Kleine nieuwtjes

Neen, nooit nodig gehad bij mijn kinderen noch nooit gedacht bij anderen "die zou eens een klets moeten krijgen" . Kinderen doen zaken om een reden al is het dat ze verveeld zijn wel je kan dat niet leuk vinden maar het zijn en blijven jouw kinderen, er zijn altijd betere manieren om iets op te lossen.

Imho is het gewoon gebruikt omdat het snel is en mensen zo zelf opgevoed geweest is.
Dat is uw goed recht als jij nooit die gedachte hebt gehad. Nogmaals, het is niet omdat je zelf opgevoed bent met de pedagogische tik dat je dit daarom meteen aanwent. Zoals de meeste hier heb ik vroeger ook wel eens een tik gekregen. En dat was oftewel dat ik het bleef uithangen en ik maar niet ophield of dat ik écht iets ergs had gedaan. Niet omdat ik tegen de wil van ons ma eens een koekske had gepakt. Je bent ook niet altijd in de situatie dat je eerst uw kind speelgoed kan afpakken, eens in de hoek zetten, een time out geven, etc.

Dat is nochtans wat dat kind dan leert "neen jij mag je zus niet kloppen maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel"
"Nee, jij mag geen bier drinken maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."
"Nee, jij mag niet na 10 uur wakker blijven maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."
"Nee, jij mag uw zus haar speelgoed niet afpakken maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."

Allé, zo kan ik nog een uurtje bezig blijven hoor. Er zijn 101 dingen die je nu eenmaal als volwassenen/ouder wel mag en als kind niet.

Dat is uw goed recht als jij nooit die gedachte hebt gehad. Nogmaals, het is niet omdat je zelf opgevoed bent met de pedagogische tik dat je dit daarom meteen aanwent. Zoals de meeste hier heb ik vroeger ook wel eens een tik gekregen. En dat was oftewel dat ik het bleef uithangen en ik maar niet ophield of dat ik écht iets ergs had gedaan. Niet omdat ik tegen de wil van ons ma eens een koekske had gepakt. Je bent ook niet altijd in de situatie dat je eerst uw kind speelgoed kan afpakken, eens in de hoek zetten, een time out geven, etc.

"Nee, jij mag geen bier drinken maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."
"Nee, jij mag niet na 10 uur wakker blijven maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."
"Nee, jij mag uw zus haar speelgoed niet afpakken maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel."

Allé, zo kan ik nog een uurtje bezig blijven hoor. Er zijn 101 dingen die je nu eenmaal als volwassenen/ouder wel mag en als kind niet.
Eigenlijk is geweld het allerlaatste wat je doet. In feite is dat een signaal dat je al uw troeven gespeeld hebt en het kind gewonnen is.

Wat een klucht toch weer. Wij waren ooit Regio zuid oost vlaanderen, sinds een jaar of zo krijgen we een boekske dat we vanaf nu deel uitmaken van de Vlaamse Ardennen, maar als ik de nieuwe kaart bekijk worden we de Denderregio :laugh:
Denderstreek is toch wel gepast voor die côté. Ik had er wel Affligem en Liedekerke ook nog bij genomen, liggen weliswaar in Vlaams-Brabant maar qua dialect en mentaliteit wel 100% Denderstreek.

Nieuwe peiling: Premier De Croo stevig in het zadel, Vlaams Belang blijft de grootste

"stevig in het zadel" = 46,6 % van de kiezers in Vlaanderen. Stevig is blijkbaar van betekenis veranderd. Extreem-rechts is groter dan de grootste regeringspartij, en langs links steekt PvdA binnenkort zelfs de meest linkse regeringspartij voorbij (al is het voor discussie vatbaar wie het meest extreem is PvdA of Ecolo).

Vlaams Belang is afgetekend de grootste... maar daar kunnen ze toch niet gelukkig mee zijn, want ze verliezen ten opzichte van de vorige peiling...

Je moet het lezen om te geloven dat een journalist dit effectief geschreven heeft...

Nieuwe peiling: Premier De Croo stevig in het zadel, Vlaams Belang blijft de grootste

"stevig in het zadel" = 46,6 % van de kiezers in Vlaanderen. Stevig is blijkbaar van betekenis veranderd. Extreem-rechts is groter dan de grootste regeringspartij, en langs links steekt PvdA binnenkort zelfs de meest linkse regeringspartij voorbij (al is het voor discussie vatbaar wie het meest extreem is PvdA of Ecolo).

Vlaams Belang is afgetekend de grootste... maar daar kunnen ze toch niet gelukkig mee zijn, want ze verliezen ten opzichte van de vorige peiling...

Je moet het lezen om te geloven dat een journalist dit effectief geschreven heeft...
Wacht maar tot corona gedaan is en de rekeningen betaald gaan moeten worden. Dan zal het lachen worden met de peilingen!

De grote peiling. Ze hebben ocharme 1000 vlamingen gevraagd 🤣

Dat stevig slaat toch eerder op zijn persoonlijk resultaat niet? was toch hoger dan dat van bdw

hehe. Ik vind het eigenlijk wel logisch om dat te doen. Op die manier kan de politie zich focussen op onderzoek van de stukken waar er geen melding van gemaakt wordt wij zijn onschuldig want zie hier onze uitleg en kunnen die dan ook efficiënter werken doordat men het niet moet behandelen als u bent schuldig en er tijd moet insteken want u hebt zo'n telefoon.

Zeker wanneer ze zoals ze zeggen effectief de server van dat bedrijf hebben gekraakt en hiermee de volledige correspondentie hebben van alle telefoons van dat type. Ook al zegt het bedrijf zelf van niet.
Ehr neeen dat is totaal niet logisch.

