La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Wat een debiel ook, die ket van Espanyol. Twee keer al wapperen, missen, en dan gewoon vol op 't penske boksen. :lol:

Wat een losers, direct die sproeiers aan.. khoop da ze nog degraderen
Gohja, 2j geleden vierden ze daar ook hun overwinning, maar net die overwinning verzegelde de degradatie toen voor Espanyol. De supporters kwamen toen op't veld en werd het gewoon gevaarlijk. Door die sproeiers nu aan te zetten werden ze 'vriendelijk' gepusht om naar binnen te gaan.

Lamine ging meteen naar binnen hé. En Flick was ook iedereen naar binnen aan't duwen. Die sproeiers hielpen dus. De haat tussen die 2 teams is wel echt groot. Al 2 keer een derby in't stadion gezien (1x in RCDE, 1x in Camp Nou), da's altijd zéér intens.

Menos mal!

Ben eens curieus naar deze transferzomer wat er gaat gebeuren... Lewandowski moet nog een jaar maar heb ik toch wat schrik voor, was nu wel net terug uit blessure maar zelfs voor zijn blessure vond ik hem meer een stoorzender dan iets anders, gisteren meer van dat... Onze meest wervelende wedstrijden ook met Ferran Torres gespeeld ipv Lewandowski, van mij is volgend seizoen Ferran Torres dan ook onze vaste man in de aanval ipv Lewa.

Verder zit het best wel goed, alleen hebben we een waardig alternatief nodig voor als Baldé geblesseerd is en mag Araujo voor mijn part vertrekken (zeker als ze 60 Mio. willen geven). Als Iñigo Martinez zijn niveau verderzet naast Cubarsi en we hebben Christensen (en zelfs Eric Garcia die mij echt verrast heeft de afgelopen maand) om te roteren zou ik nog 1 beloftevolle CV aanwerven. Koundé vaste man en ik wil graag Hector Fort in de voorbereiding zien, iedereen die ik erover hoor vond hem tegen Inter schandalig slecht maar hij is snel, technisch zeer goed en piepjong. (18). Gerard martin moet opkrassen, is "al" 23 maar vooral technisch gewoon ondermaats voor dit Barça. Middenveld hebben we als Casadó en Bernal terugkomen genoeg spelers als CVM (Frenkie als backup) en met Frenkie, Pedri, Gavi, Fermin en Olmo genoeg aanvallend ingestelde middenvelders. Vooraan is voor mij Raphinha, Ferran Torres en Lamine Yamal ons vast trio, Lewandowski als breekijzer op de bank en te bekijken wat Ansu Fati doet in de voorbereiding (heeft maar een handvol wedstrijden gespeeld waarvan 1-2 echt behoorlijke en 1-2 zeer slechte, hij moet regelmatiger worden). Nog een extra aanvaller zou geen overbodige luxe zijn, we hebben chance gehad dat zowel Raphinha en Lamine Yamal wonder boven wonder geen enkele (noemenswaardige) blessure gehad hebben. Nico Williams geen topseizoen gehad, mogelijks een stuk goedkoper nu dan de 60 Mio. die ze afgelopen zomer vroegen? Zou samen met Lamine Yamal/Raphinha/Torres/Olmo écht een goede aankoop zijn...

Aankoop van een goede LB, CV en extra aanvaller en ik ben content :) Gerard Martin, Araujo, Pablo Torre (verhuur best) en Pau Torre mogen weg. Dan kijken wat de keepers gaan doen, ik denk dat Szcesny een jaar bijtekent en het een tweestrijd zal worden met Ter Stegen, Iñaki Peña denk ik weg gezien hij geen 3e keeper zal willen zijn.

Laatst bewerkt:
Grotendeels akkoord. De keeperskwestie heb je nog niet besproken. Ter Stegen opnieuw of nog één jaar verdergaan met de Pool?
Of een betaalbaar jonge keeper halen?

Van Ferran ben ik echt niet overtuigd, zeker om een heel jaar in de spits te lopen.

Grotendeels akkoord. De keeperskwestie heb je nog niet besproken. Ter Stegen opnieuw of nog één jaar verdergaan met de Pool?
Of een betaalbaar jonge keeper halen?

Van Ferran ben ik echt niet overtuigd, zeker om een heel jaar in de spits te lopen.
Had mijn post net nog aangepast sé :)

Ferran vond ik eigenlijk echt goed, hij was als invaller sowieso al top en had in februari/maart dat hij enkele keren in de basis mocht starten en dat het dan op niets trok, in de topwedstrijden tegen Inter en Real vond ik hem echt gewoon goede wedstrijden spelen (3 assists afgelopen weekend tegen Real, de gelijkmaker tegen Real in de beker, ..). Jammer dat hij nu out is met appendicitis, anders had hij die 2 laatste friendlies nog kunnen laten zien wat hij in zijn mars had.

