Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    172
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Kunt de trainer niks verwijten. Absoluut geniaal WK. Enige is de keeper deze match. Doku was niet slecht vandaag. Veel gevaar van hem. Dit had zo hard verlengingen moeten zijn. En als ge dan verliest met een schoon goal is het zo. Dit is zo fucking zuur.
Toch een andere match gezien precies.

Ik hoop nu toch dat ze stoppen met Garcia. Senegal was puur geluk en vandaag waren de wissels op ceys na gewoon fout.
Saelemaekers viel ook goed in. Lukaku weinig bediend. Witsel liep goed en welk alternatief was er zelfs? Lammens tsja jammer maar de logische wissel...

Ik vind het alleszins een verademing dat eens een volledige selectie gebruikt wordt ipv de voorspelbare 15 spelers. Ik heb spelers gezien die veel brachten eens van de bank. Garcia is al bij al weinig te verwijten.

Hoe had het eruit gezien als Tielemans niet uitvalt…
Hoe had het eruit gezien als Courtois niet uitvalt…
Hoe had het eruit gezien als Onana niet uitvalt…
Hoe had het eruit gezien als je met Lukebakio ipv Doku begint…
Hoe had het eruit gezien als je Vanaken niet wisselt voor Witsel…

Dat zullen we nooit weten, stop met dat "wat als" of "courtois had m gepakt". Niemand kan het weten, niemand zal het weten. We moeten de uitslag aanvaarden zonder al die hypotheses.

Jammer dat je niet je tweede beste keeper opzet. Met Penders gaat ge door. Hopelijk krijgen we na Courtois dan ook hem.
Als die 2-1 daar niet valt: valt ze later hoor. Je doet laatste 30 minuten ( nadat Witsel erin komt) werkelijk niets meer aanvallend. Die goal had gevallen.

Lukebakio, Pardo, je hebt snelheid op de bank en je doet er niets mee

Als die 2-1 daar niet valt: valt ze later hoor. Je doet laatste 30 minuten ( nadat Witsel erin komt) werkelijk niets meer aanvallend. Die goal had gevallen.

Lukebakio, Pardo, je hebt snelheid op de bank en je doet er niets mee
Dit klopt idd toch ergens wel. Lukaku heeft op de laatste minuten na geen voorzet gekregen...

Laat Doku eens thuis zeg. Domme speler.
Op de momenten dat Spanje aan het drukken was, duurde het na een recuperatie elke keer tot de bal bij Duko was eer we echt weer rustig balbeztit hadden en konden beginnen rondtikken. Zonder hem had ons balbezit echt wel nul geweest die periodes. Ik vind dat de trainer hem deze match goed gebruikt heeft en daarom goed idee om hem te laten starten. Heeft ook 1x los de achterlijn gehaald met een actie, dat kunnen er niet veel zeggen deze match.

En in Lammens defense: er was nul druk op de schutter bij de bal die hij loste, een tegengoal is meestal een combinatie van meerdere kleine foutjes.
Voelt uiteraard zuur aan, maar was mooi, en vorig WK eens overdoen met deze trainer zou ik ook graag eens zien.

Vanaken eruit snap ik nog steeds niet. Beliep het gewoon uitstekend nog en deed zijn werk.
Dat vind ik niet, verdienstelijke prestatie maar we warend defensief aan het verzuipen met Vanaken. Witsel niet opvallend maar liep echt wel veel ruimtes dicht, en bv. een Cucurella geraakte toch veel minder aangespeeld terwijl die vaak gevaarlijk opdook ervoor

Naar de match gekeken in een Ierse pub in Carcassonne, omringd door Spanjaarden die mij waren aan het uitlachen met mijn Belgisch shirt en toch nooit trotser geweest om de Belgische kleuren te dragen. We kunnen het WK verlaten met opgeheven hoofd, hebben alles gegeven. Nu de halve finale genieten van Frankrijk dat kipkap maakt van dit Spanje.

Fucking trots om Belg te zijn vanavond.

Seys, De Cuyper en Raskin blijven hopelijk groeien, heerlijk om ze hun kansen te zien nemen. Pardo komt er wel door, CDK zal ook enkel maar klinischer worden. Lukaku gaat een dip hebben maar die zwaait niet af en is een geweldige supersub op zijn ouden dag.

Petje af voor Mechele, je moet het toch maar doen na al die jaren.

Doku... tjah. He'll be back.

Ik ben tevreden hoor, zelfs al was het niet top vandaag. We kunnen iets op het EK.

Witsel erin voor Vanaken is niet te begrijpen, Doku had bij de rust moeten vervangen worden door Lukebakio en Trossard naar links. Jammer ook voor Pardo, is er iets gebeurd op training ofzo want de eerste 2 matchen mocht die toch wel spelen, en nu stond die echt buiten de groep bij de speech van García.

KDB & Doku toch de teleurstellingen van het WK.

Afsluiten met een positieve noot, Raskin was top, Castagne speelt een beire-wk, Mechele-Ngoy was heel solide, De Cuyper heel sterk, CDK met 3 goals. Het glas is zeker niet halfleeg, er zit zeker nog schwung in dit België.

Terug
Bovenaan