Kleine nieuwtjes

Met deze Vlaamse kopie van Mahmdani krijgen we alweer een jonge, voorzitter met grote woorden erbij in ons partijlandschap.
Bogdan Vanden Berghe was imo een betere keuze geweest.

Met deze Vlaamse kopie van Mahmdani krijgen we alweer een jonge, voorzitter met grote woorden erbij in ons partijlandschap.
Bogdan Vanden Berghe was imo een betere keuze geweest.
Precies ook wel wat blind voor de geschiedenis van zijn partij:

Ook het energie- en buitenlandbeleid van de regering krijgt een veeg uit de pan. "Terwijl autoritaire leiders illegale oorlogen voeren en dagelijks onschuldige slachtoffers maken van Oekraïne tot Iran en Libanon, voelen mensen dat hier aan hun energiefactuur. Dat is de prijs van onze afhankelijkheid van olie en gas."
Ik dacht namelijk dat groen van mening was dat gas noodzakelijk was om in de transitie van fossiel en kernenergie naar hernieuwbare energie.

Ik was enkel bekend met Bogdan Vanden Berghe en heb destijds ook op hem gestemd maar zijn campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen was toch vrij onzichtbaar. Ik denk niet dat zo'n figuur zich voldoende zou kunnen afzetten tegenover bv. Rousseau, Mahdi of Hedebouw.

Etienne d'avignion alsnog voor de rechter voor zijn hand in de moord op Lumumba. Tenminste, als hij zo lang in leven blijft.

Wie tijd heeft moet maar een in dat gat vallen op Wikipedia en YouTube. Je hoort Lumumba spreken en je denkt aan wat had kunnen zijn voor Congo, en Afrika in het breed. In de plaats kregen we Mubutu, Zaïre, en de Kabila's. Wat een verloren potentieel. Met dank aan België ...

Toch ook wel een straf verhaal.
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...-de-onschuld-van-je-eigen-kind/143956376.html

Plus artikel maar in de laatste paragraaf staat dit.
“Ik ben er gerust in dat V. schuldig verklaard zal worden, de bewijzen zijn verpletterend. Maar het zal voor haar zonder gevolgen blijven. Omdat de redelijke termijn al lang verstreken is, vraagt het openbaar ministerie wel een veroordeling maar geen straf.”
Dat kan ik niet snappen. Die kinderen zijn psychologisch kapot gemaakt.

beetje raar dat CNN hier de link legt met de TSA en andere Homeland Security personeel die massaal ziek melden, terwijl die niet zo veel te maken hebben met de bewegingen op tarmac en landingsbanen.

maar goed, dat de pers vrolijk alles wat met luchtvaart te maken heeft op 1 stapel gooit, is ook niks nieuws.

Enige dat ik mij kan inbeelden is dat er vertragingen zijn gekomen op de vertrektijden door de partiële shutdown van het TSA personeel en dat daardoor er een fout gemaakt is of iets over het hoofd gezien is door de traffic controllers.

Maar anders is dat zoals je zegt een rare link om te maken.

Toch ook wel een straf verhaal.
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...-de-onschuld-van-je-eigen-kind/143956376.html

Plus artikel maar in de laatste paragraaf staat dit.

Dat kan ik niet snappen. Die kinderen zijn psychologisch kapot gemaakt.
Altijd onderscheid maken tussen burgerlijke zaak en strafzaak. Burgerlijk is er hier mss geen zaak van gemaakt door de kinderen, omdat ze het mss willen laten rusten tegenover hun ouders? Het lijkt alsof enkel de opa klacht ingediend heeft, hij kan natuurlijk relatief weinig schade voor hemzelf aantonen.

mod: blijkbaar toch burgerlijke partij gesteld en effectief een voorlopige schadevergoeding gekregen (die nog uitgebreid kan worden).

