Kleine nieuwtjes

Het probleem ligt niet bij de samenstelling of bevoegdheden van de rechtbank. Als het effectief zo is dat de wetgeving waaraan rechters toetsen niet meer strookt met de wil van het volk, dan is het aan politici om op basis van de nieuwe wil van het volk die wetgeving te gaan herschrijven. Tenzij je ook de principes van onze rechtstaat en de scheiding der machten achterhaald vindt, natuurlijk. Dan moeten we jouw suggesties gaan volgen, zoals de Orbans, Poetins en Trumps van deze wereld ook graag willen.

Allez, merci om mij op één rijtje te zetten met die sujetten. Qua poging tot karaktermoord kan dat tellen.

Het is eerder door uitspraken zoals die van deze rechters, of van mensen die deze verdedigen, dat veel mensen helaas extremer worden en hun heil zoeken in dergelijke figuren om toch nog enige bescherming te vinden wanneer de rede zoek is. Jouw suggesties zijn wat mij betreft dan ook eerder de reden dat zo'n gevaarlijke mensen aan de macht dreigen te komen in democratische samenlevingen, je verliest immers dat een breed deel van het kiespubliek met dergelijke rechtspraak.

Als de politiek een goed onderbouwde wet creëert om levensgevaarlijke criminelen à la Horion - want daar ging het hier wel degelijk over - levenslang op te sluiten, en een rechter stelt dat dit onmenselijk is, omdat er geen perspectief is op inkeer en vrijlating is op basis van zaken die wat mij betreft daar los van staan - stellen dat levenslange opsluiting inhumaan is, is een interpretatie -, dan kies ik de kant van de politiek, en niet de rechter.

Het enige waar ik nog een raakvlak heb met jouw mening is dat ik inderdaad van politici zou verwachten dat ze wetgeving meer dicht timmeren tegen dergelijke interpretaties door rechters.

Allez, merci om mij op één rijtje te zetten met die sujetten. Qua poging tot karaktermoord kan dat tellen.

Het is eerder door uitspraken zoals die van deze rechters, of van mensen die deze verdedigen, dat veel mensen helaas extremer worden en hun heil zoeken in dergelijke figuren om toch nog enige bescherming te vinden wanneer de rede zoek is. Jouw suggesties zijn wat mij betreft dan ook eerder de reden dat zo'n mensen aan de macht dreigen te komen in democratische samenlevingen.

Als de politiek een goed onderbouwde wet creëert om levensgevaarlijke criminelen à la Horion - want daar ging het hier wel degelijk over - levenslang op te sluiten, en een rechter stelt dat dit onmenselijk is, omdat er geen perspectief is op inkeer en vrijlating is op basis van zaken die wat mij betreft daar los van staan - stellen dat levenslange opsluiting inhumaan is, is een interpretatie -, dan kies ik de kant van de politiek, en niet de rechter.

Het enige waar ik nog een raakvlak heb met jouw mening is dat ik inderdaad van politici zou verwachten dat ze wetgeving meer dichttimmeren tegen dergelijke interpretaties door rechters.
Maar kom, stop toch eens met altijd zo verongelijkt te reageren. Ik ben niet degene die jou in dat rijtje zet, je zet jezelf in dat rijtje door te pleiten voor het overboord gooien van een van de absolute fundamenten van onze rechtstaat, door het verdacht maken van de rechterlijke macht en losjes/selectief om te springen met mensenrechten. Ik wijs je alleen maar op de consequenties van je wat je hier neerschrijft. Own up to what you preach.
Levenslange gevangenisstraffen zijn niet uitgesloten op basis van het Euroepes Verdrag voor de Rechten van de Mens, zolang er een realistisch perspectief is op re-integratie en vrijlating. In deze zaak was het Europees Hof ook niet van oordeel dat Horion niet levenslang opgesloten mag zijn. Maar, in 2018 is beslist geweest dat een verlengd verblijf in de gevangenis niet langer nodig is - op voorwaarde dat hij eerst zou opgenomen worden in een forensisch psychiatrisch centrum, en dat dan daar verder kan gekeken worden naar mogelijkheden voor effectieve vrijlating. Gezien je in zo'n centrum alleen terecht kan als geïnterneerde, en Horion geen geïnterneerde is, was het Hof van oordeel dat er de facto geen sprake was van een realistisch perspectief op re-integratie. Horion werd een wortel voorgehouden die hij onmogelijk kon grijpen, waardoor het Hof van oordeel was dat het EVRM geschonden werd.

