MVR wordt al een jaar lang aangevallen, geschoffeerd, zwart gemaakt en bedolven onder alle zonden van Israël terwijl die gewoon zijn job doet en daarmee levens probeert te redden. Mensen gaan dood? Dank u MVR. Mensen zijn eenzaam? Dank u MVR. Bedrijven gaan failliet? Dank u MVR. Je zou voor minder bitsig worden. Hij is geen koningin Elizabeth he.
MVR was ook al jaren een narcist. Hoeveel andere universiteitsprofessoren/dokters kende jij pre-corona met zo'n provocerend Twitter-profiel?
In feite is hij niet veel beter dan een Bracke, gewoon het links equivalent en een misschien iets zeldzamere expertise (viroloog versus journalist).
Ik trek MVR zijn expertise als viroloog niet in vraag. Wél zijn intellectuele eerlijkheid, cfr. de saga van de mondmaskers én zijn mediaoptredens.
Als alleenstaande op 100% thuiswerk vallen die maatregelen mij ontzettend zwaar. Je zou dan voor minder bitsig worden op virologen als MVR die enerzijds oproepen dat ik maar in mijn kot moet blijven, maar anderzijds de flauwe plezante gaat uithangen door plaatjes te draaien bij het Rad van Fortuin, of prijzen uitdelen bij de Gouden K's of promo-spotjes voor bier opnemen...
Niet alleen heeft MVR dus nog sociaal contact via zijn serieuze werk (zelfs al is dat aan ruime tafels, al dan niet met mondmasker), maar daarnaast doet hij ook overduidelijk nog fun-activiteiten die zeker niet essentieel zijn én kan hij 's avonds terugkeren naar zijn gezinnetje. Je zou voor minder bitsig reageren op zo'n figuur. Ik zou hem ook wel eens een paar weken eenzaam willen opsluiten, met een bed in zijn labo.
Het feit dat figuren als Steven Van Gucht of Erika Vlieghe dezelfde nuttige functie als Van Ranst kunnen vervullen zonder dezelfde negatieve emoties/reacties op te wekken, volstaat om aan te tonen dat MVR wel degelijk iets verkeerd doet in de ogen van velen, inclusief mezelf.