Kleine nieuwtjes

Snel even wat onderzoek gedaan naar die rijschool...

"Rijschool Antwerpen"

Doet me zo een beetje denken aan "Bakkerij Gent"

Fed verwacht 6,5 procent economische groei in VS

De Amerikaanse centrale bank (Fed) zal haar nulrentebeleid nog drie jaar voortzetten, hoewel de economische vooruitzichten sterk verbeteren en de inflatie stijgt.

De bestuurders van de Fed verhogen hun groeiprognose voor de Amerikaanse economie in 2021 van 4,2 naar 6,5 procent. Daardoor daalt de werkloosheidsgraad tegen eind dit jaar naar 4,5 in plaats van de eerder verwachte 5 procent.

Overdrive economie op bijgedrukt geld komt eraan.

Tijd om nog wat bij te pompen in mijn aandelen.

---
Tevens:

De export in China is in de maanden januari en februari met 60 procent gestegen tegenover dezelfde periode vorig jaar, zo maakte de douaneadministratie zondag bekend. Het gaat om de grootste toename in twintig jaar, die ook groter was dan analisten hadden verwacht. De import steeg met 22,2 procent.

Heil geglobaliseerd consumentisme.

Laatst bewerkt:
In mijn ogen waren ze beter begonnen met onderhoudsgeld/alimentatie te schrappen als aftrekbaar bedrag
Hadden ook beide kunnen doen. ;)

De halve waarheden die door NVA verkondigd worden hierover zijn ook niet mis: link naar hun facebookpagina
'Wie zijn (groot)ouder, broer of zus van ouder dan 65 jaar in huis neemt, verliest zijn fiscaal voordeel dankzij de paars-groene regering.' -> geen melding dat zorgbehoevende ouderen wél nog fiscaal voordeel opleveren en ook zeker niet vermelden dat er in veel gevallen onterecht gebruik werd van gemaakt nu.

De reacties ook... Quasi iedereen leest enkel de titel van het artikel en heeft een oordeel klaar. :unsure:

Hadden ook beide kunnen doen. ;)

De halve waarheden die door NVA verkondigd worden hierover zijn ook niet mis: link naar hun facebookpagina
'Wie zijn (groot)ouder, broer of zus van ouder dan 65 jaar in huis neemt, verliest zijn fiscaal voordeel dankzij de paars-groene regering.' -> geen melding dat zorgbehoevende ouderen wél nog fiscaal voordeel opleveren en ook zeker niet vermelden dat er in veel gevallen onterecht gebruik werd van gemaakt nu.

De reacties ook... Quasi iedereen leest enkel de titel van het artikel en heeft een oordeel klaar.
Ik vraag me vooral af hoe je kan controleren of iemand zorgbehoevend is, want dit staat niet gelijk aan fiscaal gehandicapt (wat voor de 65e verjaardag moet worden vastgesteld)

Ik vraag me vooral af hoe je kan controleren of iemand zorgbehoevend is, want dit staat niet gelijk aan fiscaal gehandicapt (wat voor de 65e verjaardag moet worden vastgesteld)

Mijn ouders zijn vooraan in de 70 en fysiek en mentaal volledig in orde. Echter hebben die de digitale revolutie volledig gemist en moet ik die met ALLES bijstaan, en het zal er niet op beteren. Zijn die dan ook zorgbehoevend?

Mijn ouders zijn vooraan in de 70 en fysiek en mentaal volledig in orde. Echter hebben die de digitale revolutie volledig gemist en moet ik die met ALLES bijstaan, en het zal er niet op beteren. Zijn die dan ook zorgbehoevend?
Hmmm, lijkt elkaar tegen te spreken.

Hmmm, lijkt elkaar tegen te spreken.

Man toch, ben je daar weer met het op de letter te nemen? Je weet evengoed dat ik met "ALLES" alles bedoel van administratie, correspondentie, communicatie met hun ziekenfonds, belastingen, ....

Als jij per se onder ALLES wil verstaan dat ik mijn ouders moet gaan wassen of ze hun eten met de lepel moet gaan geven om het zo weer in het belachelijke te trekken dan is dat leuk voor u.

