Kleine nieuwtjes

Lees nu uw eigen post eens. Ik zeg: "een tik op de billen", jij maakt daar meteen "je klopt op je kind" van. Kom seg, zo kunt ge alles naar uw hand zetten als je meteen zo gaat overdrijven.

Uw kleine kan net zo goed beginnen krijsen omdat 'm de cornflakes met die leuke verpakking van Paw Patrol niet krijgt. Kleine kinderen staan nu niet meteen bekend als rationele wezens. Jij vindt dat misschien normaal dat uw kleine minuten lang blijft krijsen, ik ben op dat gebied anders opgevoed en daar ben ik ook blij om. Van een klets op de billen is nog niemand gestorven.
Ultieme dooddoener: maar ge hebt duidelijk geen kinderen. Kinderen krijsen soms minuten lang voor pietluttigheden.
Beste is meestal: negeren. Dan leren ze dat roepen geen fluit uit haalt en dan roepen ze niet meer. Wordt het te erg (of te genant): doe onderstaande:
Ik ga mijn kinderen nooit een klets geven, maar ik heb ze zeker wel al opgepakt en verwijderd uit de situatie. En dat is ook 'geweld'.
Hangt er vanaf hoe hardhandig ge dat doet zeker? Maar dat ook is gedaan in de winkel, dochter onder de arm en terug de auto in, zonder ze pijn te doen uiteraard.

Ochtekes ze hebben geen respect voor jou, wel dat moet je verdienen he.

Of wil je teruggaan nar de goede ouwe tijd van meneer pastoor die zo goed opgevoed was dat hij niet van de kindjes kon blijven?

Wat heeft de pedofilie vd kerk hier nu weer mee te maken?

En waarom moet jij weer persoonlijk worden? ik heb het hier over respect voor openbaar gezag en bezit.
Niet over respect voor mezelf.

Mijn 2 kinderen zijn altijd de braafsten vd hoop, overal waar ik kom. Mn opvoeding gaat dus goed.

Tuurlijk doen kinderen dat die leggen snel de link tussen pijn/geweld en bepaalde acties en zo leer je ze dat dit normaal is en een oplossing voor bepaalde problemen. Als zijn zusje dus wat luid is klopt die er ook eens op en is dan verbaasd dat dat niet mag, de ouders doen dat toch ook?
Ik zeg ook niet dat ge er voor elke kleine prul op moet kletsen of pak onder de pamper hé :) Maar als ze het blijven uithangen en uw uitdagen.

Hangt er vanaf hoe hardhandig ge dat doet zeker? Maar dat ook is gedaan in de winkel, dochter onder de arm en terug de auto in, zonder ze pijn te doen uiteraard.
Goh ja, mag iemand u vastnemen en verplaatsen tegen uw wil? (dus wanneer je niks illegaal doet) Ben er zeker van dat als iemand dat bij u doet je ze kan aanklagen voor iets dat onder 'geweld' valt.

Mannekes, maak uw posts eens wat langer ipv voor elke 1 of 2 zinnen een nieuwe post te plaatsen.
uwe post is ook maar 1 zin lang hoor.

Een tik gelijkstaan aan geweld. Djees, hoe idioot kan het worden. Dat is bijna zo erg als verbieden om een nota in `t rood te schrijven, want een rode kleur traumatiseert.
Maar ze mogen dan `s avonds wel GTA spelen, naar actie/horror-films zien en horen hoe volwassen mensen om de vijf zinnen fuck you and motherfucker zeggen en hoe pa/ma in de auto vloeken op andere chauffeurs. Echt gatachterlijk is onze maatschappij aan het worden.

Goh ja, mag iemand u vastnemen en verplaatsen tegen uw wil? (dus wanneer je niks illegaal doet) Ben er zeker van dat als iemand dat bij u doet je ze kan aanklagen voor iets dat onder 'geweld' valt.
Als die "iemand" uw voogd is en niet de ene of de andere creep met een snor, ja?

uwe post is ook maar 1 zin lang hoor.

Een tik gelijkstaan aan geweld. Djees, hoe idioot kan het worden. Dat is bijna zo erg als verbieden om een nota in `t rood te schrijven, want een rode kleur traumatiseert.
Maar ze mogen dan `s avonds wel GTA spelen, naar actie/horror-films zien en horen hoe volwassen mensen om de vijf zinnen fuck you and motherfucker zeggen en hoe pa/ma in de auto vloeken op andere chauffeurs. Echt gatachterlijk is onze maatschappij aan het worden.

Kinderen mogen technisch gezien geen GTA spelen
Als die "iemand" uw voogd is en niet de ene of de andere creep met een snor, ja?

Dat is dus de vraag, wat is dat voorstel van sp.a. Geen geweld, maar waar stopt geweld?

Dat is dus de vraag, wat is dat voorstel van sp.a. Geen geweld, maar waar stopt geweld?
wettelijk bedoelt ge waarschijnlijk :p Inderdaad en horror films ook niet. Maar blijkbaar vinden ouders dat dan weer minder erg dan een leraar die met een rode stylo schrijft of hun kinderen corrigeren dmv een lichte tik tegen de poep.

hehe. Ik vind het eigenlijk wel logisch om dat te doen. Op die manier kan de politie zich focussen op onderzoek van de stukken waar er geen melding van gemaakt wordt wij zijn onschuldig want zie hier onze uitleg en kunnen die dan ook efficiënter werken doordat men het niet moet behandelen als u bent schuldig en er tijd moet insteken want u hebt zo'n telefoon.

Zeker wanneer ze zoals ze zeggen effectief de server van dat bedrijf hebben gekraakt en hiermee de volledige correspondentie hebben van alle telefoons van dat type. Ook al zegt het bedrijf zelf van niet.

Ik vind heel dat gedoe met Sky ECC een heel gevaarlijk precedent worden.

De politie heeft toestemming gekregen om eender wie op dat platform af te luisteren, ook al doe je daar totaal niets illegaal op hebben ze u gegevens.
En nu vragen ze u om u te melden als je daar niets illegaals op doet in de naam van de privacy
Dan kunnen ze mooi u naam linken aan die bepaalde gegevens, bye bye privacy.
Ze zien gewoon de bomen door het bos niet meer en willen zo snel mogelijk zoveel mogelijk gebruikers kunnen uitsluiten zeker.

Lees nu uw eigen post eens. Ik zeg: "een tik op de billen", jij maakt daar meteen "je klopt op je kind" van. Kom seg, zo kunt ge alles naar uw hand zetten als je meteen zo gaat overdrijven.
Je aait ze dan of zo? Of je hebt de bedoeling om hen te straffen/verschieten door hen een klopt te geven wat ze voelen of niet. Nu doe je precies alsof je die aait .

Uw kleine kan net zo goed beginnen krijsen omdat 'm de cornflakes met die leuke verpakking van Paw Patrol niet krijgt. Kleine kinderen staan nu niet meteen bekend als rationele wezens. Jij vindt dat misschien normaal dat uw kleine minuten lang blijft krijsen, ik ben op dat gebied anders opgevoed en daar ben ik ook blij om. Van een klets op de billen is nog niemand gestorven.

Zoals anderen hier ook al opmerkte: er zijn betere manieren dan een tik. Moeilijker voor de ouder? Ja, meer werk? ja, Af en toe ene boze blik van een debiel ? JA

Echter wel beter voor je kind. Als het criterium is "ze sterven er niet van" dan leg je de lat wel heel laag qua opvoeding.

Je leert je kinderen toch ook dat je als ouder meer mag dan uw kinderen.
Dus je wilt ze leren dat geweld ok is na 18 jaar? Ook een goede les voor sommige zeker?

Wat heeft de pedofilie vd kerk hier nu weer mee te maken?

En waarom moet jij weer persoonlijk worden? ik heb het hier over respect voor openbaar gezag en bezit.
Niet over respect voor mezelf.

Mijn 2 kinderen zijn altijd de braafsten vd hoop, overal waar ik kom. Mn opvoeding gaat dus goed.

"vroeger" waren ze toch beter opgevoed? ALs ik zie hoeveel boomers/millenials met serieuze trauma's rondlopen dan is de jeugd van tegenwoordig heel wat stabieler hoor.

En ergens braaf zijn is maar een heel klein deeltje van de opvoeding hoor, hoeft zelfs niet altijd.

Ik zeg ook niet dat ge er voor elke kleine prul op moet kletsen of pak onder de pamper hé :) Maar als ze het blijven uithangen en uw uitdagen.
Zoals?

Je aait ze dan of zo? Of je hebt de bedoeling om hen te straffen/verschieten door hen een klopt te geven wat ze voelen of niet. Nu doe je precies alsof je die aait .

Zoals anderen hier ook al opmerkte: er zijn betere manieren dan een tik. Moeilijker voor de ouder? Ja, meer werk? ja, Af en toe ene boze blik van een debiel ? JA

Echter wel beter voor je kind. Als het criterium is "ze sterven er niet van" dan leg je de lat wel heel laag qua opvoeding.

Een tik dient inderdaad ook als een soort schrikeffect. Je maakt het door uw verwoording ook gewoon erger dan het effectief is. Nogmaals, een klein kind op zijn billen tikken is niet hetzelfde als erop kloppen. Jij zegt dat ik doe alsof je ze aait, jij doet alsof je ze half dood slaat.

Uiteraard zijn er andere manieren, een tik is dan ook het allerlaatste middel dat je moet gebruiken. Maar kan je je nu werkelijk niet inbeelden dat sommige kinderen zo onhandelbaar kunnen zijn, zo het bloed onder uw nagels halen dat het enige dat helpt is om ze eens een kleine tik te geven? Kinderen zijn kampioen in het uitzoeken (en uitdagen) van hoe ver ze kunnen gaan. Nogmaals tik, niet half dood kloppen zoals jij er van maakt.