Om nog eens te verduidelijken: het vonnis van het Hof was niet dat Horion moest vrijgelaten worden, maar wel om ervoor te zorgen dat zijn levenslange straf een reëel en praktisch uitvoerbaar perspectief op vrijlating en re-integratie biedt. Dat doet niets af van het feit dat als psychiaters, gevangeniswezen, parket, ... van oordeel zijn dat hij niet klaar is voor re-integratie en er een reëel gevaar is voor recidive, hij niet vrijkomt.

Maar kom, stop toch eens met altijd zo verongelijkt te reageren. Ik ben niet degene die jou in dat rijtje zet, je zet jezelf in dat rijtje door te pleiten voor het overboord gooien van een van de absolute fundamenten van onze rechtstaat, door het verdacht maken van de rechterlijke macht en losjes/selectief om te springen met mensenrechten. Ik wijs je alleen maar op de consequenties van je wat je hier neerschrijft. Own up to what you preach.
Levenslange gevangenisstraffen zijn niet uitgesloten op basis van het Euroepes Verdrag voor de Rechten van de Mens, zolang er een realistisch perspectief is op re-integratie en vrijlating. In deze zaak was het Europees Hof ook niet van oordeel dat Horion niet levenslang opgesloten mag zijn. Maar, in 2018 is beslist geweest dat een verlengd verblijf in de gevangenis niet langer nodig is - op voorwaarde dat hij eerst zou opgenomen worden in een forensisch psychiatrisch centrum, en dat dan daar verder kan gekeken worden naar mogelijkheden voor effectieve vrijlating. Gezien je in zo'n centrum alleen terecht kan als geïnterneerde, en Horion geen geïnterneerde is, was het Hof van oordeel dat er de facto geen sprake was van een realistisch perspectief op re-integratie. Horion werd een wortel voorgehouden die hij onmogelijk kon grijpen, waardoor het Hof van oordeel was dat het EVRM geschonden werd.

Om nog eens te verduidelijken: het vonnis van het Hof was niet dat Horion moest vrijgelaten worden, maar wel om ervoor te zorgen dat zijn levenslange straf een reëel en praktisch uitvoerbaar perspectief op vrijlating en re-integratie biedt. Dat doet niets af van het feit dat als psychiaters, gevangeniswezen, parket, ... van oordeel zijn dat hij niet klaar is voor re-integratie en er een reëel gevaar is voor recidive, hij niet vrijkomt.

Het is evenzeer de rechterlijke macht die bijdraagt aan het verlies aan respect bij het 'gewone' volk voor de rechtstaat.
Own to what your preach, bij deze: ik bepleit dat in een scheiding der machten, de rechtstaat niet onder alle voorwaarden met eigen interpretaties boven andere machten moet kunnen staan, ook niet op basis van verdragen, wanneer de rechterlijke interpretaties te ver af gaan van wat de wetgevende macht beslist heeft.

Het EHRM heeft dat van van die 'onmenselijkheid van levenslang' afgeleid op een manier die wat mij betreft niet logisch te rechtvaardigen valt op basis van dat EVRM.

Ik zei ook niet dat EHRM stelde dat Horion per se vrijgelaten moest worden, maar ik vind eisen dat elke levenslang gedetineerde een realistisch perspectief moet hebben op re-integratie en vrijlating, een onredelijke en wereldvreemde eis is.

Overigens, Horion mag zeker wegrotten maar doen alsof de veiligheid van de samenleving in gedrang komt omdat een bejaarde moordenaar van een gevangenis naar een gesloten instelling gaat is ook overdreven. Een plaats extra in de gevangen voor een andere crimineel ook.
Er waren toch experts/psychologen die hem hebben onderzocht die duidelijk waren dat het risico op nieuwe feiten groot was?

Er waren toch experts/psychologen die hem hebben onderzocht die duidelijk waren dat het risico op nieuwe feiten groot was?
In 2018 oordeelde een team van gerechtspsychiaters dat Horion niet meer gevaarlijk is, en dus eigenlijk ook niet meer thuishoort in een gevangenis, maar wel in een forensisch psychiatrisch centrum. Omdat Horion in de gevangenis bleef zitten, trok hij naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, dat ons land in de zaak veroordeelde.
En dan was er het lek dat sprak van een "tikkende tijdbom", waar hier op wordt ingegaan:

