Kleine nieuwtjes

Als je de GAS boete nog niet betaald hebt, kan je de boete toch gewoon aanvechten?
Aanvechten en dan? Er staat gewoon de naam van een politiebeambte op de pv dus op dat moment is het woord tegen woord.
Als "de staat" volhoudt dat ze de overtreding zelf hebben vastgesteld dan mag je nog eens een pak meer betalen en dat zal waarschijnlijk zijn hetgeen zijn waar de overheid op hoopt, dat mensen niet durven aanvechten want dan hebben ze een groot probleem.

Als het een GAS boete is moet je zelf naar de politierechtbank om beroep aan te tekenen.
De politierechtbank gaat geen gerechtelijk onderzoek starten om te zien of die pv effectief door de ondetekende is geschreven.
Jij hebt ook geen geldig bewijs dat dit wel zo is.
Uw beroep is ongegrond en je gaat naar huis met misschien nog meer kosten.
Voor die 200 euro kan je het beter laten imo.

Aanvechten en dan? Er staat gewoon de naam van een politiebeambte op de pv dus op dat moment is het woord tegen woord.
Als "de staat" volhoudt dat ze de overtreding zelf hebben vastgesteld dan mag je nog eens een pak meer betalen en dat zal waarschijnlijk zijn hetgeen zijn waar de overheid op hoopt, dat mensen niet durven aanvechten want dan hebben ze een groot probleem.
Dat is toch ook wat ik zeg? --->
Ik denk dus niet dat men kan zien of je boete wel rechtsgeldig is.
Ja dat is misschien wel het grootste issue.

Dus inderdaad: Bewijs het maar eens. En het SOLO aanvechten is inderdaad (volkomen) zinloos.

Wss een aparte installatie of vertrek die in storing geraakte maar tgeeft wel een ronkende titel natuurlijk.
Die installatie is voorzien en ik zie niet goed de reden waarom ze het 'plebs' van de koeling afsmijt? Ik moet er ook niet veel van weten maar een despoot is het nu ook niet.

Wss een aparte installatie of vertrek die in storing geraakte maar tgeeft wel een ronkende titel natuurlijk.
Die installatie is voorzien en ik zie niet goed de reden waarom ze het 'plebs' van de koeling afsmijt? Ik moet er ook niet veel van weten maar een despoot is het nu ook niet.
Idem, idiote journalistiek.

Daar is niemand die zo'n beslissing gaat nemen op basis van dat men het plebs wil een kloot afdraaien. Of dus feodalisme.

En wat gaat er dan concreet veranderen als je daar ineens met 50 man staat? Dan heb je ineens wel afdoende bewijs?
Wat een vreemde redenering.

1. We weten alle details niet. Niemand hier kan ruiken of men afdoende bewijs kan verzamelen of niet.
(Hoogstwaarschijnlijk niet, maar zijn we echt 100% zeker? Neen. Niemand hier kan het volledig dossier inkijken)

2. Met een groep kan je de kosten drukken voor een rechtzaak en sta je sterker
Dan kan je het nog eventueel overwegen, moest aan advocaat het bestuderen en zeggen: Dit maakt een kans.

Idem, idiote journalistiek.

Daar is niemand die zo'n beslissing gaat nemen op basis van dat men het plebs wil een kloot afdraaien. Of dus feodalisme.

Ik ken wel degelijk plaatsen waar beslist werd dat er niet genoeg budget was/is voor airco in het gehele gebouw, maar waar ze wel airco is in het specifieke gedeelte van de leidinggevende/decaan (semi-overheidsgeld dus).

Die werknemers durven uiteraard niet naar de pers te gaan, je zou je job ervoor kunnen verliezen.

Ik ken wel degelijk plaatsen waar beslist werd dat er niet genoeg budget was/is voor airco in het gehele gebouw, maar waar ze wel airco is in het specifieke gedeelte van de leidinggevende/decaan (semi-overheidsgeld dus).

