Kleine nieuwtjes

Ik zie toch de link niet tussen politici en hetgeen de dader uitgespookt heeft.
"In Frankrijk kan men illegaal zijn, de kathedraal van Nantes in brand steken, nooit worden uitgewezen, en recidiveren door een priester te vermoorden"

Marine Le Pen

Dit is gewoon koren op de molen van extreemrechts. In een kordate rechtstaat en met meer beperkingen op massamigratie, was dit nooit gebeurd, die man had ofwel uitgewezen ofwel opgesloten moeten zijn, maar had nooit of te nimmer mogen vrij rondlopen.

Enige kritiek dat je er nog tegenin kan brengen is dat dit voor een keer geen Islamitische aanslag was, de dader was katholiek, en je hebt ook autochtone zotten waarbij onze rechtsystemen falen, check bijvoorbeeld de moordenaar van Julie Van Espen, die als verkrachter vrij mocht rondlopen... Probleem blijft dat dergelijk falen van justitie, ook zonder de migratieproblematiek, nog altijd meer punten oplevert voor extreemrechts dan centrum of linkse partijen die op dat thema te vaak een softe koers varen.

Feestje met stripper in de kazerne van Tielen. Dateert blijkbaar al van mei, dus vreemd dat het pas 4 maand later lekt. Iemand die plots een rekening moest vereffenen zeker? Beelden waren uitgebreid te zien op het VTM nieuws.

Feestje met stripper in de kazerne van Tielen. Dateert blijkbaar al van mei, dus vreemd dat het pas 4 maand later lekt. Iemand die plots een rekening moest vereffenen zeker? Beelden waren uitgebreid te zien op het VTM nieuws.
Vooral dat dit in een kazerne op klaarlichte dag gebeurde is straf. Er is dus nog werk bij defensie.

Vooral dat dit in een kazerne op klaarlichte dag gebeurde is straf. Er is dus nog werk bij defensie.

Niet alleen bij defensie zo blijkt.

Niet alleen bij defensie zo blijkt.

Heel wat spuitgasten van Charleroi reageerden op de oproep en dus zakten de 31-jarige vrouw en 41-jarige man afgelopen weekend af naar de kazerne voor een grote orgie.
:laugh:

Dit vind ik toch wel straf eigenlijk: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...moet-horecapunten-gesloten-houden-door-het-g/

"Maar we zien ook dat veel van onze medewerkers vertrekken om ergens anders in het zwart te gaan werken en meer te verdienen netto. Daarom vragen we de overheid om meer controles uit te voeren op de werknemers aan de kust tijdens het hoogseizoen, ook in kleinere horecazaken, want de spelregels moeten voor iedereen gelijk zijn", zegt Van den Kerkhof nog.

Plopsagroup heeft nu al beslist om volgende zomer medewerkers uit het buitenland in te schakelen in Plopsaland De Panne. "We deden dit al in België, maar nog maar in heel beperkte mate. In ons park in Duitsland deden we dat wel al op grotere schaal. Maar als we volgend jaar niet meer mensen gemotiveerd krijgen om hier te werken en de schaarste op de arbeidsmarkt zo groot blijft, dan zullen we volgend jaar 50 à 60 mensen uit het buitenland in De Panne laten verblijven om alles 100% te kunnen openen", zegt CEO Van den Kerkhof.

Het is dus niet dat de profielen in eigen land niet aanwezig zijn om de jobs op te vullen, het is dat die al 'bezet' zijn in het zwarte circuit ... Dus moet men de 'witte' jobs gaan invullen door buitenlandse werkkrachten?

Dit vind ik toch wel straf eigenlijk: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/0...moet-horecapunten-gesloten-houden-door-het-g/

Het is dus niet dat de profielen in eigen land niet aanwezig zijn om de jobs op te vullen, het is dat die al 'bezet' zijn in het zwarte circuit ... Dus moet men de 'witte' jobs gaan invullen door buitenlandse werkkrachten?
Ze kunnen het werken bij hen ook aantrekkelijker maken of extra betalen.

Nee, wat gaan klagen over de lokale kleine horeca die blijkbaar wel in staat is mensen aan te werven. Tjah...

