Kleine nieuwtjes

Ik vind het maar normaal dat zulke mensen niet worden aangenomen in een gevangenis noch links, noch rechts. Die mensen zijn gestraft voor wat dan ook en ja vaak gruwelijke en verwerpelijke feiten maar daarom hoeven ze niet per se zonder respect behandeld worden. Als cipier sta je toch in voor veiligheid en tucht van de gedetineerde, tzou er nog al chique uitzien als ge met willekeur gaat werken. Met die wil ik samenwerken maar die heeft een kind verkracht dus die krijgt geen eten van mij. Trouwens ik ken heel wat cipiers met rechtsgedachte goed die het zeker niet verbergen. Toen ik in de Begijnenstraat vaak was paar cipiers met hun legerbotten, kaalgeschoren, die oorlogje kwamen opvoeren met nog al schunnig taalgebruik tov buitenlanders of allochtonen. Helemaal tegenovergestelde hadde van die popemiekes dat ge dacht ai, als die maar niet naïef is. Zo zijn er gepakt geweest he... denk dat ze als ex vrouwelijke cipier nu in Gentse gevangenis zit voor seks met een gevangene plus smokkelen

En nee Dutroux en al die extremen hoeven hier niet aangehaald om voorbeelden van respect te bekomen pleiten...
 

McAfee heeft zelfmoord gepleegd in een gevangenis in Barcelona enkele uren nadat werd beslist hem uit te leveren aan de USA

 

McAfee heeft zelfmoord gepleegd in een gevangenis in Barcelona enkele uren nadat werd beslist hem uit te leveren aan de USA

Die kerel was echt knettergek. Zag hem toevallig vorig jaar op deze podcast:

 
In de Amerikaanse Senaat hebben Democraten en Republikeinen een ambitieus plan voor investeringen in wetenschap en technologie goedgekeurd. De ambitie van de ‘historische tekst’ is vooral om de economische dreiging van China en zijn autoritaire model tegen te gaan.


Een techwedloop komt eraan.


(ideaal als je wilt investeren in nasdaq bedrijven alvast)
 

Lijkt me dat Van Grieken daar toch redelijk de mist ingaat.
Ben gaan kijken naar de post (die ik voor één of ander reden niet kan linken, maar soit).
Die 'boze mannetjes' lijken mij stuk voor stuk fake profielen.
 
Interessant, terwijl wij sakkeren over onze pensioenput en ons pensioenstelsel (werkenden betalen nu voor de gepensioneerden nu, er wordt niets opgespaard) kijken ze in Nederland (waar wel gespaard wordt) naar een omslag naar ons systeem.
 
Natuurlijk vindt men dat in Nederland op dit moment interessant, net zoals hier is daar een demografisch overwicht van babyboomers dat zich ook in de politiek vertaalt, je hebt daar zelfs een 50plus partij: https://www.50pluspartij.nl/

Feit is dat ons systeem buitenproportioneel in het voordeel is van een generatie die zélf véél te weinig heeft bijgedragen voor de pensioenen van de generatie voor hun (cfr. staatsschuld explosie in de crises van de jaren '70 en '80), die nu ook nog eens het grote voordeel hebben gehad van de huidige corona-lockdowns (meer in het voordeel van de ouderen dan de jongeren) en die veel te weinig hun aandeel in de factuur dreigen te betalen.

Onder deze generatie werden veel zaken voor jongeren duurder: men schermt graag dat jongeren tegenwoordig meer kunnen reizen en technologische snufjes hebben, maar ondertussen is de woningmarkt moeilijker en moeilijker te betreden en wil je een deftige job? Moeilijker en moeilijker, zorg maar dat je na afstuderen niet alleen meerdere diploma's en relevante diploma's hebt. Ergens opklimmen met enkel een diploma secundair? Vergeet het maar.
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk vindt men dat in Nederland op dit moment interessant, net zoals hier is daar een demografisch overwicht van babyboomers dat zich ook in de politiek vertaalt, je hebt daar zelfs een 50plus partij: https://www.50pluspartij.nl/

Feit is dat ons systeem buitenproportioneel in het voordeel is van een generatie die zélf véél te weinig heeft bijgedragen voor de pensioenen van de generatie voor hun (cfr. staatsschuld explosie in de crises van de jaren '70 en '80), die nu ook nog eens het grote voordeel hebben gehad van de huidige corona-lockdowns (meer in het voordeel van de ouderen dan de jongeren) en die veel te weinig hun aandeel in de factuur dreigen te betalen.

