Kleine nieuwtjes

Tgoh ja: Wallonie moet ge nu ook niet tegenover Vlaanderen zetten he. In Wallonie mag je buiten bebouwde kom 90, maar in 80% van de gevallen zijn dat zo`n baantjes waar je maar 50 of 60 durft rijden omdat ge amper andere auto`s kunt passeren, ge geen 100m ver kunt zien doordat ze kronkelen tot en met en ze ook gewoonweg geen plaats/voorzieningen hebben om een flitspaal te monteren.
Een groot deel van Vlaanderen heeft mooie rechte wegen die van dorp tot dorp gaan, verlichting (en dus stroom) langs de wegen en men kan dus gemakkelijk gedurende lange tijd te rap rijden.

Dat is dan nog geen argument om in Brussel nog extra tolerantiemarges te hanteren bovenop de technische marges. Zoals ik zei: een zoveelste symptoom van het verziekte Brussel.
 
Dat is dan nog geen argument om in Brussel nog extra tolerantiemarges te hanteren bovenop de technische marges. Zoals ik zei: een zoveelste symptoom van het verziekte Brussel.
true that

Ik snap uw punt niet? :p Dus op de gevaarlijke wegen in Wallonië moogt ge te snel rijden voor de situatie, maar op de veilige wegen in Vlaanderen wordt de topsnelheid naar beneden gehaald. Dat maakt de situatie toch alleen nog absurder?
het punt is dat Wallonie en Vlaanderen een ander wegennet hebben waarbij dat van de ene het mogelijk maakt om hoge snelheden te halen (en zelfs mensen die schrik hebben om een bocht tegen een deftige snelheid te pakken toch hoge topsnelheden kunnen halen) en men dus maatregelen moet treffen om die snelheden aan banden te leggen en dit ook te controleren. En bij de ander zorgt de aard van het wegennet er al voor dat ge die topsnelheden nooit kunt halen en het enkel een enkeling is die levensmoe is of zich een rally-chauffeur beschouwt het toch zal wagen om te vlammen. Op dat wegennet is het logisch dat er veel minder controle gebeurt door flitspalen.
 
Maar hoeveel flitspalen staan er ook alweer in Vlaanderen t.o.v. Wallonië? Zou daar al iets aan gedaan zijn?
Ja, daar zijn er al een deel bijgekomen: https://flits.bnet.be/controles/pdl.php

Tegen de 400 als ik ze samentel en deze gegevens kloppen. Als ge wat googlet, ziet ge ook dat Wallonië er wou bijzetten de vorige jaren dus dat zal wel correct zijn.

het punt is dat Wallonie en Vlaanderen een ander wegennet hebben waarbij dat van de ene het mogelijk maakt om hoge snelheden te halen (en zelfs mensen die schrik hebben om een bocht tegen een deftige snelheid te pakken toch hoge topsnelheden kunnen halen) en men dus maatregelen moet treffen om die snelheden aan banden te leggen en dit ook te controleren. En bij de ander zorgt de aard van het wegennet er al voor dat ge die topsnelheden nooit kunt halen en het enkel een enkeling is die levensmoe is of zich een rally-chauffeur beschouwt het toch zal wagen om te vlammen. Op dat wegennet is het logisch dat er veel minder controle gebeurt door flitspalen.
Is dit echt zo of is dat uw opvatting?

Het kan, maar lijkt me namelijk heel kort, en snel, door de bocht. Vooral omdat het leeuwendeel van camera's in Vlaanderen aan rode lichten staan, dus voor de veiligheid op kruispunten en niet zozeer de snelheid op zich. Ik zie dezelfde gaten op de kaarten als ik Luxemburg en Limburg vergelijk, maar zie ook vooral een hoge concentratie aan roodlichtcamera's op de gekende vieze wegen hier in de buurt en in drukkere buurten/steden:

lim21kic.jpg


luxa7j3w.jpg


Dan lijkt me het type weg geen oorzaak, noch dat het onmogelijk zou zijn om snelheden te halen op die wegen.
 
