RidderBauknecht
Well-known member
Maar ik denk dat die goed genoeg weten wat ze doen. Zoals al eerder gezegd heeft het op deze manier een hele hoop positieve (voor hun) effecten:hoe komt VB erbij. Zo achterlijk dat het hilarisch wordt.
Dat niemand in die partij iets heeft van mannen dit is echt wel erover misschien toch een andere slogan kiezen ...
- Hun campagne/slogan komt nu in de mainstream media en wordt dus gezien door veel meer mensen en niet enkel door mensen die al in hun 'kringen' zaten.
- Eventueel kunnen ze op deze manier nog wat de Calimero uithangen door te gaan roepen over censuur, of met wat pseudo-intellectuele filmpjes afkomen die op de doelgroep (anti-wokers, etc.) wordt afgevuurd.
- Dat het concept vrij eenvoudig is en dus nogal 'memebaar' is, dat zal ook wel bewust zijn. Ik kan me nu al voorstellen dat men in van die ranzige Telegram groepen met zogenaamde 'IKEA handleidingen' afkomt om zich van immigranten te ontdoen of weet ik veel. Dat helpt VB niet rechtstreeks, maar het voedt wel 'de bodem'.
- Ze wisten waarschijnlijk goed genoeg dat ze hiermee (legale) problemen gingen krijgen, maar da's mooi meegenomen want zo krijgen ze de extreme (of naar extreem neigende) VB aanhangers nog meer mee in hun 'wij versus hun' retoriek. 'Dat ze zich eens met de echte zaken bezig houden in plaats van onnozele grapjes te procederen! Net nog een flik neergestoken in die vuilbak van een wijk maar hier hebben ze wel tijd voor!'
Ik kan het script voor een volgend filmpje al bijna voor me zien. Insert TVG die begint te lullen over 'no go zones' in Brussel en dat de mainstream media (of het establishment, of de traditionele partijen, of...) daar dan vanalles met de mantel der liefde bedekt en dat dat jarenlang is kunnen verloederen ('mensen voelen zich niet meer thuis in hun eigen hoofdstad!') en dat ze dan wel staan te steigeren wanneer een partij een onschuldig parodietje lanceert. En hoe de prioriteiten toch helemaal verkeerd zitten! En hoe het tijd is voor verandering!
Laatst bewerkt:

.