Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En dan zie je inderdaad mensen daaronder commentaar geven (op hln/fb/...) in de trend van: "ja hij heeft gelijk elke vrouw zou het op zak moeten hebben het is nog nooit zo onveilig geweest op straat als nu"Zelf allesbehalve een VB-stemmer maar die mannen weten toch hoe ze gratis reclame kunnen versieren en 't nieuws beheersen se.

Het parket heeft geen keus, als een overtreding zo publiekelijk wordt vastgelegd, kunnen ze niet anders dan hier gevolg aan geven.Ik zeg nergens dat het slim is. Maar dat het parket, dat al jaren roept dat ze verzuipen in het werk en te weinig mensen hebben, daar plots wel tijd en geld aan wilt uitgeven vind ik gewoon zwaar overdreven.
Dus pleit je voor straffeloosheid?Paar maanden geleden nog “1400 zaken achterstand”, maar voor ne Vlaams belanger maken ze al eens graag een uitzondering. Die trekken ze wel ff voor.
Extreemrechts privilege
Waarom niet? Dat doen ze in Brussel toch ook?Dus pleit je voor straffeloosheid?

Mooi whataboutism.Waarom niet? Dat doen ze in Brussel toch ook?![]()
Nu conner rousseau die hetzelfde doet hé.Mooi whataboutism.
Het parket heeft 100% gelijk, ze kunnen niet anders.
En Tom Van Grieken wéét dat, en hij wéét dat de modale HLN-, facebook- en blijkbaar ook een deel van BG-Vlaming dat slikt als zoete broodjes.
Ik zie de smalende reacties al voor mij moest dit een politicus van gelijk welke andere partij geweest zijn die voor zoiets een pv aan zijn been heeft.
Plat populisme ten top zoiets, maar je moet het hem wel nageven: bien joué.
Wat een verspilling van politiek talent om een kwal als Dries Van Langenhove op die manier te gaan verdedigen.
Dat moet niemand aantonen, behalve iemand die het tegendeel beweert, he. Ah, ja.Nu conner rousseau die hetzelfde doet hé.
Om aan te tonen dat ongeacht van welke partij je bent dat je daarvoor een pv krijgt.
Dat men nog altijd niet doorheeft dat dit net de opzet van Van Grieken was...Nu conner rousseau die hetzelfde doet hé.
Om aan te tonen dat ongeacht van welke partij je bent dat je daarvoor een pv krijgt.
Wie zijn ‘ze’? De kiezers dan toch, mag ik hopen. Of bedoel je dat ze hem onbestraft moeten laten omdat het zijn bedoeling was om gepakt te worden?Dat men nog altijd niet doorheeft dat dit net de opzet van Van Grieken was...
Toch werkelijk ongelofelijk dat ze zich weer zo laten vangen.
De keizer en de media/ justitie.Wie zijn ‘ze’? De kiezers dan toch, mag ik hopen. Of bedoel je dat ze hem onbestraft moeten laten omdat het zijn bedoeling was om gepakt te worden?
Ik mis iets van CR precies ?Nu conner rousseau die hetzelfde doet hé.
5 jaar cel voor verkrachting, 5 jaar cel voor deel te nemen aan terroristische organisaties in syrie allez ja.... proportioneel allemaal eh![]()
Vijf jaar cel voor man die vrouw in rolstoel verkrachtte: “Hij liet haar naakt achter en vluchtte weg”
M.D.C. uit Eeklo werd maandag veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van 5 jaar voor de verkrachting van een vrouw. Afgelopen zomer was beklaagde M.D.C. ‘s ochtends al stevig in het bier gevlogen in een café in de Boelare in Eeklo. Daar leerde hij het slachtoffer kennen. Na de namiddag...www.hln.be
Ik ben toch niet de enige die bij dat soort berichten er zich een bepaalde woede overvalt.
Verkrachting staat bij mij net onder het trapje (poging tot) moord/doodslag,...
Het is zo een invasief misdrijf dat de slachtoffers heel vaak voor de rest van hun leven opzadelt met angstgevoelens, beperkt genot van seks, drijft tot zelfmoord,...
Hoe kan het in hemelsnaam dat zulke mensen 5 jaar cel krijgen? Ik vraag mij echt af hoe dat voor die slachtoffers moet aanvoelen.
Weten dat die pipo na dik 1.5 jaar al zou kunnen vrij komen als em zich gedraagt. Dat is de gemiddelde lengte van een recente regeringsvorming hier.
En dan nog zelfs, 5 jaar voor zulke misdaad?
En dat is geen eenmalig voorval he:
![]()
Man veroordeeld voor aanranding van zwakbegaafde stiefdochter: “U heeft vanuit uw gezag misbruik gemaakt van haar kwetsbare toestand”
Een man uit De Panne is veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan twee met probatie-uitstel, voor aanranding van zijn meerderjarige, maar zwakbegaafde stiefdochter. Voor verkrachting werd hij vrijgesproken op basis van twijfel. “Omdat het uw woord tegen dat van haar was. Hoe dan ook heeft u...www.hln.be
![]()
Veertiger krijgt zes jaar cel voor misbruik van tienerdochter: “Ik verwarde haar misschien met m’n vriendin”
Een 42-jarige man uit Blankenberge heeft een effectieve celstraf van zes jaar gekregen voor de meervoudige verkrachting van z'n tienerdochter. Het meisje was tussen 11 en 14 jaar toen ze misbruikt werd. Haar vader W.B. insinueerde tijdens z’n verhoor bij de onderzoeksrechter dat ze daartoe zelf...www.hln.be
https://www.hln.be/gent/man-34-verk...adat-hij-zich-aan-mij-had-vergrepen~aadcd646/ (Riskeert 5 (!) jaar cel, een repeat-offender die al iemand verkracht heeft en het slachtoffer ook nog geslagen heeft).
https://www.hln.be/gent/vijf-in-pla...co-krijgt-zwaardere-straf-in-beroep~a6321d11/
En dan lees ik dat de strafmaat voor verkrachting 5-10 jaar is en enkel bij verzwarende omstandigheden 20-30 jaar.
Ik vraag mij af wanneer er dan 20-30 jaar ooit geëist wordt als 2 leerlingen verkrachten, 2 vrouwen verkrachten mét geweld al blijkbaar niet genoeg is om voor 20 jaar de bak in te draaien...
Hoe moeten zo een slachtoffers zich voelen, vraag ik mij echt af.

