To be fair heb je als NMBS (infrabel?) weinig te zeggen over de staat van de buurt. De buurt rond Zuid is nu ook niet super, als je daar langs de verkeerde uitgang vertrekt zie je ook het andere gezicht van de stad. Ik denk dat ze in Noord ook wel enkele gangen al wat verbeterd hebben, maar mja de perrons stralen nogal een Oostblok-sfeer uit.Vooral Brussel-Noord zou gewoon opgekuist moeten worden van volk dat daar niets te zoeken heeft, doorgaans ook een grote hoeveelheid volk dat waarschijnlijk in héél België niets te zoeken heeft: cfr. de illegalen in Brussel-Noord in 2019.
De stank van urine, daklozen die daar rondhangen, waarschuwingen voor dieven die omgeroepen worden, geeft een zeer bevreemdend en onveilig gevoel voor treinreizigers eerlijk gezegd. Daarbovenop zijn de gangen en perrons verouderd en benauwd & ligt er achter het station nog steeds een beschamende hoerenbuurt... zorg toch gewoon dat dat verdwijnt naar ergens uit het zicht van pendelaars en toeristen?
Centraal is beter, maar misschien gewoon te klein en dat de perrons ondergronds liggen is bij drukte ook niet zo tof.
Vooral in Brussel Zuid kom ik nog graag, dat is een voorbeeld van wat een treinstation in een internationale stad zou moeten zijn. Blij dat ik meestal daar moet zijn voor m'n werk.
Zelfs moest Brussel gerund worden als een efficiënte stad weet ik niet of je daklozen en illegalen zomaar elder ondergebracht krijgt, maar zoals het er nu aan toe gaat is het inderdaad geen werk.

.