Knockouts: Halve Finales

Wie gaat naar de finale?

• Totaal aantal stemmers
    89
  • Opiniepeiling gesloten .
Zelfs de originele posters vergeten het, maar @Gavin niet. Heeft die een SQL database met per forumlid een hoeveelheid aan posts om ze later te gebruiken? Heeft die een half uur verspild om door oude topics en posts te grasduinen in de hoop iets bruikbaars te vinden? Of gewoon een geheugen om U tegen te zeggen?

Zelfs de originele posters vergeten het, maar @Gavin niet. Heeft die een SQL database met per forumlid een hoeveelheid aan posts om ze later te gebruiken? Heeft die een half uur verspild om door oude topics en posts te grasduinen in de hoop iets bruikbaars te vinden? Of gewoon een geheugen om U tegen te zeggen?
Neen, is een Excel: https://www.beyondgaming.be/threads/de-rode-duivels-uefa-nations-league-2021-2022.75/post-373044

Alle voetbalgenot ten spijt is het ook wel doodnormaal dat die reacties er zijn. Het valt imo niet te ontkennen dat Argentinië bijzonder veel 'meeval' heeft. En dat moet geslikt worden zonder kritiek omdat de finale uiteindelijk leuk was?

Die pot tegen Nederland alleen al heeft ervoor gezorgd dat die comments nog wat jaren gaan blijven rondzweven. Volledig te begrijpen imo.
Kijk, met u kan ik dit perfect duiden dus ik hoef u daar niet op aan te spreken op mijn vaak belachelijke manieren. En ik weet dat ge dat tegen Nederland toen vond, en nog steeds vindt, en dat kan. Paredes rood geven voor die dugouttorpedo is het voornaamste daar, denk ik, zou ook terecht geweest zijn. Alleen bekijk ik die match als een typische Lahozmatch, ik heb er zo genoeg gezien in La Liga. Nederland was ook zeker niet een heilig patertje tijdens die match, van Argentinië hun aangeboren fratsen gaat ge niet winnen op die manier en Lahoz gaat u zeker niet helpen.

Alleen kunt gij uw overtuiging wel kaderen. Gij kijkt en ontleedt andere matchen dit WK, en gij zegt dingen als "ondanks dat ik zelf ook wel flink wat favoritisme zie bij Argentinië " en "bij aanvang kon je wat zagen over de scheidsrechterlijke beslissingen maar uiteindelijk heeft Argentinië deze pot wel gewoon gewonnen" na eentje van Argentinië. Dat is anders dan afkomen met photoshops of voorbeelden die dan uiteindelijk het tegendeel bewijzen van wat het algoritme u voorspiegelde, of anders dan rond de match enkel kunnen jammeren over corruptie.

Maar het leukste is, en misschien nauwer gelieerd aan bovenstaande volwassenheid dan eerst zou blijken, dat gij, als hondstrouwe Unitedsupporter en Cristianofan, van dit bijna vier jaar geleden:
Ik vind ook wel dat de discussie tussen CR7 en Messi altijd relevant zal blijven. Ook na dit WK, met toch wel een goed aantal gekke fases in het voordeel van Argentinië die nog vers in het geheugen zitten. Beide spelers hebben zo onnoemelijk veel gewonnen en liggen zo dicht bij elkaar, terwijl ze toch zo vreselijk anders zijn. Het kan niet anders dan dat je daar twee kampen hebt. Het is niet één Michael Jordan die duidelijk beter is dan alle anderen. Tot dit WK was er ook nog steeds weinig twijfel over wij de beste prestaties leverde voor de nationale ploeg. De Copa zette al wat barstjes in die ruzie en nu ligt ze weer helemaal open.
Naar nu dit gaat:
En alles ten spijt, je kan niet andres dan toegeven dat Messi de grootste aller tijden is. Ja Argentinië heeft mystieke hulp en moest de afeglopen twee WK's nog 54657 gele kaarten en 657 rode kaarten krijgen ja blablabla maar wat dat ventje doet is gewoon ongezien en ik vraag me ten zeerste af of er iemand ooit in zijn buurt gaat komen. Ik vermoed van niet. Je kan CR7, Maradona, R9, R10, Pelé etc prefereren qua stijl of je kan zeggen dat R10 twee jaar lang de mooiste voetballer ooit was, maar de beste overall is gewoon Messi.
Welkom. :thumb:

Het enige waar ik wel altijd moet van zuchten bij uw posts is het gebruik van het woord pingel. Ik had toch graag gehad dat ge daarvan zou afzien, als het zou kunnen.

Argentinië heeft ook zijn geschiedenis niet mee...

Het WK1978 in Argentinië was toch vrij controversieel. Met o.a. ook die 6-0 overwinning tegen Peru en het feit dat het toen ook al serieuze beenhouwers waren die daar amper voor bestraft werden.

Je hebt dan de befaamde 'hand van god' in 1986.

Ik zag onlangs nog een compilatie van het WK 1990. Toen was er de wedstrijd tegen de Sovjet-Unie, waarbij een Argentijn heel opzichtig een bal met de hand wegsloeg uit zijn strafschopgebied. Scheids stond er nochtans vlakbij, maar geen bestraffing :')

Blijkbaar was er ook iets in de wedstrijd tegen Brazilië op dat WK, las ik onlangs nog op Sporza. Waarbij de Argentijnen een slaapmiddel in de bidon van Branco zouden gedaan hebben. Dat verhaal kende ik wel niet.

En dan de voorbije 2 WK's zijn er toch wel wat fases geweest met Argentinië waarbij je het gevoel hebt dat ze goed zijn weggekomen, of dat ze toch met vrij veel lijken weg te komen. Daarnaast komen ze toch ook weinig sympathiek over eerlijk gezegd. De agressie gaat er voor mij toch wel wat over.

Overheen de geschiedenis van de WK's zijn er ook genoeg gelijkaardige situaties bij andere landen terug te vinden natuurlijk, maar momenteel zijn de blikken nu eenmaal gericht op Argentinië.
In '86 ook nog die 2 buitenspelfases in de match tegen de Belgen. 2 keer afgevlagd terwijl ze meters on-side stonden. 1 keer was zelfs de keeper al omspeeld moest de bal enkel nog in een lege goal gelopen worden.

Maar dat was gewoon pure incompetentie van de lijnrechter en scheidsrechter.

Terug
Bovenaan