Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    173
  • Opiniepeiling gesloten .
Vraag me qua verderzetting vooral wat je met Courtois moet doen. Hij heeft absoluut zijn waarde, daar bestaat geen twijfel over. Maar als je dan hoort dat hij wilt onderhandelen om enkel kwalificatiematchen en toernooien nog te spelen, dan weet ik niet of je daar als bond mee moet in meegaan.

Vooral wat je daarmee zegt tegen de mensen die ‘m tussen dit en 4 jaar wel moeten vervangen. Je kan die toch moeilijk motiveren door te zeggen dat ze voor de vriendschappelijke matchen mogen opdraven, maar een voor een match met inzet vlieg je terug de bank op want dan komt Thibaut wel nog af.

Hoe komt het dan dat onze beste matchen/momenten juist die waren wanneer doku er niet bij was?

Voor mij geen toeval meer...

Aan die man heb je gewoon niets gehad dit toernooi. Zuigt alle ballen naar zich toe, maar deed er helemaal niets mee.
Ongelofelijk hoeveel blinde fanboys hier precies zijn van hem.

Waarom niet zelfde opstelling als tegen de Yankees? Never change a winning team... nee teruggrijpen naar de pseudo vedetten
:rolleyes:
1.Omdat dit gewoon niet kon door blessures
2.Spanje is een compleet andere ploeg die een ander tactisch plan vereist.

En jij bent precies de manager van Doku. Hem zo verdedigen terwijl heel de wereld denkt dat hij een slecht WK speelt.
Volgens buitenlandse pers was hij fenomenaal. En dat was hij niet. Maar hij was absoluut niet zo slecht als men
Hier laat uitschijnen. Bvb die fase die Gavin meegeeft: hij legt de bal wel degelijk goed terug alleen is het positiespel van Cubarsi fantastisch en geraakt de bal daardoor niet bij een medespeler. Raskin was een mogelijkheid daar maar logisch dat ie Vanaken zocht en zowat iedere Cv gaat daar de 1ste paal afdekken maar niet Cubarsi

Laatst bewerkt:
Vanaf wanneer zit Doku nu bij De Rode Duivels? Ek 2020 (dus 2021)? Dat is dus al 5 jaar met de kop in de grond over het veld lopen bij de Rode Duivels.
Hoog tijd om anderen de kans te geven, Doku wordt niets meer.
Hoeveel matchen heeft Hazard niet gespeeld voor de nationale ploeg voor daar ook maar iets van rendement van kwam? Er staat mij iets voor van 1 goal in zijn eerste 35 matchen oid... mensen zijn dat vergeten door dat handje vol topmatchen op eindrondes later in zijn carriere maar dat was ook vaker dan niet huilen met de pet op hoor.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je als bondscoach Doku niet op de bank kan/mag zetten trouwens. De realiteit is helaas dat als je zo'n speler hebt die bij een topclub de pannen van het dak speelt, het heel moeilijk is om die niet te spelen, we hebben geen 5 alternatieven op elke positie.

Als TC enkel nog zn plaats wilt in kwalificatiematchen of op het EK, kan hem beter stoppen. Tijd voor een opvolger zn kansen te geven. Hoe kan je die anders motiveren, want als TC het uitkomt krijgt die zn plaats terug. Wereldkeeper, maar dan in zn interview nog aangeven dat hij die bal wel had gehad en dat hij nog wou spelen, dat is gewoon onrust creeren en bewijst nogmaals dat hij geen teamspeler is.

Ik blijf het jammer vinden dat we moreira en lukebakio niet meer hebben zien spelen, na zo een sterke invalbeurten en basisplaats. Doku steeds hetzelfde en de bal te weinig afgeven, had er na de eerste helft al af gemogen.

Uiteindelijk toch trots op ons WK en ik weet ook niet wat ik van de Rudi moet denken. Die vorige matchen doen zn wissels het dan wel, maar was het chance of pure tactiek? Ik zou hem nog aanhouden voor de Nations League en zien hoe die wedstrijden verlopen.

