Niet iedereen heeft dezelfde kansen, dat ge dat maar kunt blijven geloven. Er zijn al genoeg studies hoe diverse aspecten van uw achtergrond uw leven al voor een stuk bepalen.
En we leven niet in een systeem waar het niet uitmaakt welke keuzes je neemt en je toch evenveel krijgt als je buurman. Was dat waar dan reden we allemaal in minstens een bmw, hadden we allemaal een eigen huis, etc.
De waarheid is dat sommigen al in hun jeugd benadeeld worden. En sommigen mensen krijgen minder kansen door gezondheidsproblemen, anderen hebben gewoon veel tegenslagen in het leven.
Zelf ken ik iemand van mijn leeftijd, ernstige rugproblemen (in die mate dat morfine nodig is) en haar man is er vandoor. Zeg tegen zo iemand maar dat ze haar kansen maar moet grijpen.
en iemand die hard werkt en investeert in een appartement om te verhuren boet niets in. Die heeft nog altijd een mooi inkomen. Mijn huisbaas heeft verschillende eigendommen en die rijdt dan ook (terecht) met een mooiere auto rond dat de gemiddelde Belg.
Heel uw post staat vol extremen die langs geen kanten stroken met de situatie in Belgie. Ik zit hier precies naar berichten van FoxNews te luisteren.
Sociaal zijn en een sociaal vangnet hebben is niet gelijk aan communisme.