Ik ga je reporten, ik begin het grondig beu te worden dat elke post hier op de letter wordt genomen om er vervolgens een semantisch vervolg aan te breien.

Ga weg!

Ze zouden beter alle aftrekken schrappen die ten bate komen van mensen die niet werken of werk zoeken: huwelijksquotiënt, alimentatie, pensioengerechtigde in huis nemen, etc. Alles, met uitzondering van kindergeld (en zelfs daar ben ik voorstander van dat te hervormen richting volledig gratis kinderopvang, maaltijdcheques, gratis onderwijs, etc.)
Dus zelfs niet alleen van volwassenen die nog niet de pensioenleeftijd bereikt hebben, maar ook die daarboven.

In feite word je als werkende, en zeker als alleenstaande werkende in dit land kapot belast, we zijn er zelfs recordhouder in.

Man toch, ben je daar weer met het op de letter te nemen? Je weet evengoed dat ik met "ALLES" alles bedoel van administratie, correspondentie, communicatie met hun ziekenfonds, belastingen, ....

Als jij per se onder ALLES wil verstaan dat ik mijn ouders moet gaan wassen of ze hun eten met de lepel moet gaan geven om het zo weer in het belachelijke te trekken dan is dat leuk voor u.

Ik ga je reporten, ik begin het grondig beu te worden dat elke post hier op de letter wordt genomen om er vervolgens een semantisch vervolg aan te breien.

Ga weg!
Jij bent degene die de nadruk op ALLES legt en vraagt of ze dan zorgbehoevend zijn. En nu wat verbazing veinzen. Dat komt precies rechtstreeks uit het handboek van't VB. 😅

Het persoonlijke mag je gerust achter wege laten. Jij maakt een straf statement, waar ik dan vraag hoe je dit ziet. Jij bent degen die beweert dat meer dan 2.5 miljoen Belgen "zorgbehoevend" zijn omdat ze digibeet zijn.

Ga weg!
Hij heeft toch gewoon gelijk? Moet de overheid je nu echt vergoeden omdat jij op de iPad van je ouders hun Netflix abonnement in orde bracht?

Redelijk makkelijk blijkbaar volgens de nieuwe criteria.

'‘Zorgbehoevend’ betekent een vermindering van de zelfredzaamheid van minstens 9 punten.' bron

Ik denk het niet, want ze gaan geen 9 punten halen hoogstwaarschijnlijk.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat het niet om een Netflix abonnement activeren gaat, ook niet om ze elke dag hun kleren aan te doen.
Ik vind het ook triestig hoe dat hier in het belachelijke wordt getrokken.

Hij heeft toch gewoon gelijk? Moet de overheid je nu echt vergoeden omdat jij op de iPad van je ouders hun Netflix abonnement in orde bracht?
Maar ik wil helemaal geen vergoeding man, ik wou gewoon inpikken op de vraag wat hulpbehoevend juist betekent in deze context aangezien dit een zeer ruim begrip is en voor iedereen anders.

Maar ik wil helemaal geen vergoeding man, ik wou gewoon inpikken op de vraag wat hulpbehoevend juist betekent in deze context aangezien dit een zeer ruim begrip is en voor iedereen anders.
Dit was me niet helemaal duidelijk. Het was niet mijn bedoeling om een semanthische discussie te beginnen. Het leek me alsof je het zelf in het belachelijk trok door te zeggen dat je met 'alles' (met zelfs een duidelijke nadruk hierop) moest helpen terwijl je vlak er voor zegt dat ze zeer zelfstandig zijn.

Mijn excuses als je echt gewoon bedoelde "Vanaf wanneer is iemand hupbehoevend in deze context, hoe zit dit met digibeten?"

Ik hoop dat je ook kan begrijpen hoe je post, zoals hem er staat, kan overkomen alsof je het wat in het belachelijke trok?

Maar het is geen ruim begrip en niet voor iedereen anders. Het is specifiek gedefinieerd.

Terug
Bovenaan