Kleine nieuwtjes

Maar ik wil helemaal geen vergoeding man, ik wou gewoon inpikken op de vraag wat hulpbehoevend juist betekent in deze context aangezien dit een zeer ruim begrip is en voor iedereen anders.
Het is duidelijk dat jouw ouders niet hulpbehoevende zijn in de vorm waar de overheid over spreekt.

Waar ligt wat jou betreft de oorzaak van dat probleem? En wat stel jij voor als oplossing?
Iedereen weet wat de oplossing is. Die is ook poepsimpel. Verhogen van de uitkeringen, vooral dan van de ziekteuitkeringen naar een leefbaar niveau. Maar de verzameling van "jan met de pet" met een gezamenlijk spaarboekje van 300 miljard euro wilt dit niet, dus durven de politici ook niet ingrijpen. Want niemand wilt hogere belastingen. Terwijl dit eigenlijk een leugen is. De belasting op arbeid is hoog, maar de belasting op kapitaal niet. Men(lees: de rijken) is er in geslaagd om de mensen wijs te maken dat we met z'n allen veel te veel belasting betalen. Indien er een belastingsverhoging komt om de uitkeringen te doen verhogen, zal dit komen op de kap van de middenklasse, niet bij de rijken. Dus blijft dit een never ending story. Geen enkel politici kan/wil armoede verlagen. Men steekt de schuld liever bij de vreemdelingen die komen profiteren van de sociale zekerheid. Er werd/wordt dus een valse vijand gecreëerd zodat de rijken buiten schot blijven. Ondertussen hebben alle beschaafde EU landen als Frankrijk en Duitsland een belasting op meerwaarde op aandelen, maar België niet. https://trends.knack.be/economie/be...-hoeft-te-betalen/article-opinion-510311.html

Heel triest voor die kinderen, die kunnen er niets aan doen en zij zijn het grootste slachtoffer.

Wat mij wel opvalt:
Bij de jongen: zijn moeder heeft een leefloon en dan ook de opmerking "Moeke ging graag naar het stamcafé". Nja...
Bij het meiske: "Vroeger voor mijn moeder was dat dan ook heel lastig geweest, want dat was ook alles voor haar. Zij is ook heel veel met kunst bezig."
Als uw kunst u niet genoeg inkomen genereert om uw gezin te onderhouden, misschien iets anders doen dan kunst?

@Mathias55
Mijn oplossing zou eerder zijn om de minimumlonen te verhogen zodat er een deftige incentive is voor die ouders om te gaan werken.
Anderzijds strenger zijn in het toekennen van uitkeringen + opvolging of deze gerechtvaardigd blijven zodat de mensen die ze echt nodig hebben, een hogere kunnen krijgen.

Ik ben geneigd @TNTim bij te treden.

Ik vind zo'n verhalen zéér triest voor de jongeren, maar dit probleem begint en de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders.
Geen geld voor kinderen? Bezint eer ge begint. Wil je toch kinderen? Stel je keuzes op andere vlakken bij: zoals o.a. een carrière in de "kunst" als dit niet succesvol blijkt. Je gezin onderhouden zou prioriteit moeten hebben. Keuzes -> gevolgen.

Dit soort verhalen gaat voorbij aan hoe de realiteit ook hard is voor mensen die wél werken, die vaak ook al snel kapot belast worden op hun arbeid tenzij ze één of ander achterpoortje van dit land kunnen benutten (zwartwerk, schijnzelfstandigheid, etc.) of dusdanig veel verdienen dat ze er geen last meer van hebben.

Ik heb ook andere keuzes dan mijn favoriete opties moeten maken om een dak boven mijn hoofd te garanderen. Jammer maar helaas.
Ik heb ook geen jeugd vol luxe, dure hobby's en verre reizen achter de rug (één keer Disneyland Parijs, de rest allemaal Belgisch binnenland).
Dat zijn ook keuzes die mijn ouders gemaakt hebben, onder meer om mij en m'n zus te laten verder studeren. Keuzes -> gevolgen
Zelfs al volwassene heb ik, toegeven door foute/dwaze keuzes van mezelf geen verre reizen gemaakt om met een onzeker inkomen toch maar een eigen dak boven mijn hoofd te garanderen.