Kijk, dat voetballertjes hersenloze diva's zijn, dat is al lang geen geheim meer. Maar wat zitten die aandachtshoeren nu allemaal ostentatief die cola-flesjes en Heineken-flesjes van hun desk te halen bij de persconferenties?!

Wat scheelt er jongen?
- Lust je het niet en moet je daarom als een verwaand snotjong het flesje van de desk halen?
- Heb je even je hersentjes aan het werk gezet, een krant gelezen en je wil protesteren tegen het feit dat die multinationals amper belastingen betalen? -> Chance dat jullie zelf zoveel belastingen betalen op jullie loon.
- Mag je geen alcohol drinken van uw religie en is uw religie zo onverdraagzaam dat je dat dan ook aan anderen moet opleggen?
- Moeten we blijven gokken of zal er een voetballertje nog eens zijn mond opendoen over zijn rotstreken?

Kijk eens aan. Een Europees Kampioenschap, op Europese bodem. Het is nog niet erg genoeg dat meer dan de helft van de sponsors uit China en Rusland komen, waarbij je redenen genoeg zou hebben om eens te protesteren tegen hun dictatoriale trekken en compleet gebrek aan mensenrechten. Maar neen, de voetballertjes kiezen voor de protestactie tegen Amerikaanse en Europese bedrijven om God weet welke reden.

En dan heb je nog de Greenpeace actie tegen het Duitse Volkswagen (die overigens ook massaal voor elektrisch aan het gaan is) om het plaatje helemaal af te maken. Dat Gazprom ernaast staat te pronken als hoofdsponsor, dat is hen ontgaan precies. Toch maar niet teveel kritiek geven op de Russen, straks komen we in de problemen. Jezus Christus.

Zo streng we zijn voor onze eigen bedrijven, zo laks zijn we voor buitenlandse bedrijven. Of hoe zegt het Vlaams Belang dat? #WegMetOns!
 
Kijk, dat voetballertjes hersenloze diva's zijn, dat is al lang geen geheim meer. Maar wat zitten die aandachtshoeren nu allemaal ostentatief die cola-flesjes en Heineken-flesjes van hun desk te halen bij de persconferenties?!

Wat scheelt er jongen?
- Lust je het niet en moet je daarom als een verwaand snotjong het flesje van de desk halen?
- Heb je even je hersentjes aan het werk gezet, een krant gelezen en je wil protesteren tegen het feit dat die multinationals amper belastingen betalen? -> Chance dat jullie zelf zoveel belastingen betalen op jullie loon.
- Mag je geen alcohol drinken van uw religie en is uw religie zo onverdraagzaam dat je dat dan ook aan anderen moet opleggen?
- Moeten we blijven gokken of zal er een voetballertje nog eens zijn mond opendoen over zijn rotstreken?
In tegenstelling tot TooChé vind ik dit alleen maar denigrerend en zelfverheerlijkend klinken.
De voetballer mag geen mening hebben. Die moet entertainen en zwijgen. Z'n lichaam geven voor ons amusement en mondje dicht verder, want anders wordt het vervelend. De poster op het internet, dié z'n mening is pas belangrijk. Laat hem maar eens orakelen en de kleinste anekdote gebruiken om van wal te steken over alles en niks.
 
Laatst bewerkt:
In tegenstelling tot TooChé vind ik dit alleen maar denigrerend en zelfverheerlijkend klinken.
De voetballer mag geen mening hebben. Die moet entertainen en zwijgen. Z'n lichaam geven voor ons amusement en mondje dicht verder, want anders wordt het vervelend. De poster op het internet, dié z'n mening is pas belangrijk. Laat hem maar eens orakelen en de kleinste anekdote gebruiken om van wal te steken over alles en niks.

Ach, naar mij luistert toch niemand? Terecht of niet, dat laat ik aan de neutrale lezer.

Maar die voetballer misbruikt zijn bekendheid omdat hij tegen een bal kan stampen, om politieke statements te maken. Dat is not done. Net hetzelfde met dat knielen voor BLM trouwens. Ik bedoel: wat gaan we doen? Binnen 10 jaar aan het begin van de match eerst alle 22 spelers op het veld hun eigen politiek statement laten doen vooraleer we van start gaan? Wat zeg je? Wil de scheidsrechter ook nog kort even iets zeggen over de ondervoede Pekinese schoothondjes in Djibouti? Allez dan...

