Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik denk dat mijn broer zo iets in die aard heeft. Ferm machien wel!Vrij dure aankoop precies. Die kan beter cappuccino en dergelijke zetten?
Hier ook 'maar' 1,8l waterreservoir, lijkt veel maar na enkele tassen is dat leeg. Maar dat lijkt me de standaard?
Ik denk dat ik deze heb maar kan ook een iets ander type/ouder model zijn: de-longhi-magnifica-ecam-20-110-b-zwart.html
Afgezien van het dure onderhoud (filters en ontkalker kosten wel wat), zeer tevreden van dat ding.
Had ik vroeger ook! Maar veel blijer met mijn koffiemachine van hierboven.![]()
Zijn er mensen die ook deca koffie drinken en zo ja, van welke merken het liefst?
Ik kocht via Amazon ontkalker en filters van een wit product. Prijs viel zeer goed mee en toestel (ook een Delonghi) is toch een jaar of 10 meegegaan.Ik denk dat ik deze heb maar kan ook een iets ander type/ouder model zijn: de-longhi-magnifica-ecam-20-110-b-zwart.html
Afgezien van het dure onderhoud (filters en ontkalker kosten wel wat), zeer tevreden van dat ding.

Vanwaar ben je? Beste optie is dan imo om bij een lokale brander te passeren en te vragen of ze de bonen voor je willen malen. Snel opdrinken dan ook is de boodschap want de koffie verliest haar versheid des te rapper van zodra ze gemalen is.Lange tijd enkel nespresso en dolce gusto gebruikt, maar na het bladeren doorheen de thread toch besloten om iets anders te kopen. Men french press, kleine kooien en cevit katten zijn besteld.
In alle serieusheid: enkel de beangrinder ga ik nog niet aan beginnen. Suggesties voor gemalen koffie?
Vanwaar ben je? Beste optie is dan imo om bij een lokale brander te passeren en te vragen of ze de bonen voor je willen malen. Snel opdrinken dan ook is de boodschap want de koffie verliest haar versheid des te rapper van zodra ze gemalen is.
Mokapi in Laakdal heeft hele goede koffie. Hun Yanesha is mijn favoriet, vrij zacht (beslis zelf maar of dat positief of negatief is). Je kan daar ook zeggen waarvoor je de koffie gaat gebruiken en dan houden ze daar rekening mee als ze je zakje malen.Heusden(Limburg). Veel Turkse zaken in de buurt, maar misschien zit er wel een brander bij.
MerciMokapi in Laakdal heeft hele goede koffie. Hun Yanesha is mijn favoriet, vrij zacht (beslis zelf maar of dat positief of negatief is). Je kan daar ook zeggen waarvoor je de koffie gaat gebruiken en dan houden ze daar rekening mee als ze je zakje malen.
Nog een beetje ver rijden, maar ga de webshop wel eens proberenBij m'n machine zat er een degelijke RVS tamper, maar tegenwoordig gewoon een leveling tool en tamper van Aliexpress.Welke tampers gebruiken jullie ? De standaard die bij de machine werd geleverd of iets specialers?
Bij mijn Sage zat er een in plastic die wel wat te licht was. Via amazon de eerste beste stalen tamper besteld en doet goed zijn dienst!Welke tampers gebruiken jullie ? De standaard die bij de machine werd geleverd of iets specialers?
Niet de bedoeling om reclame te maken, maar ik brand zelf sinds korte tijd (hobby, geen handel). Mocht je interesse hebben, let me know!Lange tijd enkel nespresso en dolce gusto gebruikt, maar na het bladeren doorheen de thread toch besloten om iets anders te kopen. Men french press, kleine kooien en cevit katten zijn besteld.
In alle serieusheid: enkel de beangrinder ga ik nog niet aan beginnen. Suggesties voor gemalen koffie?
Welke tampers gebruiken jullie ? De standaard die bij de machine werd geleverd of iets specialTa
Wanneer je met een voldoende zware tamper werkt is dit ok, merk doet er niet zo toe. Meningen over leveling tools zijn verdeeld, effect schijnt verwaarloosbaar te zijnBij mijn Sage zat er een in plastic die wel wat te licht was. Via amazon de eerste beste stalen tamper besteld en doet goed zijn dienst!
Ik drink ook maar 1 of 2 koffies per dag. Dus valt nog mee van prijs.Omdat smaken verschillen (en evolueren)Hier vooral Hario V60 en aeropress icm een baratza encore. Koffiebonen komen meestal van MOK coffee , D'or coffee of The Barn. Van die Lavazza rommel hoef ik niet.Ik drink ook maar 1 of 2 koffies per dag. Dus valt nog mee van prijs.
Ik begrijp ook niet waarom iemand een dure espresso machine van een kleine 1K koopt om er dan van die goedkope rommel bonen in te gooien?
. Vroeger ook regelmatige Italiaanse merken gebruikt (Lavazza, ...), maar na een tijdje was ik dat beu en als je dan betere bonen koopt is het verschil weer enorm. Bovendien kan het ook met goede bonen misgaan op vele vlakken en met slechte bonen kan je - mits skill - soms nog een redelijke koffie maken (zie Italië).