Het antwoord is simpel: er is, zoals steeds, ook nog een tweede kant aan het verhaal. Namelijk dat van Horion zelf. En dat van een college van gerechtspsychiaters dat het recidivegevaar in 2018 als “matig” inschatte. Dat is niet hetzelfde als “laag”. Maar ook niet hetzelfde als “zeer hoog”, zoals het Openbaar Ministerie stelt. Ook de gesloten instelling waar hij straks naartoe gaat, heeft hem grondig onderzocht en beslist om hem binnen te nemen. Bovendien zal dat - in tegenstelling tot andere mensen die daar belanden - ook met een enkelband gebeuren. Bij wijze van extra beveiliging. Daar is in het advies van het Openbaar Ministerie nog geen sprake van.
Nu op basis van dat gelekte document schande spreken van de beslissing van de strafuitvoeringsrechtbank, is intellectueel oneerlijk. In een rechtbank mag het Openbaar Ministerie als vertegenwoordiger van de maatschappij zijn visie en argumenten geven. Net zo goed als een verdachte dat mag doen. Het is uiteindelijk aan de rechter om die in de weegschaal — net daarom is dat hét symbool van justitie — te leggen en te beslissen.

Dus, we gaan een bijna 80-jarige in een gesloten instelling steken mét enkelband, in plaats van een gevangenis. Is de maatschappij nu minder veilig? Ik betwijfel het eerlijk gezegd, al is het risico nooit 0, ook niet in een gevangenis trouwens. Is de maatschappij zo veel minder veilig dat het EVRM in vraag moet gesteld worden en we beter dwangsommen betalen? Dat vind ik bij de haren getrokken.

Laatst bewerkt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/06/22/horion-rekem-aangekomen-gesloten-instelling/

Sterk dat zo'n monster "vrij" gelaten wordt. Only in Belgium. Gaan we het nog meemaken dat Dutroux terugkeert naar de maatschappij?
Beiden hadden gewoon de doodstraf moeten krijgen, dat was veel beter geweest dan het huidige geknoei. Echt schandalig dat ze Horion dit nog gunnen, een isoleercel tot aan z'n dood was een rechtvaardiger alternatief geweest dan wat ze nu doen.

Waarschijnlijk omdat jij geen familie van zijn slachtoffers bent?
Wat voor een debiel antwoord is dat nu? Een rechtsysteem moet meer doen dan alles vanuit een enkel standpunt bekijken, het zou anders nogal schoon worden.

Neen, ik ben inderdaad geen familie van zijn slachtoffers, waardoor ik zonder emoties en met enige neutraliteit hierover kan nadenken. Wat is jouw achtergrond, professioneel HLN-commentator?

Wat voor een debiel antwoord is dat nu? Een rechtsysteem moet meer doen dan alles vanuit een enkel standpunt bekijken, het zou anders nogal schoon worden.

Neen, ik ben inderdaad geen familie van zijn slachtoffers, waardoor ik zonder emoties en met enige neutraliteit hierover kan nadenken. Wat is jouw achtergrond, professioneel HLN-commentator?
Bedankt voor je empathische input 👍

Niet voor het een of het ander, maar betreffende zo een onderwerp is het mijns inziens niet per se wenselijk om hier zonder emoties over na te denken of te praten. Het is net een enorm emotioneel onderwerp, een heel gezin uitmoorden (of toch de implicaties en de impact op de nabestaanden daarvan), en net daarom moet hier bij de strafmaat en bij beslissingen zoals deze ook rekening mee gehouden worden.

Inderdaad, de maatschappij gaat niet onveiliger worden doordat Horion naar een gesloten instelling wordt overgebracht. De veiligheid van de maatschappij is echter niet het enige criterium dat hier in overweging genomen moet worden.

Stevige krachtterm...

Ik vind de blik van het huidige rechtssysteem anders toch véél te eenzijdig gericht op perspectief en re-integratie van criminelen en onvoldoende op het aspect vergelding.

Voor effectieve vergelding moet de doodstraf voor mijn part niet, maar effectief levenslang zonder perspectief op vrijlating wat mij betreft wél.

Aangezien wij als samenleving het individuele 'recht' op wraak uit handen hebben gegeven aan de rechtstaat, mogen alle burgers, en bij uitstek de slachtoffers, een mening hebben wanneer de rechterlijke macht zich van dat aspect van die taak verzuimt.

Waar ligt overigens de grens? We vinden mogelijks nog wel zelfs rechters of experts die stellen dat elke vorm van opsluiting eigenlijk een vorm van onmenselijke behandeling is?

