Kleine nieuwtjes

Je moet maar eens zeggen bij de examens voor penitentiaire bewakingsassistent dat je rechts bent en voor strengere straffen.
Dan maak je gewoon geen kans
Word je als cipier dan gevraagd voor je mening over justitie en de politiek? Heb je dat zelf meegemaakt?

Ik zou denken dat zo'n dingen verkondigen op het examen sowieso een rode kaart is, idem voor "ik ben links en voor zachtere straffen".
 
Laatst bewerkt:
Wordt je als cipier dan gevraagd voor je mening over justitie en de politiek? Heb je dat zelf meegemaakt?

Ik zou denken dat zo'n dingen verkondigen op het examen sowieso een rode kaart is, idem voor "ik ben links en voor zachtere straffen".
Je wordt idd gevraagd wat je vindt van de verschillende misdrijven en hoe jij het bvb zou willen zien.
Als je bvb zegt dat een pedo niet het recht heeft ooit nog vrij te komen is dat dus verkeerd.
Je moet zeggen;’ik geloof dat ieder mens mits de juiste toenadering en behandeling kan terugkeren in onze maatschappij’.

Kan mss zo zijn, maar een andere mening wordt niet aanvaard
Dus ja, velen geven dan maar het antwoord dat men daar wil horen
 
Je wordt idd gevraagd wat je vindt van de verschillende misdrijven en hoe jij het bvb zou willen zien.
Als je bvb zegt dat een pedo niet het recht heeft ooit nog vrij te komen is dat dus verkeerd.
Je moet zeggen;’ik geloof dat ieder mens mits de juiste toenadering en behandeling kan terugkeren in onze maatschappij’.

Kan mss zo zijn, maar een andere mening wordt niet aanvaard
Dus ja, velen geven dan maar het antwoord dat men daar wil horen
Jij bent betrokken bij die selecties waardoor je de redenen weet van de weigeringen dan?

Ik zou er mee naar HLN trekken, die zullen daarvan smullen.
 
Je wordt idd gevraagd wat je vindt van de verschillende misdrijven en hoe jij het bvb zou willen zien.
Als je bvb zegt dat een pedo niet het recht heeft ooit nog vrij te komen is dat dus verkeerd.
Je moet zeggen;’ik geloof dat ieder mens mits de juiste toenadering en behandeling kan terugkeren in onze maatschappij’.

Kan mss zo zijn, maar een andere mening wordt niet aanvaard
Dus ja, velen geven dan maar het antwoord dat men daar wil horen
Tjah, wat kan je ook verwachten van een functie waarbij je moet instaan voor gevangen. Das hetzelfde als vragen aan een kinderjuf of ze problemen heeft met een kind een klets te geven omdat hij niet luistert en zij antwoord dat 1 klets niet veel doet maar met een telefoonboek het veel beter werkt.
 
Tjah, wat kan je ook verwachten van een functie waarbij je moet instaan voor gevangen. Das hetzelfde als vragen aan een kinderjuf of ze problemen heeft met een kind een klets te geven omdat hij niet luistert en zij antwoord dat 1 klets niet veel doet maar met een telefoonboek het veel beter werkt.
Of je kan bvb zeggen bij die test dat je niet akkoord gaat dat terroristen nu samen met de algemene bevolking in de bak rondloopt (ipv dat deze apart gehouden werden zoals in het verleden) en zo hun gedachtengoed kunnen verspreiden.
Maar dat is dus een ook fout
 
Of je kan bvb zeggen bij die test dat je niet akkoord gaat dat terroristen nu samen met de algemene bevolking in de bak rondloopt (ipv dat deze apart gehouden werden zoals in het verleden) en zo hun gedachtengoed kunnen verspreiden.
Maar dat is dus een ook fout
Ja, omdat je wederom een onderscheid gaat maken tussen diegenen die je moet bewaken/helpen. Het is niet omdat je in den bak gaat werken dat ge daar enkel zijt om de deur dicht te houden he. Men verwacht enige neutraliteit van wie in de gevangenis werkt aangezien het personeel daar de heersende autoriteit is. Als er bvb iets gebeurd dat ge op een correcte manier handelt en niet bij alles wat misloopt wijst naar de moslim omdat het een terrorist is en hij toch niet beter verdiend.
 
