La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Hij startte van op de bank, denk dat dit als Real supporter een godsgeschenk is dat Xabi Alonso hier een harde hand in heeft. De eigen supporters zijn hem ook al een tijdje beu, hopelijk zal zijn frank vallen dat hij wat minder moet roepen en wat meer moet werken (betwijfel het, ik vrees dat hij gewoon niet over de nodige hersencellen beschikt).

Als Vini elke match terug scoort en een assist geeft, mag hij van mij part zoveel den uil uithangen als hij wil. Al is dat natuurlijk gewoon niet realistisch. :laugh:

Hij startte van op de bank, denk dat dit als Real supporter een godsgeschenk is dat Xabi Alonso hier een harde hand in heeft. De eigen supporters zijn hem ook al een tijdje beu, hopelijk zal zijn frank vallen dat hij wat minder moet roepen en wat meer moet werken (betwijfel het, ik vrees dat hij gewoon niet over de nodige hersencellen beschikt).
Het zal pas een godsgeschenk zijn als Xabi effectief dat gedrag ook eruit kan krijgen. Of op z'n minst kan milderen. Carlo leek daar precies helemaal niets aan te doen. Hij scoort gisteren weer sinds bijna een jaar in een uitmatch in La Liga en dan meteen weer zo'n uitspattingen. Doe eens normaal.

Even iets anders: waar kijken jullie het Spaanse voetbal op? Heb mij (nog) geen DAZN aangeschaft omdat ik er totaal niet overtuigd van ben en zou eens willen kijken naar andere alternatieven. 20 euro per maand is op zich het probleem niet, maar heb wat van de World Cup gekeken op DAZN en dat vind ik toch vree irritant om naar te kijken. :unsure:

Ik heb verder ook geen zin om elke week eerst een halfuur te moeten zoeken naar deftig kijkmateriaal.

Nog niet de tijd gehad om te kunnen reageren, maar kan iemand me eens uitleggen waarom die goal van Arda Guler is afgekeurd is dit weekend?

Vanaf 2:23 ongeveer. Voor de zekerheid nog eens de regels geraadpleegd, maar geen enkele criteria kan hier toch geraadpleegd worden om die goal af te keuren. Dat het dan nog via de VAR gebeurd is al helemaal absurd.

Als dit een verdediger was geweest, dan fluit men hier toch ook nooit penalty voor?

Dit is een bizarre beslissing.

Dit is de regel
It is an offence if a player:

• deliberately touches the ball with their hand/arm, for example moving the hand/arm towards the ball
  • touches the ball with their hand/arm when it has made their body unnaturally bigger. A player is considered to have made their body unnaturally bigger when the position of their hand/arm is not a consequence of, or justifiable by, the player’s body movement for that specific situation. By having their hand/arm in such a position, the player takes a risk of their hand/arm being hit by the ball and being penalised
  • scores in the opponents’ goal:
    • directly from their hand/arm, even if accidental, including by the goalkeeper
    • immediately after the ball has touched their hand/arm, even if accidental
Maar ik zie echt niet in hoe je die fase hier kunt inzien?

Tjah refs in Spanje zitten denk ik onder zo'n groot vergrootglas dat er geen week voorbij gaat dat ze niet blunderen. Zie ook "penalty" van Baldé 2 weken terug, ook situatie waar zijn arm tegen zijn lichaam plakt en er toch een penalty wordt gefloten, wat ook onbegrijpbaar is.

Kijk naar de goal van Atleti afgelopen weekend, dat de VAR dat niet oppikt is helemaal schandalig... Bij de wedstrijd van Rayo - Barça werkte de VAR zelfs niet eens in de eerste helft... De Liga is gewoon met het jaar meer en meer amateuristisch aan het worden.

Sergio Ramos is al meer off-topic materiaal.
Maar om er op in te gaan. Van wat ik zo lees en zie voorbij komen is zen vertrek ook niet echt koosjer geweest ma bon.

Was aant twijfelen voor het off topic draadje ook ja. Maar hier gaat het teveel over referees spijtig genoeg.

Nog niet de tijd gehad om te kunnen reageren, maar kan iemand me eens uitleggen waarom die goal van Arda Guler is afgekeurd is dit weekend?

Vanaf 2:23 ongeveer. Voor de zekerheid nog eens de regels geraadpleegd, maar geen enkele criteria kan hier toch geraadpleegd worden om die goal af te keuren. Dat het dan nog via de VAR gebeurd is al helemaal absurd.

