La Liga: Spaans Voetbal 2024-2025

Barça nu toch al een paar wedstrijden waar ze een moeilijke(re) wedstrijd toch over de streep trekken lijkt het. Goed ja, zo word je kampioen uiteindelijk. Het was wel leuk geweest als we volgende week konden spelen met de leidersplaats als rechtstreekse inzet. Ik heb wel terug een beetje het geloof dat er volgende week kán gewonnen worden. We'll see.

Barça nu toch al een paar wedstrijden waar ze een moeilijke(re) wedstrijd toch over de streep trekken lijkt het. Goed ja, zo word je kampioen uiteindelijk. Het was wel leuk geweest als we volgende week konden spelen met de leidersplaats als rechtstreekse inzet. Ik heb wel terug een beetje het geloof dat er volgende week kán gewonnen worden. We'll see.
Ik denk dat veel nu zal afhangen van dinsdag. Wordt Barça eruit gekegeld dan zie ik ze de boot ingaan tegen Real, gaat Barça door, dan zal het vertrouwen en de goesting torenhoog zitten.

Stel dat Real trouwens niet wint straks dan kan Barça in eigen huis kampioen worden tegen Real, dat kan ook tellen qua motivatie...

Barça startte gisteren trouwens maar met 1 basisspeler aan de aftrap, terwijl Valladolid de wedstrijd van z'n leven speelde (vreemd wel, nadat ze degradeerden, de motivatie voor die ploeg is blijkbaar groter als ze tegen Barça moeten spelen dan als ze tegen degradatie moeten spelen, effect van al het Real jeugd in die ploeg? Ik zou als supporter wel ferm in mijn gat gebeten zijn).

Geen gele kaarten gepakt voor de Clasico, quasi heel de ploeg van dinsdag grotendeels kunnen laten rusten en de 3 punten gepakt, dat is het belangrijkste.

Laatst bewerkt:
Hoe is het mogelijk dat deze partij nog spannend wordt zeg.

Guler weer ijzersterke pot. Ik val in herhaling, maar hoe is het mogelijk dat die zo weinig gespeeld heeft. Ben er zeker van dat Real meer punten had gepakt indien die nog maar de helft van de minuten van Rodrygo had gekregen.

Hoe is het mogelijk dat deze partij nog spannend wordt zeg.

Guler weer ijzersterke pot. Ik val in herhaling, maar hoe is het mogelijk dat die zo weinig gespeeld heeft. Ben er zeker van dat Real meer punten had gepakt indien die nog maar de helft van de minuten van Rodrygo had gekregen.
:rofl:Nu niet voor het een of het ander maar Real heeft wel wat meer problemen dan enkel Rodrygo vervangen door Guler hoor... Het is nu niet dat de 3-0 een "logische" score was, San Courtois was weer man van de match.

Vond het verdomd jammer dat die gelijkmaker er op het einde niet meer binnen ging, zou heerlijk geweest zijn om in eigen huis tegen Real kampioen te kunnen worden :( Als Real nu wint is het weer enorm spannend en Barça moet nog uit bij Espanyol en Athletic...

:rofl:Nu niet voor het een of het ander maar Real heeft wel wat meer problemen dan enkel Rodrygo vervangen door Guler hoor... Het is nu niet dat de 3-0 een "logische" score was, San Courtois was weer man van de match.

Vond het verdomd jammer dat die gelijkmaker er op het einde niet meer binnen ging, zou heerlijk geweest zijn om in eigen huis tegen Real kampioen te kunnen worden :( Als Real nu wint is het weer enorm spannend en Barça moet nog uit bij Espanyol en Athletic...
Je kan ermee lachen, maar zo'n gekke opmerking lijkt het mij niet.

Rodrygo staat al zo goed als het ganse seizoen te zuigen dat geen naam heeft daar op de rechterflank. Als je dan ziet wat Guler daar nu brengt in ocharme 3 wedstrijden is het niet zo gek om dat te gaan doortrekken over groter deel van het seizoen. Die 3e goal van Mbappé valt bv. nooit zonder Guler, want er is niemand anders die zo'n bal kan geven. Natuurlijk zijn er nog andere problemen, dat ontken ik niet.

Courtois was trouwens geen man v/d match. Mag trouwens van geluk spreken dat die ene bal terugrolt.

