Kleine nieuwtjes

mee eens hoor, je kan je wel afvragen of iedereen ook over kinderen zou bezig zijn, mocht dit in Molenbeek gebeuren. Ik denk dat hangjongeren dan een meergebruikte term zou zijn, hier.
:p
JPV, dit soort retoriek en ballonnetjes past nu toch echt wel in hetzelfde rijtje a la Sam van Rooy die om de haverklap afkomt met:
'Deze uitspraak moest maar eens van een rechtse politicus/blanke man komen, dan zou het kot te klein zijn!'
of
'Zou Sihame/Rutten ook zo hard aangepakt zijn moest ze nu géén vrouw / Marrokaanse geweest zijn?'

We moeten de dingen nu ook niet op zijn kop beginnen te draaien. Het gaat om 14 jarigen die op basis van wat ze juist deden tamelijk disproportioneel gestraft werden. Daar gaat locatie, huidskleur of wat dan ook niet veel aan de publieke perceptie veranderen lijkt mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
:p
JPV, dit soort retoriek en ballonnetjes past nu toch echt wel in hetzelfde rijtje a la Sam van Rooy die om de haverklap afkomt met:
'Deze uitspraak moest maar eens van een rechtse politicus/blanke man komen, dan zou het kot te klein zijn!'
of
'Zou Sihame/Rutten ook zo hard aangepakt zijn moest ze nu géén vrouw / Marrokaanse geweest zijn?'
Met dit verschil dat het effectief gebeurt in Molenbeek, hé :). Er werden enkele weken héél duidelijk een aantal jongeren/kinderen opgepakt in Brussel die niets met de rellen die daar gebeurden te maken hadden (maar bvb nét uit het Centraal station kwam) en toen is er niet over kinderen gesproken.

(en ja, er waren daar OOK andere jongeren die wél minstens wat ophitsend gedrag toonden)

mee eens hoor, je kan je wel afvragen of iedereen ook over kinderen zou bezig zijn, mocht dit in Molenbeek gebeuren. Ik denk dat hangjongeren dan een meergebruikte term zou zijn, hier.

Het is voornamelijk Sir.Killalot die over kinderen spreekt. In andere posts zie ik hier mensen aanhalen dat 14-jarigen niet meer gewoon kinderen zijn. Of als men naar de ouders refereert zoals KnightOfCydonia doet als hij zegt dat ouders moeten weten waar hun kinderen op die leeftijd rondhangen. En als het hier gaat over die Molenbeekse hangjongeren neemt men net zo goed het woord "kinderen" in de mond als men het heeft over het feit dat ouders horen te weten waar hun kinderen zitten. KnightOfCydonia en Mr. November gebruiken net zo goed de term jongeren in dit verhaal.

Het woordje jongeren wordt in uw context eerder verstuurd vanuit de media, maar daar is het enkel en alleen om te zorgen dat men niet praat over de bevolkingsgroep waartoe ze behoren.

Oei. Ik werd hier laatst verketterd omdat ik zo'n stelling maakte. Thread verzieken en zo meer. Er werden zelfs strafpunten gevraagd.

Oei. Ik werd hier laatst verketterd omdat ik zo'n stelling maakte. Thread verzieken en zo meer. Er werden zelfs strafpunten gevraagd.
Die context was redelijk anders en de ponering ook.

Wat niet wegneemt dat JPV hiervoor wel makkelijk 10 stokslagen mag krijgen van mij.

Triestig van bracke naar mijn mening. Ik kan begrijpen dat veel mensen van Ranst te veel en te uitgesproken zien terug komen. Maar een dergelijke onzinnige uitspraak vind ik precies beneden alle peil. Zelf als politicus alle politieke verantwoordelijk van je afschuiven, naar iemand die hier niets over beslist of kan beslissen...

Triestig van bracke naar mijn mening. Ik kan begrijpen dat veel mensen van Ranst te veel en te uitgesproken zien terug komen. Maar een dergelijke onzinnige uitspraak vind ik precies beneden alle peil. Zelf als politicus alle politieke verantwoordelijk van je afschuiven, naar iemand die hier niets over beslist of kan beslissen...

Trekt inderdaad op niets.
Dat ge u vragen stelt bij de strenge maatregelen en het menselijk leed daaraan gekoppeld is niet meer dan logisch. Dat je vind dat die afweging gemaakt moet worden ook akkoord.

Maar MVR adviseert/spreekt vanuit het standpunt als viroloog, hij is geen psycholoog, hij is geen politieker (al meent hij dat soms wel maar dat is een ander discussie).
Dat iemand vanuit zijn vakgebied kijkt kan je die moeilijk kwalijk nemen, zeker als die al niet (alleen) aan de koordjes trekt in het beleid.

Tjah, wat kan je nog meer verwachten van Siegfried. Imo is die man de verpersoonlijking van de bloedarmoede bij NVA. Men zit altijd te kakken op Ben Weyts maar Bracke is toch nog een trapje lager hoor/

Bracke is echt een ramp. Geen enkele kritische zin meer, helemaal weg van de werkelijkheid, enkel nog tegendraads doen om tegendraads te doen. Is in hetzelfde bedje ziek als Torfs, dat is net hetzelfde tegenwoordig.