Onder deze generatie werden veel zaken voor jongeren duurder: men schermt graag dat jongeren tegenwoordig meer kunnen reizen en technologische snufjes hebben, maar ondertussen is de woningmarkt moeilijker en moeilijker te betreden en wil je een deftige job? Moeilijker en moeilijker, zorg maar dat je na afstuderen niet alleen meerdere diploma's en relevante diploma's hebt. Ergens opklimmen met enkel een diploma secundair? Vergeet het maar.
Is het niet kunnen vinden van een deftige job niet juist een teken van de luxe waarin jongeren zich nu bevinden.. JPV gaat daar meer zicht op hebben, maar het feit dat je meerdere diploma`s moet hebben is juist doordat er meer jongeren meer doorvloeien naar de markt van hoger opgeleide jobs.
Enkele generaties terug was men trots als 1 iemand in de familie verder gestudeerd had. Van mijn generatie (+40) hoor je ook nog velen zeggen dat ze hun kinderen meer kansen willen geven dan ze zelf gehad hebben (terwijl de meesten van mijn generatie ook al doorvloeiden naar hogeschool: ik denk van mijn klas dat ik de enige was die het niet gedaan heb).
Als je de lijst van knelpuntberoepen beschouwd, zitten er best nog veel goede jobs tussen, alleen niet allemaal vet betaald. Ik studeer nu voor technisch tekenaar en dan zit je als starter aan 2000-2200 bruto. Maar het is wel een deftige job, imo.
Maar als natuurlijk het aantal jongeren met een hoge diploma stijgt en er maar x vacatures vrij zijn (want meestal hoe hoger, hoe beperkter het aantal jobs), tja dan is het logisch dat de lat om over te springen om de job te krijgen ook stijgt.
Dat lijkt me dan eerder een luxe probleem, waar je niet echt kan zeggen dat jongeren het nu moeilijker hebben voor die jobs te behalen.
En ergens is ook je laatste zin een gevolg van dat probleem. Als er al tien jongeren staan te zwaaien met hun diploma voor een leidinggevende functie is het ergens logisch dat die met zijn secundaire niet meer tot die positie kan groeien. Let op: ik vind dat ook spijtig, want nu komt er soms iemand die enkel schoolkennis heeft op een positie en heeft totaal geen voeling met de werkvloer. Maar dat is dan juist het resultaat van jongeren die wel meer kansen hebben dan vroeger.
 
Misschien is de lat om een diploma te halen gewoon té laag volgens de gevraagde kwaliteit op de markt.
Er is ook gewoon een diploma-inflatie die al jaren aan de gang is in mijn ogen. Wil natuurlijk ook zeggen dat je nu veel meer een sukkelaar bent dan vroeger met enkel middelbaar dan vroeger.

Een hoop bachelors die 20-30 jaar geleden niet nodig waren, en op vlak van moeilijkheidsgraad ook gewoon een voortzetting van het secundair onderwijs zijn. Vroeger ging iemand uit het middelbaar als secretaresse/secretaris werken bij een dokter/ziekenhuis. Nu heb je een bachelor "medisch secretariaat" daarvoor. Dus voor die functie moet je als persoon met een diploma middelbaar niet meer afkomen denk ik.

Maar ook als je "hoger" kijkt: de hoogste opleiding is een doctoraat. Vroeger had je daarvan een veel kleiner aantal, die soms jaren over hun doctoraat deden. Nu is dat een machine: beurzen duren 4 jaar, in vele andere landen maar 3, en elk jaar studeren hopen mensen af die volgens mij 30 jaar geleden gewoon een master zouden gebleven zijn.

Als ik mij niet vergis is er ook nog altijd een outputfinanciering van het hoger onderwijs. Als je doel kwaliteit is, is dat ook maar vreemd.
 
Here we go.

Rechter oordeelt dat gemeente discrimineert voor het toepassen van de huisregels & stelt vrouw in gelijke met een schoon maandloon erboven op. Moet de rechter in dit geval dan niet gewoon oordelen dat huisregels moeten eerst aangepast worden (los van al dan niet hygiëne), en nadien veroordelen met schadevergoeding als de aangepaste huisregels dan worden overtreden ?