Niet voor het een of het ander, maar betreffende zo een onderwerp is het mijns inziens niet per se wenselijk om hier zonder emoties over na te denken of te praten. Het is net een enorm emotioneel onderwerp, een heel gezin uitmoorden (of toch de implicaties en de impact op de nabestaanden daarvan), en net daarom moet hier bij de strafmaat en bij beslissingen zoals deze ook rekening mee gehouden worden.

Inderdaad, de maatschappij gaat niet onveiliger worden omdat Horion naar een gesloten instelling wordt overgebracht. De veiligheid van de maatschappij is echter niet het enige criterium dat hier in overweging genomen moet worden.
Maar dat is toch niet het enige criterium? Wat doet zo'n strafuitvoeringsrechtbank uiteindelijk, die wegen toch verschillende aspecten af, waaronder ook het effect op de nabestaanden?

Of ze alles goed afwegen of een goed track record hebben, dat is een heel andere discussie. Een discussie die hier ook helemaal niet wordt gevoerd natuurlijk, want het draait enkel om wat (goedkope) verontwaardiging gecombineerd met met nauwelijks verholen beschuldigingen over gebrek aan empathie.

Ik ben inderdaad geen betrokken partij, als de keuze dan gaat tussen een vonnis negeren en een dwangsom betalen, of niet, terwijl praktisch in beide gevallen de moordernaar achter slot en grendel blijft...ja, dan heb ik de luxe dat ik daar niet enkel emotioneel naar moet kijken.

Stevige krachtterm...

Ik vind de blik van het huidige rechtssysteem anders toch véél te eenzijdig gericht op perspectief en re-integratie van criminelen en onvoldoende op het aspect vergelding.

Voor effectieve vergelding moet de doodstraf voor mijn part niet, maar effectief levenslang zonder perspectief op vrijlating wat mij betreft wél.

Aangezien wij als samenleving het individuele 'recht' op wraak uit handen hebben gegeven aan de rechtstaat, mogen alle burgers, en bij uitstek de slachtoffers, een mening hebben wanneer de rechterlijke macht zich van dat aspect van die taak verzuimt.
Ik zeg niets tegen omtrent het uiten van persoonlijke mening, allemaal goed. Ik geef de redenering die gevolgd werd en waarom die mij aanvaardbaar lijkt, en ik krijg als antwoord dat het is door mijn gebrek aan empathie want ik ben geen betrokken partij. Ja hallo. Jouw continue gehamer op hoe de rechterlijke macht zijn werk niet doet (zoals jij wil) en we gerust vonnissen naast ons moeten neerleggen (als het uitkomt), vind persoonlijk schadelijker dan een krachtterm hoor.
Waar ligt overigens de grens? We vinden mogelijks nog wel zelfs rechters of experts die stellen dat elke vorm van opsluiting eigenlijk een vorm van onmenselijke behandeling is?

Ik heb geen indee of we zo rechters of experts vinden, ik zou denken net zoals bij de brede bevolking wel. Maar dan effectief ondersteund door kennis van zaken...dus wat is het probleem? Nu wil je rechters of experts wraken als ze de verkeerde mening hebben, of hoe moet ik dat opvatten?

Ik heb geen indee of we zo rechters of experts vinden, ik zou denken net zoals bij de brede bevolking wel. Maar dan effectief ondersteund door kennis van zaken...dus wat is het probleem? Nu wil je rechters of experts wraken als ze de verkeerde mening hebben, of hoe moet ik dat opvatten?

Vooraleer we rechters en andere experts vooral door een re-integratie-bril laten beslissen om moordenaars, verkrachters en pedofielen steevast maar weer extra kansen te blijven bieden, stel ik dan een verkiezing voor waarbij dit onderwerp het belangrijkste is, of zelfs een referendum desnoods...

Overigens rechters moeten helemaal niet oordelen hoe ik wil... Maar als ik kijk hoe ze tot hun oordeel komen dat effectief levenslang opsluiten onmenselijk is, dan kan ik wel zeggen dat de manier waarop ze dat rechtvaardigen, wat mij betreft hun boekje te buiten gaat.

Rechtspraak en ethiek op dit vlak zijn geen exacte wetenschap waarbij experten met kennis terzake de waarheid neutraal het dichtst kunnen benaderen, maar het gaat om waardeoordelen waarin de brede bevolking wel een belangrijkere input kan leveren.

Ik ben bijvoorbeeld tegen de doodstraf in de meeste scenario's maar ik kan begrip hebben voor mensen die pro zijn, en vind dat een samenleving moet kunnen beslissen die straf indien ze dat willen, moeten kunnen uitvoeren onder de juiste voorwaarden.

