Dat is uw goed recht als jij nooit die gedachte hebt gehad. Nogmaals, het is niet omdat je zelf opgevoed bent met de pedagogische tik dat je dit daarom meteen aanwent. Zoals de meeste hier heb ik vroeger ook wel eens een tik gekregen. En dat was oftewel dat ik het bleef uithangen en ik maar niet ophield of dat ik écht iets ergs had gedaan. Niet omdat ik tegen de wil van ons ma eens een koekske had gepakt. Je bent ook niet altijd in de situatie dat je eerst uw kind speelgoed kan afpakken, eens in de hoek zetten, een time out geven, etc.Neen, nooit nodig gehad bij mijn kinderen noch nooit gedacht bij anderen "die zou eens een klets moeten krijgen" . Kinderen doen zaken om een reden al is het dat ze verveeld zijn wel je kan dat niet leuk vinden maar het zijn en blijven jouw kinderen, er zijn altijd betere manieren om iets op te lossen.
Imho is het gewoon gebruikt omdat het snel is en mensen zo zelf opgevoed geweest is.
"Nee, jij mag geen bier drinken maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."Dat is nochtans wat dat kind dan leert "neen jij mag je zus niet kloppen maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel"
"Nee, jij mag niet na 10 uur wakker blijven maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."
"Nee, jij mag uw zus haar speelgoed niet afpakken maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."
Allé, zo kan ik nog een uurtje bezig blijven hoor. Er zijn 101 dingen die je nu eenmaal als volwassenen/ouder wel mag en als kind niet.