Kleine nieuwtjes

Een half miljard euro verspild aan maatregelen die niks verhelpen (en waarvan op voorhand dit duidelijk geclaimd werd door quasi alle experten), maar hier niks erover. 't gaat niet over werkloosheid of ziekte, hé ;).

Een half miljard euro verspild aan maatregelen die niks verhelpen (en waarvan op voorhand dit duidelijk geclaimd werd door quasi alle experten), maar hier niks erover. 't gaat niet over werkloosheid of ziekte, hé ;).

Wat jammer van dat half miljard, maar klein bier in vergelijking met de standaard verkwistingen die er bij de SZ uitgaven komen kijken.

Ik vraag me eigenlijk al af hoe zoiets een half miljard kan kosten? (en het is dan nog een half miljard te duur, dus wat is de totale kostprijs...)
Dat is een maatregel die enkel geldt voor vennootschappen die tot nu toe geen werknemer hadden? Hoeveel zijn er zo in België?

Ik vraag me eigenlijk al af hoe zoiets een half miljard kan kosten? (en het is dan nog een half miljard te duur, dus wat is de totale kostprijs...)
Dat is een maatregel die enkel geldt voor vennootschappen die tot nu toe geen werknemer hadden? Hoeveel zijn er zo in België?
elke zelfstandige of zo zeker ?

elke zelfstandige of zo zeker ?
Ja, maar 11 miljoen inwoners, stel nu dat de helft zelfstandige is (wat enorm overdreven is). Neem nu dat daarvan nog 10% een extra personeelslid zou aannemen (wat ook overdreven is, gok ik). Dan kom je op een half miljoen vennootschappen. Dat is 1000€ per vennootschap te duur?

Afaik was het voor elke? vennootschap en je kon de werknemer kiezen. Dus de RSZ op het hoogste loon binnen de onderneming viel opeens weg. Bij een nieuwe vennootschap moest het wel om een bijkomende teweekstelling gaan. Alleen geen idee hoeveel ze dat gecontroleerd hebben.

[
Ja, maar 11 miljoen inwoners, stel nu dat de helft zelfstandige is (wat enorm overdreven is). Neem nu dat daarvan nog 10% een extra personeelslid zou aannemen (wat ook overdreven is, gok ik). Dan kom je op een half miljoen vennootschappen. Dat is 1000€ per vennootschap te duur?
In het artikel staat dat er zo'n 50.000 vennootschappen van geprofiteerd hebben. Was gewoon ook een heel dure maatregel die gemakkelijk omzeild kon worden door nieuwe zaak te openen.

[
In het artikel staat dat er zo'n 50.000 vennootschappen van geprofiteerd hebben. Was gewoon ook een heel dure maatregel die gemakkelijk omzeild kon worden door nieuwe zaak te openen.
En den helft allemaal opgeschloerpt door Sihame met al haar vennootschappen! ge goaget nog zien é !

En den helft allemaal opgeschloerpt door Sihame met al haar vennootschappen! ge goaget nog zien é !
Neen 10/50000 ste hé die liberalen ook altijd hé. Graaien in de overheidsfinanciën.
Is het niet via de verkoop van overheidsactiva voor ze daarna terug te verhuren aan de staat dan is het wel om subsidies te slurpen of mensen blaasjes wijs te maken zodanig dat ze investeren in "zand"

:p

En waarop is die leuke oneliner nu weer gebaseerd ?
Ik plaats gewoon een citaat hier in zijn juiste context. In 2017 spendeerde België nog 128,3 miljard euro aan uitgaven gerelateerd aan sociale zekerheid, daar worden heel wat meer miljarden bij verspild op een recurrente basis in vergelijking met dat eenmalige 0.5 miljard € waar het hierboven ging.

Ik plaats gewoon een citaat hier in zijn juiste context. In 2017 spendeerde België nog 128,3 miljard euro aan uitgaven gerelateerd aan sociale zekerheid, daar worden heel wat meer miljarden bij verspild op een recurrente basis in vergelijking met dat eenmalige 0.5 miljard € waar het hierboven ging.
Neen jij plaats NIETS in zijn juiste context. Want dan geef je duidelijke voorbeelden van waar er verspild wordt.

Dus geef maar voorbeelden in de sociale zekerheid waar er op recurrente basis geld verspild wordt.

Dus gewoon omdat er veel geld uitgegeven wordt, is er veel verspilling? Zwakke argumentatie.

Ik daag je uit om 1 maatregel te vinden die 0,5 miljard verspilling op 4 jaar geeft. Niet veel te vinden, vermoed ik.

[
Dan is het toch echt absurd duur? Dat is 10000€ per vernnootschap (staat er ook ergens de totale kostprijs?)??

Dan is het toch echt absurd duur? Dat is 10000€ per vernnootschap (staat er ook ergens de totale kostprijs?)??
Totale kostprijs was 1 miljard over 4 jaar, dacht ik ergens gelezen te hebben, geen idee of het ook in dat artikel stond.

Rsz-kortingen zijn veel gebruikt en vallen (grotendeels) buiten de begroting, maar ondermijnen wel de financiering van de rsz

Ironisch dat hier mensen zijn die een belastingsvermindering definiëren als een kost voor de staat :-D. Neen ze nemen gewoon minder van de bedrijven af he, dat geld is van de bedrijven, niet van de staat. Een brug bouwen of geld aan ziekenhuizen geven is een kost voor de staat. De overheid is sowieso dom. Zij denken dat jobcreatie het effect zal zijn, terwijl het een heel ander effect kan hebben (versterking kapitaal van het bedrijf, investeren in nieuwe technologie, etc.). Nog maar eens het bewijs dat een staat niets kan voorspelen wat betreft de economie en dat ze er dus zo weinig mogelijk in moet ingrijpen!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan