Knockouts: 8ste Finale

Non-stop tijdrekken, komedie spelen, liegen en bedriegen.
De hele tijd stampen, slaan en natrappen.
Het was weer schoon daar in de VS.

En dan moest de match van Paraguay nog beginnen...

De VAR was er blijkbaar buiten de penalty ook niet bij. Ik wil echt geen conspiracy papi zijn, maar dit is toch wel heel flagrant.
Ik begrijp niet dat ze nog altijd geen sancties na een match kunnen geven. Het zou met die VAR toestanden perfect tijdens kunnen maar dat loopt al helemaal vierkant. Als je die natrap op Mbappe van gisteren zag. Daar zitten 100 camera's op en allemaal registreren die heel duidelijk een beeld van natrappen. Dan schors je na de match die kerel toch voor x-aantal matchen. Net zoals flagrant duiken en heel die miserie. Doe dat een paar keer en mss gaan ze twee keer nadenken voor ze zoiets doen en kan er opnieuw een focus zijn op voetballen ipv proberen een fout uit te lokken of tijd te rekken.

Ja, zeer straf toch. Paraguay had eigenlijk al makkelijk 2x rood moeten krijgen voor een vuistslag, maar dan nog de wedstrijd zonder 1 gele kaart beëindigen, dat is helemaal van de pot gerukt.

In complottheorieën geloof ik nu ook weer niet, maar in sommige wedstrijden wordt er toch wel héél veel toegelaten.

Allé, goed dat Paraguay eruit ligt in ieder geval. Hopelijk wordt Brazilië-Noorwegen straks een aangenamere match.

De gele kaarten voor Frankrijk deden me terugdenken aan zwakke schoolmeesters destijd. De pester een half jaar lang laten doen, om dan het slachtoffer te straffen als hij reageert.

Moet de VAR niet verplicht aangeven dat de scheidsrechter een (potentiële) rode kaart gemist heeft? Als een speler een slag geeft en de scheidsrechter ziet dit niet moet dit toch gemeld worden lijkt me, al is het maar om de fase te herbekijken op beeld. Onvoorstelbaar in ieder geval.

De ref moet zwaar ingezet hebben in een wedstrijd zonder kaarten voor Paraguay binnen de 90 minuten, dat of zijn familie werd gegijzeld en zou vermoord worden als hij een speler van Paraguay een kaart zou geven, ik zie geen enkel andere mogelijkheid.

Dat was ongeveer het degoutantste dat ik op een voetbalveld gezien heb, erger nog dan Argentinië-Nederland op het afgelopen WK.
Met alle shenanigan’s van Argentinië op het huidige WK zou je voor minder beginnen complot-denken.

Mbappé zijn reactie achteraf was wel goud, “Als we onze handen in de stront moeten steken, dan steken we onze handen in de stront, mijn excuses voor de vergelijking.”
:rofl:

Het zijn toch vaak Zuid-Amerikaanse landen he. Dat zit daar waarschijnlijk in de cultuur. Liegen, bedriegen, duwen, trekken, etc.. alles om te winnen. Passie ok, maar bij hun is het er gewoon over en zie je gewoon niks van voetbal meer. Herinner me op vorige WK's dat Paraguay toen ook zo speelde. Kan me ook een match Engeland - Colombia herinneren die zo was. Zelfde met Nederland - Argentinië. Uruguay op WK's is ook vaak zo. En als ze tegen toplanden uit Europa moeten, dan zijn die helemaal opgenaaid. Decennialang calimero complex dat er dan uit moet. Nuja, matchen tussen Zuid-Amerikaanse landen zijn vaak ook zo. Bekijk maar es Argentinië tegen Colombia als die beiden erdoor geraken. Gaat niet om aan te zien zijn.

Ok, Portugal is vaak niet veel beter maar het verschil is dat ze dat in die Zuid-Amerikaanse landen doodnormaal vinden.

Het zijn toch vaak Zuid-Amerikaanse landen he. Dat zit daar waarschijnlijk in de cultuur. Liegen, bedriegen, duwen, trekken, etc.. alles om te winnen. Passie ok, maar bij hun is het er gewoon over en zie je gewoon niks van voetbal meer. Herinner me op vorige WK's dat Paraguay toen ook zo speelde. Kan me ook een match Engeland - Colombia herinneren die zo was. Zelfde met Nederland - Argentinië. Uruguay op WK's is ook vaak zo. En als ze tegen toplanden uit Europa moeten, dan zijn die helemaal opgenaaid. Decennialang calimero complex dat er dan uit moet. Nuja, matchen tussen Zuid-Amerikaanse landen zijn vaak ook zo. Bekijk maar es Argentinië tegen Colombia als die beiden erdoor geraken. Gaat niet om aan te zien zijn.

Ok, Portugal is vaak niet veel beter maar het verschil is dat ze dat in die Zuid-Amerikaanse landen doodnormaal vinden.
En dat is hun goed recht ergens, de discussie gaat imo vooral over het feit dat het hallucinant genoeg gewoon allemaal zomaar mocht passeren voor onze Oezbeekse vriend en dat daar zelfs geen enkele gele kaart door werd uitgedeeld aan Paraguay.

En dat is hun goed recht ergens,
Behalve dan zaken zoals die penaltystip, of dat veinzen van blessures. Dat is gewoon proberen valsspelen.

Goed ja, op twitter zijn ze er allemaal trots op. Dus dat zegt genoeg over hoe die mannen naar voetbal kijken, en het voetbal lijkt daar echt maar bijzaak.

Terug
Bovenaan