Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Nu we niet meer Tous ensemble zijn en ik terug volledige Club supporter kan zijn

Wat een WK van Mechele, als enige alles gespeeld en meer dan degelijk ook nog eens, ook nog eens opgepikt door de internationale pers. Typisch ook dat hij goed speelt met een snelle CV naast hem in Ngoy en die combinatie eigenlijk beter werkt dan gelijk wat er al geprobeerd is. Mooie carrière ook, van nooit goed genoeg tot nog steeds beter aan het worden in zijn nadagen van zijn carrière. Als Club-sup voor mij het mooiste moment van dit WK!

Ook Seys zijn invalbeurt gisteren was mooi om te zien, tweede maal dat hij Yamal aan banden legt. Benieuwd hoeveel invloed dit gaat hebben op een eventuele transfer.

Vanaken blijft Vanaken en blijft door nog steeds teveel mensen onderschat, maar beter zo, dan blijft hij.

Vanaken vond ik nu geen geweldig of onvergetelijk wk spelen om eerlijk te zijn. Wat Mechele betreft, als genksupp misschien moeilijk over mijn lippen te krijgen maar ik vond

Nogmaals, Vanaken werd ook lager uitgespeeld dan hij bij Club deed, dus een stuk minder aanvallend. Leed zelden balverlies en vond altijd wel een aanspeelpunt. Zoals foto en gifje hebben aangetoond, hoe Vanaken daar bij Spanje opduikt in de box, dat is vintage Vanaken. Als Doku daar een pass leert te geven dan maak je 90% zeker gewoon de 2-1, want zo heeft Vanaken er al véél gescoord op dit positie.

Ik denk dat de meeste hier verwachtten dat Vanaken ging strooien met kdb passes en 5 goals, daarvoor stond Vanaken bijna altijd te laag op het veld. Slechts heel even stond die op zijn normale hogere positie toen kdb eraf ging tegen Senegal, maar dat duurde nog geen 10 minuten.

Ik zou beide ook gisteren gebruikt hebben. En ik zeg ook niet dat je Doku niet mag wisselen. Maar hoe hij hier weer maar eens behandelt wordt, snap ik oprecht niet. En de buitenlandse pers ook niet
Dit vooral hè. Wordt hier gedaan alsof hij onze zwakste speler was, en we zonder hem wel sowieso verder waren gegaan. Had persoonlijk tegen Spanje ook met Lukebakio gestart, maar dat had imo maar weinig verschil gemaakt.

Heeft Hein zich er ooit al over uitgesproken of hij die ambitie heeft? Ik zou hem ook wel zien zitten als bondscoach.
Slechte timing toen maar tussen de regels door lees ik dat hij wel nog es bondscoach wil/wou worden.

Dat zien Buitenlandse pers het echt wel anders:

En ik kan nog verder gaan

nogmaals ik vond Doku ook zeker niet zijn beste match spelen maar hij was echt niet zo slecht zoals hier wordt beschreven. En hij was echt wel nuttig en had zijn waarde gisteren.
Pers mag dat gerust anders zien. Als hij de bal had, kreeg je wel een 'gevoel' van gevaar, zoals dat ook is als Lamine Yamal de bal heeft. Ook hij heeft in de tweede helft eigenlijk amper iets laten zien buiten het 'gevoel' van gevaar. Idem Doku, 1 goede actie, voor de rest toch te mager voor een sterspeler van City die mee de ploeg zou moeten dragen.

Dit vooral hè. Wordt hier gedaan alsof hij onze zwakste speler was, en we zonder hem wel sowieso verder waren gegaan. Had persoonlijk tegen Spanje ook met Lukebakio gestart, maar dat had imo maar weinig verschil gemaakt.
Dit toernooi zal het toch niet veel schelen hé. Van de aanvallende spelers heeft hij toch veruit het minste getoond.

Dit toernooi zal het toch niet veel schelen hé. Van de aanvallende spelers heeft hij toch veruit het minste getoond.
Meer nog, hij was ook verdedigend een pak minder dan een Lukebakio of Trossard. Die eerste tegengoal is deels op zijn kap. En ik ben fan van Doku hé, maar Garcia had hem nooit mogen opstellen tegen Spanje. 1. Komt veel beter tot zijn recht bij een dominante ploeg en 2.Was gewoon to-taal niet in vorm dit tornooi. Was beter bij vrouw en kind gebleven (wat hij mentaal wellicht ook gedaan heeft, en begrijpelijk ook). Het siert hem dat hij toch wou blijven spelen, maar Garcia had beter moeten weten. En sorry de buitenlandse media die Doku beste man bij de Belgen vonden, die kennen er echt geen knijt van. :laugh:

Terug
Bovenaan