Koffiemachines

Welke koffiemachine heb jij thuis?

• Totaal aantal stemmers
    282
Waarom niet bij hetzelfde merk gebleven? Ik zou dezelfde terugkopen als hij het begeeft, denk ik (De'Longhi Magnifica S ECAM).
Voor mij was terug een Delonghi oke geweest maar de vriend vindt het dan plezant om uren/dagen het internet af te schuimen en te vergelijken en zo zijn we bij die Philips uitgekomen.

Voor mij was terug een Delonghi oke geweest maar de vriend vindt het dan plezant om uren/dagen het internet af te schuimen en te vergelijken en zo zijn we bij die Philips uitgekomen.
Ik ben in ieder geval niet zo tevreden van mijn philips, niet echt de handigste machine om te onderhouden.

Ik raak er maar niet uit , aan de ene kant wil ik een simpele piston ook deels voor de "ervaring van een koffie te zetten "

Aan de andere kant is een simpele French press voldoende voor mij.
Zolang ik maar verschillende koffiebonen zelf kan malen en testen qua smaak.

Allebei dan he :p
French press kost toch niks, dus als je toch al geld wou geven aan een halfautomaat, kan die French Press er nog wel bij
dan kan je afwisselen, want French press is toch anders van smaak dan een Americano ofzo

Hier nu toch al enkele jaren in het bezit van een delonghi dinamica, weet niet specifiek welk model, maar echt tevreden van...

Alleen die consumables zoals filter en ontkalken met product moet toch vrij regelmatig gebeuren, maar liever een onderhouden machien dat dan ook langer mee kan gaan

Lang geleden gestart met volautomaten, sinds enkele jaren overgestapt naar halfautomaat! Het is een open deur intrappen, maar eigenlijk is een goede maler belangrijker dan de machine waar je koffie mee maakt.

Heb hier ook al getwijfeld om de volautomaat weg te doen.

Ik ben gene mens om da te onderhouden 😂

In mijn werkplaats heb ik een dolce gusto waar ik starbucks cafe latte pads in doe en da smaakt mij eigenlijk ook wel goed.

't is nog te veel, die zetgroep moet toch regelmatig gespoeld worden.
Dat melk kannetje spoelen en doen (ik drink altijd latte toestanden).

Ben er gene goeien in.
Zetgroep spoelen => Degene hier thuis doet dat automatisch
Melk kannetje => Ja dat snap ik, daar kunt ge moeilijk aan ontsnappen

Tijd om een apart topic rond koffie te maken of is er dat al? We kunnen ook wachten tot de warmste dagen van het jaar :coffee:

Ik had een stad Gent cadeaubon waarmee ik niet echt wist wat doen. Heb dan besloten die uit te geven aan wat koffie gadgets en bonen.
Nu heb ik dus een V60 setje van Hario en een shizuku voor slow drip koffie.
De v60 heb ik vandaag al eens getest en het is een leuke manier om koffie te maken. Smaakt al duidelijk anders dan mijn aeropress of mokkapot.
De shizuku ga ik eens testen als het terug warmer weer is.

Terug
Bovenaan