-edit- Het belangrijkste is dat Flick blijft en dat hij dezelfde honger kan behouden in de ploeg, dan gaan we volgend seizoen weer leuke dingen zien. Als je zelfs van een Eric Garcia of Ferran Torres ijzersterke spelers kan maken (die een jaar geleden dagelijks nog het mikpunt van spot en memes waren in Spanje), dan geraak je al heel ver.

Laatst bewerkt:
Die paar wedstrijden van Barca die ik gezien heb, lieten mij toch duidelijk blijken dat Szczeszny te kort komt voor dat niveau. Je gaat geen CL winnen met die man in doel.

Die paar wedstrijden van Barca die ik gezien heb, lieten mij toch duidelijk blijken dat Szczeszny te kort komt voor dat niveau. Je gaat geen CL winnen met die man in doel.
Gisteren nochtans 1x een goede save moeten maken en dat deed ie dan ook wel, ook uit doel komen bijna naar de middellijn, wat belangrijk is met hoe Barça nu speelt, doet hij voorlopig quasi perfect (wat me meer stoort is het aantal penalty's dat hij maakt).

Maar inderdaad te mager... Ter Stegen wel een dik half jaar buiten strijd geweest en zal tegen augustus wanneer de competitie begint bijna een jaar geen matchritme gehad hebben. Denk dus geen overbodige luxe om te zeggen tegen die 2 "doe allebei jullie best, de beste mag in doel staan", een beetje toen Claudio Bravo nummer 1 was bij Barça en Ter Stegen werd aangekocht, dat was voor beide doelmannen hun prestaties eigenlijk nog een goeie zaak dat ze wat tegen elkaar moesten opboksen.

Vandaag bevestigde wat ik afgelopen week zei, Lewandowski heeft quasi alle ballen verloren gespeeld en was belabberd slecht. Ter Stegen heeft 3x in actie moeten schieten, het heeft er 3x niet uit gezien (waarvan de laatste keer gewoon ronduit lachwekkend hoe hij daar in doel staat).

Real gewonnen tegen 9 man van Sevilla, de houding van Real Madrid TV --> Ja nu de Liga gedaan is geven ze opeens een rode kaart aan de tegenstander, dat zouden ze nooit gedaan hebben als we nog een kans hadden om kampioen te worden... Of hoe fanatiek een officieel kanaal van een zogezegde topploeg wel niet kan/mag/moet zijn.

Vandaag bevestigde wat ik afgelopen week zei, Lewandowski heeft quasi alle ballen verloren gespeeld en was belabberd slecht. Ter Stegen heeft 3x in actie moeten schieten, het heeft er 3x niet uit gezien (waarvan de laatste keer gewoon ronduit lachwekkend hoe hij daar in doel staat).

Real gewonnen tegen 9 man van Sevilla, de houding van Real Madrid TV --> Ja nu de Liga gedaan is geven ze opeens een rode kaart aan de tegenstander, dat zouden ze nooit gedaan hebben als we nog een kans hadden om kampioen te worden... Of hoe fanatiek een officieel kanaal van een zogezegde topploeg wel niet kan/mag/moet zijn.
Hopelijk wordt die geen blok aan jullie been.

Dat zo'n speler als Gonzalo Garcia niet vaker is gebruikt doorheen het seizoen snap ik toch niet. Een profiel dat je na het vertrek van Joselu vorig seizoen absoluut miste, dat uiteindelijk gewoon rondloopt in Castilla maar gewoon niet gebruikt wordt wanneer het moet. Ik hoop echt dat Xabi volledig z'n eigen ding mag doen volgend seizoen.

Dit weekend in enkele dagen in Mallorca gezeten.
Er was een wedstrijd dus ik dacht hop daarheen.
Een op zich mooi stadion maar wat een triestesse op en naast het veld.

Bij winst spelen ze Europees, maar de honger was er precies niet. Dat stadion zowat halfleeg.
Sfeer 0,0 ondanks dat er voor de match wel best wel wat sfeer was met oa een drum/trommel show en kleine "corteo" van de harde kern.
Toch jammer zeker gezien een simpel ticketje al 62 euro was.
Ik zou wel niet graag deel uitmaken van de kuisploeg bij zo een Spaanse ploeg met al die zonnebloempitten dat die mannen daar eten en op de grond gooien :biglaugh:

Hmm, dubbel gevoel toch wel. Voor het seizoen had ik gezegd dit wel echt zijn laatste seizoen zou zijn, maar nu. Pfff, ik weet het niet.

Hij kan duidelijk geen heel volledig meer aan wat logisch is, maar kon nog wel van nut zijn lijkt me. Heeft ook nog best wel goeie statistieken in de minuten die hij gespeeld heeft dit seizoen. En gezien de ganse blessuregolf dit seizoen was het misschien toch zeker geen overbodige luxe om hem erbij te houden. Al gebruik je hem zelden op het veld, zijn ervaring erbuiten staat buiten kijf. Zou ook mooi geweest zijn om nog één seizoen te draaien onder Xabi, maar goed. 't Is wat het is.

Ik vermoed dat door dit nieuws die Angelo Stiller van Stuttgart wel gaat komen.

Terug
Bovenaan