Kleine nieuwtjes

Dit dus.
Ongeacht of er nu strafbare feiten zijn gepleegd moet je u toch vragen stellen waarom er zoveel constructies worden opgezet welke dan nog teren op subsidies.
Als je van plan bent om een bedrijf uit de grond te stampen. En je wilt hiermee meerdere zaken doen.
Waarom zou je dit in 1 bedrijf steken als je gratis geld kunt rapen door dat op te delen naar andere bedrijfjes.

Uiteindelijk zouden wij exact hetzelfde doen in haar case (over dat opdelen hé). Kijk naar de SOD's waar de grond bezit is van zustermaatschappij 1 en de bouw gezet wordt door zustermaatschappij 2. En dit om ervoor te zorgen dat we 10% registratierechten moeten betalen ipv 21% BTW op de grond.

Voor een zelfstandige komt dat op hetzelfde neer.
Maar ook voor particulieren geldt hetzelfde voor pensioensparen he. De overheid verliest er geld door en blijkbaar vindt de PS het geen enkel probleem om dat nadien terug te vragen.

Allez ik kan er begrip voor opbrengen. Aangezien het een significante hoeveelheid geld is die je kunt recupereren. Maar uiteindelijk indien die reductie er niet was, dan deed men het niet waardoor je als overheid ook de minimumpensioenen niet moet verhogen aangezien er een extra peiler is die ervoor zorgt dat de pensioenen hoger liggen.

Persoonlijk zou ik echter VOOR ik hier zou aan komen, zou ik beginnen met het volledig gedeelte rond extralegale voordelen, de salariswagen en al die andere cheques eens diepgaand te revalueren. Voordat ik aan die groepsverzekeringen zou komen. Want daar valt dan ook nog een pak geld te halen.

Nog een leuk nieuwsje van vandaag:
https://www.hln.be/onderwijs/leerkr...s-van-690-dagen-vast-benoemd-worden~a43725ce/
Dus in plaats van dat pervers systeem af te bouwen, gaan we het uitbreiden?

Omdat het systeem afbouwen geen oplossing geeft voor het probleem. Dan versterk je juist het probleem, aangezien zonder die vaste benoeming welke jongere ga je effectief kunnen overtuigen om hierin te stappen wanneer de verloning in de privé completer is en daarnaast ook nog flexibeler.
 
Laatst bewerkt:
Ja, het feit dat dat gefragmenteerd is over verschillende bedrijfjes is op zich niet zo speciaal. Zeker in start-ups beschermt dit toch enigzins dat een slecht resultaat op één activiteit alles mee doet zinken. Het feit dat er één vereniging is die sterk is gesubsidieerd en diensten gebruikt van for-profit vennootschappen maakt het wel belangrijk dat er een deftige scheiding is tussen beide en dat corporate governance regels nauwgezet gevolgd worden, en net daar lijkt het in dit geval (al dan niet doelbewust) compleet misgegaan.
 
Als je van plan bent om een bedrijf uit de grond te stampen. En je wilt hiermee meerdere zaken doen.
Waarom zou je dit in 1 bedrijf steken als je gratis geld kunt rapen door dat op te delen naar andere bedrijfjes.

Uiteindelijk zouden wij exact hetzelfde doen in haar case (over dat opdelen hé). Kijk naar de SOD's waar de grond bezit is van zustermaatschappij 1 en de bouw gezet wordt door zustermaatschappij 2. En dit om ervoor te zorgen dat we 10% registratierechten moeten betalen ipv 21% BTW op de grond.

😭 Ik heb 21% BTW betaald op mijn aandeel van de grond van mijn appartement.
 
Ik snap dat toch echt niet... problemen hebben met de "traditionele media", omdat die biased zouden zijn. Dat zou ik nog kunnen snappen. Maar dan zo hoog oplopen met vodden als 'tScheldt ('tScheldt! Een bende trollende bloggers die het een satirisch blad noemen, omdat ze zich daarachter kunnen verschuilen als ze weer eens fout zitten, wat vaker wel dan niet gebeurt).
 
Is het rapport van VDL ergens volledig beschikbaar? Het leek mij dat ze zich gefocust hebben op enkele specifieke transacties en enkel daarover uitspraken doen. Dan kan het gerust zijn dat hij gelijk heeft over dat stuk (dat door zijn opdrachtgevers werd bepaald) en naar de rest niet gekeken heeft en er dus ook niets over zegt. De tijd die ze gehad hebben lijkt me ook te kort om voor de volledige groep van bedrijven voor verschillende jaren een volledige doorlichting te hebben gedaan met het kleine team dat werd vermeld.
Los daarvan, da's een advocaat die zegt: "ik heb mijn cliënt onderzocht en ze blijkt onschuldig te zijn". Dat onderzoek is hoe dan ook eigenlijk amper het vermelden waard.
 