Je kan ermee lachen, maar zo'n gekke opmerking lijkt het mij niet.

Rodrygo staat al zo goed als het ganse seizoen te zuigen dat geen naam heeft daar op de rechterflank. Als je dan ziet wat Guler daar nu brengt in ocharme 3 wedstrijden is het niet zo gek om dat te gaan doortrekken over groter deel van het seizoen. Die 3e goal van Mbappé valt bv. nooit zonder Guler, want er is niemand anders die zo'n bal kan geven. Natuurlijk zijn er nog andere problemen, dat ontken ik niet.

Courtois was trouwens geen man v/d match. Mag trouwens van geluk spreken dat die ene bal terugrolt.
Niet letterlijk man van de match maar hij heeft daar weer een paar ballen uitgehaald... Ik herhaal, was de score tijdens de rust 2-2, geen haan die er naar kraait. Dus van jouw uitleg zou ik bijna denken dat Real met Guler opeens wervelend voetbal bracht. Geweldige voetballer en pakken beter dan Rodrygo maarja... Zo wereldschokkend anders vond ik dit Real nu ook niet met 2 weken geleden.

Niet letterlijk man van de match maar hij heeft daar weer een paar ballen uitgehaald... Ik herhaal, was de score tijdens de rust 2-2, geen haan die er naar kraait. Dus van jouw uitleg zou ik bijna denken dat Real met Guler opeens wervelend voetbal bracht. Geweldige voetballer en pakken beter dan Rodrygo maarja... Zo wereldschokkend anders vond ik dit Real nu ook niet met 2 weken geleden.
Dat maak je er in deze toch weer zelf van hoor. Ik zeg letterlijk dat Guler in tegenstelling tot Rodrygo wel iets brengt op die rechterkant, niet dat Real opeens fantastisch voetbalt erdoor als geheel. Dat los je logischerwijs niet op door 1 positiewissel uit te voeren, maar er zit wel iets meer schwung in het spel. Je hebt het toch zelf gemerkt vorige week?

Rodrygo kan er natuurlijk niet aandoen dat hij op rechts moet staan, maar het is wel heel erg matig dit seizoen daar. Ben er alleszins wel over uit dat er van het duo Vinicius/Rodrygo iemand gaat moeten vertrekken. Tenzij Alonso (als hij komt) ze alle drie kan laten renderen in een bepaald systeem, daar lijkt me toch een helse opgave.

Dat maak je er in deze toch weer zelf van hoor. Ik zeg letterlijk dat Guler in tegenstelling tot Rodrygo wel iets brengt op die rechterkant, niet dat Real opeens fantastisch voetbalt erdoor als geheel. Dat los je logischerwijs niet op door 1 positiewissel uit te voeren, maar er zit wel iets meer schwung in het spel. Je hebt het toch zelf gemerkt vorige week?

Rodrygo kan er natuurlijk niet aandoen dat hij op rechts moet staan, maar het is wel heel erg matig dit seizoen daar. Ben er alleszins wel over uit dat er van het duo Vinicius/Rodrygo iemand gaat moeten vertrekken. Tenzij Alonso (als hij komt) ze alle drie kan laten renderen in een bepaald systeem, daar lijkt me toch een helse opgave.
Ik geef je volledig gelijk, ik had het er alleen over dat je uitleg even doet uitschijnen alsof Real 4 punten achterstand heeft op Barça puur doordat Rodrygo speelde ipv Güler... Wat natuurlijk niet het geval is.

Eens goed moeten lachen met de match van Deportivo gisteren. Voor de start van onze match had Eldense al verloren, waardoor we al met enige zekerheid konden zeggen dat we gered waren, en niet veel meer te winnen en te verliezen hadden. Plots krijgen we drie VAR-beslissingen in ons voordeel, waarvan 1 twijfelachtige voor positioneel buitenspel. Op zich was de beslissing wel correct, maar no way in hell dat de VAR daar eerder op het seizoen had ingegrepen.

