Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eh, is dat de rol niet van elke burgemeester (en schepen)?ik kan me de woede van jean-marie over dat 'besje' wel begrijpen. Klagen/zagen over futiliteiten waarop je dan heel wat tijd/moeite moet insteken.
Waarom zou ze gehoor moeten krijgen? Die paal staat correct en reglementair op publiek domein. Hoe ze erover praat is heel verwaand, dus de kans is heel groot dat ze wel antwoord gekregen heeft maar gewoon niet het antwoord dat ze wou. Daar wordt ook naar verwezen dat ze weldegelijk antwoord kreeg, zelfs al in de intro van de aflevering... Het feit da ze ook nog eens geklaagd heeft bij de gouverneur en bij binnenlands bestuur bovenop de gemeente (zowel schepen openbare werken, de technische dienst als nu burgemeester), zegt ook veel.Zou dat ook niet komen doordat ze nergens gehoor kreeg bij de gemeente in 1e instantie?
Als je geen degelijk onderbouwd antwoord ontvangt, of je meent dat je onrecht is aangedaan en je komt enkel in een administratief kluwen terecht, dan vind ik het logisch dat je gaat escaleren. Genoeg mensen die het zo doen.

Het was die vrouw die dat wou. Nadat ze al een nee gekregen had van de schepen openbare werken, technische dienst, gouverneur & agentschap binnenlands bestuur wou ze "gewoon een gesprek met de burgemeester"...Eerst die paal in Middelkerke. JM die al op voorhand zegt geen duimbreed toe te geven, wat is het nut van die meeting.
Grappig, ik vond net het omgekeerde. Die kerel die klaagde was duidelijk dingen uit zijn duim aan't zuigen en moeilijk aan't doen over zijn buren wanneer ze dingen reglementair deden. Zoals over de camera's waar zelfs de wijkagent gekomen was en zag dat het in orde was maar hij vond dat het nit kon. Zal afwachten zijn tot volgende aflevering om te zien wie het ambetantste isEn dan dat laatste stuk van de 2 buren, je zag nu al dat die man van het huis met de camera en de bomen nen ambetanterik is.
Want bv voor zijn "schaduwhinder" bestaat er voor zover ik weet geen enkel wettelijk kader.Het antwoord dat ze kreeg bleef telkens maar herhaald worden en was niet onderbouwd. "Dat is de standaardpaal".Waarom zou ze gehoor moeten krijgen? Die paal staat correct en reglementair op publiek domein. Hoe ze erover praat is heel verwaand, dus de kans is heel groot dat ze wel antwoord gekregen heeft maar gewoon niet het antwoord dat ze wou. Daar wordt ook naar verwezen dat ze weldegelijk antwoord kreeg, zelfs al in de intro van de aflevering...
Het feit dat ze bij al die instanties is moeten gaan klagen zegt veel over de onduidelijkheid en onbetrouwbaarheid over de behandelingen van klachten binnen ons binnenlands bestuur.Het feit da ze ook nog eens geklaagd heeft bij de gouverneur en bij binnenlands bestuur bovenop de gemeente (zowel schepen openbare werken, de technische dienst als nu burgemeester), zegt ook veel.
Dat is toch net zijn job als eindverantwoordelijke?Ik vind JMD ook nen boer, maar om als burgemeester bij zoiets betrokken te worden moet ook gewoon frustrerend zijn. Zeker omdat hij ook wel gelijk heeft, er zijn openbare zittingen over en bewoners worden aangeschreven voordat die dingen effectief geplaatst worden. Maarja, mevrouw is 2e verblijfster dus ze zal het waarschijnlijk niet opvolgen en die communicatie gaat meestal naar de gecomiciliëerden.
