Ik ben aan het denken om een koffiemachine aan te schaffen.
Thuis drink ik al een tijd geen koffie wegens gebrek aan een koffiemachine. Ik heb een Senseo, maar dat smaakt vrij slap en ik krijg daar snel het zuur van. Al verschillende pads geprobeerd.
Ik ben geen fan van pads, pods, capsules,... Te veel nodeloze verpakkingen, afval, vrij duur,...
Een simpele ouderwetse koffiezet is overkill aangezien ik de enige hier ben die koffie drinkt.
Op m'n werk en bij m'n ouders staat een machine met koffiebonen, en die koffie smaakt me wel.
Wat wel een grote irritatie is aan die op het werk is wel dat ik 4x een espresso, of 2x een "café long" moet "maken" om een koffietas te vullen. 1 espresso is na 2 slikken al op. Ik wil geen 10x heen en weer moeten lopen.
Ik viel al snel uit de lucht van de prijzen van zulke toestellen. Zeker omdat ik hier dus de enige koffiedrinker ben, en ook niet dagelijks koffie drink. (Al kan dat misschien veranderen met een degelijk, simpel toestel)
Ik heb wat rondgekeken, en ik zou voorlopig de
Philips 2200 overwegen.
Lijkt dat een goede keuze, of zouden jullie iets anders aanraden? In dezelfde prijsklasse uiteraard.
Het is wss heiligschennis, maar in de Starbucks drink ik graag een caramel Macchiato. Mits wat caramelsiroop lijkt het me ook mogelijk om dat met dit toestel zelf te maken?