Vooraleer we rechters en andere experts vooral door een re-integratie-bril laten beslissen om moordenaars, verkrachters en pedofielen steevast maar weer extra kansen te blijven bieden, stel ik dan een verkiezing voor waarbij dit onderwerp het belangrijkste is, of zelfs een referendum desnoods...

Overigens rechters moeten helemaal niet oordelen hoe ik wil... Maar als ik kijk hoe ze tot hun oordeel komen dat effectief levenslang opsluiten onmenselijk is, dan kan ik wel zeggen dat de manier waarop ze dat rechtvaardigen, wat mij betreft hun boekje te buiten gaat.

Rechtspraak en ethiek op dit vlak zijn geen exacte wetenschap waarbij experten met kennis terzake de waarheid neutraal het dichtst kunnen benaderen, maar het gaat om waardeoordelen waarin de brede bevolking wel een belangrijkere input kan leveren.

Ik ben bijvoorbeeld tegen de doodstraf in de meeste scenario's maar ik kan begrip hebben voor mensen die pro zijn, en vind dat een samenleving moet kunnen beslissen die straf indien ze dat willen, moeten kunnen uitvoeren onder de juiste voorwaarden.

Dat is gewoon hetzelfde maar met wat decoratie: rechters en experten zijn fout en iets helemaal anders dan de brede bevolking, en ze moeten teruggefloten worden want ze werken tegen de wil van het volk. Allezja, alleen maar als ze niet doen wat "het volk" wil hé, anders zijn het goeie.

Wanneer het destijds ging over zaken zoals een assisenjury, was een van de argumenten daartegen dat die mensen beïnvloedbaar zijn door een goede spreker. Denk zo'n Jef Vermassen. Laat ons nu Vermassen vervangen door wat luid gebrul op (social) media, en we zijn er, maar dan na het proces. Ik pas voor zo'n dystopie.

En, want ik voel de insinuaties al komen, ik ben niet tegen strengere strafmaten met minder kans op vervroegde vrijlating voor bepaalde misdrijven. Zedenmisdrijven bijvoorbeeld. Maar ik denk dat men hier weer snel voorbij gaat aan het feit dat onze gevangenissen volzitten. En dan kan je beginnen met je "steek ze allemaal in een vergeetput en fuck het EVRM"-fantasietje, maar ik vind dat onzinnig. De realiteit is dat er geen plaats is om mensen in een gevangenis te steken op een manier zoals wij die als correct hebben bevonden in de EU. Misschien kunnen we zo'n referendum gebruiken om te beslissen waar we de nieuwe gevangenissen gaan bouwen, Limburg maakt veel kans want dunbevolkt.

Maar vooral, en daar begon het mee, vind ik Horion, als bejaarde moordenaar die gewoon van het ene hok naar het andere wordt gebracht, een nogal vreemd dossier om te beginnen fulmineren over "steevast maar weer extra kansen", maar soit.

Laatst bewerkt:

En dan was er het lek dat sprak van een "tikkende tijdbom", waar hier op wordt ingegaan:

Dus, we gaan een bijna 80-jarige in een gesloten instelling steken mét enkelband, in plaats van een gevangenis. Is de maatschappij nu minder veilig? Ik betwijfel het eerlijk gezegd, al is het risico nooit 0, ook niet in een gevangenis trouwens. Is de maatschappij zo veel minder veilig dat het EVRM in vraag moet gesteld worden en we beter dwangsommen betalen? Dat vind ik bij de haren getrokken.
Een artikel van HLN "ONZE Reporter nuanceert"
Hebben ze daar voor alles experten dan?

"Freddy Horion is een tikkende tijdbom." Dat staat te lezen in een vertrouwelijk advies van het Openbaar Minister

“Betrokkene zal in eerste instantie opgenomen worden op de crisis- en time-out afdeling voor een periode van ongeveer 2 à 3 maanden. Dit betreft een medium-security afdeling

Na 2 à 3 maanden te laten doorstromen naar een Forensisch Zorghuis, een low-security afdeling, waar gedurende de dag de buitendeur gewoon open is

Dat is gewoon hetzelfde maar met wat decoratie: rechters en experten zijn fout en iets helemaal anders dan de brede bevolking, en ze moeten teruggefloten worden want ze werken tegen de wil van het volk. Allezja, alleen maar als ze niet doen wat "het volk" wil hé, anders zijn het goeie.