Het is trouwens niet specifiek tegen voetballers gericht. Wie mijn posts actief volgt, die weet dat ik eerder al eens een rant tegen allerhande BV's heb geplaatst die van hun bekendheid misbruik maken om politieke statements te maken. Als ik bijvoorbeeld een sportjournalist volg op Twitter, dan is dat om de laatste updates te krijgen m.b.t. zijn vakgebied. Het interesseert me werkelijk geen hol wat hij denkt van een politieke situatie en hij moet dat ook niet ongevraagd (noch gevraagd overigens) zitten rondbazuinen. Als werkgever zou ik hem daar zelfs op aanspreken. Die mening is even (ir)relevant als de mijne. Dat hij dan ook een account aanmaakt op BeyondGaming om zijn politieke statements te doen.
Dat is toch gewoon basis-professionaliteit aan de dag leggen? Je wil toch niet de indruk doen ontstaan dat uw sportcommentaar/beslissingen/... bijvoorbeeld een politieke inslag heeft? Niet moeilijk dat mensen overal complotten beginnen zien.

Ik vind dat gebrek aan basishygiëne echt zorgelijk. Van voetballer, tot sportcommentator, tot BV, ...
 
Ach, naar mij luistert toch niemand? Terecht of niet, dat laat ik aan de neutrale lezer.

Maar die voetballer misbruikt zijn bekendheid omdat hij tegen een bal kan stampen, om politieke statements te maken. Dat is not done. Net hetzelfde met dat knielen voor BLM trouwens. Ik bedoel: wat gaan we doen? Binnen 10 jaar aan het begin van de match eerst alle 22 spelers op het veld hun eigen politiek statement laten doen vooraleer we van start gaan? Wat zeg je? Wil de scheidsrechter ook nog kort even iets zeggen over de ondervoede Pekinese schoothondjes in Djibouti? Allez dan...

Het is trouwens niet specifiek tegen voetballers gericht. Wie mijn posts actief volgt, die weet dat ik eerder al eens een rant tegen allerhande BV's heb geplaatst die van hun bekendheid misbruik maken om politieke statements te maken. Als ik bijvoorbeeld een sportjournalist volg op Twitter, dan is dat om de laatste updates te krijgen m.b.t. zijn vakgebied. Het interesseert me werkelijk geen hol wat hij denkt van een politieke situatie en hij moet dat ook niet ongevraagd (noch gevraagd overigens) zitten rondbazuinen. Als werkgever zou ik hem daar zelfs op aanspreken. Die mening is even (ir)relevant als de mijne. Dat hij dan ook een account aanmaakt op BeyondGaming om zijn politieke statements te doen.
Dat is toch gewoon basis-professionaliteit aan de dag leggen? Je wil toch niet de indruk doen ontstaan dat uw sportcommentaar/beslissingen/... bijvoorbeeld een politieke inslag heeft? Niet moeilijk dat mensen overal complotten beginnen zien.

Ik vind dat gebrek aan basishygiëne echt zorgelijk. Van voetballer, tot sportcommentator, tot BV, ...
Dus als jij bekendheid had, zou je je mond ineens houden?
 
Kijk, dat voetballertjes hersenloze diva's zijn, dat is al lang geen geheim meer. Maar wat zitten die aandachtshoeren nu allemaal ostentatief die cola-flesjes en Heineken-flesjes van hun desk te halen bij de persconferenties?!

Wat scheelt er jongen?
- Lust je het niet en moet je daarom als een verwaand snotjong het flesje van de desk halen?
- Heb je even je hersentjes aan het werk gezet, een krant gelezen en je wil protesteren tegen het feit dat die multinationals amper belastingen betalen? -> Chance dat jullie zelf zoveel belastingen betalen op jullie loon.
- Mag je geen alcohol drinken van uw religie en is uw religie zo onverdraagzaam dat je dat dan ook aan anderen moet opleggen?
- Moeten we blijven gokken of zal er een voetballertje nog eens zijn mond opendoen over zijn rotstreken?