Als dit een verdediger was geweest, dan fluit men hier toch ook nooit penalty voor?
Voor mij toch ook gewoon een geldig doelpunt.

Ramos is natuurlijk wel een La Liga icoon... Maar hij heeft wel meer rode kaarten op zijn naam dan hersencellen natuurlijk.

Als ik het goed begrijp bood Florentino Perez hem een jaar-na-jaar verlenging aan met de duidelijke boodschap dat hij geen 100% garantie had om in de basis te blijven staan. Hij wilde minstens contractverlengingen van 2j en de garantie van in de basis te zitten.

Tjah, dan is het simpel en moet je andere oorden opzoeken, wat hij ook gedaan heeft. Toen hij na PSG dan weer naar Real wilde terugkeren, moest Real hem niet meer hebben. Ik vermoed dus gewoon dat hij in zijn gat gebeten is, niet meer dan dat. Alé, de tekst "ik heb jullie 90 + 3 minuten gegeven, ik had dat beter niet gedaan", hoe zielig kan je zijn om nu te gaan betreuren dat je je ploeg naar een Champions league titel getrokken hebt.

Soit, zoals gezegd, IQ lager dan zijn FIFA15 ranking.

Allez lap. Real mist hier weer een miljoen dikke kansen op 0-2 om dan vervolgens een oliedomme fout te maken op Oyarzabal waarvoor de scheids rood trekt. Stel me trouwens de vraag of dit wel terecht rood is, want Militao was er ook nog.

Hohoho, wat een goal.

Laatst bewerkt:
Nu gaat Real een dossier indienen bij de FIFA om te klagen over de arbitrages die ze dit en vorig seizoen gekregen hebben :unsure:

Telkens wanneer je denkt dat die theatergroep niet lager kan vallen.

Allez lap. Real mist hier weer een miljoen dikke kansen op 0-2 om dan vervolgens een oliedomme fout te maken op Oyarzabal waarvoor de scheids rood trekt. Stel me trouwens de vraag of dit wel terecht rood is, want Militao was er ook nog.

Hohoho, wat een goal.
Kan je wat over discussiëren maar niet zeggen dat het een flagrante fout is. In de hoofdstad schreeuwen ze nu moord en brand doordat de VAR niet tussen kwam (terwijl dat sowieso niet kon tenzij je spreekt over een duidelijke fout, wat het niet was).

En nu weer een dossier indienen bij de FIFA om te janken over arbitrages...... Wat een k*tbestuur is me dat toch. Dat ze gewoon ineens weigeren om te spelen uit protest en ineens uit de Liga gezet worden, dan zijn we er ineens vanaf -_-

In de zaak rond Asencio werd de laatste dagen ook bericht dat een van de slachtoffers de verontschuldigingen van Asencio accepteert en haar klacht heeft ingetrokken. Dat staat te lezen op AS, Marca,...

Waar ze met geen woord over reppen, is dat hij haar wel een enorm bedrag heeft betaald om haar klacht in te trekken. Maar het gepeupel is er natuurlijk mee weg, en ziet nu Asencio als het slachtoffer van een fake #MeToo schandaal. De manier waarop Real de pers in haar zak heeft, het blijft gewoon degoutant.

Misschien kan Courtois weer de spreekbuis zijn van Florentino de komende weken.

Real Madrid heeft bijna een eeuw de refs in hun zak gehad. Refs hebben altijd geweten dat tegen Madrid fluiten resulteert in schorsingen of demoties, dat is nog steeds zo. Maar met Real Madrid TV zijn ze de laatste jaren zo hard gaan overdrijven, dat ze refs persoonlijk begonnen aan te vallen en dat ze nu ook in hun privéleven belaagd werden. Dat ook hun kinderen belaagd worden en doodsbedreigingen krijgen. Die refs zijn zich beginnen organiseren en samen in opstand gekomen, en in plaats van te bemiddelen, blijft Real de boel ophitsen en dreigementen lanceren omdat ze niet willen afwijken van hun oude maffiatechnieken, en het blaast hoe langer hoe meer in hun gezicht op. Ze krijgen zowaar af en toe te maken met neutrale arbitrages waar beslissingen beide kanten uit kunnen. Dat is de hele simpele samenvatting van wat er aan het gebeuren is. En tóch blijven ze kiezen voor escalatie, want dat is nu eenmaal de identiteit van de club, en ze weten dat ze het gepeupel alles kunnen wijsmaken. De publieke opinie van de doorsnee Real supporter zal altijd in hun voordeel blijven. Wat maakt het voor Florentino uit wat alle andere voetbalsupporters over Real denken, zolang ze een wereldwijd leger idioten hebben die alles geloven wat hij zegt? En daarbovenop heeft Florentino zo altijd ook een excuus klaar om sportieve mislukkingen te verdoezelen bij de fans. Win-win.

