Kleine nieuwtjes

Ik probeer er steeds bewuster mee om te gaan, o.a. met de Yuka-app. Maar eigenlijk zou dat allemaal niet nodig moeten zijn.
Thanks, wist niet dat zoiets bestond. Dadelijk eens uitproberen, want ik zou graag ook bewuster met voedsel omgaan, maar vind het moeilijk om in te schatten wat wel en niet OK is. Die nutri scores helpen ook niet altijd.
 
Thanks, wist niet dat zoiets bestond. Dadelijk eens uitproberen, want ik zou graag ook bewuster met voedsel omgaan, maar vind het moeilijk om in te schatten wat wel en niet OK is. Die nutri scores helpen ook niet altijd.
Yuka is vooral handig om ultrabewerkte shit vol additieven er uit te halen. Daar let ik nu echt wel op, al de alternatieven eens scannen en degene met de minst (slechte) additieven uitkiezen. Meestal kan je wel raden welke slecht en goed gaan scoren, maar ben toch al in beide richtingen verrast geweest.
 
Yuka is vooral handig om ultrabewerkte shit vol additieven er uit te halen. Daar let ik nu echt wel op, al de alternatieven eens scannen en degene met de minst (slechte) additieven uitkiezen. Meestal kan je wel raden welke slecht en goed gaan scoren, maar ben toch al in beide richtingen verrast geweest.
Ga ik eens checken. Thx
 
Thanks, wist niet dat zoiets bestond. Dadelijk eens uitproberen, want ik zou graag ook bewuster met voedsel omgaan, maar vind het moeilijk om in te schatten wat wel en niet OK is. Die nutri scores helpen ook niet altijd.
Nutri scores lijkt me nu echt het resultaat van doorgedreven lobbywerk. Onlangs nog een zak zoute tortilla chips in mijn handen gehad. Nutriscore B 🥲
 
Wij kopen nu een groot deel van onze wekelijkse boodschappen bij efarmz. Misschien te duur voor veel mensen, maar: het wordt thuis geleverd. En het is allemaal bio & lokaal shizzle. Die maken de keuze voor ons qua additieven hoop ik
 
Nutri scores lijkt me nu echt het resultaat van doorgedreven lobbywerk. Onlangs nog een zak zoute tortilla chips in mijn handen gehad. Nutriscore B 🥲
Er zit nochtans een vrij simpele formule achter de berekening van de nutriscore, niet dat daar veel gesjoemeld mee kan worden. Het enige wat die B zegt is dat die tortillachips gezonder zijn dan andere types snacks die je in dezelfde hoeveelheid zou eten.
 
Nutri scores lijkt me nu echt het resultaat van doorgedreven lobbywerk. Onlangs nog een zak zoute tortilla chips in mijn handen gehad. Nutriscore B 🥲
Wat hierboven staat klopt: uiteindelijk is dat volgens categorie. De meeste (aardappel)chips scoren zo C.
 

Nog zo'n onoplosbaar probleem, Noord-Korea. 26 miljoen mensen ondertussen drie tot vier generaties gebrainwashed. Zelfs al zou Kim ooit verdwijnen wat doe je dan nog met zo'n land.
Ik denk dat de wil op dit "op te lossen" bij vele landen ontbreekt. Buiten de extreme brainwashing is dat land ook sterk achtergesteld op zowat elk vlak. Stel dat morgen dat regime implodeert, dan ga je een ongeziene stroom mensen krijgen, die naar China of Zuid-Korea willen. Ik denk niet dat die landen daar echt op zitten te wachten.

Het huidige status quo is vooral dat die leidersfamilie de eigen bevolking terroriseert, en af en toe eens "een grote mond opzet" (= een raket lanceert), wanneer het een toegeving wil die neerkomt op wat steun.
 
  • Leuk
Waarderingen: Avi
Die nutriscore vergelijkt toch alleen maar die zak chips, met andere zakken chips?

Er zit nochtans een vrij simpele formule achter de berekening van de nutriscore, niet dat daar veel gesjoemeld mee kan worden. Het enige wat die B zegt is dat die tortillachips gezonder zijn dan andere types snacks die je in dezelfde hoeveelheid zou eten.

Wat hierboven staat klopt: uiteindelijk is dat volgens categorie. De meeste (aardappel)chips scoren zo C.
awel dat wist ik niet. De metric van de nutriscore was me onbekend.
 
https://www.hln.be/binnenland/mama-...oster-we-laten-hem-niet-in-de-steek~adcdb5cb/

“Hij was op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment, met de verkeerde mensen.” Dat beweert de moeder van B.V. (18), één van de verdachten in de zaak rond de dood van trucker Gheorghe (50), die stierf nadat een rioolrooster op hem terechtkwam.

Ah ja, natuurlijk. Hoe vaak hebben we dat riedeltje ondertussen al wel niet gehoord? :sarcastic:

De jongeman, die nog studeert en later politieagent wil worden

Altijd lachen die uitspraken.
 
https://www.hln.be/binnenland/mama-...oster-we-laten-hem-niet-in-de-steek~adcdb5cb/

“Hij was op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment, met de verkeerde mensen.” Dat beweert de moeder van B.V. (18), één van de verdachten in de zaak rond de dood van trucker Gheorghe (50), die stierf nadat een rioolrooster op hem terechtkwam.

Ah ja, natuurlijk. Hoe vaak hebben we dat riedeltje ondertussen al wel niet gehoord? :sarcastic:
IMO toch ook vooral clickbait van HLN hé, de moeder van een dader eens haar zoon laten goedpraten. Hoe durft ze!

Lijkt me dat het heel ver moet komen voor een moeder haar eigen kinderen niet gaat verdedigen, en het vooral cashen op verontwaardiging is.
 
Terug
Bovenaan