Volgens buitenlandse pers was hij fenomenaal. En dat was hij niet. Maar hij was absoluut niet zo slecht als men
Hier laat uitschijnen. Bvb die fase die Gavin meegeeft: hij legt de bal wel degelijk goed terug alleen is het positiespel van Cubarsi fantastisch en geraakt de bal daardoor niet bij een medespeler. Raskin was een mogelijkheid daar maar logisch dat ie Cabajrn zocht en zowat iedere Cv gaat daar de 1ste paal afdekken maar niet Cubarsi
Doku vond ik nu eens echt niet goed. Je zag ook dat ze naar hem keken om 'iets te doen' maar buiten die ene situatie die je beschrijft en een paar keer op de grond gaan liggen heeft hij toch niets goed gedaan? Veel aan de bal geweest maar gewoon ondermaats.

Doku moet je gewoon niet in de ploeg zetten tegen een dominant team. Is nuttig om wat chaos te zaaien of een opening te creëren tegen een terugplooiende tegenstander, maar echt ergerlijk in de tegenaanval. Speelt de bal veel te laat af en loopt zich nog regelmatig vast wat dan ook nog risico meebrengt. Hij ziet het spel precies niet, en vraag me af of dat nog gaat verbeteren (vrees ervoor). Dus voor ons nationaal elftal is die helaas maar beperkt nuttig.

Voor de rest vind ik wel dat we tornooi met opgeheven hoofd kunnen verlaten

Als TC enkel nog zn plaats wilt in kwalificatiematchen of op het EK, kan hem beter stoppen. Tijd voor een opvolger zn kansen te geven. Hoe kan je die anders motiveren, want als TC het uitkomt krijgt die zn plaats terug. Wereldkeeper, maar dan in zn interview nog aangeven dat hij die bal wel had gehad en dat hij nog wou spelen, dat is gewoon onrust creeren en bewijst nogmaals dat hij geen teamspeler is.

Excuseer? Dat heeft hij nergens gezegd.

Laatst bewerkt:
Doku vond ik nu eens echt niet goed. Je zag ook dat ze naar hem keken om 'iets te doen' maar buiten die ene situatie die je beschrijft en een paar keer op de grond gaan liggen heeft hij toch niets goed gedaan? Veel aan de bal geweest maar gewoon ondermaats.
Dat zien Buitenlandse pers het echt wel anders:

En ik kan nog verder gaan

nogmaals ik vond Doku ook zeker niet zijn beste match spelen maar hij was echt niet zo slecht zoals hier wordt beschreven. En hij was echt wel nuttig en had zijn waarde gisteren.

Zoals gisteren ik al gezegd heb wissels het verkloot alles ontregeld, maar Spanje was wel beter en de verdiende winnaar, lamens ja kut goal flater maar België was de laatste 30 min nergens meer in de 2de helft.

Ik zou persoonlijk (gezien de blessures) gestart zijn met: Courtois - De Cuyper, Mechele, Ngoy, Castagne - Raskin, CDK, De Bruyne - Trossard, Pardo, Lukebakio (of Moreira). Beter ingesteld op het type match dat het sowieso ging worden, en hou je ook nog altijd Vanaken, Doku en Lukaku achter de hand om in te vallen.

Eventueel had je ook een van de CV's (De Winter of Ngoy bvb) mee op de 6 kunnen zetten. Experimenteel, maar had misschien wel kunnen helpen om controle over het middenveld te krijgen. Naar mijn gevoel betere optie dan Witsel wiens kwaliteiten 4 jaar geleden zijn totale gebrek aan snelheid niet meer konden compenseren.

Hoeveel matchen heeft Hazard niet gespeeld voor de nationale ploeg voor daar ook maar iets van rendement van kwam? Er staat mij iets voor van 1 goal in zijn eerste 35 matchen oid... mensen zijn dat vergeten door dat handje vol topmatchen op eindrondes later in zijn carriere maar dat was ook vaker dan niet huilen met de pet op hoor.