De enige "keuze" die ik zowel mezelf als deels mijn ouders kwalijk neem, is dat ik te "eerlijk" opgevoed ben. Ik ben de laatste jaren hoe langer hoe meer gaan beseffen dat de manier om in dit land vooruit te komen, de zaken niet eerlijk doen is. Zaken als zwartwerk, fraude en profiteren zijn immers dusdanig goed ingeburgerd, dat je jezelf benadeelt door er niet aan mee te doen. Maar goed, ik zal me ook nog proberen daaraan aan te passen naar de toekomst toe, al is dat dan rijkelijk laat (al een eigen nieuwbouwappartement gekocht, zonder zelfs maar iets in het zwart).

De kromme fiscaliteit zal in dit land niet rechtgetrokken worden door louter een meerwaardebelasting op aandelen. Daarvoor is kapitaal te mobiel. Bovendien is de basis van de sociale zekerheid: de werkende mensen ook te fragiel: te veel mensen die niet werken in vergelijking met de buurlanden en te veel werkenden die niet naar verhouding bijdragen: flexijobs, auteursrechten, buitensporige extralegale voordelen, schijnzelfstandigen, zogenaamd vrijwilligerswerk (sporttrainers, dansleerkrachten, etc.) of zelfs ronduit zwartwerk in de ruimste zin van het woord: van aannemers in de bouw tot ballentrappers bij provinciale voetbalploegen met hun zwarte enveloppes bij winst. Bij die laatsten (de zwartwerkers) zit overigens nog een stevige overlap met de mensen die tegelijkertijd natuurlijk een ziekte- of andere sociale uitkering innen.

Taalgebruik: niet nodig om iemand zo aan te vallen.
Iedereen weet wat de oplossing is. Die is ook poepsimpel. Verhogen van de uitkeringen, vooral dan van de ziekteuitkeringen naar een leefbaar niveau. Maar de verzameling van "jan met de pet" met een gezamenlijk spaarboekje van 300 miljard euro wilt dit niet, dus durven de politici ook niet ingrijpen. Want niemand wilt hogere belastingen. Terwijl dit eigenlijk een leugen is. De belasting op arbeid is hoog, maar de belasting op kapitaal niet. Men(lees: de rijken) is er in geslaagd om de mensen wijs te maken dat we met z'n allen veel te veel belasting betalen. Indien er een belastingsverhoging komt om de uitkeringen te doen verhogen, zal dit komen op de kap van de middenklasse, niet bij de rijken. Dus blijft dit een never ending story. Geen enkel politici kan/wil armoede verlagen. Men steekt de schuld liever bij de vreemdelingen die komen profiteren van de sociale zekerheid. Er werd/wordt dus een valse vijand gecreëerd zodat de rijken buiten schot blijven. Ondertussen hebben alle beschaafde EU landen als Frankrijk en Duitsland een belasting op meerwaarde op aandelen, maar België niet. https://trends.knack.be/economie/be...-hoeft-te-betalen/article-opinion-510311.html
Hey daar jij rooie rakker met hamer en sikkel, hoe maak jij het vandaag?

Nee een systeem waar we iedereen onafhankelijk van zijn meerwaarde laten delen in de rijkdom is een zeer puik idee! Zeer solide voor de toekomst, iets waar we echt wel verder mee gaan geraken!

Nee het grote probleem zit hem niet bij de “rijken”. Dat is de valse vijand die mensen met uw manier van denken er van maken, dan terwijl voorbijlopen aan de werkelijke oorzaak van het probleem.

Heel triest voor die kinderen, die kunnen er niets aan doen en zij zijn het grootste slachtoffer.

Wat mij wel opvalt:
Bij de jongen: zijn moeder heeft een leefloon en dan ook de opmerking "Moeke ging graag naar het stamcafé". Nja...
Bij het meiske: "Vroeger voor mijn moeder was dat dan ook heel lastig geweest, want dat was ook alles voor haar. Zij is ook heel veel met kunst bezig."
Als uw kunst u niet genoeg inkomen genereert om uw gezin te onderhouden, misschien iets anders doen dan kunst?

@Mathias55
Mijn oplossing zou eerder zijn om de minimumlonen te verhogen zodat er een deftige incentive is voor die ouders om te gaan werken.
Anderzijds strenger zijn in het toekennen van uitkeringen + opvolging of deze gerechtvaardigd blijven zodat de mensen die ze echt nodig hebben, een hogere kunnen krijgen.

ivm gaan naar stamcafé. Als dat de enige uitlaatklep is van die mens, gun haar dat dan.