Not sure als dit in de woke-cancel moet
 
Is het niet kunnen vinden van een deftige job niet juist een teken van de luxe waarin jongeren zich nu bevinden.. JPV gaat daar meer zicht op hebben, maar het feit dat je meerdere diploma`s moet hebben is juist doordat er meer jongeren meer doorvloeien naar de markt van hoger opgeleide jobs.
Enkele generaties terug was men trots als 1 iemand in de familie verder gestudeerd had. Van mijn generatie (+40) hoor je ook nog velen zeggen dat ze hun kinderen meer kansen willen geven dan ze zelf gehad hebben (terwijl de meesten van mijn generatie ook al doorvloeiden naar hogeschool: ik denk van mijn klas dat ik de enige was die het niet gedaan heb).
Als je de lijst van knelpuntberoepen beschouwd, zitten er best nog veel goede jobs tussen, alleen niet allemaal vet betaald. Ik studeer nu voor technisch tekenaar en dan zit je als starter aan 2000-2200 bruto. Maar het is wel een deftige job, imo.
Maar als natuurlijk het aantal jongeren met een hoge diploma stijgt en er maar x vacatures vrij zijn (want meestal hoe hoger, hoe beperkter het aantal jobs), tja dan is het logisch dat de lat om over te springen om de job te krijgen ook stijgt.
Dat lijkt me dan eerder een luxe probleem, waar je niet echt kan zeggen dat jongeren het nu moeilijker hebben voor die jobs te behalen.
En ergens is ook je laatste zin een gevolg van dat probleem. Als er al tien jongeren staan te zwaaien met hun diploma voor een leidinggevende functie is het ergens logisch dat die met zijn secundaire niet meer tot die positie kan groeien. Let op: ik vind dat ook spijtig, want nu komt er soms iemand die enkel schoolkennis heeft op een positie en heeft totaal geen voeling met de werkvloer. Maar dat is dan juist het resultaat van jongeren die wel meer kansen hebben dan vroeger.
Mijn oom had een functie bij AXA met een diploma secundair onderwijs waar men tegenwoordig slechts universitairen met een diploma handelsingenieur voor aanwerven.
Mijn vader heeft - indrukwekkend - zich vanuit een 7e jaar tso opgewerkt tot een niveau waarvoor ze nu industrieel ingenieurs aanwerven.
Dat jongeren voor vergelijkbare jobs nu hogere diploma's moeten halen is géén luxe, dat is diploma-inflatie.
Je ziet ook veel psychologen gratis stages doen, etc. omdat er teveel kandidaten zijn voor te weinig jobs, ... als je 18 bent ben je vaak nog naïef als je die studiekeuze maakt, de samenleving zou daar paal en perk aan moeten stellen en zowel jongeren beschermen tegen "foute" keuzes als werkgever verhinderen dergelijk gedrag te stellen.

Breek me overigens de mond niet open over zogenaamde knelpuntberoepen... de essentie in dat debat is eigenlijk dat men zowel van overheidswege als van werkgevers uit steevast blijft hopen dat men met advertentiecampagnes/propaganda jongeren kan overtuigen voor die knelpunten te kiezen, ondanks slechte omstandigheden of verloning, in plaats van die knelpuntberoepen gewoon consequent beter te verlonen en er betere voorwaarden aan te koppelen. Het heeft een pandemie gevergd om verpleegsters een opslag te bezorgen.
Tekort aan leerkrachten wiskunde/frans? Misschien tijd om die meer te verlonen dan een leerkracht lichamelijke opvoeding waarvan er een overaanbod is en die veel minder werk leveren.
In andere sectoren (IT) gebruikt men dan weer de fiscale trukendoos, weer zo'n andere discussie.

Nu goed, dit leidt de discussie vooral richting diploma-inflatie, maar dat is slechts een deel van het verhaal natuurlijk. Het is voor jongeren schijnbaar een meer luxueus leven, maar wanneer het op vermogen en de fiscale factuur aankomt zijn de jongeren toch zeker in België gekloot.
 
Here we go.

Rechter oordeelt dat gemeente discrimineert voor het toepassen van de huisregels & stelt vrouw in gelijke met een schoon maandloon erboven op. Moet de rechter in dit geval dan niet gewoon oordelen dat huisregels moeten eerst aangepast worden (los van al dan niet hygiëne), en nadien veroordelen met schadevergoeding als de aangepaste huisregels dan worden overtreden ?

Not sure als dit in de woke-cancel moet

Toch leuk hoe zowel rechters als professoren - deze vrouw leunt immers aan bij het netwerk van Eva Brems - op kosten van de overheid mee kunnen werken aan het ondergraven van diezelfde overheid en het meer terrein prijsgeven aan fundamentalistische interpretaties van religie.
"Stop Islamisering" is zogenaamde hate-speech, en boerkini's in het zwembad? Pourquoi pas?!

Hier in de lokale zwembaden zijn lange zwemshorts zelfs verboden en terecht. Overigens een tijdje terug nog toen die Brusselse jongeren de boel in de Blaarmeersen aan het verpesten waren zag je duidelijk in het VRT-journaal een jongen in beeld die onder z'n "zwemshort" nog een onderbroek droeg, dat is dus één van de redenen waarom lange zwemshorts ook hier in het lokale zwembad verboden werden. Dergelijke lange kledij is wel degelijk onhygiënisch.
 
Terug
Bovenaan