Die werknemers durven uiteraard niet naar de pers te gaan, je zou je job ervoor kunnen verliezen.
In heel mijn carriere van ondertussen toch ook al 25 jaar heb ik zoiets nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Zeker al niet in overheidsgebouwen of projecten voor de europese gemeenschap waar je GRO en consoorten moet volgen. Dat is vaak klimaatklasse B voor heel het gebouw waar de temperatuuroverschrijding maar een klein deel van het jaar mag voorvallen.
Specifiek voor Europese projecten is de bezetting dan nog eens torenhoog. Uit het hoofd 7m²/pp per kantoor plek en 2m²/pp per vergaderzaal waar andere prive projecten naar de meer realistische 15m²/pp en 3.5m²/pp gaan. Met zulke cijfers heb je echt wel vermogen op overschot.
Gegeven het berlaymont gebouw is oud (jaren 60)en zal wel deze bezetting niet aanhouden maar is wel begin 2000 gerenoveerd.

In het artikel staat trouwens volgend, ik beken had vorige keer alleen inleiding gelezen. :)
'Rond de middag kregen medewerkers een dringende melding op hun smartphone waarin stond dat het koelsysteem op de eerste zeven verdiepingen van het gebouw wegens de extreme weersomstandigheden noodgedwongen werd uitgeschakeld.'
Ik denk dan dat er ergens toch wel een prioriteitskoeling nodig zal geweest zijn (servers of ander IT infrastructuur?) en de huidige installatie voor redenen het niet meer kon trekken.

Laatst bewerkt:
In heel mijn carriere van ondertussen toch ook al 25 jaar heb ik zoiets nog nooit tegengekomen eerlijk gezegd. Zeker al niet in overheidsgebouwen of projecten voor de europese gemeenschap waar je GRO en consoorten moet volgen. Dat is vaak klimaatklasse B voor heel het gebouw waar de temperatuuroverschrijding maar een klein deel van het jaar mag voorvallen.

Tja, jouw anekdotische ervaring versus die van iemand die ik goed ken die daar effectief werkt?
Kan u moeilijk doorsturen om exact welk gebouw en faculteit/universiteit het gaat, maar het is wel degelijk de realiteit.
Gaat uiteraard niet over een gebouw opgetrokken vanaf 0, maar één waar achteraf in een gedeelte airco werd bij geïnstalleerd, en in de rest niet.

De mentaliteit dat de leidinggevenden of hoger management 'meer' bescherming etc. verdienen bestaat wel degelijk, ook bij de overheid(/semi-overheid).

Ik vind het eigenlijk vrij hallucinant wat je eigenlijk leest in dat artikel.

Ach ja, volgende keer dat ik de befaamde flitsvuilbak zie staan, eens uitstappen om te vragen of er geen jobstudent achter het stuur zit :P.
Om hier nog wat verder op in te gaan.

Eerste artikel (plusartikel) met wat achtergrond over de korpschef en alsook Bart Somers die hem al het hand boven het hoofd heeft gehouden. Er zullen er nog zijn die zich dit herinneren:
...
In 2015 deed Bogaerts opnieuw iets onhandigs. Enkele dagen na de dodelijke raid op de Bataclan in Parijs vernam een Mechelse politieagent via zijn bronnen op welk adres de voortvluchtige terrorist Salah Abdeslam mogelijk ondergedoken zat. De agent gaf zijn informatie door, maar Bogaerts hield de informatierapporten tegen. Waarom? De korpschef had een hekel aan de agent van Marokkaanse origine. Niet omdat hij die origine had, maar omdat hij een slimme en integere flik was. Bogaerts heeft het niet zo voor slimme en integere mensen. O ja, Salah Abdeslam werd maanden later aangetroffen op het adres dat de Mechelse agent had doorgegeven. Oepsie.
...

Tweede artikel over hoe Somers hier nu mee omgaat:
...
De taken die de jobstudenten in Mechelen uitvoerden, zijn exclusief voorbehouden voor beëidigde (politie)ambtenaren. Administratief burgerpersoneel (CALOG) mag, mits beëdigd, gebonden aan het beroepsgeheim en in vast dienstverband, worden ingezet bij de administratieve verwerking van processen-verbaal. Ze voeren zelf geen gegevens of nieuwe elementen in.
...

Als tuchtoverheid zou Somers een ordemaatregel kunnen nemen tegen de korpschef, maar Somers kiest ervoor om dat niet te doen.
De houding van Somers wekt minstens de indruk dat het systeem met jobstudenten er onder zijn impuls is gekomen. Het stadsbestuur van Mechelen was de enige die belang had bij dit lucratieve, maar illegale systeem.
...

Waarom gelooft iedereen altijd maar weer dat openbaar terrein zomaar kan ingepalmd worden voor uw persoonlijke professionele activiteiten? Als ge geld wil verdienen mag men ook wel verwachten dat je dat doet met eigen middelen. Maar toch heeft men nog het lef om te spreken over broodroof terwijl je gewoon teert op.de maatschappij.
Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...