Kijk eens aan. Een Europees Kampioenschap, op Europese bodem. Het is nog niet erg genoeg dat meer dan de helft van de sponsors uit China en Rusland komen, waarbij je redenen genoeg zou hebben om eens te protesteren tegen hun dictatoriale trekken en compleet gebrek aan mensenrechten. Maar neen, de voetballertjes kiezen voor de protestactie tegen Amerikaanse en Europese bedrijven om God weet welke reden.

En dan heb je nog de Greenpeace actie tegen het Duitse Volkswagen (die overigens ook massaal voor elektrisch aan het gaan is) om het plaatje helemaal af te maken. Dat Gazprom ernaast staat te pronken als hoofdsponsor, dat is hen ontgaan precies. Toch maar niet teveel kritiek geven op de Russen, straks komen we in de problemen. Jezus Christus.

Zo streng we zijn voor onze eigen bedrijven, zo laks zijn we voor buitenlandse bedrijven. Of hoe zegt het Vlaams Belang dat? #WegMetOns!
Vraag je u nu echt af waarom een Ronaldo zich afzet tegen frisdrank als sponsor voor sportevenementen? Héél misschien omdat frisdrank niet gezond is? Het is het bedrijf Coca-Cola dat sponsort he, ze konden daar evengoed water zetten van:
Apolinaris
Bonaqua
Chaudfontaine
Cristal
Dasani
Vital
(dit zijn enkel de merken waarvan ik uit mijn hoofd weet dat ze bij Coca Cola zitten, dat mag waarschijnlijk *3 om ze allemaal te hebben)
Of als ze echt hun sportmerk in de kijker willen zetten: Aquarius

Om het met iets anders te vergelijken, vind je dan dat we tabaksreclame in de F1 terug moeten toelaten ook?
 
Kijk, dat voetballertjes hersenloze diva's zijn, dat is al lang geen geheim meer. Maar wat zitten die aandachtshoeren nu allemaal ostentatief die cola-flesjes en Heineken-flesjes van hun desk te halen bij de persconferenties?!

Wat scheelt er jongen?
- Lust je het niet en moet je daarom als een verwaand snotjong het flesje van de desk halen?
- Heb je even je hersentjes aan het werk gezet, een krant gelezen en je wil protesteren tegen het feit dat die multinationals amper belastingen betalen? -> Chance dat jullie zelf zoveel belastingen betalen op jullie loon.
- Mag je geen alcohol drinken van uw religie en is uw religie zo onverdraagzaam dat je dat dan ook aan anderen moet opleggen?
- Moeten we blijven gokken of zal er een voetballertje nog eens zijn mond opendoen over zijn rotstreken?

Kijk eens aan. Een Europees Kampioenschap, op Europese bodem. Het is nog niet erg genoeg dat meer dan de helft van de sponsors uit China en Rusland komen, waarbij je redenen genoeg zou hebben om eens te protesteren tegen hun dictatoriale trekken en compleet gebrek aan mensenrechten. Maar neen, de voetballertjes kiezen voor de protestactie tegen Amerikaanse en Europese bedrijven om God weet welke reden.

En dan heb je nog de Greenpeace actie tegen het Duitse Volkswagen (die overigens ook massaal voor elektrisch aan het gaan is) om het plaatje helemaal af te maken. Dat Gazprom ernaast staat te pronken als hoofdsponsor, dat is hen ontgaan precies. Toch maar niet teveel kritiek geven op de Russen, straks komen we in de problemen. Jezus Christus.

Zo streng we zijn voor onze eigen bedrijven, zo laks zijn we voor buitenlandse bedrijven. Of hoe zegt het Vlaams Belang dat? #WegMetOns!
Schone opsomming whataboutisms weeral. Het grote emissieschandaal van Volkswagen zijn we blijkbaar ook weeral vergeten.
 
Dus als jij bekendheid had, zou je je mond ineens houden?

Ik zou inderdaad niet in mijn hoedanigheid van bekend persoon mijn mening uiten, neen. Doe dat dan anoniem. Of ga in de politiek.

