seizoen), maar ik kon hem echt wel begrijpen op dat moment. Was de gevaarlijkste man bij Real en ik vond dat op dat moment een heel gevaarlijke wissel van Xabi. Gelukkig voor hem trekken ze de zege over de streep, want dat was toch met vuur spelen. Nadien was er ook amper nog dreiging van Real.

Blij met de winst, maar dit had nooit nog spannend mogen worden. Zelden Barcelona zo onmachtig gezien in een Clasico op aanvallend vlak. Het is dat ze een goal cadeau kregen van Arda of het was helemaal niets geweest.

Bellingham motm voor mij.
Ze missen praktisch hun hele voorlinie en dat was er hard aan te zien. Maar xabi Alonso kan wel een team beter neerzetten dan Ancelotti die gewoon op goede hoop 11 spelers koos bij wijze van spreken.

Vini was toch ook niet geweldig in de match, dus vond die wissel niet zo uit de lucht vallen. Die reactie was echt wel kinderlijk. Blijkbaar was hij nog betrokken met dat opstootje opt einde

Vini was toch ook niet geweldig in de match, dus vond die wissel niet zo uit de lucht vallen. Die reactie was echt wel kinderlijk. Blijkbaar was hij nog betrokken met dat opstootje opt einde
Ook Courtois komt zich naar nog wat belachelijk moeien. Allemaal totaal niet nodig maar ja, het is geweten dat het een superdoelman is maar dat de bovenkamer niet goed gevuld is bij hem

Ook Courtois komt zich naar nog wat belachelijk moeien. Allemaal totaal niet nodig maar ja, het is geweten dat het een superdoelman is maar dat de bovenkamer niet goed gevuld is bij hem

Ik denk dat het vooral Yamal is die een kleine bovenkamer heeft. Die uitspraak is dom, en ge weet dat ge daar op gepakt gaat worden. Speelt ie ook nog een draak van een match...

Ik denk dat het vooral Yamal is die een kleine bovenkamer heeft. Die uitspraak is dom, en ge weet dat ge daar op gepakt gaat worden. Speelt ie ook nog een draak van een match...
Idd absoluut niet slim van Yamal en dat je dan even een akkefietje hebt met bvb Carvajal kan ik nog ergens begrijpen (maar dan is dat gewoon belachelijk gedrag van beiden), maar als je daar dan als keeper vanuit je eigen 16 komt afgestormd en ruzie begint te maken met oa Frenkie De Jong die alles probeerde te bedaren is compleet idioot/belachelijk. Moet zich daar gewoon niet gaan moeien. En dan nog een Vini Jr die zich van zijn kleinste kant laat zien aan de zijlijn nadat ie zich al belachelijk had gemaakt bij zijn wissel... Iets met kleine winnaars komt dan spontaan in me op.

ps: Ik heb geen affiniteit met 1 van beide ploegen (mochten er zulke vragen komen)

Laatst bewerkt:
Dat klopt, maar da's uiteindelijk gewoon een puber. Iemand als Courtois heeft dat excuus niet meer.

Terug
Bovenaan