Ge moogt u speciaal voelen, want eigenlijk wil ik niet ingaan op zo een discussies. Ik hoop dat dit het laatste is dat ik over deze non-content berichten zal typen:
- Het lijkt mij dat gij valt over het feit dat ik het woord "elitair" in mijn post zet (bullshit staat er nergens in). Mja ... ok ... het was niet specifiek een aanval op u persoonlijk. Dat staat/stond in mijn post als een half ludieke opmerking. In mijn originele post verwijs ik ook naar hipsters. Daar kunt ge ook nog over inpikken.
Ge zult zelf ook wel bewust zijn dat de hele huidige koffie-wereld best wel elitair is? Ook al zijt ge daar zelf onderdeel van, moogt ge dat gerust benoemen en mee lachen (voor de duidelijkheid, die laatste zin wijst op mezelf).
Als gij daar nu nog steeds een probleem mee hebt, vrees ik dat het uw probleem zal blijven.
Nee oprecht, geen idee dat die wereld elitair is en waarom dat zo zou zijn. Of in elk geval, niet meer dan eender welk ding waar mensen hun beroep of hobby van maken en dus dieper op alles in gaan dan veel anderen? Dat heb je toch bij letterlijk
alles. Fietsen, bbq, pc building, films, whatever.
- Ik wil niet (bewust) de indruk wekken dat ik ergens alles van weet. Niemand weet trouwens alles. Ik post vanuit mijn idee en ervaring, die heel erg gevoed is door een familie met expertise in dit topic. Als gij daar een probleem mee hebt, is dat ... wederom uw probleem. Maar danku voor het compliment zal ik maar zeggen?
Ik heb er ook geen probleem mee dat iemand meer kent dan mij. Ik heb dan ook geen enkele drive om te bewijzen aan u wat ik wel of niet ken (cfr. uw onnozele opmerking over Hoffmann). Als gij uw geluk haalt uit het "exposen" van mensen, al dan niet terecht, go ahead, mij niet gelaten.
Maar die drive heb je duidelijk wel, of we zaten niet in deze situatie.. Ik reageerde op een post van jou waarin je een vreemde vergelijking doet, waarop jij dan per se probeert te argumenteren dat dit toch echt wel klopt. Maar eigenlijk verwacht je dus dat mensen daar gewoon "ok" op antwoorden, of anders proberen ze blijkbaar te exposen.
Ivm Hoffman: dat is net iemand die next level gaat in alles wat koffie betreft dus dat staat wel behoorlijk haaks op jouw "het is en blijft koffie" en andere uitspraken.
Dan wel over de content: Mijn berichten waren in de context van
@Avondland zijn vraag te beantwoorden, aka iemand die aan de basis staat en vraagt hoe hij verder moet.
Dit is uw oorspronkelijke quote:
Nee hier zie ik niet in wat er "niet echt correct" zou zijn.
Wat er niet correct is heb ik in mijn 1e reactie daarop gezet. Jij geeft aan dat de keuze tussen filterkoffie en espresso vooral gemaakt moet worden op hoeveel koffie je drinkt, dat een pistonmachine het geld niet waard is en afgeraden is, enz.
En dat komt gewoon voort uit waar je volgende reactie over ging: dat voor jou filterkoffie en espresso eigenlijk niet zo anders zijn.
Is mijn advies dan fout? Ik zou oprecht (zoals meerdere keren gezegd) aanraden dat hij #1 volgt. Als gij gefundeert ander advies hebt, hoor ik het graag.
Dat heb ik nergens gezegd. Enkel dat die manier van vergelijken of keuze maken niet echt juist was.
Op basis van zijn vraag ging ik er van uit dat het waarschijnlijk wel over filterkoffie zou gaan, en dan heeft een espressomachine daar gewoon niets meer bij te zien. Geen gedoe dat zo'n machine weggegooid geld is en afgeraden is als je veel koffie drinkt enz. Allemaal irrelevant.
Opnieuw, zoals iemand anders ook al aangaf, espresso is niet beter, of een fancy next level vervolg ofzo, het is gewoon iets anders.
Maar ik vermoed dat ge niet de oorspronkelijke quote bedoelt, maar uw 2e keer?
Ook weer hier, ik blijf van die mening.
- "Ik vind het echt fout om dat voor te stellen als 2 "heel verschillende dingen", het is en blijft beide koffie hoor."
=> still agree, zeker voor iemand die er (nog) niks van kent, maar ook in het algemeen. Uiteraard is er 'een' verschil tussen de 2, maar dat is niet hetzelfde als "het zijn 2 heel verschillende dingen", wat uw uitspraak was.
- "Ge kunt evengoed ne hele straffe drip koffie zetten die een espresso benadert"
=> Nog steeds akkoord
Net als ik misschien viel over het woord "elitair" lijk jij dan te vallen over "heel verschillend". En toegegeven, dat is zeker relatief. Maar de smaak is anders, de textuur is anders, cafeïnegehalte is anders. Het is een ander proces, soms wordt de koffie iets anders gebrand, er zijn aparte competities, enz. Het is niet alsof ik zelf arbitrair een onderscheid maak ofzo.