De enige oplossing is dat er echte consequenties gaan beginnen komen voor Real, zoals puntenaftrek. Maar gaan ze dat durven in Spanje? Ik betwijfel het. De kans is groter dat refs effectief terug gaan beginnen toegeven om toch maar hun postjes te behouden.

Laatst bewerkt:
In de zaak rond Asencio werd de laatste dagen ook bericht dat een van de slachtoffers de verontschuldigingen van Asencio accepteert en haar klacht heeft ingetrokken. Dat staat te lezen op AS, Marca,...

Waar ze met geen woord over reppen, is dat hij haar wel een enorm bedrag heeft betaald om haar klacht in te trekken. Maar het gepeupel is er natuurlijk mee weg, en ziet nu Asencio als het slachtoffer van een fake #MeToo schandaal. De manier waarop Real de pers in haar zak heeft, het blijft gewoon degoutant.

Misschien kan Courtois weer de spreekbuis zijn van Florentino de komende weken.

Real Madrid heeft bijna een eeuw de refs in hun zak gehad. Refs hebben altijd geweten dat tegen Madrid fluiten resulteert in schorsingen of demoties, dat is nog steeds zo. Maar met Real Madrid TV zijn ze de laatste jaren zo hard gaan overdrijven, dat ze refs persoonlijk begonnen aan te vallen en dat ze nu ook in hun privéleven belaagd werden. Dat ook hun kinderen belaagd worden en doodsbedreigingen krijgen. Die refs zijn zich beginnen organiseren en samen in opstand gekomen, en in plaats van te bemiddelen, blijft Real de boel ophitsen en dreigementen lanceren omdat ze niet willen afwijken van hun oude maffiatechnieken, en het blaast hoe langer hoe meer in hun gezicht op. Ze krijgen zowaar af en toe te maken met neutrale arbitrages waar beslissingen beide kanten uit kunnen. Dat is de hele simpele samenvatting van wat er aan het gebeuren is. En tóch blijven ze kiezen voor escalatie, want dat is nu eenmaal de identiteit van de club, en ze weten dat ze het gepeupel alles kunnen wijsmaken. De publieke opinie van de doorsnee Real supporter zal altijd in hun voordeel blijven. Wat maakt het voor Florentino uit wat alle andere voetbalsupporters over Real denken, zolang ze een wereldwijd leger idioten hebben die alles geloven wat hij zegt? En daarbovenop heeft Florentino zo altijd ook een excuus klaar om sportieve mislukkingen te verdoezelen bij de fans. Win-win.

De enige oplossing is dat er echte consequenties gaan beginnen komen voor Real, zoals puntenaftrek. Maar gaan ze dat durven in Spanje? Ik betwijfel het. De kans is groter dat refs effectief terug gaan beginnen toegeven om toch maar hun postjes te behouden.
Mja, tell me something new... Dit weekend op Marca een artikel gelezen over dat Real de voorbije decennia meer rode kaarten "tegen heeft gekregen" dan voor... Om dan te besluiten dat Barça meer rode kaarten voor de tegenstander had gekregen dan voor zichzelf en dus het Negreira schandaal tot vandaag de dag nog steeds leeft.

Statistieken van penalty's in het voordeel en penalty's in het nadeel of de foute beslissingen voor en na vergaten ze even volledig of dat ze wel enkele jaren Mourinho hebben gehad als trainer (en Pepe's, Marcelo's, Sergio ramos & C° vaak rondliepen als opgefokte stieren)...

Zal niet direct veranderen totdat Florentino Perez doodgaat en er iemand in de plaats komt die niet zoveel pull heeft in Spanje. Kijk naar de Palco van het Bernabeu hoeveel machtige mensen daar zitten in (in principe) onpartijdige lagen van de Spaanse samenleving... Dat is gewoon om schrik van te krijgen.

Terug
Bovenaan