Niet relevant want geen vergelijkbaar voorbeeld."Het zicht" is altijd maar tijdelijk hé, zo kunt ge ook niks doen tegen mensen die op hun privé terrein reglementaire dingen doen. Ken zo ook iemand die woest was toen de bouwgrond naast zijn huis, die als weide gebruikt werd, verkocht werd en men effectief ging bouwen erop![]()
Ik vond die buur zijn reactie nochtans vrij genuanceerd en eigenlijk kon hij alle punten op een rustige manier counteren zonder daar bizarre wappie uitspraken tussen te gooien genre "ik weet ook dat je die blur snel uitgezet hebt". Please... Is er iets dat écht niet mag gezien worden? Heb je misschien schrik dat je naast de nieuwe Eddy Snelders woont? Of ben je gewoon aan het zoeken?En dan dat laatste stuk van de 2 buren, je zag nu al dat die man van het huis met de camera en de bomen nen ambetanterik is.
Dat was het antwoord die ze telkens kreeg van JMD. We weten niet wat de antwoorden waren die ze van de andere partijen kreeg, waar ze duidelijk ook niet tevreden mee was.Het antwoord dat ze kreeg bleef telkens maar herhaald worden en was niet onderbouwd. "Dat is de standaardpaal".
Voor mij zegt dat eerder dat ze telkens een antwoord kreeg dat haar niet zinde en dat ze dan maar op een ander ging gaan klagen, inclusief diensten/instanties die er niet voor bevoegd zijn of bij betrokken zijnHet feit dat ze bij al die instanties is moeten gaan klagen zegt veel over de onduidelijkheid en onbetrouwbaarheid over de behandelingen van klachten binnen ons binnenlands bestuur.
Zicht wordt belemmerd door een 3e partij die iets reglementair op zijn eigendom plaatst. Veel vergelijkbaarder ga je het niet vinden hoor...Niet relevant want geen vergelijkbaar voorbeeld.
1 antwoord was toch van Binnenlands bestuur geloof ik (?), waarin ze stelden informatie opgevraagd te hebben bij gemeente Middelkerke, maar nooit een antwoord ontvangen hebben.Dat was het antwoord die ze telkens kreeg van JMD. We weten niet wat de antwoorden waren die ze van de andere partijen kreeg, waar ze duidelijk ook niet tevreden mee was.
Eerst zeg je dat we de antwoorden niet kennen van de andere diensten, en nu zeg je dat de antwoorden haar niet aanstonden?Voor mij zegt dat eerder dat ze telkens een antwoord kreeg dat haar niet zinde en dat ze dan maar op een ander ging gaan klagen, inclusief diensten/instanties die er niet voor bevoegd zijn of bij betrokken zijn
We weten het beide niet, want zoals hierboven al aangehaald: we weten dat ze telkens antwoord kreeg maar niet wat het net was.
Nee dat is gewoon een andere situatie tot in het extreme vereenvoudigen, tot het vergelijkbaar lijkt.Zicht wordt belemmerd door een 3e partij die iets reglementair op zijn eigendom plaatst. Veel vergelijkbaarder ga je het niet vinden hoor...
1 antwoord was toch van Binnenlands bestuur geloof ik (?), waarin ze stelden informatie opgevraagd te hebben bij gemeente Middelkerke, maar nooit een antwoord ontvangen hebben.
Tot zover de check and balances in werking...

Zij kent de antwoorden; wij als kijkers van het programma niet. Dat kan perfect beide.Eerst zeg je dat we de antwoorden niet kennen van de andere diensten, en nu zeg je dat de antwoorden haar niet aanstonden?
Het is het ene of het andere.
Exact, en die paal voor de ANPR camera is volgens de regelgeving in orde en mag daar geplaatst zijn en daar zo hoog zijn. Dus waarom zou dat niet vergelijkbaar zijn?Nee dat is gewoon een andere situatie tot in het extreme vereenvoudigen, tot het vergelijkbaar lijkt.
Die bouwheer wat je als voorbeeld aanhaalt, die heeft ook voorschriften om zich aan te houden. Als er in de straat een nokhoogte van 8m is toegelaten, dan gaat die bouwheer ook niet ineens iets mogen zetten van 12m hoogte.