Het zwart geld zal inderdaad een probleem zijn, maar dat zal ook maar een (klein) deel van het probleem zijn. Het is niet de eerste keer dat de horeca klaagt dat ze geen personeel vinden. Begin deze zomer was men ook reeds aan het melden dat het steeds moeilijk wordt om personeel te vinden. Zeker nu mensen tijdens covid zichzelf hebben omgeschoold.

En laten we eerlijk zijn, de horeca staat nu niet echt bekand als aantrekkelijke sector om te werken. De lonen zijn enorm laag tegenover het type uren dat je moet kloppen, namelijk wanneer al de rest 's avonds of in het weekend plezier heeft. Om nog maar te zwijgen van irritante klanten of hoge werkdruk, zeker in zo'n pretparken waar er 's middags 100 man staat aan te schuiven aan uw kraampje. Als je daar dan voor amper +- 2070 euro bruto per maand in de avonden en weekenden uw nikkel moet afdraaien. Geen wonder dat veel mensen daarvoor bedanken. (Cat. 5 (o.a. bartender, hulpkok, grootkeukenhulpkok, kelner, barista) 13,6239 euro bruto / uur)

Zelfs als jobstudent moet je al zot zijn om in de zomer in de horeca te werken of in een pretpark. Er zijn een pak meer studentenjobs die een stuk meer geld opbrengen.

Laatst bewerkt:
In het zwart, dus illegaal.
En waarop baseren ze zich om te zeggen dat het geen officiele job is? Buikgevoel? Als ze bewijzen hebben moeten ze naar de kliklijn bellen en de hele maatschappij een dienst bewijzen in plaats van in de media te komen klagen dat je buitenlanders moet aanwerven omdat de autochtonen allemaal zwartwerkers zijn.

Zwart werk zou niet mogen uitmaken voor jobstudenten, je krijgt quasi je volledige brutoloon als netto en ook voor de werkgever zijn er amper kosten.

De voornaamste reden dat Plopsa parken geen medewerkers of studenten vinden is enerzijds de lonen die daar worden uitbetaald (lees: schofterig laag) voor de inspanning die gevraagd wordt want hard werken, en anderzijds de manier waarop omgegaan wordt met jobstudenten en vaste medewerkers. Geen opleiding, iedereen moet zijn plan trekken en je wordt eender wanneer opgeroepen te komen om dan weer huiswaarts gestuurd te worden zonder compensatie als het “toch niet zo druk is”. Niet zo verrassend dat enkel 15 en 16 jarige naïeve kinderen daar nog (voor 1 keer) intrappen.

Betaal een normaal loon en stuur mensen niet van hot naar her en geef een fatsoenlijke betaalde opleiding zoals elk zichzelf respecterend bedrijf doet en dan zal je zien dat je geen mensen tekort komt.

Misschien moet men zich eerder eens afvragen of men gewoon hun personeel niet te weinig verloond maar ja, meer personeelskosten is natuurlijk minder winst. Gans de horecasector is hier schuldig aan, hun personeel pertinent te weinig betalen en dan klagen dat men geen personeel heeft. Waarom denk je dat bedrijven gooien met bedrijfswagens en andere extralegale voordelen? Voor de schoon ogen van de mensen of wat? Dat ze verdorie eens bij plopsaland een voortrekkersrol gaan spelen in de opwaardering van horecapersoneel ipv wat de calimero gaan uithangen in de gazet.

Dat ze verdorie eens bij plopsaland een voortrekkersrol gaan spelen in de opwaardering van horecapersoneel ipv wat de calimero gaan uithangen in de gazet.
Ik volg in jouw redenering en normaal klopt dit ook.

Maar afgelopen jaar had Studio100 een verlies van 30 miljoen euro, bezoekersaantal van parken daalde van 2,8 miljoen naar 1,2 miljoen.
In die omstandigheden kan je uw personeel geen collectieve opslag geven.

Ik volg in jouw redenering en normaal klopt dit ook.