Ja, omdat je wederom een onderscheid gaat maken tussen diegenen die je moet bewaken/helpen. Het is niet omdat je in den bak gaat werken dat ge daar enkel zijt om de deur dicht te houden he. Men verwacht enige neutraliteit van wie in de gevangenis werkt aangezien het personeel daar de heersende autoriteit is. Als er bvb iets gebeurd dat ge op een correcte manier handelt en niet bij alles wat misloopt wijst naar de moslim omdat het een terrorist is en hij toch niet beter verdiend.
Tuurlijk moet je iedreen gelijk behandelen tijdens het werk.
Dat wil niet zeggen dat je privé geen andere mening kan hebben dan wat nu gangbaar is.
ik neem aan dat jij bvb ook niet met alles akkoord bent met wat je werkgever voorschrijft
 
Laatst bewerkt:
Tuurlijk moet je iedreen gelijk behandelen tijdens het werk.
Dat wil niet zeggen dat je privé andere leningen kan hebben dan wat nu gangbaar is.
ik neem aan dat jij bvb ook niet met alles alkord bent met wat je werkgever voorschrijft
Ik ben zelfstandige. Je mag van mij altijd andere meningen hebben maar dan moet je je ook neutraal kunnen houden tijdens een job interview.
 
Dat is een beetje zoals de Belgische marine een vliegdekschip of atoomonderzeeër zou bestellen.
Je lacht ermee, maar na de Eerste Wereldoorlog kreeg de Belgische marine een deel van de Kaiserliche Marine toebedeeld. Wat torpedobootjagers, en een paar duikboten... En toen kwam de politiek tot het besef dat dat onderhoud geld ging kosten, en dat ze daar mensen voor moesten opleiden. De duikboten werden stante pede verschroot.
 
Dus je moet dan maar gewoon liegen en een voorgekauwd antwoord geven?
Nee, je kan gerust neutraal antwoorden zonder te liegen of een voorgekauwd antwoord op geven. Zo kan je perfect zeggen dat je politieke voorkeur niet relevant is. Als men u vraagt of de straffen streng genoeg zijn in belgie kan je ook diplomatisch antwoorden dat dat een zaak is voor het gerecht en jij er als leek niet echt kan over oordelen gezien je niet nauwkeurig genoeg weet hoe de strafmaat in belgie bepaald wordt.
 
Dus je moet dan maar gewoon liegen en een voorgekauwd antwoord geven?
Nee, maar als je bij een sollicitatie, in een rustige, gecontroleerde omgeving, al geen schijn van neutraliteit/onpartijdigheid kunt/wilt aanhouden is de kans heel klein dat dat wel tijdens een confrontatie of stress-moment gaat lukken.
Het is vooral ook daar waar ze op testen hoor. Vooral het mondeling gedeelte is gaat niet zozeer over de inhoud van het gesprek maar de vorm, presentatie, uw gedrag en manier van doen.
Ze zullen normaal ook meermaals bijna dezelfde gesprekslijnen aangaan, oa om te testen of ge 1)consequent blijft in uw antwoorden, 2)oppikt dat ze u aan het testen zijn (grenzen aftasten) en 3)hoe ge hiermee omgaat en dat afhandelt(kalm blijven, conversatiedelen afblocken zonder confrontatie te zoeken,....)


Allez ja, volgens de vele cipiers en recruteerders die ik ken toch.
Ge moet vooral rustig kunnen blijven, niks op de spits drijven en veel shit kunnen slikken.
 
Nee, je kan gerust neutraal antwoorden zonder te liegen of een voorgekauwd antwoord op geven. Zo kan je perfect zeggen dat je politieke voorkeur niet relevant is. Als men u vraagt of de straffen streng genoeg zijn in belgie kan je ook diplomatisch antwoorden dat dat een zaak is voor het gerecht en jij er als leek niet echt kan over oordelen gezien je niet nauwkeurig genoeg weet hoe de strafmaat in belgie bepaald wordt.
Perfect antwoord. Eo heb ik dat ook gedaan 😀
 
Perfect antwoord. Eo heb ik dat ook gedaan 😀
Misschien is dat ook wel een vereiste voor hun he, dat je niet direct begint over dat straffen veel te licht zijn of dat ze niet zwaar genoeg kunnen zijn maar je aangeeft dat de samenleving dit bepaald en jij je daar perfect kan naar schikken.
 
Ah maar ik kom dat hier zeggen, het niveau is hier van hetzelfde volgens sommigen
Wat ik bedoel is dat als je zo'n straf verhaal, duidelijke negatieve evaluatie gelinkt aan politieke voorkeur, kan hard maken de media er van zullen smullen.

Maar ik denk eerder dat het vooral bij straffe verhalen blijft en de kern uiteindelijk gaat zijn dat malloten met een grote bek over spuitjes of kogels niet moeten terugkomen.
 
Terug
Bovenaan