Kleine nieuwtjes

Hm, ik ben nog altijd niet mee... welke mensen wil de overheid dan uit het verkeer halen op die manier?
In het huidige model niemand, lijkt me. Dus ik snap de opmerking van @808 State ook niet goed.

Maar in de toekomst zou je dat misschien als een controlesysteem kunnen gebruiken: Rijbewijs niet geldig, rijverbod opgelegd,... is dan gelijk aan de onmogelijkheid om een auto te starten.

Door aan het vernieuwen van zo een rijbewijs allerhande voorwaarden te koppelen (zoals bijvoorbeeld theoretisch of praktisch rij-examen opnieuw doen of een medische screening ondergaan op latere leeftijd) kunnen mensen ontmoedigd raken en vernieuwen ze dit niet. Minder wagens in het verkeer is goed voor de veiligheid en het milieu.

Hij gaat te zien zijn in The Voice van Vlaanderen.
Dan ga ik hem niet meer zien alvast.

Soit, hij gaat champions league becommentariëren. Als dat in de plaats van Gilles De Bilde is, lijkt me dat voor de Vlaming wel een stap vooruit

Door aan het vernieuwen van zo een rijbewijs allerhande voorwaarden te koppelen (zoals bijvoorbeeld theoretisch of praktisch rij-examen opnieuw doen of een medische screening ondergaan op latere leeftijd) kunnen mensen ontmoedigd raken en vernieuwen ze dit niet. Minder wagens in het verkeer is goed voor de veiligheid en het milieu.

Maar het is toch goed dat menseb die de verkeersregels niet meer kennen, of zelfs medisch ongeschikt zijn om te rijden, niet meer zouden mogen rijden?

Maar het is toch goed dat menseb die de verkeersregels niet meer kennen, of zelfs medisch ongeschikt zijn om te rijden, niet meer zouden mogen rijden?
Tuurlijk, dat is zo. Maar het zou gewoon weer een hoop extra rompslomp meebrengen voor de mensen. Zien dat je tijdig een afspraak maakt voor die testen, er tijd vrij voor maken, die testen gaan afleggen, de kostprijs. Zo lang dat allemaal zeer vlot georganiseerd is geen probleem, maar onze overheid kennende zie ik een zelfde scenario als met de autokeuring waar je eigenlijk twee maand op voorhand al geen afspraak meer kan maken wegens volzet door personeelstekort.

Dit weekend Turkse verkiezingen,
de belangrijkste in jaren want voor het eerst wankelt de stoel van Erdogan (wat jarenlang niet denkbaar was).

Ik denk dat het toch ook eens tijd word om een nieuwe richting uit te slaan.
Bovendien ben ik ook van mening dat Erdogan, net zoals Orban, al te vaak dwars ligt bij Europese afspraken.....

Dus lijkt mij een goede zaak, moest hij het schip verlaten.

Om zo'n mensen bijv. uit het verkeer te houden. En die man in het filmpje verdient ook wel een pak slag.

https://www.hln.be/bilzen/kijk-rij-...maar-wordt-toch-gegrepen-door-trein~a433f3b0/

Hoezo verdient hij een pak slaag?
- Hij wijst haar op haar fout.
- Wanneer de slagbomen naar beneden gaan en er een trein aankomt, haalt hij de versperring weg.
- Hij waarschuwt haar luidkeels om te vertrekken want dat er een trein aankomt.

Het is niet zijn fout dat de dame in kwestie enerzijds de verkeersregels overtreedt en anderzijds haar wagen niet correct kan besturen in een stressvolle situatie.

Hij kan moeilijk zelf de auto ingaan of de auto wegduwen. En de dame uit de wagen sleuren, is evenmin een optie want er is te weinig tijd wanneer er gerealiseerd wordt dat ze de wagen niet besturen kan. Wanneer hij het eerder doet, krijgt hij achteraf wrs de klacht dat de auto kapot is door hem want dat de vrouw die auto wel uit de weg had kunnen rijden.

Als die dame de auto niet in neutraal had laten staan, was ze daar in 2 seconden weg he.

Hoezo verdient hij een pak slaag?
- Hij wijst haar op haar fout.
- Wanneer de slagbomen naar beneden gaan en er een trein aankomt, haalt hij de versperring weg.
- Hij waarschuwt haar luidkeels om te vertrekken want dat er een trein aankomt.

Het is niet zijn fout dat de dame in kwestie enerzijds de verkeersregels overtreedt en anderzijds haar wagen niet correct kan besturen in een stressvolle situatie.

Hij kan moeilijk zelf de auto ingaan of de auto wegduwen. En de dame uit de wagen sleuren, is evenmin een optie want er is te weinig tijd wanneer er gerealiseerd wordt dat ze de wagen niet besturen kan. Wanneer hij het eerder doet, krijgt hij achteraf wrs de klacht dat de auto kapot is door hem want dat de vrouw die auto wel uit de weg had kunnen rijden.

Als die dame de auto niet in neutraal had laten staan, was ze daar in 2 seconden weg he.
Goh, de sirene gaat af en die kerel loopt nog rustig naar de portier om verhaal te halen. Op dat moment had hij onmiddellijk de poortjes opzij moeten zetten. (niet dat ik hem iets verwijt in dit verhaal)

Punt aan de lijn is die vrouw niet geschikt om met een wagen te rijden.

Goh, de sirene gaat af en die kerel loopt nog rustig naar de portier om verhaal te halen. Op dat moment had hij onmiddellijk de poortjes opzij moeten zetten. (niet dat ik hem iets verwijt in dit verhaal)

Als je de beelden bekijkt zie je dat ze zelfs tot tegen de poortjes aan kan rijden om van de sporen af te gaan.
En met alle respect, als er een trein aankomt, ga je toch niet wachten tot de poortjes opzij zijn gezet? Dan rij je toch gewoon zover mogelijk door om van de sporen af te zijn... De boete heb je toch al door daar in de eerste plaats te zijn.

Edit: ik snap uw punt wel, maar om dan als de eerste poster te stellen dat die kerel een pak slaag verdient? Sorry, neen.

Je kan ook gewoon los door die poortjes rijden he. Als ik ooit om 1 of andere reden vast kom te staan op een spoorweg die sluit, dan gaat die barreel er ook aan ze...

Terug
Bovenaan