Wanneer het destijds ging over zaken zoals een assisenjury, was een van de argumenten daartegen dat die mensen beïnvloedbaar zijn door een goede spreker. Denk zo'n Jef Vermassen. Laat ons nu Vermassen vervangen door wat luid gebrul op (social) media, en we zijn er, maar dan na het proces. Ik pas voor zo'n dystopie.

Dat is niet hetzelfde, dat is een fundamenteel verschil benoemen tussen domeinen waarin experten dichter de waarheid kunnen benaderen dan mensen zonder expertise, en een domein waarin dat niet zo is.

En, want ik voel de insinuaties al komen, ik ben niet tegen strengere strafmaten met minder kans op vervroegde vrijlating voor bepaalde misdrijven. Zedenmisdrijven bijvoorbeeld. Maar ik denk dat men hier weer snel voorbij gaat aan het feit dat onze gevangenissen volzitten. En dan kan je beginnen met je "steek ze allemaal in een vergeetput en fuck het EVRM"-fantasietje, maar ik vind dat onzinnig. De realiteit is dat er geen plaats is om mensen in een gevangenis te steken op een manier zoals wij die als correct hebben bevonden in de EU. Misschien kunnen we zo'n referendum gebruiken om te beslissen waar we de nieuwe gevangenissen gaan bouwen, Limburg maakt veel kans want dunbevolkt.

Ik heb die insinuaties niet gemaakt. Ik vind het echter vreemd om de bestraffing voor bepaalde feiten te koppelen aan de mate waarin onze gevangenissen (over)vol zitten. Voor mijn part mag men gerust een gevangenis bijbouwen als mijn achtertuin als het daarmee is dat je de spot drijft, zéker géén probleem mee als dat een gevangenis is voor gedetineerden die er nooit uit zouden mogen, extra minder last van.

Referenda zijn zeker geen zaligmakende instrumenten om tot een genuanceerde politieke besluitvorming te komen, maar de uitspraken van de rechters van het EHRM missen ook enige voeling met de realiteit.

Maar vooral, en daar begon het mee, vind ik Horion, als bejaarde moordenaar die gewoon van het ene hok naar het andere wordt gebracht, een nogal vreemd dossier om te beginnen fulmineren over "steevast maar weer extra kansen", maar soit.

Als het hok niet uitmaakt voor jou, konden we hem even goed in het oude hok laten zitten natuurlijk, oh wacht er waren spelbrekers...

Fulmineren... alsof ik de enige ben die niet blij is met deze zet.
Rekem is nu toevallig een plek waar ik af en toe wel eens passeer (met de fiets haalbaar van mijn thuis uit).

Ik vind een Forensisch centrum nog altijd iets anders dan een gevangenis... en een bejaarde is misschien een lager risico dan een moordenaar in de 'fleur' van z'n leven, maar tot nader order vind ik ook niet dat bejaarden mogen moorden (want het risico op recidive erna is kleiner natuurlijk, want ze leven minder lang), of dat bejaarden geen enkel gevaar meer kunnen vormen. Hij is er 78, geen 98.

Ik blijf erbij: steek hem nog liever op de logeerkamer van één van de rechters van het EHRM, dat was een stuk rechtvaardiger geweest. Mogelijks is dit een debiele mening, maar ik vind de uitspraak van de rechters in deze ook niet bepaald getuigen van veel intelligentie.

Een artikel van HLN "ONZE Reporter nuanceert"
Hebben ze daar voor alles experten dan?

"Freddy Horion is een tikkende tijdbom." Dat staat te lezen in een vertrouwelijk advies van het Openbaar Minister

“Betrokkene zal in eerste instantie opgenomen worden op de crisis- en time-out afdeling voor een periode van ongeveer 2 à 3 maanden. Dit betreft een medium-security afdeling

Na 2 à 3 maanden te laten doorstromen naar een Forensisch Zorghuis, een low-security afdeling, waar gedurende de dag de buitendeur gewoon open is
Neen de journalist zegt gewoon dat het advies van "tikkende tijdbom" iets is dat uitlekte, anders intern zou blijven, en geen rekening houdt met bepaalde factoren.

Daarbij we hebben geen experten nodig hé.

De Taliban op bezoek. Er wordt schande over gesproken. Ooit hebben ze de bolsjewieken erkend als legitiem regime, dan moet dat met de Taliban ook wel lukken zeker? Die zijn wat minder bloeddorstig dan de bolsjewieken.

Moh, de appelplukker valt precies niet ver van de boom

Opvallend: ook zoon van Freddy Horion (78) verblijft in dezelfde instelling

Terug
Bovenaan