Kras getrokken in auto door crapuul

Jong tweedehandse Skoda Octavia gevandaliseerd door crapuul. Wat zijn mijn opties? Als je erover gaat met je nagel voel je het wel, en ik lees dat je dan moet laten hersprayen. De krassen zijn enkel op de voorste bumper (1 paneel), dus misschien is dat een voordeel? Al aangifte gedaan, maar gaat niets uitmaken ofc.

HFmPIC6.jpg


zlsawTS.jpg
 
Heb je een omnium verzekering? Afhankelijk van de waarde van uw vrijstelling eventueel nog de moeite om via hun te laten herstellen.
Da's uw motorkap trouwens, niet uw voorbumper.
 
Nah genen omnium.
Dan moet ge eerst even afwegen hoe belangrijk het voor u is dat die krassen hersteld worden of niet, want als ze inderdaad door de vernis/lak heen zijn dan is het herspuiten van heel dat paneel.
Ge kunt dan altijd eens op een site zoals Fixico prijs laten maken daarvoor om te weten waar ze in uw buurt het goedkoopst zijn.
 
Ik gok 3-400 euro.
Valt nog mee. Voor het herspuiten van de hele motorkap?
Kan je dat eigenlijk niet fixen op een DIY manier?

Echt waar, zulke mensen zouden ze moeten ter plaatse executeren. GE BLIJFT MET UW FIKKEN VAN ANDERMANS SPUL!!!!!
Het is zelfs niet eens een luxe auto, tis een fucking skoda octavia... Ziet er gewoon luxe uit zeker. Gewoon puur uit jaloezie andermans spullen verneuken.
 
Dat zou heel goedkoop zijn. Ik zou het dubbele durven zeggen eerlijk gezegd.
Je kan proberen of er uit gepolijst kan worden, maar als het te diep is dan zal dit niet lukken.
Serieus? Dan heb ik hier ne goedkope carrosier :)
 
Valt nog mee. Voor het herspuiten van de hele motorkap?
Kan je dat eigenlijk niet fixen op een DIY manier?
Enige DIY is het zelf opvullen met lak(stift) en wat vlak polieren maar je gaat kleurverschil en reliëfverschil hebben wat het eigenlijk alleen maar meer gaat doen opvallen (en lelijker maken).
Gaat inderdaad tegen de € 350 - 450 zitten, uiteindelijk is dat een heel gemakkelijk paneel om te demonteren, op te schuren en opnieuw te spuiten dus kost niet zo veel aan werkuren.
 
Enige DIY is het zelf opvullen met lak(stift) en wat vlak polieren maar je gaat kleurverschil en reliëfverschil hebben wat het eigenlijk alleen maar meer gaat doen opvallen (en lelijker maken).
Gaat inderdaad tegen de € 350 - 450 zitten, uiteindelijk is dat een heel gemakkelijk paneel om te demonteren, op te schuren en opnieuw te spuiten dus kost niet zo veel aan werkuren.
Als je het vlak poliert ga je toch geen reliëfverschil meer hebben?
 
Als je het vlak poliert ga je toch geen reliëfverschil meer hebben?

Lijkt me nog een acceptabel resultaat eigenlijk. Maar in de comments zeggen er wel veel mensen dat dit niet werkt voor metallic verf (wat wij hebben). Is dat zo?

Kheb daar een stiftje gevonden. Anders probeer ik het eerst zo, en als dat niet lukt laten herspuiten. Dan verspil ik eigenlijk maar 20 euro extra.
 
Kan het zijn dat een carrossier het niet meer kan herstellen zonder herspuiten na gebruik van lakstift? Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar meen dat eens gehoord te hebben.
 
Kan het zijn dat een carrossier het niet meer kan herstellen zonder herspuiten na gebruik van lakstift? Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar meen dat eens gehoord te hebben.
Welja, kan dat hersteld worden zonder herspoten te worden? Indien nee, maakt het toch niet uit of ik dat eerst probeer met die lakstift?
 
400€ lijkt me ook wel redelijk. Voor 800€ ben je gewoon opgelicht. Dat is 1 paneel, weinig preparatie aan.
 
Terug
Bovenaan