De reactie van MVR is ook wel beneden alle peil hoor voor iemand die bijna dagelijks op tv komt om duiding te geven ivm Corona. Nu ik vermoed dat er hier nog wel een voorgeschiedenis speelt waardoor de reacties nogal bitsig kunnen lijken...
Beide zijn in deze ontoepasselijk...

De reactie van MVR is ook wel beneden alle peil hoor voor iemand die bijna dagelijks op tv komt om duiding te geven ivm Corona. Nu ik vermoed dat er hier nog wel een voorgeschiedenis speelt waardoor de reacties nogal bitsig kunnen lijken...
MVR en NVA zijn toch nooit dikke vrienden geweestt

Kun je me duiden op welke manier dat "beneden alle peil" is? Hij had het vriendelijker kunnen zeggen. Dat is waar. Maar het is zelfs niet aanvallend, naar mijn mening. Om het dan zo te benoemen vind ik persoonlijk wel heel vreemd en al helemaal vreemd om het "ontoepasselijk" te gaan noemen.

MVR wordt al een jaar lang aangevallen, geschoffeerd, zwart gemaakt en bedolven onder alle zonden van Israël terwijl die gewoon zijn job doet en daarmee levens probeert te redden. Mensen gaan dood? Dank u MVR. Mensen zijn eenzaam? Dank u MVR. Bedrijven gaan failliet? Dank u MVR. Je zou voor minder bitsig worden. Hij is geen koningin Elizabeth he.

Kun je me duiden op welke manier dat "beneden alle peil" is? Hij had het vriendelijker kunnen zeggen. Dat is waar. Maar het is zelfs niet aanvallend, naar mijn mening. Om het dan zo te benoemen vind ik persoonlijk wel heel vreemd en al helemaal vreemd om het "ontoepasselijk" te gaan noemen.
“Ik ben uw tendentieuze zever spuugzat, kerel.”
Vind jij dit een mooie reactie?

D

MVR wordt al een jaar lang aangevallen, geschoffeerd, zwart gemaakt en bedolven onder alle zonden van Israël terwijl die gewoon zijn job doet en daarmee levens probeert te redden. Mensen gaan dood? Dank u MVR. Mensen zijn eenzaam? Dank u MVR. Bedrijven gaan failliet? Dank u MVR. Je zou voor minder bitsig worden. Hij is geen koningin Elizabeth he.

MVR was ook al jaren een narcist. Hoeveel andere universiteitsprofessoren/dokters kende jij pre-corona met zo'n provocerend Twitter-profiel?
In feite is hij niet veel beter dan een Bracke, gewoon het links equivalent en een misschien iets zeldzamere expertise (viroloog versus journalist).

Ik trek MVR zijn expertise als viroloog niet in vraag. Wél zijn intellectuele eerlijkheid, cfr. de saga van de mondmaskers én zijn mediaoptredens.
Als alleenstaande op 100% thuiswerk vallen die maatregelen mij ontzettend zwaar. Je zou dan voor minder bitsig worden op virologen als MVR die enerzijds oproepen dat ik maar in mijn kot moet blijven, maar anderzijds de flauwe plezante gaat uithangen door plaatjes te draaien bij het Rad van Fortuin, of prijzen uitdelen bij de Gouden K's of promo-spotjes voor bier opnemen...

Niet alleen heeft MVR dus nog sociaal contact via zijn serieuze werk (zelfs al is dat aan ruime tafels, al dan niet met mondmasker), maar daarnaast doet hij ook overduidelijk nog fun-activiteiten die zeker niet essentieel zijn én kan hij 's avonds terugkeren naar zijn gezinnetje. Je zou voor minder bitsig reageren op zo'n figuur. Ik zou hem ook wel eens een paar weken eenzaam willen opsluiten, met een bed in zijn labo.

Het feit dat figuren als Steven Van Gucht of Erika Vlieghe dezelfde nuttige functie als Van Ranst kunnen vervullen zonder dezelfde negatieve emoties/reacties op te wekken, volstaat om aan te tonen dat MVR wel degelijk iets verkeerd doet in de ogen van velen, inclusief mezelf.

D
Mooi? Eigenlijk wel ja, ik vind tendentieus wel een mooi woord.
Had hij het vriendelijker kunnen zeggen? Ja. Zoals ik hierboven al aangeef.

Maar wat is dan "beneden alle peil"? Als het iets zou zijn in de aard van, "Klootzaak, ik ben uw leugens kotbeu, volgende keer dat ik u zie sla ik u in elkaar." Dan geef ik je groot gelijk. Maar an sich zegt hij hier weinig verkeerd.

Net een interview met Van Ranst gelezen van eind vorig jaar. Hij zei dat hij de NVA en De Wever wel heeft leren kennen tijdens de crisis en sprak zelfs zijn appreciatie uit. 't zal blijkbaar niet op gaan voor Bracke :p

D
Want anno 2021 zijn enkel mooie, vriendelijke reacties welkom? Er is sowieso al totaal niets mis met die reactie.

Nu, het is enkel het zoveelste bewijs dat politiekers (en in crisis tijd ook misschien de virologen) gewoon van Twitter moeten afblijven. Er is nog niet veel goeds uit dat platform ontstaan.

Terug
Bovenaan