Koffiemachines

Welke koffiemachine heb jij thuis?

• Totaal aantal stemmers
    282
Hier in ieder geval tevreden van de Jura S8.
Heb het gehad met die vervangbare zetgroep, die gaan dan kapot en je mag ze op ze zoveel tijd vervangen, = cash machine voor die fabrikanten zoals bv. Siemens om er ene te noemen.

Aan het zien om de WiFi module die op de Jura S8 zit te hacken om elke ochtend met Home Assistant een kopje te programmeren 😂
Mijn E8 heeft ook zo een wifi module maar ik zie het nut er niet echt van in. Stel dat je instelt dat die elke ochtend om 8u een tas koffie maakt. Eerst moet de machine opstarten en doet hij de spoeling recht in je tas waarna hij er dan een koffie aan toevoegt? :unsure:

Echte koffieliefhebbers kopen geen volautomaat :unsure:
Achja, ik ben niet zo’n smaakpurist. De compositie, crema, dolce, chocolaty, nuttiness, aroma en dergelijke interesseren me niet zo veel. Dagdagelijks merk ik daar weinig van, zelfs niet als ik naar een (hippe) koffiebar ga. Ik moet echt al een dag of 5-7 geen koffie drinken om die details eruit te halen en ervan te genieten. Voor mij is koffie meer een hulpmiddel. Ik ben begonnen met Nespresso capsules, daarna een Siemens EQ5 series, en na alles blijkt de Jura S8 toch een verbetering te zijn. Een La Marzocco is dan nog eens veel duurder en brengt me niks bij qua tijdswinst.

Mijn E8 heeft ook zo een wifi module maar ik zie het nut er niet echt van in. Stel dat je instelt dat die elke ochtend om 8u een tas koffie maakt. Eerst moet de machine opstarten en doet hij de spoeling recht in je tas waarna hij er dan een koffie aan toevoegt? :unsure:
Idd nu je het zegt 🙃 nutteloos dus. Maar bv. automatische inschakeling zou ook al fijn zijn, dan duw ik m'n tas er wel later onder + duw op de knop.

Laatst bewerkt:
Heb het gehad met die vervangbare zetgroep, die gaan dan kapot en je mag ze op ze zoveel tijd vervangen, = cash machine voor die fabrikanten zoals bv. Siemens om er ene te noemen.
Ik verkies toch een zetgroep die er gewoon uit kan. Ik heb al Youtube filmpjes gezien van een Jura waar ze de binnenkant van uitkuisen en dat is echt een troep na een aantal jaren. Vandaar ook voor een Delonghi gekozen, de zetgroep kost ook maar iets van een 30€ indien die kapot zou zijn.

Americano he :D

Jep, volledig nutteloos.

Ik verkies toch een zetgroep die er gewoon uit kan. Ik heb al Youtube filmpjes gezien van een Jura waar ze de binnenkant van uitkuisen en dat is echt een troep na een aantal jaren. Vandaar ook voor een Delonghi gekozen, de zetgroep kost ook maar iets van een 30€ indien die kapot zou zijn.
Zal wel zien, m'n medium prijzige Siemens EQ5 met verwijderbare zetgroep, en zeer goed onderhouden, was een duurkoop vs die Jura S8.
Niks mis met de zetgroep zelf, konden die ook perfect reinigen onder warm water, alleen kon mevrouw plots geen melkschuim meer krijgen met 'r cappucino-whatever, wel warme vloeibare melk, wat zelfs totaal niet verbonden was met de zetgroep gezien aparte leiding. Enkel de melkschuimfunctie werkte dus niet meer.
Uit miserie dan proberen te vinden wat het probleem was, en natuurlijk heel weinig info en geen enkele oplossing voor handen, toen net al buiten garantie, en zonder die helemaal te moeten open doen dan maar op 2dehands verkocht voor 1 EUR omdat niemand die wou voor zelfs maar 100 EUR (+/- 600 EUR nieuwprijs). Zelfs een familielid die geen koffie met melk drinkt moest 'm niet hebben.
2 toestellen naast elkaar in de keuken was ook teveel van het goede, en het onderhoud eraan vs Jura (veel minder) was ook wel een doorslaggevende keuze.

Doet me terugdenken aan mijn ex marraine en pepe.
Diene mens zijn koffie die moest zo slap als kweenie wa zijn, precies thee.

Op een moment had ik het eens helemaal gehad en heb ik hem gewoon een tas machine spoeling gegeven van tijdens de opstart.