De vraag is natuurlijk of 7 jaar beter is? Wat zijn de aanwijzingen daarvoor? Voor het slachtoffer zal het nooit genoeg zijn, dan kom je op wraakneming ipv rechtstpraak, en dat is ook geen rechtvaardigheid. Als je kijkt naar rehabilitatie, is het idee dat 7 jaar beter zou zijn? 15 jaar? Waarom?![]()
Vijf jaar cel voor man die vrouw in rolstoel verkrachtte: “Hij liet haar naakt achter en vluchtte weg”
M.D.C. uit Eeklo werd maandag veroordeeld tot een effectieve gevangenisstraf van 5 jaar voor de verkrachting van een vrouw. Afgelopen zomer was beklaagde M.D.C. ‘s ochtends al stevig in het bier gevlogen in een café in de Boelare in Eeklo. Daar leerde hij het slachtoffer kennen. Na de namiddag...www.hln.be
Ik ben toch niet de enige die bij dat soort berichten er zich een bepaalde woede overvalt.
Verkrachting staat bij mij net onder het trapje (poging tot) moord/doodslag,...
Het is zo een invasief misdrijf dat de slachtoffers heel vaak voor de rest van hun leven opzadelt met angstgevoelens, beperkt genot van seks, drijft tot zelfmoord,...
Hoe kan het in hemelsnaam dat zulke mensen 5 jaar cel krijgen? Ik vraag mij echt af hoe dat voor die slachtoffers moet aanvoelen.
Weten dat die pipo na dik 1.5 jaar al zou kunnen vrij komen als em zich gedraagt. Dat is de gemiddelde lengte van een recente regeringsvorming hier.
En dan nog zelfs, 5 jaar voor zulke misdaad?
En dat is geen eenmalig voorval he:
![]()
Man veroordeeld voor aanranding van zwakbegaafde stiefdochter: “U heeft vanuit uw gezag misbruik gemaakt van haar kwetsbare toestand”
Een man uit De Panne is veroordeeld tot drie jaar cel, waarvan twee met probatie-uitstel, voor aanranding van zijn meerderjarige, maar zwakbegaafde stiefdochter. Voor verkrachting werd hij vrijgesproken op basis van twijfel. “Omdat het uw woord tegen dat van haar was. Hoe dan ook heeft u...www.hln.be
![]()
Veertiger krijgt zes jaar cel voor misbruik van tienerdochter: “Ik verwarde haar misschien met m’n vriendin”
Een 42-jarige man uit Blankenberge heeft een effectieve celstraf van zes jaar gekregen voor de meervoudige verkrachting van z'n tienerdochter. Het meisje was tussen 11 en 14 jaar toen ze misbruikt werd. Haar vader W.B. insinueerde tijdens z’n verhoor bij de onderzoeksrechter dat ze daartoe zelf...www.hln.be
https://www.hln.be/gent/man-34-verk...adat-hij-zich-aan-mij-had-vergrepen~aadcd646/ (Riskeert 5 (!) jaar cel, een repeat-offender die al iemand verkracht heeft en het slachtoffer ook nog geslagen heeft).
https://www.hln.be/gent/vijf-in-pla...co-krijgt-zwaardere-straf-in-beroep~a6321d11/
En dan lees ik dat de strafmaat voor verkrachting 5-10 jaar is en enkel bij verzwarende omstandigheden 20-30 jaar.
Ik vraag mij af wanneer er dan 20-30 jaar ooit geëist wordt als 2 leerlingen verkrachten, 2 vrouwen verkrachten mét geweld al blijkbaar niet genoeg is om voor 20 jaar de bak in te draaien...
Hoe moeten zo een slachtoffers zich voelen, vraag ik mij echt af.