Maar afgelopen jaar had Studio100 een verlies van 30 miljoen euro, bezoekersaantal van parken daalde van 2,8 miljoen naar 1,2 miljoen.
In die omstandigheden kan je uw personeel geen collectieve opslag geven.
Dat kan gerust zijn dat je een verlies maakt maar daarom moet je dat verlies niet compenseren op de rug van uw medewerkers maar moet je gaan kijken waar het fout loopt. Het is belachelijk dat men altijd maar weer bij mindere inkomsten gaat kijken of men dit kan recupereren bij het personeel maar wanneer er grote winsten gemaakt worden deze redenering dan opeens niet meer telt. Ik ben zelf zelfstandig maar ben toch van mening dat wanneer iedereen een mooie cent verdiend iedereen tevreden is en het kan blijven duren, wanneer je raakt aan dit evenwicht en ervoor zorgt dat de een opeens minder verdient dan zou moeten moet je ook niet verwonderd zijn dat er opeens tegenkanting zal komen en in het slechtste geval uw "businessmodel" in elkaar stuikt.

Ik ken iemand die flexi-job doet in horeca en die krijgt elke maand 1/3 handje contantje terwijl je bij flexijob ook geen belasting of sociale bijdrage betaald he.
Maarja de werkgever moet wel iets extra betalen en dat moet hem in het handje ook niet.

Ik ken iemand die flexi-job doet in horeca en die krijgt elke maand 1/3 handje contantje terwijl je bij flexijob ook geen belasting of sociale bijdrage betaald he.
Maarja de werkgever moet wel iets extra betalen en dat moet hem in het handje ook niet.
Ja, het bewijs voor zwartwerk op grote schaal is bij deze weer bewezen :wallbash::wallbash:

Bedrijven die hun medewerkers een hongerloontje betalen, zoals het Studio 100 imperium, hebben niets te klagen over zwartwerk.

Als ze hun medewerkers en jobstudenten correct verlonen en dan nog te weinig mensen vinden kunnen ze dat doen, ja. Ik heb zelf een tijdje gewerkt in Plopsa Indoor Hasselt als student, waarom zou ik daar nog heen gaan als ik bijna dubbel zo veel krijg op een andere plaats voor minder hard werk en waar ik me wel gerespecteerd voel (en ja, volledig in “het wit”).

Nu werk ik overigens vast sinds deze zomer (afgestudeerd) maar geen haar op m’n hoofd die erover zou denken om daar een vaste job aan te nemen. Dankzij m’n diploma hoeft dat gelukkig ook niet. Echt een verrotte werksfeer daar.

Dat kan gerust zijn dat je een verlies maakt maar daarom moet je dat verlies niet compenseren op de rug van uw medewerkers maar moet je gaan kijken waar het fout loopt.
Dat doen ze toch niet? Dat zou betekenen dat ze hun personeel minder gaan betalen en ze hebben altijd al weinig betaald. :tongue:

Volop onderhandelingen voeren bij de bank om uw redelijk hoge schulden te herfinancieren terwijl je uw 20.000 werknemers net opslag hebt gegeven. Dat gaat niet echt hé...

Dat doen ze toch niet? Dat zou betekenen dat ze hun personeel minder gaan betalen en ze hebben altijd al weinig betaald. :tongue:

Volop onderhandelingen voeren bij de bank om uw redelijk hoge schulden te herfinancieren terwijl je uw 20.000 werknemers net opslag hebt gegeven. Dat gaat niet echt hé...
Knal dan uw 20 000 werknemers buiten en ga dan bij de bank uw redelijk hoge schulden gaan herfinancieren. Eens zien dat de bank dan zal zeggen. Dit toont in mijn ogen wederom maar aan dat veel mensen personeel als een noodzakelijke kost zien ipv een noodzakelijk bedrijfsmiddel voor uw onderneming. Moest plopsaland een deftig businessmodel gehad hebben dan was het personeel vroeger al correct verloond en zaten ze nu niet in de problemen. Dat ligt dus niet aan het personeel maar aan het management. Dus ipv te komen wenen in de gazet zou men beter eens in eigen boezem kijken en zien waar het probleem ligt. Maar neen, de andere restaurants doen aan zwartwerk, boehoe niet eerlijk.

Terug
Bovenaan