Pieterjan94
Well-known member
Ik vind weinig politici van deze generatie zo slecht overkomen als Bouchez, dat is ook wel een prestatie.
Maar het is net diezelfde Bouchez die de MR naar winst heeft geloodst. Dat maakt het allemaal nog vreemder.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind weinig politici van deze generatie zo slecht overkomen als Bouchez, dat is ook wel een prestatie.
https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...indstoot-en-niet-door-vandalen/144819997.htmlSja brussel de mogelijkheden zijn legio.
Een persoon met psychologische problemen of een westers hatend iemand (fanatiek islamist) is mijn pronostiek. Ik hoop wel dat ze te weten komen wie.
Het had waar kunnen zijn.https://www.nieuwsblad.be/binnenlan...indstoot-en-niet-door-vandalen/144819997.html
assumption is the mother of all screwups...
Bruzz heeft een mooie reportage gemaakt over de werkzaamheden aan de Brusselse Ring, ter hoogte van het verkeerscomplex in Zaventem.
Daar gaan toch heel wat lichten moeten staan om dat in goeie banen te leiden.
Heel die sector is kapot gemaakt door de race naar de bodemprijs, al dan niet op legale manieren. Voor een zelfstandig chauffeur kan de brandstofprijs in combinatie met vaste prijscontracten wel problematisch zijn, maar het is eigenlijk maar een klein aandeel van de problemen in de sector.Transport & Logistiek Vlaanderen (TLV) pleit door de hogere brandstofprijzen voor een versoepeling van de tijdelijke werkloosheid en vrijstelling van sociale zekerheidsbijdragen op beschikbaarheidstijd.
Ik begrijp dat het de taak is van een belangenvereniging om zoveel mogelijk gedaan te krijgen. Maar ik vraag me toch ook af hoe na 1 maand sommige bedrijven al dermate in de problemen kunnen komen dat ze tijdelijke werkloosheid moeten aanvragen of dreigen failliet te gaat.
Een externe audit levert hevige kritiek op de Anderlechtse sociale huisvestingsmaatschappij, de Anderlechtse Haard. Huurders die niet betalen, worden niet opgevolgd. Uitgaven lopen op zonder de correcte aanbestedingen. De organisatie maakt zich sterk dat ze op alle vlakken bijstuurt, en ziet zichzelf intussen als "de best bestuurde sociale huisvestingsmaatschappij in Brussel".

Het grootste probleem in zowel onze lagere als middelbare scholen? De leraar staat er moederziel alleen voor. Zodra de bel gaat en de klasdeur dichtvalt, heeft niemand nog zicht op wat er binnen die vier muren gebeurt. De inspectie is onverbiddelijk: er is geen structurele feedbackcultuur. Terwijl starters vaak begeleiding krijgen, worden ervaren rotten aan hun lot overgelaten. Niemand zegt hen nog wat ze goed doen of waar het beter moet. De oplossing van de inspectie is simpel: de directeur moet vaker zijn bureau uit, de klas in.
...
De inspectie beseft echter dat die aanbeveling botst op de rauwe realiteit van de halflege leraarskamer. Je kunt van een directeur wel vragen om de ‘ivoren toren’ te verlaten en coach te worden op de werkvloer, maar dan moet er al een leraar voor de klas staan. In het slechtste geval heeft de school geen directeur.
Waarom heeft men eigenlijk die switch gemaakt naar invulboeken? Is dat omdat men alles zoveel mogelijk wil standaardiseren?En opnieuw een niet te fameus rapport toch:
![]()
Eenzame leerkrachten en kleuters die niet weten wat boven of onder is: dit is waar het écht misloopt in de Vlaamse klassen
De onderwijsinspectie trekt aan de alarmbel: 1 op de 5 scholen in Vlaanderen krijgt een onvoldoende. In het middelbaar is het zelfs nog erger. De inspecteurs zagen in honderden klassen hetzelfde patroon. Op deze punten loopt het mis in de Vlaamse scholen: van de routine in de kleuterklas tot de...www.hln.be
Verrassing verrassing - een hond met een hoed op ziet dit van ver aankomen
Ik blijf bij mijn conservatief gedachtengoed: neem terug die boeken van 20-40 jaar geleden, pen/papier/lat en klaar. Daarom niet voor alle vakken - maar zeker voor wiskunde.
- In het lager onderwijs maken de inspecteurs zich zorgen over de vele invulboeken in de klas. Leerkrachten volgen blindelings het werkboek, zonder zich af te vragen wat de leerling eigenlijk moet leren
- Middelbaar: In 9 op de 10 scholen krijgen leerkrachten te weinig richtlijnen, waardoor de kwaliteit van de les afhangt van wie er voor de klas staat. Meer dan 6 op de 10 keer is de uitleg in de klas niet goed genoeg om vooruit te gaan. Voor het traditionele buisvak wiskunde was de instructie zelfs in 84 procent van de gevallen ondermaats. Ook in het secundair regeert te vaak het invulboek
Invulboeken moet je elk jaar opnieuw kopen. Handboeken gaan in principe meerdere jaren mee. In het middelbaar nog genoeg boekenruilen gedaan.Waarom heeft men eigenlijk die switch gemaakt naar invulboeken? Is dat omdat men alles zoveel mogelijk wil standaardiseren?
Tnx, heb het genoteerd. Keep me posted.* Ivm wiskunde ben ik meestal gewoon lui. Ik ben van nature eigenlijk wiskundige maar ik steek er weinig moeite in.
Al kan ik het wel want ik moest voor de jaarlijkse elektriciteitsfactuur een splitsing maken tussen gemeenschappelijk en persoonlijk gebruik (leasewagen) en de formules hiervoor heb ik zelf opgesteld. (en die zijn effectief ook correct)
* Ik maak weinig dt fouten maar als ik er maak komt dit door eerder door dyslexie. (aldus per toeval en niet omdat ik de regels niet ken)
Waarom heeft men eigenlijk die switch gemaakt naar invulboeken? Is dat omdat men alles zoveel mogelijk wil standaardiseren?
Waarom zou het bij De Lijn hetzelfde zijn? ze gebruiken daar telcamera's en bovendien moeten abonnees nog steeds hun mobib kaart valideren op elke bus die ze nemen.Wat ik al eens verkondigd heb:
![]()
NMBS telde jarenlang tientallen miljoenen reizigers te veel door telewerk: "Meten nu nauwkeuriger" | VRT NWS Nieuws
De reizigerstellingen van NMBS lagen jarenlang veel te hoog. Zo telde de spoorwegmaatschappij in 2024 maar liefst 40 miljoen reizigers te veel, omdat ze geen rekening hield met het telewerk van heel wat abonnees. Intussen is het telsysteem aangepast.www.vrt.be
En bij de Lijn etc. is het juist hetzelfde, ze verwijzen hier naar thuiswerk - maar er zijn nog tal van andere factoren waardoor mensen een paar dagen/weken de trein niet nemen.
Maar tellen is lastig natuurlijk, je zal er steeds teveel hebben - of je moet het effectief gaan tellen - maar wiskunde is een probleem in het onderwijs - dus dat tellen gaat ook de mist in gaan.