Ja, het eerste bericht van het onderzoek stond idd dezelfde dag op DS.
De verdere ontwikkelingen echter niet.

evenmin als de feiten van Apache en Newsweek.
Wat een doofpotterij, hè. 'tScheldt, de Standaard, De Morgen, Apache, Newsweek, VRT.
Wat zou dat geweest zijn als ze het wél naar buiten hadden willen brengen!

Ga je ook vermelden dat 'tScheldt het nodig vond haar seksualiteit erbij te betrekken en het zodanig op de man te spelen?
 
Ik snap dat toch echt niet... problemen hebben met de "traditionele media", omdat die biased zouden zijn. Dat zou ik nog kunnen snappen. Maar dan zo hoog oplopen met vodden als 'tScheldt ('tScheldt! Een bende trollende bloggers die het een satirisch blad noemen, omdat ze zich daarachter kunnen verschuilen als ze weer eens fout zitten, wat vaker wel dan niet gebeurt).
Ik loop niet hoog op met tscheldt.
Is apache mss ook een altright trollblad?

het is natuurlijk makkelijker om alles per definitie af te serveren naargelang in welke media het staat.
is wel handig, zon morele verhevenheid.
 
Wat een doofpotterij, hè. 'tScheldt, de Standaard, De Morgen, Apache, Newsweek, VRT.
Wat zou dat geweest zijn als ze het wél naar buiten hadden willen brengen!
Graag een quote waar ik spreek van een doofpot, of anders geefde uzelf maar een infractie.
 
Graag een quote waar ik spreek van een doofpot, of anders geefde uzelf maar een infractie.


Als het deksel al af het potje is :)

En wie heeft het eraf gedaan? Maar allee, zo kun je toch alles bewijzen?
- Ze schrijven het niet: Doofpot! Biased media!
- Ze schrijven het: Ja, ze kunnen niet anders, het is al bekend! Biased media!

Ik snap zoiets niet... dit komt je hele punt toch niet ten goede? Als er bewijzen zijn dat het nu niet zo is, dan is dit gewoon geen goed voorbeeld van die bias. Geef dat dan gewoon toe, als je het toch zo "objectief" wilt bekijken.

'T Scheldt

Of reken je die tot de MSM?

Allee. Kunnen we nu praten als grote mensen?
 






Allee. Kunnen we nu praten als grote mensen?
ik spreek daar toch ni over een doofpot?
Ik zeg enkel dat de artikels in DS pas na tscheldt kwamen.

Wat ik best frappant vind voor een troll blad. ge zou toch denken dat die overal achteraan lopen?
Ze waren in elk geval steeds sneller op de ball met het uitdeinend verhaal.

En dan Apache en Newsweek die elk met primeurs van nieuwe feiten afkomen.

Als ik een rechtse bias heb, ga ik ni Apache lezen he.


Maar ik snap wel dat het makkelijker is om ne sticker op mij te kleven en zo de discussie gwn te kortwieken.
 
ik spreek daar toch ni over een doofpot?
Ik zeg enkel dat de artikels in DS pas na tscheldt kwamen.

Wat ik best frappant vind voor een troll blad. ge zou toch denken dat die overal achteraan lopen?
Ze waren in elk geval steeds sneller op de ball met het uitdeinend verhaal.

En dan Apache en Newsweek die elk met primeurs van nieuwe feiten afkomen.

Als ik een rechtse bias heb, ga ik ni Apache lezen he.


Maar ik snap wel dat het makkelijker is om ne sticker op mij te kleven en zo de discussie gwn te kortwieken.

Ik kleef geen sticker op je :D Jij had het alleen over 'tScheldt in het begin, daar kan ik niks aan doen, hè.
Je zegt dat het niet in de MSM komt, maar wel in 'tScheldt. In een discussie waarin het ging over de doofpot. Daarna zei je dat de MSM het volgens jou pas hadden bericht nadat "het deksel van het potje was".

Moet ik die andere post van je citeren waarin je zegt dat als je iets vaak genoeg insinueert, je het niet meer hoeft te zeggen? Want hier wordt écht wel geinsinueerd dat de MSM het niet wou uitbrengen, maar geforceerd werd "omdat het deksel van het potje was". Kranten die gezamenlijk iets niet willen uitbrengen door druk van elders = doofpot. Een ander citaat van je daar is verdorie letterlijk: Toch al langer duidelijk dat de media zwaar inzetten op Vivaldi. 😂

Maar als ik je insinuaties en rechtstreekse toespelingen dan zo benoem, ho maar. Dan heb je het niet gezegd, hoor! Wacht anders nog eens 14 pagina's om het opnieuw te komen zeggen en weer verbolgen te doen als iemand je erop wijst.
 
Terug
Bovenaan