Verder heb je natuurlijk gradaties: een self-made man die bekend is geworden heeft imo een grotere vrijheid om zijn mening te uiten dan een werknemer van een openbare instelling, betaald met belastingsgeld en die zijn bekendheid puur te danken heeft als werknemer.
Daarnaast heb je ook nog gradaties in toepassing. Op het voetbalterrein politieke statemens maken is erger dan in uw vrije tijd er een twitter-account op nahouden, om daar af en toe uw politieke mening te ventileren.

Maar in het algemeen moeten mensen gewoon meer hun plaats kennen:
- Je staat daar als voetballer, niet als politicus op dat veld
- Je bent bekend geworden omwille van uw sport-expertise, niet omwille van uw politieke ideeën
- Enzovoort.
 
Ik zou inderdaad niet in mijn hoedanigheid van bekend persoon mijn mening uiten, neen. Doe dat dan anoniem. Of ga in de politiek.

Verder heb je natuurlijk gradaties: een self-made man die bekend is geworden heeft imo een grotere vrijheid om zijn mening te uiten dan een werknemer van een openbare instelling, betaald met belastingsgeld en die zijn bekendheid puur te danken heeft als werknemer.
Daarnaast heb je ook nog gradaties in toepassing. Op het voetbalterrein politieke statemens maken is erger dan in uw vrije tijd er een twitter-account op nahouden, om daar af en toe uw politieke mening te ventileren.

Maar in het algemeen moeten mensen gewoon meer hun plaats kennen:
- Je staat daar als voetballer, niet als politicus op dat veld
- Je bent bekend geworden omwille van uw sport-expertise, niet omwille van uw politieke ideeën
- Enzovoort.
Een versie van sois belle et tais-toi, dus. Zo werkt het al jaren en jaren niet meer. Muhammad Ali had er eens goed mee gelachen.
 
Ik zou inderdaad niet in mijn hoedanigheid van bekend persoon mijn mening uiten, neen. Doe dat dan anoniem. Of ga in de politiek.

Verder heb je natuurlijk gradaties: een self-made man die bekend is geworden heeft imo een grotere vrijheid om zijn mening te uiten dan een werknemer van een openbare instelling, betaald met belastingsgeld en die zijn bekendheid puur te danken heeft als werknemer.
Daarnaast heb je ook nog gradaties in toepassing. Op het voetbalterrein politieke statemens maken is erger dan in uw vrije tijd er een twitter-account op nahouden, om daar af en toe uw politieke mening te ventileren.

Maar in het algemeen moeten mensen gewoon meer hun plaats kennen:
- Je staat daar als voetballer, niet als politicus op dat veld
- Je bent bekend geworden omwille van uw sport-expertise, niet omwille van uw politieke ideeën
- Enzovoort.
Als ik de middelen en het platform ervoor had, zou ik het juist als mijn morele verantwoordelijkheid beschouwen om me in te zetten voor zaken die me nauw aan het hard liggen. Kijk bv. naar een Marcus Rashford, iemand die als kind in een zeer arm milieu is opgegroeid. Hij heeft druk uitgeoefend op de Britse regering en zo ervoor gezorgd dat arme kinderen ook tijdens de schoolvakanties gratis maaltijden kunnen krijgen. Mag dat niet? Is dit immoreel gedrag?
 
Ik zou inderdaad niet in mijn hoedanigheid van bekend persoon mijn mening uiten, neen. Doe dat dan anoniem. Of ga in de politiek.

Verder heb je natuurlijk gradaties: een self-made man die bekend is geworden heeft imo een grotere vrijheid om zijn mening te uiten dan een werknemer van een openbare instelling, betaald met belastingsgeld en die zijn bekendheid puur te danken heeft als werknemer.
Daarnaast heb je ook nog gradaties in toepassing. Op het voetbalterrein politieke statemens maken is erger dan in uw vrije tijd er een twitter-account op nahouden, om daar af en toe uw politieke mening te ventileren.

Maar in het algemeen moeten mensen gewoon meer hun plaats kennen:
- Je staat daar als voetballer, niet als politicus op dat veld
- Je bent bekend geworden omwille van uw sport-expertise, niet omwille van uw politieke ideeën
- Enzovoort.
En MVR is bekend geworden wegens zijn virus-expertise, en Frank Deboosere wegens zijn weerpraatje.