Van JDM heeft ze inderdaad geen onderbouwd antwoord gekregen. Maar daar ligt een vrij dik dossier voor hem voor zo'n akkefietje met info die ze allemaal al gekregen heeft; van meerdere partijen. Wederom, we weten niet wat er exact instaat maar ik van de fragmenten die aangehaald worden zou ik toch eerder zeggen dat ze wel al een onderbouwd antwoord gekregen heeft maar niet tevreden was met haar ongelijk.Ik zeg ook niet dat die vrouw per se gelijk heeft. Maar een onderbouwd antwoord lijkt ze niet gekregen te hebben. JMD was daar gewoon om haar met een kluitje in het riet te sturen.
Sorry maar dit is gewoon praat die basisschool niveau niet haalt. Ik ga niet in rondjes blijven praten.En "checks & balances" is iets van de VS; geen idee waarom dat hier in werking zou moeten zijn
Tenzij je iets anders uit België bedoelt...
Zij kent de antwoorden; wij als kijkers van het programma niet. Dat kan perfect beide.
Exact, en die paal voor de ANPR camera is volgens de regelgeving in orde en mag daar geplaatst zijn en daar zo hoog zijn. Dus waarom zou dat niet vergelijkbaar zijn?
Van JDM heeft ze inderdaad geen onderbouwd antwoord gekregen. Maar daar ligt een vrij dik dossier voor hem voor zo'n akkefietje met info die ze allemaal al gekregen heeft; van meerdere partijen. Wederom, we weten niet wat er exact instaat maar ik van de fragmenten die aangehaald worden zou ik toch eerder zeggen dat ze wel al een onderbouwd antwoord gekregen heeft maar niet tevreden was met haar ongelijk.
We wéten dat ze antwoord heeft gekregen van én gemeente én provincie én binnenlands bestuur EN dat die laatste partij zich onthouden heeft van commentaar omdat ze onvoldoende informatie hadden. Over de feedback van de andere partijen weten we inhoudelijk niks buiten het feit dat de feedback er wel degelijk is en dat daar niet over werd gepiept door mevrouw.Sorry maar dit is gewoon praat die basisschool niveau niet haalt. Ik ga niet in rondjes blijven praten.
Het feit dat hij die dame ‘besje’ noemt, zegt voldoende.ik kan me de woede van jean-marie over dat 'besje' wel begrijpen. Klagen/zagen over futiliteiten waarop je dan heel wat tijd/moeite moet insteken.
Waarom mocht die andere dame dan wel de bomen snoeien van haar buur? Ik was daar echt van verschoten. Dus die man komt thuis en ziet dat zijn bomen opeens gesnoeid zijnVooral die schaduwhinder op zijn zonnepanelen vond ik tenenkrommend. Dat is nochtans héél simpel: als de bomen van die buur op de correcte afstand van de perceelsgrens staan dan mogen die bomen nog 20 meter hoog zijn... dat je er nu wel voor zorgt dat je met uw boom/bomen niet alle zon van uw buren wegneemt dat lijkt mij ergens logisch met een goede verstandhouding in het achterhoofd, maar dat leek mij toch écht niet het geval te zijn.
dat moet toch een WTF momentje geweest zijnSorry maar dit is gewoon praat die basisschool niveau niet haalt. Ik ga niet in rondjes blijven praten.
Uiteraard. Omdat die zich daar niet mee gingen bemoeien...Iets zegt mij dat dit anders was afgelopen met Bart Somers of Daniël Termont.
Die 2 zijn natuurlijk een totaal ander type burgemeester dan deze JM die neerkijkt op die mevrouw.
Omdat ze hem via aangetekend schrijven een redelijke termijn gegeven heeft en hij hier niet op heeft gereageerd had ik begrepen.Waarom mocht die andere dame dan wel de bomen snoeien van haar buur? Ik was daar echt van verschoten. Dus die man komt thuis en ziet dat zijn bomen opeens gesnoeid zijndat moet toch een WTF momentje geweest zijn