Men springt over het algemeen nogal laks om met het inpalmen van het openbaar domein heb ik de indruk. Nog een goed voorbeeld is de Boudewijnlaan in Leuven, naast de weg lijkt het wel een priveparking van NinaTrans met 20 opleggers. Ook nog eens gevaarlijk dat deze vlak naast de weg staan...
Waarom vind je dat precies gevaarlijk?

Er zit ook nog een groot verschil tussen legaal parkeren en illegaal de openbare ruimte inpalmen natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Waarom vind je dat precies gevaarlijk?

Er zit ook nog een groot verschil tussen legaal parkeren en illegaal de openbare ruimte inpalmen natuurlijk.
Tegenwoordig is het een muur van opleggers vlak naast de rijbaan als je dichter naar de E314 gaat, en dikwijls ook een stuk dichter bij de weg. Als je bijvoorbeeld moet uitwijken door een maneuver van een auto voor/naast je, is het game over als je tegen 70 per uur tegen de hoek van zo`n oplegger knalt. Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?

Tegenwoordig is het een muur van opleggers vlak naast de rijbaan als je dichter naar de E314 gaat, en dikwijls ook een stuk dichter bij de weg. Als je bijvoorbeeld moet uitwijken door een maneuver van een auto voor/naast je, is het game over als je tegen 70 per uur tegen de hoek van zo`n oplegger knalt. Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?
Mja, dat eerste (het uitwijken) vind ik geen argument eigenlijk, dan kan je over bomen of eender wel obstakel hetzelfde zeggen. Ze staan niet op de rijbaan en als je moet uitwijken voor iemand die je inhaalt, dan is het niet de schuld van die geparkeerde opleggers dat je moest uitwijken.

Met het tweede ben ik dan wel grotendeels akkoord. Dat is een firma die gegroeid is, maar hun eigen infrastructuur niet voldoende aanpast daarvoor, daar mag van mij ook iets aan gedaan worden. Anderszijds zijn ze niet in overtreding, wat diegene met het terras wel was.

Staan die er langer dan 24u? Want enkel dat is verboden, anders is het zoals hierboven gezegd geen overtreding.
27.5. BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN
27.5.1.
Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren.

Daarnaast kan het nu toch ook niet de bedoeling zijn dat parkeerplaatsen of openbare ruimte in het algemeen massaal en structureel ingenomen worden door een transportfirma als gratis stalling?
Waarvoor dienen parkeerplaatsen anders? Gewoon afschaffen want iedereen moet maar parkeerplaatsen op zijn eigen terrein voorzien?
Ik samen met mijn buren nemen ook structureel en massaal de parkeerplaatsen in onze straat in want wij wonen in rijhuizen zonder garage. Dat dan ook maar verbieden?

Wel leuk dat nederland zo vooruitziend is.
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...d-hou-het-rustig-en-respectvol/157967644.html

“Uit liefde voor ons land, onze gemeenschap en de prachtige sport vragen wij onze Marokkaanse jongeren in Nederland en België om na de wedstrijd kalm, waardig en met trots te blijven”, zo staat in een vaak gedeeld Facebookbericht met als titel “Oproep aan onze Marokkaanse jeugd.” Met daaronder de vraag – “met klem” – om geen vernielingen aan te richten, noch rellen of opstootjes. Maar ook om respect te tonen voor de politie. “Samen dragen we verantwoordelijkheid voor het beeld dat we als gemeenschap uitstralen. Onze trots, ons gedrag, onze toekomst”, zo staat er nog te lezen.

Maar gegeven het uur denk ik dat er toch weinig rellen zullen zijn. Om 3 uur ligt er heel wat volk te slapen.

Een nationale partijvoorzitter die opgepakt wordt, je ziet het niet elke dag.

Een nationale partijvoorzitter die opgepakt wordt, je ziet het niet elke dag.
Mijn eerste reactie nu was ook "Wie?" maar hij komt dus tenminste in het nieuwe/de media; in tegenstelling tot de voorganger :P Geen slechte strategie, "Even bad publicity is still publicity". Zeker na Bart Dhondt die bijna niemand buiten Groen kende en dat geldde eigenlijk ook voor Nadia Naji en Jeremie Vaneeckhout ervoor.

Terug
Bovenaan