Heel dien uitleg van dien sky vind ik maar vreemd hoor. Het ene verhaal gaat om basically een fake app (aka phishing) en het andere over het kraken van de servers zelf...

Ehr neeen dat is totaal niet logisch.

Heel dien uitleg van dien sky vind ik maar vreemd hoor. Het ene verhaal gaat om basically een fake app (aka phishing) en het andere over het kraken van de servers zelf...
Tuurlijk is dat wel logisch. Of moeten we wegens het massa werk potentiële criminelen gewoon ongemoeid laten in het kader van privacy wanneer er bewezen is dat deze software/telefoon alomtegenwoordig is in het criminele milieu ? Privacy is niet absoluut ten koste van alles. Of moeten we 685 jaar wachten tot men alles 1 keer gelezen heeft en iedereen die iets misgedaan heeft al 5 eeuwen in de grond zit?

En De Croo zelf? Die is voor de derde keer op rij de populairste politicus van Vlaanderen. 63 procent van de ondervraagden wil hem de komende maanden een belangrijke rol zien spelen.
De grote peiling. Ze hebben ocharme 1000 vlamingen gevraagd 🤣
Er werkten 2.521 mensen aan mee.
Maar alleszins, ja, een percent kunnen deze peilingen altijd wel afwijken, maar is onwaarschijnlijk dat dit zoveel is. Met een dergelijke sample size ben je 95% zeker dat er maximaal een afwijking is van 1.27%. (Afhankelijk van bepaalde factoren natuurlijk.)

Maar alleszins, uitgaan van de feiten, is wel zo aangenaam, vind ik. :)

Laatst bewerkt:

Vlaams belang :rofl:
Slechts één van de vele hoogtepunten,:

Ik vind een gaypride echt vies. Het exhibitionisme op die karren, die strontkarren, met hun spulleke in een suspensoir ... Mannen die elkaar aan het aflebberen zijn en vrouwen die elkaar aan het aflebberen zijn…

Maar alleszins, uitgaan van de feiten, is wel zo aangenaam, vind ik. :)

Uitgaan van irrelevante feiten mag jij dan wel aangenaam vinden, het is in de eerste plaats irrelevant. De stevigheid waarmee een premier in het zadel zit, wordt niet bepaald door de populairste politicus te zijn. Als Bart De Wever nog steeds de populairste politicus zou zijn, was hij daarmee nog steeds geen premier.

De stevigheid waarmee een regering in het zadel zit, zou bepaald moeten worden door het parlement, maar goed de mening van deze regering wat het parlement betreft is intussen duidelijk (cfr. de pandemiewet). Gelukkig kon men dankzij bijna alle Waalse partijen in het bad te trekken nog aan genoeg knopjes geraken om deze regering goed te keuren, voor de rest draait het om de postjes. De particratie is denk ik nog nooit zo erg geweest in dit land.
Ondertussen gaat in deze peiling de coalitie die de premier steun geeft in het parlement is er qua zetelaantal nog verder op achteruit, en de Vlaamse partijen hebben nog steeds geen meerderheid binnen Vlaanderen.

Nu goed, het verbaast me niet dat De Croo junior er persoonlijk qua populariteit op vooruit gaat, de lat ligt na Wilmes op de bodem van de Marianentrog (maar die is desondanks nog beloond met de ministerportefeuille BuZa) en hij komt vaak in beeld, met vage PR-praat.

Uitgaan van irrelevante feiten mag jij dan wel aangenaam vinden, het is in de eerste plaats irrelevant. De stevigheid waarmee een premier in het zadel zit, wordt niet bepaald door de populairste politicus te zijn. Als Bart De Wever nog steeds de populairste politicus zou zijn, was hij daarmee nog steeds geen premier.

De stevigheid waarmee een regering in het zadel zit, zou bepaald moeten worden door het parlement, maar goed de mening van deze regering wat het parlement betreft is intussen duidelijk (cfr. de pandemiewet). Gelukkig kon men dankzij bijna alle Waalse partijen in het bad te trekken nog aan genoeg knopjes geraken om deze regering goed te keuren, voor de rest draait het om de postjes. De particratie is denk ik nog nooit zo erg geweest in dit land.
Ondertussen gaat in deze peiling de coalitie die de premier steun geeft in het parlement is er qua zetelaantal nog verder op achteruit, en de Vlaamse partijen hebben nog steeds geen meerderheid binnen Vlaanderen.

Nu goed, het verbaast me niet dat De Croo junior er persoonlijk qua populariteit op vooruit gaat, de lat ligt na Wilmes op de bodem van de Marianentrog (maar die is desondanks nog beloond met de ministerportefeuille BuZa) en hij komt vaak in beeld, met vage PR-praat.
Volg je eigen advies : Je moet het lezen.
Wat jij hier schrijft en beweert staat er niet.

Ik reageer gewoon dat je geen twee zaken door elkaar moet halen.

Toch niet te snappen hoe ge uzelf als partij zo hard in de voet kunt schieten, zeker gezien de actuele context. :')

Dat is mijn punt dit is eerder geweld omdat het makkelijk en snel is, niet zoals sommige beweren dat het noodzakelijk is voor een goede opvoeding.

En allemaal kan je rationeel uitleggen waarom: bier(alcohol) is gewoon slecht voor de ontwikkeling van een kind bijvoorbeeld.

Wacht maar tot corona gedaan is en de rekeningen betaald gaan moeten worden. Dan zal het lachen worden met de peilingen!
Tekorten gaan in totaal een 100 miljard extra tot 2024 creëren, denk dus een staatsschuld richting 140-150% van bnp. Griekse toestanden dus, eens de rente een klein beetje stijgt ...

En Bracke wordt er voorzitter, die vergaderingen gaan sfeervol zijn zeg.

Terug
Bovenaan