En content dat hij was 🤣

Ik ben aan het denken om een koffiemachine aan te schaffen.
Thuis drink ik al een tijd geen koffie wegens gebrek aan een koffiemachine. Ik heb een Senseo, maar dat smaakt vrij slap en ik krijg daar snel het zuur van. Al verschillende pads geprobeerd.

Ik ben geen fan van pads, pods, capsules,... Te veel nodeloze verpakkingen, afval, vrij duur,...

Een simpele ouderwetse koffiezet is overkill aangezien ik de enige hier ben die koffie drinkt.
Op m'n werk en bij m'n ouders staat een machine met koffiebonen, en die koffie smaakt me wel.
Wat wel een grote irritatie is aan die op het werk is wel dat ik 4x een espresso, of 2x een "café long" moet "maken" om een koffietas te vullen. 1 espresso is na 2 slikken al op. Ik wil geen 10x heen en weer moeten lopen.

Ik viel al snel uit de lucht van de prijzen van zulke toestellen. Zeker omdat ik hier dus de enige koffiedrinker ben, en ook niet dagelijks koffie drink. (Al kan dat misschien veranderen met een degelijk, simpel toestel)

Ik heb wat rondgekeken, en ik zou voorlopig de Philips 2200 overwegen.

Lijkt dat een goede keuze, of zouden jullie iets anders aanraden? In dezelfde prijsklasse uiteraard.

Het is wss heiligschennis, maar in de Starbucks drink ik graag een caramel Macchiato. Mits wat caramelsiroop lijkt het me ook mogelijk om dat met dit toestel zelf te maken?

Hoe hebt ge geen standaard koffiezet in huis? Waar zijt ge met bezig Waelvis..
https://www.amazon.de/-/en/Philips-HD7546-20-filter-machine/
60 euro en gaat een leven mee. Kunt ge perfect een enkele tas koffie met zetten.

https://www.amazon.de/-/en/Bosch-TSM6A013B-Coffee-Grinder-Black
en koopt er hier ineens maar twee van

Die starbucks zooi gaan we u vanaf helpen. Koopt gewoon een deftig stuk chocolade of haalt wat koffiekoeken in huis dat ge deze ritualistisch bij zwarte koffie eet. Mmmmm zoet -> terug onderdrukken met bittersterke koffie -:> rinse repeat.
Zoals bier en zout gaan die twee hand in hand.

Die caramel zooi vind ge eigenlijk niet lekker. Het is gewoon de sugar rush waar ge op teert. Gelijk een kind.
Ik kom ook van ver, maar het zal u wel lukken. Binnen de korste keren schaamt ge zelf mensen die naar Starbucks gaan.

Of ́naast de grinder heb je ook nog dit:

Gebruiken op reis nu zo ene (maar ouder model), op gasvuurtje. Heerlijk... Als je tijd hebt.

OF

(Zelfs de goedkope Ikea versie is ook goed)

Thuis drink ik al een tijd geen koffie wegens gebrek aan een koffiemachine. Ik heb een Senseo, maar dat smaakt vrij slap en ik krijg daar snel het zuur van. Al verschillende pads geprobeerd.

Ik ben geen fan van pads, pods, capsules,... Te veel nodeloze verpakkingen, afval, vrij duur,...

Een simpele ouderwetse koffiezet is overkill aangezien ik de enige hier ben die koffie drinkt.
Op m'n werk en bij m'n ouders staat een machine met koffiebonen, en die koffie smaakt me wel.
Wat wel een grote irritatie is aan die op het werk is wel dat ik 4x een espresso, of 2x een "café long" moet "maken" om een koffietas te vullen. 1 espresso is na 2 slikken al op. Ik wil geen 10x heen en weer moeten lopen.

Ik viel al snel uit de lucht van de prijzen van zulke toestellen. Zeker omdat ik hier dus de enige koffiedrinker ben, en ook niet dagelijks koffie drink. (Al kan dat misschien veranderen met een degelijk, simpel toestel)

Lijkt dat een goede keuze, of zouden jullie iets anders aanraden? In dezelfde prijsklasse uiteraard.

Het is wss heiligschennis, maar in de Starbucks drink ik graag een caramel Macchiato. Mits wat caramelsiroop lijkt het me ook mogelijk om dat met dit toestel zelf te maken?

Ik ben sowieso al geen fan van zo'n machines, maar zeker als je de enige bent die koffie drinkt en dan ook maar een tas per keer (en geen kan of thermos), zou ik eens kijken naar een Bialetti idd of een aeropress. No fuss, en je kan beiden imo ook gerust met gemalen koffie gebruiken als je niet zelf bonen wil malen.

Terug
Bovenaan