Kleine nieuwtjes

Ja maar wacht, jij sprak eerst over 10 miljoen auto's voor 1 merk. Als dat aan een tempo van 300k per jaar gaat, zijn we wel 33 jaar bezig hé.
Je bent hier gewoon aan het goochelen met cijfers.

Ik heb in mijn eerste post gezet dat 1% van de Indische bevolking waarschijnlijk wel een BMW kan kopen.
Ik heb niet gezegd dat 1% van de Indische bevolking daadwerkelijk BMW's gaan kopen.

"Als zelfs maar 1% van de bevolking daar een BMW kan kopen, is Duitsland content. Dat zijn 10 miljoen Duitse premium wagens dat ze kunnen verkopen."

Ik wou hiermee zeggen dat er een gigantisch doelpubliek voor premiumwagens in India ookal spreken we maar van 1% van de bevolking.
Inkomens gaan blijven stijgen in India, die willen ook luxe. Het doelpubliek wordtt alsmaar groter en groter.
Best maken dat je er bent zodat je marktaandeel kan bemachtigen.

Nuja, ik lees nu pas dat er een quota is van max 250.000 Europese auto's per jaar die dat goedkoop tarief gaan hebben van 10% in dat handelsakkoord. Veel clausules en kleine lettertjes.

He, dat ICE idee uit de VS die eigen burgers doodschiet... Dat hebben we hier nog niet geprobeerd, laten we dat es doen. 🤦‍♂️

Puur populisme,

Ik kan er 20 opppakken op een dag en alle procedures correct uitvoeren. Met enig geluk 1 of 2 worden teruggestuurd als er:

- Plaats is in een centrum
- Ze over een nationaliteit beschikken waar er een akkoord mee is met land van oorsprong
- Dat ze zelf zeggen dat ze een bepaalde nationaliteit hebben of dat we een paspoort hebben waar dit zwart op wit staat
- Dat de kosten kunnen verhaald worden op iemand hier in Belgïe (zwartwerk)

Daarvoor heb je geen "illegalenpolitie" voor nodig. Je hebt gewoon internationaal betere akkoorden nodig. Probleem is dat die landen van oorsprong niet snel hun illegalen terugwillen, want ze zijn ze liever kwijt dan rijk, dus werken ze niet mee.

Dat ze dan nu het zo "erg" vinden om met de Taliban te moeten onderhandelen, op een bepaald moment moet je keuzes maken als je ziet dat bepaalde groepen specifieke nationaliteiten misbruiken om hier vrij spel te krijgen.

Zo niet dan krijgen ze gewoon het papiertje dat ze vrijwillig het Belgisch grondgebied moeten verlaten...

De VN zit krap bij kas, na de +2.000 ontslagen is er nog geld te kort. Ze kunnen beter eens bezinnen of ze nog verder willen doen op deze manier.

De VN zit krap bij kas, na de +2.000 ontslagen is er nog geld te kort. Ze kunnen beter eens bezinnen of ze nog verder willen doen op deze manier.
Met een beetje geluk ligt De Croo straks buiten. Die is nu ook het schoon weer aan het maken in New York.

Ja maar het lijkt even massa euforie waar ze later volgens mij spijt van zullen hebben 😅. Ze hadden zich beter laten begeleiden door de Nationale Loterij 😅
Zeker die mensen met dat café. Rekent nu maar ergens af als iedereen weet dat ge net 23,3 miljoen euro gewonnen hebt. Oftewel is werken niet direct nog de optie (met zo een bedrag) en sluiten ze de boel, maar uw leven staat dan in een klap toch ook serieus op zijne kop ...

Zeker die mensen met dat café. Rekent nu maar ergens af als iedereen weet dat ge net 23,3 miljoen euro gewonnen hebt. Oftewel is werken niet direct nog de optie (met zo een bedrag) en sluiten ze de boel, maar uw leven staat dan in een klap toch ook serieus op zijne kop ...
Maakt niet zoveel uit toch, iedereen loopt wekelijks zaken van mensen die 20, 200 en meer miljoen hebben.

Een paar jaar geleden was er ook een Euromillions jackpot in Olmen.
Toen bleven die mensen toch redelijk uit de schijnwerpers..
Maar om nu met naam en al in de krant te komen, geen goed idee. Hoeveel mensen gaan al niet gewoon naar dat café en zeggen dan met hun vranke teut dat de baas maar moet trakteren met zijn miljoenen euro's.

Nee, geen goed idee om zo in de media te komen.

5,8 miljoen hè

Nuja ist niet gewoon die cafébaas die iedereen samen heeft geroepen en dan ook VTM en HLN maar gecontacteerd heeft?
Kzou er allesinds nie mee kunnen lachen

Nog nooit zoveel flexijobs, zeer veel steun en maatregelen voor de horeca en .. bij 53% van de gecontroleerde zaken sociale fraude vastgesteld

Belgium’s Got Talent en Holland’s Got Talent gaan samen verder als één coproductie.

'Holland's Got Talent' gaat op de schop. Het programma wordt vanaf volgend seizoen in samenwerking met de Belgische zender VTM gemaakt en dat zorgt voor de nodige veranderingen. Dat laat RTL weten na berichtgeving van kijkcijferexpert Tina Nijkamp (54).
De samenwerking met België wordt gezocht, omdat RTL Nederland nu in handen is van DPG Media. DPG Media bezit naast RTL ook de Belgische zender VTM. Een co-productie zorgt voor een flinke kostenbesparing, omdat er in plaats van twee aparte seizoenen, een Nederlandse en een Belgische, één seizoen gemaakt wordt die te zien is in beide landen.

Dit soort dure realityformats en live shows lenen zich natuurlijk perfect voor coproducties, zeker als er onbekende mensen zijn bij betrokken.

Vanuit een economisch oogpunt zijn het ook geen programma's die je meerdere keren kunt heruitzenden of die lang relevant blijven op een VTM Go.

De content kan hoogstens gerecycleerd worden voor een 'best of'.

Ligt het aan mij of is het best naief/dom om daar zo openlijk mee naar buiten te komen? Dat is toch vragen om problemen achteraf?
die mens heeft het ook niet zélf gewonnen, denk ik, enkel het winnende lot verkocht? en dan zijn er dus mensen die denken "ah, daar verkopen ze winnende lotjes, ik koop het mijne ook daar", en dus winst voor de winkel.

zolang hij zelfs maar geen hint geeft over wie die winnaars nu eigenlijk zijn

Maar er zijn geen mogelijkheden tot besparingen noch optimalisaties ... tis een flut -artikel eerste klas maar het toont pijnlijk aan wat eigenlijk iedereen weet en ziet en waar men er niet in slaagt het wat beter op elkaar af te stemmen.

• Op vier weken tijd zaten er hier drie verschillende brieven voor evenveel afzonderlijke werken in de bus
  • Onze stoep is in twee jaar tijd liefst vijf keer opengebroken
  • De drie mannen zijn resoluut: het ontbreekt duidelijk nog steeds aan overleg en afstemming tussen bedrijven en gemeenten.
  • Het is nochtans een kwestie die ook heel wat steden en gemeenten met lede ogen aanzien. “Maar ze hebben geen stok achter de deur”, stelt Vlaams Parlementslid Brecht Warnez (CD&V). Er bestaan sinds 2017 wel afspraken tussen gemeenten en nutsbedrijven, maar wie de regels schendt, riskeert nauwelijks gevolgen

Terug
Bovenaan