zwarten
Well-known member
Geen probleem hoor.Eerste kritiek is al daar
![]()
"Ons elektriciteitsnet kan dit niet aan, kabels over stoep zijn onveilig": installateurs kritisch voor "laadpalenplan" | VRT NWS Nieuws
Het voorstel van Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) om via gemeentelijke "laadpaalplannen" tegen 2030 66.000 laadpunten te hebben in Vlaanderen, doet de wenkbrauwen fronsen bij de installateurs van die laadpalen. Het belangrijkste bezwaar volgens Filip Van Mol van de...www.vrt.be
Al vind ik het raar dat den bart niet aan onze rolstoelgebruikers heeft gedacht indien je de volledige trotoirs gaat volleggen met kabels of desnoods er een kabelmat gaat rondsteken. Te voet allemaal geen probleem, met een rolstoel veel plezier... zelfs met van die rolkarretjes ter assistentie van ouderen om te wandelen gaat dat al miserie zijn...
Daarnaast spreken we niet over kabels waarover x<50V passeert...
In before 'jamaar onze cabines kunnen niet meer aan dan 4-5 elektrische wagens. Hence zullen er per straat maar max 5 kabeltjes buiten liggen.
Sta me toe hierbij toch wel serieuze vragen te stellen.Netbeheerder Fluvius: "Ons elektriciteitsnet kan dit wél aan"
Volgens netbeheerder Fluvius klopt het niet, dat het elektriciteitsnet in ons land niet voorzien is op het verhoogde stroomverbruik als er meer laadpalen komen. "We zijn hier wél klaar voor", zei Fluvius-woordvoerder Björn Verdoodt vorige week nog in "De ochtend" op Radio 1.
"Een volledig elektrisch wagenpark kunnen we momenteel niet aan, maar tot 1 miljoen elektrische wagens is er geen probleem. Ook op snelladers zijn we voorzien. Die toestellen zouden eerst moeten passeren langs een zogenoemde "middenspanningskabine", maar die zijn er meer dan voldoende in Vlaanderen."
1) gelijkijdigheid cabines momenteel is 30% Benieuwd als er een wagen of 4-5 bijkomt die constant zit te laden aan een hoge piek.
2) het zonnepanelen debacle en de push naar zelfverbruik dmv digitale teller wijst ook in de totaal andere richting. Geen gelijktijdig verbruik om je piek zo laag mogelijk te houden. Financiele straffen voor wie wel grote pieken heeft.
De meeste onderschatten dat het verbruik van een elektrische wagen gelijk is aan het normale jaarverbruik van een gezin. Dat is een verdubbeling in elektrisch verbruik.
Ik ga echt genieten als het blijkt dat het net ontoereikend is. En ik hoop echt dat er dan vragen gaan gesteld worden wat er met al dat geld van de distributietarieven gebeurd is en in welke zak het verdwenen is.
Laatst bewerkt: