Ultieme dooddoener: maar ge hebt duidelijk geen kinderen. Kinderen krijsen soms minuten lang voor pietluttigheden.Lees nu uw eigen post eens. Ik zeg: "een tik op de billen", jij maakt daar meteen "je klopt op je kind" van. Kom seg, zo kunt ge alles naar uw hand zetten als je meteen zo gaat overdrijven.
Uw kleine kan net zo goed beginnen krijsen omdat 'm de cornflakes met die leuke verpakking van Paw Patrol niet krijgt. Kleine kinderen staan nu niet meteen bekend als rationele wezens. Jij vindt dat misschien normaal dat uw kleine minuten lang blijft krijsen, ik ben op dat gebied anders opgevoed en daar ben ik ook blij om. Van een klets op de billen is nog niemand gestorven.
Beste is meestal: negeren. Dan leren ze dat roepen geen fluit uit haalt en dan roepen ze niet meer. Wordt het te erg (of te genant): doe onderstaande:
Hangt er vanaf hoe hardhandig ge dat doet zeker? Maar dat ook is gedaan in de winkel, dochter onder de arm en terug de auto in, zonder ze pijn te doen uiteraard.Ik ga mijn kinderen nooit een klets geven, maar ik heb ze zeker wel al opgepakt en verwijderd uit de situatie. En dat is ook 'geweld'.
Maar als ze het blijven uithangen en uw uitdagen.
Inderdaad en horror films ook niet. Maar blijkbaar vinden ouders dat dan weer minder erg dan een leraar die met een rode stylo schrijft of hun kinderen corrigeren dmv een lichte tik tegen de poep.