Dus je wilt ze leren dat geweld ok is na 18 jaar? Ook een goede les voor sommige zeker?

Ja kom seg, er valt gewoon niet te praten met u. Als dat hetgeen is wat je uit mijn post haalt, dan blijf ik mijn tijd er niet aan verdoen. Dan weet ik plezantere dingen te doen op vrijdag.

Laatst bewerkt:
Goh anekdotisch verhaal (ook de enige klets die ik ooit van mijn oma heb gehad)
Daar in de keuken zijn 3 trappen om naar buiten te gaan, als kind vond ik niet beter om telkens er af te springen
Na 3 waarschuwigen "stop ermee, ge gaat uw pijn doen" en mij in de zetel zetten kreeg ik bij de 4e keer een saflet rond mijn oren voor ik de grond raakte
Sindsdien ooit meer van die trap gesprongen ;)

mja tis blijkbaar veel beter als ze ambetant doen van hun de tablet in hun handen te duwen zodat ze stil zijn (allé zo heb ik het hier toch al eens gezien) of te lachen als ze iets stuk maken want het is maar iets materialistisch.
Maar ik heb geen kinderen dus ik mag me er niet in moeien hé.

Of laat een kind gewoon van een trapje springen? Beetje risicovol spelen, zeker niet verkeerd. ;)
Afijn om maar te zeggen dat er vaak onnodig naar straffen wordt gegrepen, al dan niet fysiek.

Er is in België geen verbod om kinderen gelijk welke game te laten spelen. Als je je kleuter van 3 jaar CoD wil laten spelen is dat wettelijk ok, het PEGi systeem zijn richtlijnen en het is aan de ouders om te beslissen of ze dat volgen of niet.

Da's wat me ook wat stoort aan de wetgeving tegen pedagogische tikken. De vraag of het pedagogisch een goed idee is of niet doet er eigenlijk minder toe vind ik, er zijn heel wat zaken die ouders wettelijk mogen doen die pedagogisch geen goed idee zijn, moet de wetgeving dat dan ook allemaal regelen? Het gaat niet om het mishandelen van kinderen ofzo, als je je kinderen nu blauwe plekken slaat kom je met de huidige wetgeving ook al in de problemen.

Goh anekdotisch verhaal (ook de enige klets die ik ooit van mijn oma heb gehad)
Daar in de keuken zijn 3 trappen om naar buiten te gaan, als kind vond ik niet beter om telkens er af te springen
Na 3 waarschuwigen "stop ermee, ge gaat uw pijn doen" en mij in de zetel zetten kreeg ik bij de 4e keer een saflet rond mijn oren voor ik de grond raakte
Sindsdien ooit meer van die trap gesprongen ;)

mja tis blijkbaar veel beter als ze ambetant doen van hun de tablet in hun handen te duwen zodat ze stil zijn (allé zo heb ik het hier toch al eens gezien) of te lachen als ze iets stuk maken want het is maar iets materialistisch.
Maar ik heb geen kinderen dus ik mag me er niet in moeien hé.
Nee dat laatste vind ik niet je was ooit kind he ;-)

En als je je pijn doet leer je dat je beter niet van trappen met 3 treden tegelijk springt, zie echt geen reden om daar een mep voor te geven.

Een tik dient inderdaad ook als een soort schrikeffect. Je maakt het door uw verwoording ook gewoon erger dan het effectief is. Nogmaals, een klein kind op zijn billen tikken is niet hetzelfde als erop kloppen. Jij zegt dat ik doe alsof je ze aait, jij doet alsof je ze half dood slaat.

Uiteraard zijn er andere manieren, een tik is dan ook het allerlaatste middel dat je moet gebruiken. Maar kan je je nu werkelijk niet inbeelden dat sommige kinderen zo onhandelbaar kunnen zijn, zo het bloed onder uw nagels halen dat het enige dat helpt is om ze eens een kleine tik te geven? Kinderen zijn kampioen in het uitzoeken (en uitdagen) van hoe ver ze kunnen gaan. Nogmaals tik, niet half dood kloppen zoals jij er van maakt.
Neen, nooit nodig gehad bij mijn kinderen noch nooit gedacht bij anderen "die zou eens een klets moeten krijgen" . Kinderen doen zaken om een reden al is het dat ze verveeld zijn wel je kan dat niet leuk vinden maar het zijn en blijven jouw kinderen, er zijn altijd betere manieren om iets op te lossen.

Imho is het gewoon gebruikt omdat het snel is en mensen zo zelf opgevoed geweest is.

Ja kom seg, er valt gewoon niet te praten met u. Als dat hetgeen is wat je uit mijn post haalt, dan blijf ik mijn tijd er niet aan verdoen. Dan weet ik plezantere dingen te doen op vrijdag.
Dat is nochtans wat dat kind dan leert "neen jij mag je zus niet kloppen maar mama en papa zijn volwassen die mogen dat wel"

Terug
Bovenaan