Wat weer een interessante statistiek met zich meebrengt. In de laatste 7 seizoenen was ons lot (of dat nu promotie of degradatie was) meestal bezegeld op de voorlaatste speeldag, of de speeldag daarvoor. Uiteindelijk hebben we in die 7 seizoenen in totaal 10 eindeseizoensmatchen gespeeld zonder inzet, gisteren meegerekend. In die 10 matchen kregen we maar liefst 12 penalties. In de andere 259 matchen mét inzet: 12 penalties. Maw, we krijgen 26x sneller een penalty wanneer we niks meer hebben om voor te spelen. Straf. Nog 4 speeldagen te gaan dit seizoen, ik ben benieuwd of onze cijfers rond de VAR en penalties plots de hoogte gaan inschieten.

Enfin, mathematisch gered na de 5-1 van gisteren. Hopelijk onze sportief directeur zo snel mogelijk vervangen door iemand die over een minimum aan competentie beschikt, een tiental spelers van de hand doen die niks waard zijn in Segunda, en de miljoenen die we voor Yeremay gaan innen slim spenderen. Hopelijk wordt er ook achter de schermen wat gelobbyd zodat we volgend seizoen misschien wel een gooi kunnen doen naar iets hogers. De club is volledig schuldenvrij, en zou volgend jaar zelfs de hoogste salarislimiet van Segunda hebben. Niet dat je gekke dingen moet doen daardoor, maar je mag dan toch meer verwachten dan opnieuw tegen degradatie te moeten strijden.

En opnieuw flikken ze het bij Real:

Real bekritiseert vóór match alweer referee

Real Madrid heeft daags voor de clash (voor de zoveelste keer) uitgehaald naar een scheidsrechter. In een video op het clubkanaal wordt Alejandro Hernández Hernández afgeschilderd als fan van de Catalanen.

In de video worden beelden getoond van beslissingen van scheidsrechter Alejandro Hernández Hernández die volgens Real Madrid in het nadeel van de club waren, aangevuld met commentaar van een Madridista. "Dit is Hernández Hernández, een scheidsrechter die al 13 jaar in La Liga fluit, al sinds zijn jeugd een Barcelona-fan is en nu de belangrijke Clásico in de competitie zal leiden”, klinkt het.

In de video is ook te zien dat de arbiter op 11 juni 1994, toen hij 11 jaar oud was, tegenover La Voz de Lanzarote vertelde wat zijn favoriete ploeg was. "Barcelona natuurlijk.” Zijn favoriete spelers waren Barcelona-sterren Romário en Michael Laudrup.

Genoeg reden vonden ze bij Real Madrid TV om een video te maken met de arbiter in het middelpunt. En dat terwijl twee weken geleden de Spaanse voetbalwereld nog in rep en roer was door het vorige filmpje van Real Madrid TV.

Tjah, de “koninklijken” laten zich weer van hun beste kantje zien.. hopelijk 3-0 op hun klo…. Zodat barca kampioen kan spelen zodat we ze niemmeer horen voor efkes :-)

Benieuwd voor straks. Ondanks zeer goed voetbal zal Barcelona mentaal toch wel een tik hebben gekregen na de uitschakeling in de Champions League. Ze kunnen maar beter niet verliezen dus, anders wordt het nog een zenuwslopend seizoenseinde.

Veel zal ook afhangen van de opstelling van Real en dan vooral of Carlo het aandurft om met Arda te starten of toch wéér teruggrijpt naar Rodrygo.

Eigenlijk kan Barcelona deze wedstrijd nooit verliezen. Raphinha tegen Lucas en Yamal tegen Fran, da's gewoon fraude :laugh: Maar goed, we hebben al vreemdere zaken in het voetbal gezien. Ik verwacht alleszins niets, maar hoop doet leven.

Een nieuwe wedstrijd, nieuw cadeautje van de defensie. Moet frustrerend zijn als middenveld en aanval om telkens met een achterstand aan de wedstrijd te beginnen.

Altijd rood voor Tchouameni en nu maar offside geven zodat Mbappe weg komt zonder geel voor zijn schwalbe :angry:

Zet Valverde asap op rechts aub. Die goal komt ook tot stand na Vazquez zijn geklungel.
Of je doet gewoon niks natuurlijk.

Dit stond gewoon in de sterren geschreven. Hoe kan je nu helemaal geen wijzigingen doorvoeren :laugh: Een coach ziet dit toch ook? Of een van de assistenten? Kan toch gewoon niet.

Terug
Bovenaan