Je moet KUNNEN werken. Voor mij geen probleem dat je strenger bent werkzoekenden te pushen om te werken. Maar dat gaat niet bij mensen met een bepaalde ziekte. Dus de ziekteuitkeringen moeten omhoog.
Ik ben geneigd @TNTim bij te treden.

Ik vind zo'n verhalen zéér triest voor de jongeren, maar dit probleem begint en de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders.
Geen geld voor kinderen? Bezint eer ge begint. Wil je toch kinderen? Stel je keuzes op andere vlakken bij: zoals o.a. een carrière in de "kunst" als dit niet succesvol blijkt. Je gezin onderhouden zou prioriteit moeten hebben. Keuzes -> gevolgen.

Dit soort verhalen gaat voorbij aan hoe de realiteit ook hard is voor mensen die wél werken, die vaak ook al snel kapot belast worden op hun arbeid tenzij ze één of ander achterpoortje van dit land kunnen benutten (zwartwerk, schijnzelfstandigheid, etc.) of dusdanig veel verdienen dat ze er geen last meer van hebben.

Ik heb ook andere keuzes dan mijn favoriete opties moeten maken om een dak boven mijn hoofd te garanderen. Jammer maar helaas.
Ik heb ook geen jeugd vol luxe, dure hobby's en verre reizen achter de rug (één keer Disneyland Parijs, de rest allemaal Belgisch binnenland).
Dat zijn ook keuzes die mijn ouders gemaakt hebben, onder meer om mij en m'n zus te laten verder studeren. Keuzes -> gevolgen
Zelfs al volwassene heb ik, toegeven door foute/dwaze keuzes van mezelf geen verre reizen gemaakt om met een onzeker inkomen toch maar een eigen dak boven mijn hoofd te garanderen.

De enige "keuze" die ik zowel mezelf als deels mijn ouders kwalijk neem, is dat ik te "eerlijk" opgevoed ben. Ik ben de laatste jaren hoe langer hoe meer gaan beseffen dat de manier om in dit land vooruit te komen, de zaken niet eerlijk doen is. Zaken als zwartwerk, fraude en profiteren zijn immers dusdanig goed ingeburgerd, dat je jezelf benadeelt door er niet aan mee te doen. Maar goed, ik zal me ook nog proberen daaraan aan te passen naar de toekomst toe, al is dat dan rijkelijk laat (al een eigen nieuwbouwappartement gekocht, zonder zelfs maar iets in het zwart).

De kromme fiscaliteit zal in dit land niet rechtgetrokken worden door louter een meerwaardebelasting op aandelen. Daarvoor is kapitaal te mobiel. Bovendien is de basis van de sociale zekerheid: de werkende mensen ook te fragiel: te veel mensen die niet werken in vergelijking met de buurlanden en te veel werkenden die niet naar verhouding bijdragen: flexijobs, auteursrechten, buitensporige extralegale voordelen, schijnzelfstandigen, zogenaamd vrijwilligerswerk (sporttrainers, dansleerkrachten, etc.) of zelfs ronduit zwartwerk in de ruimste zin van het woord: van aannemers in de bouw tot ballentrappers bij provinciale voetbalploegen met hun zwarte enveloppes bij winst. Bij die laatsten (de zwartwerkers) zit overigens nog een stevige overlap met de mensen die tegelijkertijd natuurlijk een ziekte- of andere sociale uitkering innen.
Je voelt je als middenklasser kapotbelast(dat begrijp ik en klopt ook) en verwijst naar de "profiteurs" .....maar die profiteurs worden niet belast.
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210317_98192143 Weet je bij wie deze geld zit? Alleszinds niet bij de leefloners en werkzoekenden. Maar de leefloners krijgen wel een privédetective opgestuurd. Ze zullen wel wat profiteurs bovenhalen, maar daarmee los je geen begrotingstekorten op. Nope, daarvoor moet je naar hogere middenklasse/rijken gaan viseren, maar dat doet men niet.

Ik ga niet ingaan op ouw volledige post, maar ik raad u wel aan om "Armoede maakt moedeloos" te volgen op Twitter. Kwestie van die éénzijdige visies of clichés weg te werken. https://twitter.com/ArmoedeMaaktM Daar worden anonomie verhalen van mensen gedeeld. Héél leerrijk om inzichten te krijgen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey daar jij rooie rakker met hamer en sikkel, hoe maak jij het vandaag?