Ze doen trouwens geen politiek statement, ze vinden gewoon dat het geen goed idee is om Coca Cola te promoten. Dat heeft niks met politiek te maken (er is namelijk geen politiek die de sponsoren voor het EK kiezen).
Zoals je aangeeft, VW sponsort het EK, waarom is er dan geen enkele Rode Duivel in een VW aangekomen? Is dat een politiek statement?
 
Ik zou inderdaad niet in mijn hoedanigheid van bekend persoon mijn mening uiten, neen. Doe dat dan anoniem. Of ga in de politiek.

Verder heb je natuurlijk gradaties: een self-made man die bekend is geworden heeft imo een grotere vrijheid om zijn mening te uiten dan een werknemer van een openbare instelling, betaald met belastingsgeld en die zijn bekendheid puur te danken heeft als werknemer.
Daarnaast heb je ook nog gradaties in toepassing. Op het voetbalterrein politieke statemens maken is erger dan in uw vrije tijd er een twitter-account op nahouden, om daar af en toe uw politieke mening te ventileren.

Maar in het algemeen moeten mensen gewoon meer hun plaats kennen:
- Je staat daar als voetballer, niet als politicus op dat veld
- Je bent bekend geworden omwille van uw sport-expertise, niet omwille van uw politieke ideeën
- Enzovoort.
Ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen zeggen.

Maar ik vind ook dat journalisten misschien hun bek moeten houden als acteur X of sportpersoon Y ergens één of andere controversiele mening heeft en ze dat niet persé moeten amplifieren.

Want inderdaad: wat maakt hun mening zo belangrijk.
 

Die Noord-Zuid blijft ook levensgevaarlijk en zeker dat stuk daar. Een baan waar je 120 mag met bomen op een paar meter van de weg, zonder vangrail aan eender welke kant.
Als ge daar moet uitwijken, klapband krijgt, aquaplanning dan eindigt ge gewoon tegen ne boom of de tegenovergestelde richting.
Investeren in degelijke infrastructuur redt levens.

Begin februari begon een auto die richting Hasselt reed, te slippen ter hoogte van Eksel, vermoedelijk door aquaplaning. De auto ging over de middenberm en botste frontaal tegen een bestelwagen in de tegenovergestelde richting. De twee chauffeurs raakten zwaargewond en lichtgewond.

In september vorig jaar ging een auto ’s nachts ook over de middenberm na een slippartij. Bij de frontale klap die volgde, raakten de bestuurders ondanks de zware schade lichtgewond. De slippende auto kwam toen ook uit de richting van Nederland, net als de wagen die in juni 2020 over de middenberm reed en twee tegenliggers raakte. Een vrouwelijke passagier raakte toen gewond. gvb/siol

Dit zijn fouten die iedereen al eens kan overkomen, op een gewone snelweg met vangrails ga je dit soort dramatische afloop veel minder zien.
 
Maar die voetballer misbruikt zijn bekendheid omdat hij tegen een bal kan stampen, om politieke statements te maken.
Zijn dat echter politieke statements? Gaat het er Ronaldo simpelweg niet om dat cola ongezonde vuiligheid is en dat je dus beter water drinkt.
(dat hij in het verleden zelf reclame maakte voor frisdrank en junk food is hij dan wellicht vergeten :) )
 

Die Noord-Zuid blijft ook levensgevaarlijk en zeker dat stuk daar. Een baan waar je 120 mag met bomen op een paar meter van de weg, zonder vangrail aan eender welke kant.
Als ge daar moet uitwijken, klapband krijgt, aquaplanning dan eindigt ge gewoon tegen ne boom of de tegenovergestelde richting.
Investeren in degelijke infrastructuur redt levens.



Dit zijn fouten die iedereen al eens kan overkomen, op een gewone snelweg met vangrails ga je dit soort dramatische afloop veel minder zien.
Ik kom aan die kanten weinig, maar als ik er kom rij ik nooit 120 op dat stuk, net om die redenen. Ik voel me daar echt niet veilig op die baan. Hoog tijd om te investeren in de veiligheid daar.
 
Terug
Bovenaan