Klopt. Op dezelfde leeftijd had Hazard enkele caps meer, maar evenveel doelpunten (7) en maar 12 assists vs de 16 van Doku tot dusver.
Hazard is pas in de 2e helft van zijn carriere bij de Rode Duivels ontploft.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je als bondscoach Doku niet op de bank kan/mag zetten trouwens. De realiteit is helaas dat als je zo'n speler hebt die bij een topclub de pannen van het dak speelt, het heel moeilijk is om die niet te spelen, we hebben geen 5 alternatieven op elke positie.
Hazard stond toen qua "voetbal IQ" wel al pakken verder denk ik.
Je zou misschien zelfs kunnen zeggen dat Hazard het toen wel kon, maar nog niet hard genoeg wilde, terwijl Doku het precies iets te hard wil, en niet altijd kan (zou het kunnen dat hij het overzicht verliest juist omdat hij zo graag wil?)

Klopt. Op dezelfde leeftijd had Hazard enkele caps meer, maar evenveel doelpunten (7) en maar 12 assists vs de 16 van Doku tot dusver.
Hazard is pas in de 2e helft van zijn carriere bij de Rode Duivels ontploft.
Werd aanvankelijk ook wel serieus mismeesterd door een Leekens. Op clubniveau had Hazard op zijn 24ste dan wel al statistieken waar Doku waarschijnlijk tegen het einde van zijn carrière niet aan gaat komen :unsure:

Ik ben net geland na een nachtvlucht en nog niets bekeken, maar ik lees vlak na elkaar Doku “Player of the match” op het BBC spelreport en dan dit :unsure: Ik ben benieuwd wanneer ik straks de herhaling bekijk.
Is dat de BBC die Seys de derde slechtste Belg vond?? En Trossard even goed als Olmo????

sp.jpg

Bvb die fase die Gavin meegeeft: hij legt de bal wel degelijk goed terug alleen is het positiespel van Cubarsi fantastisch en geraakt de bal daardoor niet bij een medespeler.
Ja sorry man, als ge die fase als goed terugleggen gaat bestempelen, dan wilt ge toch echt het negatieve niet zien hoor. Ik kan slechts beeldmateriaal blijven voorzien maar als de conclusie hier is dat Cubarsi fantastisch positiespel had terwijl Vanaken afhaakt om niet te staan waar de bal net wel komt ... inspelen op Raskin is die harde bal ook al niet zoals we kunnen zien. En De Ketelaere is al helemaal gezien.

do.jpg

I2lJ2TXdOGQT0KmBZckwEDkQKYE4p1-rRw5qv7CpibQdK0XxGczdZuNx8T9oJ2jy89TEGJgBNNc6LMvKys6d4xI5wThRYj6kSgOmCvToA0k

Wij vonden Doku ook zijn eerste goeie match spelen dit WK. Geraakt ofwel zijn mannetje voorbij en anders krijgen we fout mee. Vertraagd wel het spel door eerder van stilstand te dribbelen, maar compenseert door snelle acties die niemand anders kan van onze ploeg.
Maar het feit dat Lukaku niet eens in beeld gekomen is en er 37 minuten opgestaan heeft, zegt alles hé. Moedig gestreden tegen een veel betere ploeg dus kapot analyseren hoeft niet.
Veel geluk gehad dat we zover gekomen zijn want ik denk toch ook eerder dat Rudi ienemienemutte deed ipv een tactisch genie te zijn:)

Snap de kritiek op Garcia's wissel van Courtois niet. Hij ging liggen voor verzorging, je zag twijfel bij hem en wie weet nog extra tijd en penalty's trappen. Gewoon kordaat gereageerd, voor hetzelfde geld was Lammers onze penalty held en was Garcia weer een genie

Snap de kritiek op Garcia's wissel van Courtois niet. Hij ging liggen voor verzorging, je zag twijfel bij hem en wie weet nog extra tijd en penalty's trappen. Gewoon kordaat gereageerd, voor hetzelfde geld was Lammers onze penalty held en was Garcia weer een genie

Dit. Achteraf is het altijd makkelijk en ik erger me dood aan die "Courtois ging hem gepakt hebben" of "wat als we die stomme wissels niet deden". Die 2-1 zat er toch al heel lang aan te komen, België raakte ochot niet over de middellijn - pas toen het kalf verdronken was werd er weer wat gretig gespeeld en druk gezet.

Als je Courtois op het veld laat en hij bij een volgende stretch een spier scheurt is het hek helemaal van de dam en dan zitten alle klavierhelden te roepen dat hij gewisseld had moeten worden toen hij ging neerzitten.

Terug
Bovenaan