Nee een systeem waar we iedereen onafhankelijk van zijn meerwaarde laten delen in de rijkdom is een zeer puik idee! Zeer solide voor de toekomst, iets waar we echt wel verder mee gaan geraken!

Nee het grote probleem zit hem niet bij de “rijken”. Dat is de valse vijand die mensen met uw manier van denken er van maken, dan terwijl voorbijlopen aan de werkelijke oorzaak van het probleem.

Abnormaal is dat belasting niet hoor. België is juist abnormaal omdat ze dat niet willen invoeren.

ivm gaan naar stamcafé. Als dat de enige uitlaatklep is van die mens, gun haar dat dan.

Je moet KUNNEN werken. Voor mij geen probleem dat je strenger bent werkzoekenden te pushen om te werken. Maar dat gaat niet bij mensen met een bepaalde ziekte. Dus de ziekteuitkeringen moeten omhoog.
Voor we de ziekte uitkeringen omhoog trekken, moeten er toch wel eerst deftige controles uitgevoerd worden op wie die ziekteuitkeringen krijgt, want daar wringt het schoentje ook serieus. Bijna half miljoen langdurig zieken hebben we hier reeds. De werkzaamheidsgraad op de totale bevolking bedraagt slechts een kleine 42%.
Ik ken zelf ook vele voorbeelden van misbruik en minstens evenveel als er mensen onterecht in de armoede geraken door te lage uitkeringen.
Om slechts 2 kleine voorbeeldjes van in mijn onmiddellijke omgeving te geven en ieder kent er wel zo'n paar:
Een nonkel van mij bijvoorbeeld leeft sinds z'n 45ste van een invaliditeitsuitkering wegens problemen aan de kniëen. eigenaardig genoeg kon hij wel eigenhandig een woning gaan bouwen (steen voor steen) in Roemenië en leeft hij ginds van z'n invaliditeitsuitkering rustig aan de zwarte zee. Ik ga ook niet beweren dat diene mens niets mankeert, want als hij voor iets ernstig naar de dokter moet vliegt hij gewoon over naar België om zich" hier te laten verzorgen" op kosten van de Belgische sociale zekerheid.
Mijne ex-buurman idem dito, een invaliditeitsuitkering, zijn vrouw werkloos, en zijn kinderen ook een beperkte invaliditeitsuitkering (erkende ADHD'rs). Kan ook niet werken, maar als hij extra centje nodig heeft, gaat hij wel in de "garage" achter de hoek wat aan auto's gaan sleutelen (in't zwart uiteraard).

Zolang men niet bereid is aan deze wantoestanden iets te doen in Belgïë, ben ik inderdaad ook niet meer bereid om nog meer in't belastingenzakje te storten. Jammer inderdaad voor diegene die het dan echt nodig hebben en tekort komen.
Schrap de misbruiken en ge kunt met hetgeen vrijkomt de echte hulpbehoevenden een royale opslag geven.

Abnormaal is dat belasting niet hoor. België is juist abnormaal omdat ze dat niet willen invoeren.

En in België is de belastingdruk op arbeid dus wel abnormaal hoog. Toch zeker voor wat je er maar voor terugkrijgt (pensioenen, etc).

einde van dat artikel dat je quote zegt:

"Toch is België ook zonder meerwaardebelasting een van de Europese landen waar kapitaal het zwaarst wordt belast, bleek uit recent onderzoek van De Tijd. Onze overheid haalt volgens cijfers van Eurostat zo'n 10 procent van het bruto binnenlands product (bbp) op aan kapitaalbelastingen."

Sowieso zijn onroerende voorheffing op dividenden en feitelijk ook de winstbelasting al belastingen die de meerwaarde sterk naar beneden brengen. Om nog maar te zwijgen van de gigantische belastingdruk die lonen en goederen duur maken en de winst van bedrijven (en dus potentiële meerwaarde) mee naar beneden brengen. Het is niet omdat de effectieve meerwaarde niet belast wordt dat kapitaal als geheel niet belast wordt of dat de reeds bestaande belastingen geen impact hebben op de gerealiseerde meerwaarde. Je gaat dat gewoon vroeger gaan belasten dan wanneer de aandeelhouder zijn meerwaarde gaat incasseren. België is abnormaal in die zin dat we een waanzinnig hoge belastingdruk hebben op zowel arbeid als kapitaal en er waanzinnig weinig voor terug krijgen.