Laatst bewerkt:

beetje raar dat CNN hier de link legt met de TSA en andere Homeland Security personeel die massaal ziek melden, terwijl die niet zo veel te maken hebben met de bewegingen op tarmac en landingsbanen.

maar goed, dat de pers vrolijk alles wat met luchtvaart te maken heeft op 1 stapel gooit, is ook niks nieuws.
Inderdaad zeer raar om oorzaak-gevolg een link met TSA te leggen, maar ik denk eerder dat men de TSA problemen wil aanhalen om te kaarten dat dit voorval de reeds bestaande chaos en wachttijden op luchthavens in het hele land nog een stukje erger zullen maken.

Verder goed dat air control nu niet geïmpacteerd is, maar tijdens de vorige shutdown waren zij wel mee de dupe + er was al een bestaand tekort + de opleidingscentra werden toen ook gesloten. Het is nog te vroeg om conclusies te maken maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat een tekort in werkkrachten / te hoge werkdruk hier de oorzaak is voor zulk een stom ongeval.

Akkoord. Smijt hem buiten en zet Wilmès aan zet. Maar de PS wil je toch echt niet aan zet?
Het moment dat VB niet meer opkomt en het enkel NVA, Vooruit, Anders, groen,CDV waren dan verwacht ik ook dat de uitslag voor Vooruit significant hoger uitkwam... zoals ook het geval is voor de PS in Wallonië nu dat MR heeft laten zien dat ze misschien toch niet het betere alternatief zijn.

Hoe achterlijk kan je eigenlijk zijn als partijvoorzitter om zulke onwaarheden te verkondigen op de nationale televisie. Kan men eigenijk niet wat aan zelfkritiek doen bij de politiek en eens wat verplichtingen opleggen op gebied van kennis. En als ze er niets van kennen ook correct zijn en er geen uitspraken over doen. Door al zo'n debiliteiten zorg je gewoon voor nog meer polarisering en dit is gewoon koren op de molen van extreme partijen om het naratief van een overheid die niks geeft om de burgers en enkel de zakken wil vullen nog verder te verspreiden.

Goed dat VRT het wel fact checkt en rechtzet achteraf, maar ondertussen is het wel op de live tv gezegd natuurlijk.
Ik weet nu niet of het een bewuste leugen of gewoon gebrek aan kennis is bij Rousseau.

Per liter brandstof zal de overheid meer winst hebben door de BTW, maar uiteindelijk zou het kunnen dat de overheid minder inkomsten heeft doordat mensen hun gedrag gaan aanpassen en minder autorijden door hoge brandstofprijzen.

Goed dat VRT het wel fact checkt en rechtzet achteraf, maar ondertussen is het wel op de live tv gezegd natuurlijk.
Ik weet nu niet of het een bewuste leugen of gewoon gebrek aan kennis is bij Rousseau.

Per liter brandstof zal de overheid meer winst hebben door de BTW, maar uiteindelijk zou het kunnen dat de overheid minder inkomsten heeft doordat mensen hun gedrag gaan aanpassen en minder autorijden door hoge brandstofprijzen.
Beide redenen ontzetten schrijnend natuurlijk, Rousseau gaat hier toch serieus de mist in.

Beide redenen ontzetten schrijnend natuurlijk, Rousseau gaat hier toch serieus de mist in.
Niet de eerste keer trouwens, hij is een meester in campagne voeren en de zaken eenvoudig voorstellen - maar diepgaande dossierkennis is een brug te ver - maar dat wordt ook niet verwacht in de meeste gevallen, hier was het zelfs oppervlakkige dossierkennis - en dat zou vanzelfsprekend moeten zijn, vooral op een thema waar de partij gewoon voor staat.

Niet de eerste keer trouwens, hij is een meester in campagne voeren en de zaken eenvoudig voorstellen - maar diepgaande dossierkennis is een brug te ver - maar dat wordt ook niet verwacht in de meeste gevallen, hier was het zelfs oppervlakkige dossierkennis - en dat zou vanzelfsprekend moeten zijn, vooral op een thema waar de partij gewoon voor staat.
Voor een voorzitter van een partij met toch een behoorlijk aantal stemmen zou het toch parate kennis moeten zijn. Als je dan nog het verschil niet weet tussen accijnzen en BTW ...
Zou me natuurlijk ook niet verwonderen dat hij expres de feiten een beetje verdraait om zijn punt te maken.

Terug
Bovenaan