Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Werd er geen hypotheek op het goed genomen dan?
Mijn notaris wist dat er een lening op zat, zonder hypotheek.En heb je aan uw notaris doorgegeven dat er een afrekening bij de bank diende aangevraagd te worden? Heb je voordien geen afrekening mogen ontvangen?
Als je niets had gemeld dan had je nu een zak geld met daartegenover een lage interest? @cege had wel geweten wat hij daarmee zou doen.

Overigens vreemde constructie om het woonhuis in te zetten als onderpand op het opbrengsteigendom.
Ik zou inderdaad nooit de equity extraction die zo loopt wegens incompetente bank melden en het geld teruggeven![]()
@mac-bc lijkt met niet geheel onlogisch dat de bank geen betrokken partij is/op de hoogte is. Als er geen hypotheek loopt op het opbrengsteigendom zijn ze geen betrokken partij en worden ze waarschijnlijk niet (automatisch) op de hoogte gebracht. De lokale bediende zal uit gewoonte 'jajaja' zeggen zonder het dossier te kennen.
Uit interesse, ik zit met een bijna afbetaald 2e verblijf aan een lening van 1.4%. Het rendement is serieus gezakt wegens het wegsmelten van de leverage. Ik wil het ofwel verkopen ofwel equity extraction doen en daarme eventueel een ander appartement kopen om te verhuren. Uit jouw verhaal begrijp ik dat banken wel openstaan om 'flappen te tappen' om een ander goed te kopen. Hoe is dat verlopen met de bank om het woonhuis in te zetten en niet het 2e verblijf ? Was dat een economische keuze of een praktische of wat was de redenering daarachter ?
Je bedoelt dat je de lening zou laten lopen om met dat geld andere investeringen te doen die meer opbrengen dan de rente?
De bediende was dezelfde met wie we destijds onze lening hadden afgesloten. Hij had het dus kunnen weten.
Bovendien heb ik het 2 keer op voorhand gevraagd: "Moeten wij geen acties ondernemen?". Wat kunnen wij nog meer doen?
. Dat blijkt dan te zijn omdat ze het 2e verblijf open staan hebben in de computer. You're just a number, ze weten van niks. En die kantoor medewerkers zijn typisch ook niet de slimste van de hoop waarvan je nog zou kunnen verwachten dat ze de dossiers een beetje automatisch onthouden of hun klanten kennen.Wat bedoel je met "flappen tappen om een ander goed te kopen"? Waarom zouden de banken je geen lening willen geven?
Dit was de redenering: Het bedrag van onze lening voor het opbrengstpand (fiscaal geoptimaliseerd) < het afbetaalde gedeelte van ons woonhuis. Daardoor konden we de afbetaalde hypotheek op ons woonhuis hergebruiken om de lening op het opbrengstpand af te dekken. -> Geen hypothecaire volmacht bij de notaris nodig. -> Minder notariskosten.
Ja.
Ik weet niet hoeveel dossiers die tegelijk doen. Maar als die er 20 of 50 tegelijk heeft, kan die niet weten wat of hoe. Als daar geen hypotheek aan gelinkt is, zal zijn systeem wsch niks triggeren bij verkoop van een ander goed.
Als ik bij 'de huisbank' kom, is dat ook elke keer een genante oefening van 'oei, je woont zo ver van het kantoor'. Dat blijkt dan te zijn omdat ze het 2e verblijf open staan hebben in de computer. You're just a number, ze weten van niks. En die kantoor medewerkers zijn typisch ook niet de slimste van de hoop waarvan je nog zou kunnen verwachten dat ze de dossiers een beetje automatisch onthouden of hun klanten kennen.
Willen wel, maar liever 1% lening oprekken ipv een nieuwe 3% lening.
En aan welke interest voet was dat ? Dezelfde van de originele lening of een nieuwe lening met nieuwe voorwaarden ?
@mac-bc OK - fair enough. Dan zal ik de boel maar eens beginnen verkopen.
Ivm die flowchart. De bank heeft er geen enkele baat bij om een krediet zonder hypotheek terug te krijgen eens een arbitraire asset er niet meer is. Die gaan gewoon blijven flappen tappen tot iemand zijn mond open trekt.
Ze hebben nog altijd je originele woning als onderpand, zolang dat er is, all that matters. Voor hen maakt het wsch niet uit of dat besteed is aan een 2e woonst, een auto, een drank en drugs feest of iets anders.
Zolang die lening loopt verdienen ze erop. Je moet zo vlug mogelijk een document verkrijgen waarop staat dat jij het wilt terugbetalen. Evt via aangetekend schrijven.Ik bedoelde dan vooral op vlak van dienstverlening naar de klant toe, omdat wij toch duidelijk gevraagd hadden wat we moesten doen om de lening stop te zetten. Maar soit, ik zal eens horen hoe hij erop reageert.
Zolang die lening loopt verdienen ze erop. Je moet zo vlug mogelijk een document verkrijgen waarop staat dat jij het wilt terugbetalen. Evt via aangetekend schrijven.
Uiteraard blijven ze erop verdienen, maar je zou toch verwachten dat de absolute minimum-lat qua service toch ligt bij: "diensten stopzetten kan op eenvoudig verzoek".
Ik voel het al; ik ben hier weer een principiële strijd aan het voeren voor nog geen 100 euro. Maar ik wil het toch ook niet zomaar laten passeren.
Nieuwe lening / heropname krediet / … is altijd aan nieuwe interstvoet btw.
Wat ik niet wist is dat ze bij een heropname v/h krediet ook mogen eisen dat je trg een schuldsaldoverzekering moet nemen voor het heropgenomen bedrag.
Of uw vrouw was op stap, of uw nummerplaat wordt door iemand gebruikt,..Net een verkeersboete in de bus dat ik geflitst ben. Ik reed zogezegd om 23 uur (veel) te snel in Oostende. Alleen, ik zat wanneer ik geflitst ben 2 weken in het buitenland (en er rijdt niemand anders met de auto), en dan nog 's nachts in random Oostende (waar ik nog nooit heb gereden en al 3 jaar ofzo niet meer ben geweest).
Lijkt me weer zo het klassieke geval van een gemakzuchtig iemand die in dit geval een foutieve 'foto' gewoon niet controleert op fouten. De overheid op z'n best dus.
Vrouw aan de telefoon was wel heel behulpzaam en gaat een betwistingsformulier opsturen.
Of uw vrouw was op stap, of uw nummerplaat wordt door iemand gebruikt,..
Je kan een nummerplaat niet pas namaken vanaf dat jij die hebt, hé.En een nummerplaat die sinds vorig jaar nieuw is?