DogFacedGod
Well-known member
Zonder grondige hervormingen zie ik de NMBS of De Lijn weinig tot geen kans maken als ze niet privatiseren.
Eigenlijk zouden ze beter enorm snoeien in de kleinste stations, en tegelijkertijd De Lijn laten snoeien in hun verre routes. Als ik mijn trein van Oudenaarde naar Gent mis, ben ik rapper door daarna de bus van het station naar Gent-Sint-Pieters te nemen dan dat ik wacht op de volgende trein. Dan moet ge ergens toch toegeven dat het op z'n minst inefficiënt in elkaar zit.
En overigens, op de bus zijt ge amper een 10-tal minuten langer onderweg aangezien de trein op die toch relatief kleine route om de 4-5 minuten een stop heeft.
Ook akkoord, Er zijn veel te veel stations en haltes. Al duidelijk genoeg dat OV voor velen geen oplossing is. Men zou beter die groep loslaten want nu verpest men het voor degene voor wie OV wel een oplossing kan zijn.
Antwerpen-Essen bijvoorbeeld: Bijna 40minuten voor een traject van 35km met de trein. Als er in een straal van 5km een ander treinstation ligt, hoort die er niet te zijn. Brussel-Centraal moet men laten vallen.
Reduceer het aantal bushaltes met de helft en maak een "centrale halte" per dorpscentrum met deelfietsen, deftige fietsenstalling, misschien zelfs deelauto's voor grotere centra.
PS kiest duidelijk voor de makkelijkste klinkende manier. Gratis maken zonder iets van beleid. Ik ga niet meer pendelen met de trein als de trein gratis wordt voor iedereen want dat wordt gewoonweg een nachtmerrie. Overbevolkt, dieven, marginalen, vandalisme, hooligans,...
Dat Centraal "aangenamer" is gewoon de onwil om iets te doen aan de vluchtelingen, bedelaars en daklozen die daar al decennialang rondblijven hangen rond Zuid en Noord.