Laatst bewerkt:
einde van dat artikel dat je quote zegt:

"Toch is België ook zonder meerwaardebelasting een van de Europese landen waar kapitaal het zwaarst wordt belast, bleek uit recent onderzoek van De Tijd. Onze overheid haalt volgens cijfers van Eurostat zo'n 10 procent van het bruto binnenlands product (bbp) op aan kapitaalbelastingen."

Sowieso zijn onroerende voorheffing op dividenden en feitelijk ook de winstbelasting al belastingen die de meerwaarde sterk naar beneden brengen. Om nog maar te zwijgen van de gigantische belastingdruk die lonen en goederen duur maken en de winst van bedrijven (en dus potentiële meerwaarde) mee naar beneden brengen. Het is niet omdat de effectieve meerwaarde niet belast wordt dat kapitaal als geheel niet belast wordt of geen impact heeft op de gerealiseerde meerwaarde. Je gaat dat gewoon vroeger gaan belasten.
Da's wel niet echt een 100% corrrecte analyse, het feit dat ze vennootschapsbelasting als een kapitaalbelasting beschouwen klopt niet echt en dat verkleurt de internationale vergelijking. Net omdat arbeid zo zwaar belast wordt hier bestaat een deel van de fiscale optimalisatie erin om wat in essentie opbrengsten uit arbeid zijn uit te betalen en te laten belasten als opbrengsten uit kapitaal. Veel van die inkomsten uit kapitaal zijn dus eigenlijk net zowel inkomsten uit arbeid, dat het technisch gezien vennootschapswinst en dividend is, is een fiscale fictie.

Da's wel niet echt een 100% corrrecte analyse, het feit dat ze vennootschapsbelasting als een kapitaalbelasting beschouwen klopt niet echt en dat verkleurt de internationale vergelijking. Net omdat arbeid zo zwaar belast wordt hier bestaat een deel van de fiscale optimalisatie erin om wat in essentie opbrengsten uit arbeid zijn uit te betalen en te laten belasten als opbrengsten uit kapitaal. Veel van die inkomsten uit kapitaal zijn dus eigenlijk net zowel inkomsten uit arbeid, dat het technisch gezien vennootschapswinst en dividend is, is een fiscale fictie.

Strikt genomen heb je gelijk en bedankt voor je terechte opmerking, maar dat is uiteraard vooral bij (kleinere) zelfstandigen zo. Ik denk niet dat de (politieke) discussie hier over draait; het betreft hier vooral meerwaarden gerealiseerd op de beurs en via private equity activiteit. Niet de bakker die zijn zaak na 40 jaar doorverkoopt.

Alléz, er wordt een gerechterlijk onderzoek opgestart naar Let's Go Urban, en een onderzoeksrechter is aangesteld. Ben eens curieus!

Voor zij die zich afvragen waarom de sociale zekerheid hier in België met tekorten zit:

"Bij de Turkse gemeenschap hoor je veel bezorgde geluiden" dus bedenk je maar dat dit in Vlaanderen/België wellicht nog maar het topje van de ijsberg is. Overigens niet exclusief bij allochtonen hoor, maar waarschijnlijk zal dit wel vaker voorkomen bij mensen die een ander land nog steeds als hun werkelijke thuisland beschouwen.

Ondertussen mogen werkende burgers die niet frauderen de volle pot betalen voor hun huisvesting met nog wat extra belastingen erbovenop.

Voor zij die zich afvragen waarom de sociale zekerheid hier in België met tekorten zit:

"Bij de Turkse gemeenschap hoor je veel bezorgde geluiden" dus bedenk je maar dat dit in Vlaanderen/België wellicht nog maar het topje van de ijsberg is. Overigens niet exclusief bij allochtonen hoor, maar waarschijnlijk zal dit wel vaker voorkomen bij mensen die een ander land nog steeds als hun werkelijke thuisland beschouwen.

