Kwartfinale: België - Spanje - Vrijdag 10 Juli 21h

Wat denkt ge?

• Totaal aantal stemmers
    96
  • Deze opiniepeiling zal sluiten: .
Mijn inschatting:

Spanje: 60–65% kans
België: 35–40% kans

Waarom Spanje iets meer kans heeft:
- Meer controle over wedstrijden
- Spanje domineert meestal het balbezit
- Defensief heel stabiel, nog geen tegendoelpunten op dit WK

Waarom België zeker kan winnen:
- Veel gevaar in de omschakeling
- België is dodelijk wanneer er ruimte ontstaat.
- Individuele kwaliteit. België heeft duidelijk spelers die uit het niets een wedstrijd kunnen openbreken.
- Efficiëntie. België hoeft niet per se meer balbezit te hebben. Eén of twee snelle aanvallen kunnen voldoende zijn.

"Oei een half handgemeen tussen beiden... Vergeet het nu maar al helemaal. Dit is de grafsteen op onze wereldbeker." - Filip Joos, Senegal-België :oi22:
Zit niet zo ver van wat ChatGPT voorspelt:

Als ik het puur op basis van de huidige vorm, de onderlinge verhoudingen en de sterkte van beide selecties moet inschatten, zou ik de kansen ongeveer zo verdelen:
  • Spanje haalt de halve finale: 65–70%
  • België haalt de halve finale: 30–35%
Die inschatting komt overeen met het beeld van veel analisten en bookmakers, die Spanje als duidelijke maar niet onklopbare favoriet zien.

Waarom Spanje favoriet is:
  • Ze hebben tot nu toe al hun WK-wedstrijden gewonnen.
  • Ze hebben nog geen tegendoelpunt geïncasseerd op dit toernooi.
  • Hun spel oogt zeer gecontroleerd, met veel balbezit en weinig kansen weggegeven.
Waarom België zeker kans maakt:
  • De Rode Duivels wonnen overtuigend van de Verenigde Staten in de achtste finale en lijken gedurende het toernooi sterker te worden.
  • Met spelers als Kevin De Bruyne, Romelu Lukaku en Jérémy Doku beschikken ze over genoeg individuele klasse om een topploeg pijn te doen.
  • In een kwartfinale kan één moment—een standaardsituatie, een rode kaart of een uitblinkende doelman—het verschil maken.
Mijn verwachting zou zijn:
  • Meest waarschijnlijke uitslag: 2-1 voor Spanje.
  • Kans op een Belgische stunt: ongeveer één op drie. Als België vroeg scoort en compact verdedigt, is een plek in de halve finale absoluut haalbaar.
Ik kan ook een tactische analyse maken van waar België volgens mij de grootste kans heeft om Spanje te verrassen, bijvoorbeeld via omschakelingen, standaardsituaties of de duels op het middenveld.

Spanje heeft spelers die beter zijn dan De Bruyne, Doku en Lukaku. In elke linie (op de doelman na) zijn ze gewoon een stuk beter.

Maak eens een mix van de 2 ploegen en je hebt Courtois in doel en Trossard ipv Baena op links (?). Voor de rest 9 Spanjaarden die stuk voor stuk (heel wat) beter zijn dan onze Belgen. En dan heb je nog hun bank die ook nog eens veel meer kwaliteit telt dan de onze

Maak eens een mix van de 2 ploegen en je hebt Courtois in doel en Trossard ipv Baena op links (?). Voor de rest 9 Spanjaarden die stuk voor stuk (heel wat) beter zijn dan onze Belgen. En dan heb je nog hun bank die ook nog eens veel meer kwaliteit telt dan de onze
Dat vind ik overdreven.
Heb het ook niet per se voor Laporte, Cubarsi, Pedri, Porro en Olmo. Wil daarom niet zeggen dat we beter zijn dan al deze spelers.
Lukaku is ook beter dan een Oyarzabal.

Dat vind ik overdreven.
Heb het ook niet per se voor Laporte, Cubarsi, Pedri, Porro en Olmo. Wil daarom niet zeggen dat we beter zijn dan al deze spelers.
Lukaku is ook beter dan een Oyarzabal.
Lukaku kan nog geen 15 minuten spelen. En Laporte-Cubarsi >>>>>>> Mechele-Ngoy. Porro >>>> Castagne. Pedri is echt wel beter dan onze centrale middenvelders ( maar fair enough Tielemans is ook echt goed).

Volg jij het internationaal voetbal wel buiten het WK? Dus wie van onze spelers zou op dit WK in basis staan van Spanje?

Edit: iedere match moet gespeeld worden maar Spanje is in deze match de uitgesproken favoriet en hen uitschakelen zou de verrassing van het tornooi zijn (tenzij Marokko Frankrijk een peer stooft)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan