Dus als ge een overschrijving doet naar uzelf met subscript /A/ dan gaat de bank dat herkennen als een loondomiciliering? Straf systeem toch hé
1337 h4x0r skillz
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dus als ge een overschrijving doet naar uzelf met subscript /A/ dan gaat de bank dat herkennen als een loondomiciliering? Straf systeem toch hé
Denk dak mijn antwoord ondertussen al heb. Tzal betalen wordenKort vraagje.
Mijn onderbuur zit met waterschade en dit zou veroorzaakt zijn doordat er destijds geen silicone in mijn douchecabine werd aangebracht. Fout lag destijds bij de aannemer maarja we zijn ondertussen 8 jaar verder en er wordt geacht dat ge als eigenaar uw appartement goed beheert dus ik vrees dat ik hier niet aan onderuit kan dat het mijn fout is. Volgens mijn syndic moet mijn familiale verzekering hierin tussen komen (schade aan derden etc...) wat logisch klinkt natuurlijk vermits het schade aan derden is maar kan de blokpolis van het gebouw hier niet in tussen komen want uiteindelijk veroorzaakt die waterschade schade aan de muren & plafond van het appartement van mijn onderbuur en dat is schade aan het gebouw/structuur, niet?
Volgens google:
"Een blokpolis is een collectieve brandverzekering voor een volledig appartementsgebouw, die zowel de gemeenschappelijke delen (traphal, lift) als de private appartementen dekt tegen risico's zoals brand, storm en water. Afgesloten door de syndicus namens de mede-eigenaars, dekt deze vaak de gebouwen zelf, maar niet de inhoud (inboedel) of diefstal."
Zou een blokpolis hier dan niet in tussen kunnen komen? Volgens de syndic moet ik mijn familiale aanspreken en gaan ze niet in op mijn verzoek dat de blokpolis tussenkomt. Probleem is dat ik zelf geen familiale heb (vergeten af te sluiten) en ik nu voor de volledige schade van een paar duizend euro mag opdraaien. Moest die blokpolis kunnen tussenkomen, zou me dat veel geld besparen... Heeft de syndic hier gelijk of willen ze gewoon niet ingaan op mijn verzoek en moet ik hierin stappen nemen?

Kort vraagje.
Mijn onderbuur zit met waterschade en dit zou veroorzaakt zijn doordat er destijds geen silicone in mijn douchecabine werd aangebracht. Fout lag destijds bij de aannemer maarja we zijn ondertussen 8 jaar verder en er wordt geacht dat ge als eigenaar uw appartement goed beheert dus ik vrees dat ik hier niet aan onderuit kan dat het mijn fout is. Volgens mijn syndic moet mijn familiale verzekering hierin tussen komen (schade aan derden etc...) wat logisch klinkt natuurlijk vermits het schade aan derden is maar kan de blokpolis van het gebouw hier niet in tussen komen want uiteindelijk veroorzaakt die waterschade schade aan de muren & plafond van het appartement van mijn onderbuur en dat is schade aan het gebouw/structuur, niet?
Volgens google:
"Een blokpolis is een collectieve brandverzekering voor een volledig appartementsgebouw, die zowel de gemeenschappelijke delen (traphal, lift) als de private appartementen dekt tegen risico's zoals brand, storm en water. Afgesloten door de syndicus namens de mede-eigenaars, dekt deze vaak de gebouwen zelf, maar niet de inhoud (inboedel) of diefstal."
Zou een blokpolis hier dan niet in tussen kunnen komen? Volgens de syndic moet ik mijn familiale aanspreken en gaan ze niet in op mijn verzoek dat de blokpolis tussenkomt. Probleem is dat ik zelf geen familiale heb (vergeten af te sluiten) en ik nu voor de volledige schade van een paar duizend euro mag opdraaien. Moest die blokpolis kunnen tussenkomen, zou me dat veel geld besparen... Heeft de syndic hier gelijk of willen ze gewoon niet ingaan op mijn verzoek en moet ik hierin stappen nemen?
Is niet persé naar de oudste. Maar klopt hoedanook niet in geval van vruchtgebruik; de vruchtgebruikers zijn belastingplichtig, niet de personen met blote eigendom.De factuur van de onroerende voorheffing zal volgens mijn ouders naar mij gestuurd worden aangezien ik de oudste ben. (Mijn ouders gaan die uiteraard steeds betalen)
Ook nee. Blote eigendom moet je niet invullen. Code 1106 in de personenbelasting is enkel voor volle eigendom of vruchtgebruik.Heeft dit gevolgen voor onze belastingen?
Kort vraagje.
Volgens google:
hoewel het je vraag niet is, toch een paar bedenkingenMijn ouders denken er aan om hun huis aan mij en m'n 2 zussen te schenken waarbij zij (uiteraard) nog het vruchtgebruik behouden.
Vorige week is er iemand langsgeweest om hun huis te schatten, maar nog geen verslag gekregen.
Ik weet dat mijn ouders alles sowieso deftig genoeg gaan uitpluizen. Ze zijn er al heel lang mee bezig. Ze zijn alles ivm hun financiën, beleggingen, investeringen,... aan het herbekijken.
Maar omdat dit deel nu heel dichtbij komt en mogelijks invloed heeft op mij wil ik toch even rondhoren.
Ik ken daar, uiteraard, niets van en vraag me af dus welke nadelen daar voor ons aan kunnen verbonden zijn. Of waar we rekening mee gaan moeten houden.
De factuur van de onroerende voorheffing zal volgens mijn ouders naar mij gestuurd worden aangezien ik de oudste ben. (Mijn ouders gaan die uiteraard steeds betalen)
Heeft dit gevolgen voor onze belastingen?
Wat met registratierechten en zo als wij ooit ons eigen huis zouden verkopen en een nieuw huis zouden kopen? (Want dat nieuwe huis is dan niet onze enige woning)
Wat bij een (hopelijk blijft dit puur hypothetisch) mogelijke scheiding? Zou mijn (dan ex-)vrouw recht hebben op de helft van mijn 1/3? Of kan dat ergens beschreven worden dat dit buiten ons huwelijksstelsel valt? (Net zoals een erfenis dacht ik ook persoonlijk is en buiten het huwelijksstelsel is?)
De huidige situaties:
- Koppel 1) getrouwd, 3 kinderen, eigen huis (nog 12j afbetalen)
- Koppel 2) wettelijk samenwonend, 2 kinderen, eigen huis (nog 24j afbetalen)
- Koppel 3) feitelijk samenwonend, geen kinderen, eigen huis (nog
22j afbetalen)
Is idd fout berekend. 16 kan zeker niet.Vraag i.v.m. ouderschapsverlof. Mijn vrouw heeft vorig jaar een maand ouderschapsverlof genomen.
Nu krijgt ze van haar chef te horen dat i.p.v. 20 verlofdagen ze er 16 heeft dit jaar daardoor. Maar 11/12x20 is toch 18? Dat lijkt me een foute uitleg? Mag ik je taggen, @JPV?![]()
Kort vraagje.
Mijn onderbuur zit met waterschade en dit zou veroorzaakt zijn doordat er destijds geen silicone in mijn douchecabine werd aangebracht. Fout lag destijds bij de aannemer maarja we zijn ondertussen 8 jaar verder
Is een aannemer niet 10 jaar lang aansprakelijk voor constructiefouten?Denk dak mijn antwoord ondertussen al heb. Tzal betalen worden![]()
Recent is daar wat wetgeving over opgericht wat betreft schuldsaldo alsook gewaarborgd inkomen:Het is dezelfde verzekeraar, dus een inbreuk op de privacy zal dat niet echt zijn.
Geen idee of die 10 jaar een echte cut-off termijn is naar verzekerbaarheid toe. Die vragenlijst kan voor de verzekeraar ook als indicatie gebruikt worden, zonder hen te moeten beperken tot de gegevens daarop... Maar feitelijk geen idee hoe het zit met het "recht om vergeten te worden"...
Zelf ook chronisch ziek, dus benieuwd naar inzichten van anderen.
Een opt-in betekent dat je op voorhand afgehoduen zal worden en later moet terugvragen. Een opt-out betekent dat je zelf de aangifte moet doen (berekenen) en achteraf eventueel moet bijbetalen.Ik zit eigenlijk nog met een kleine vraag ivm de meerwaardebelasting.
Wat geeft het minste gedoe bij de aangifte?
Ik veronderstel opt-in?
Moet je daar dan nog zelf dingen voor regelen of is dan alles reeds ingevuld op de belastingsbrief?
Klinkt misschien raar of lui, maar ik zit met een vrij specifieke situatie.
Doordat ik voltijds werk met een handicap krijg ik maandelijks een klein bedrag ter ondersteuning.
Ik zou dat ook niet graag kwijtspelen omdat ik iets verkeerd invul en men denkt dat ik teveel verdien .
Ik investeer een 3.500/4000 euro per jaar in een etf.
Kan ook zijn dat ik wakker lig van niks en het geen probleem is, heb al eens proberen bellen naar de bevoegde instantie maar geraak er voorlopig niet binnen.
Ok lijkt me duidelijk.Een opt-in betekent dat je op voorhand afgehoduen zal worden en later moet terugvragen. Een opt-out betekent dat je zelf de aangifte moet doen (berekenen) en achteraf eventueel moet bijbetalen.
Als je financieel niet krap zit, zou ik voor het gemak in jouw geval een opt-in nemen en dat kleine bedrag dat je dan eventueel moet betalen bij verkoop met 10000 euro winst gewoon terugvorderen achteraf.
Ben je gemakkelijk met administratie, ga dan voor een opt-out.
Sorry, was idd niet 100% duidelijk. Bij een opt in zal de bank je een inhouding doen en een fiscaal attest hiervan bezorgen. Dat moet je dan ook in principe zelf nog invullen, maar dat zou gemakkelijk moeten zijn...Ok lijkt me duidelijk.
Dus bij opt-in is het ook al gewoon ingevuld op de belastingsbrief?
Het is vooral daar dat ik geen fouten wil maken gezien de specifieke situatie.
Als je €40k ten gelde maakt, gaat daar geen €4k belasting op gehoffen worden. De 10% belasting is enkel op het stuk meerwaarde van die €40k.Als ik echter eens toch een groter bedrag ten geld zou maken, dan zou het wel zuur zijn dat hiervan 10% pas twee jaar later beschikbaar wordt. Als je dan bv. voor een verbouwing zou beslissen 40k ten gelde te maken, dan zou hier 4k van achtergehouden worden, dat is toch een fors bedrag.