Ondertussen mogen werkende burgers die niet frauderen de volle pot betalen voor hun huisvesting met nog wat extra belastingen erbovenop.
Waar ik het wel moeilijk mee heb :

Boete tot 35000 euro
25 gezinnen

"zal jaarlijks 5 miljoen uittrekken om sociale huisvestingsmaatschappijen te ondersteunen in dit soort onderzoek. "
Ik sta volledig achter dergelijke onderzoeken, maar vraag me wel af hoe dit zit qua efficiëntie. Als het in deze grootte-orde zit qua gevonden fraudegevallen per jaar, dan is die 5 miljoen wel veel geld daar voor.

toch gewoon terecht dat ze die er uit halen. Sociale woningen zou voor mensen moeten zijn die de gewone huurmarkt niet kunnen permiteren.
Nu, is het ook wel een feit dat als ze de eigendom zouden verkopen en het geld op hun rekening zetten het ineens geen probleem meer zou zijn. Dat is toch een hiaat in de wetgeving. Ergens zou er ook een max. bedrag aan spaargeld/aandelen ingesteld moeten staan en zou dit controleerbaar moeten zijn.

Wel blij met dit: Zowel wat betreft privacy als wat betreft discriminatie - twee heikele aspecten aan dit soort onderzoek - is er volgens de rechtspraak tot dusver niets aan de hand.

Als er al discriminatie is, dan is het naar de personen die moeten wachten voor een sociale woning en/of Belgen die ook al een woning zouden hebben, maar niet in het buitenland.

Waar ik het wel moeilijk mee heb :

Ik sta volledig achter dergelijke onderzoeken, maar vraag me wel af hoe dit zit qua efficiëntie. Als het in deze grootte-orde zit qua gevonden fraudegevallen per jaar, dan is die 5 miljoen wel veel geld daar voor.
Ik heb de indruk dat dit 1 onderzoek was enkel over Lier (of het kan toevallig zijn dat ze enkel feiten gevonden hebben aangaande Turken in Lier), die 5 miljoen zal wel voor heel Vlaanderen zijn vermoed ik. Bovendien is de winst niet alleen die boetes, maar ook de sociale woningen die daardoor vrijkomen en gebruikt kunnen worden door gezinnen die het echt nodig hebben 'en die dus ook niet meer extra gebouwd moeten worden door de maatschappij.

Ik heb de indruk dat dit 1 onderzoek was enkel over Lier (of het kan toevallig zijn dat ze enkel feiten gevonden hebben aangaande Turken in Lier), die 5 miljoen zal wel vool hel Vlaanderen zijn vermoed ik. Bovendien is de winst niet alleen die boetes, maar ook de sociale woningen die daardoor vrijkomen en gebruikt kunnen worden door gezinnen die het echt nodig hebben.
Dat vermoed, en hoop, ik ook wel. :)

Ik vind het gewoon altijd een moeilijke balans die opgemaakt moet worden. Als men bv. zou stellen "We zullen, en moeten, elke persoon vinden die fraude pleegt." Dan hangt hier, hoe nobel dat ook is, ook een enorme (maatschappelijke) kost aan vast. Met zo'n streng beleid zal er oftewel, soms iemand als fraudeur bestempeld worden die dat niet is, oftewel, zal er een astronomisch kostenplaatje aan vast hangen. :)

Nu pas op, nogmaals, ik ben absoluut voorstander, zeker omdat er ook nog andere positieve externaliteiten (zoals het vrijkomen van deze woningen) aan vast hangen. Ik wou gewoon zeggen dat ik hoop dat de balans niet te hard doorslaat en het geen echte heksenjacht wordt inderdaad.

Dat vermoed, en hoop, ik ook wel. :)

Ik vind het gewoon altijd een moeilijke balans die opgemaakt moet worden. Als men bv. zou stellen "We zullen, en moeten, elke persoon vinden die fraude pleegt." Dan hangt hier, hoe nobel dat ook is, ook een enorme (maatschappelijke) kost aan vast. Met zo'n streng beleid zal er oftewel, soms iemand als fraudeur bestempeld worden die dat niet is, oftewel, zal er een astronomisch kostenplaatje aan vast hangen. :)

Nu pas op, nogmaals, ik ben absoluut voorstander, zeker omdat er ook nog andere positieve externaliteiten (zoals het vrijkomen van deze woningen) aan vast hangen. Ik wou gewoon zeggen dat ik hoop dat de balans niet te hard doorslaat en het geen echte heksenjacht wordt inderdaad.
Het is en blijft een druppel op een hete plaat. Er zijn nog altijd 150000 sociale woningen te weinig.

Bovendien hebben die huurders niet allemaal een huis om in te wonen. Maar een lapje landbouwgrond of een naakte eigendom.

Het is blijft veel geld dat verspilt wordt om misschien die 1% sociale huurders eruit te halen die een 2de woning heeft.

Vooral veel publiciteit voor 2 keer niets.

Terug
Bovenaan