Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Oei, in dat geval moet ik mijn standpunt in deze misschien toch nog herzienDe wonderen zijn de wereld nog niet uit, een punt waar consensus over is op dit subforum![]()

.
Wat jammer van dat half miljard, maar klein bier in vergelijking met de standaard verkwistingen die er bij de SZ uitgaven komen kijken.Een half miljard euro verspild aan maatregelen die niks verhelpen (en waarvan op voorhand dit duidelijk geclaimd werd door quasi alle experten), maar hier niks erover. 't gaat niet over werkloosheid of ziekte, hé.
![]()
Paradepaardje van regering-Michel schoot doel compleet voorbij: half miljard te duur, amper extra jobs, jobs, jobs
Het kost een half miljard meer dan beraamd en het leverde nauwelijks extra jobs op. Dat is de conclusie van het Rekenhof over de maatregel van de vorige federale regering. Bedrijven moesten op de eerste werknemer die ze aanwerven geen RSZ-bijdragen betalen. Het was één van de paradepaardjes van...www.nieuwsblad.be
Kun je een dergelijke stelling ook hard maken?Wat jammer van dat half miljard, maar klein bier in vergelijking met de standaard verkwistingen die er bij de SZ uitgaven komen kijken.
Ik vraag me eigenlijk al af hoe zoiets een half miljard kan kosten? (en het is dan nog een half miljard te duur, dus wat is de totale kostprijs...)Een half miljard euro verspild aan maatregelen die niks verhelpen (en waarvan op voorhand dit duidelijk geclaimd werd door quasi alle experten), maar hier niks erover. 't gaat niet over werkloosheid of ziekte, hé.
![]()
Paradepaardje van regering-Michel schoot doel compleet voorbij: half miljard te duur, amper extra jobs, jobs, jobs
Het kost een half miljard meer dan beraamd en het leverde nauwelijks extra jobs op. Dat is de conclusie van het Rekenhof over de maatregel van de vorige federale regering. Bedrijven moesten op de eerste werknemer die ze aanwerven geen RSZ-bijdragen betalen. Het was één van de paradepaardjes van...www.nieuwsblad.be
elke zelfstandige of zo zeker ?Ik vraag me eigenlijk al af hoe zoiets een half miljard kan kosten? (en het is dan nog een half miljard te duur, dus wat is de totale kostprijs...)
Dat is een maatregel die enkel geldt voor vennootschappen die tot nu toe geen werknemer hadden? Hoeveel zijn er zo in België?
Ja, maar 11 miljoen inwoners, stel nu dat de helft zelfstandige is (wat enorm overdreven is). Neem nu dat daarvan nog 10% een extra personeelslid zou aannemen (wat ook overdreven is, gok ik). Dan kom je op een half miljoen vennootschappen. Dat is 1000€ per vennootschap te duur?elke zelfstandige of zo zeker ?
In het artikel staat dat er zo'n 50.000 vennootschappen van geprofiteerd hebben. Was gewoon ook een heel dure maatregel die gemakkelijk omzeild kon worden door nieuwe zaak te openen.Ja, maar 11 miljoen inwoners, stel nu dat de helft zelfstandige is (wat enorm overdreven is). Neem nu dat daarvan nog 10% een extra personeelslid zou aannemen (wat ook overdreven is, gok ik). Dan kom je op een half miljoen vennootschappen. Dat is 1000€ per vennootschap te duur?
En waarop is die leuke oneliner nu weer gebaseerd ?Wat jammer van dat half miljard, maar klein bier in vergelijking met de standaard verkwistingen die er bij de SZ uitgaven komen kijken.
En den helft allemaal opgeschloerpt door Sihame met al haar vennootschappen! ge goaget nog zien é 
Ik plaats gewoon een citaat hier in zijn juiste context. In 2017 spendeerde België nog 128,3 miljard euro aan uitgaven gerelateerd aan sociale zekerheid, daar worden heel wat meer miljarden bij verspild op een recurrente basis in vergelijking met dat eenmalige 0.5 miljard € waar het hierboven ging.En waarop is die leuke oneliner nu weer gebaseerd ?
Neen jij plaats NIETS in zijn juiste context. Want dan geef je duidelijke voorbeelden van waar er verspild wordt.Ik plaats gewoon een citaat hier in zijn juiste context. In 2017 spendeerde België nog 128,3 miljard euro aan uitgaven gerelateerd aan sociale zekerheid, daar worden heel wat meer miljarden bij verspild op een recurrente basis in vergelijking met dat eenmalige 0.5 miljard € waar het hierboven ging.
Dus gewoon omdat er veel geld uitgegeven wordt, is er veel verspilling? Zwakke argumentatie.Ik plaats gewoon een citaat hier in zijn juiste context. In 2017 spendeerde België nog 128,3 miljard euro aan uitgaven gerelateerd aan sociale zekerheid, daar worden heel wat meer miljarden bij verspild op een recurrente basis in vergelijking met dat eenmalige 0.5 miljard € waar het hierboven ging.
Dan is het toch echt absurd duur? Dat is 10000€ per vernnootschap (staat er ook ergens de totale kostprijs?)??[
In het artikel staat dat er zo'n 50.000 vennootschappen van geprofiteerd hebben. Was gewoon ook een heel dure maatregel die gemakkelijk omzeild kon worden door nieuwe zaak te openen.
Totale kostprijs was 1 miljard over 4 jaar, dacht ik ergens gelezen te hebben, geen idee of het ook in dat artikel stond.Dan is het toch echt absurd duur? Dat is 10000€ per vernnootschap (staat er ook ergens de totale kostprijs?)??